Στο χώρο αυτό μπορούν να γραφούν σχόλια, απορίες και τελικά κάθε είδους κριτική και τοποθέτηση πάνω στα θέματα των εξετάσεων στη Χημεία του 2019.
Δείτε και από εδώ τα θέματα:
Θέματα πανελλαδικών εξετάσεων στη Χημεία 2019.
ή με κλικ εδώ.
Τα θέματα εσπερινών Λυκείων με κλικ εδώ.
 ![]()
K. Γεωργίου
Αν το παιδί σας απάντησε σωστά στα υπόλοιπα θέματα, εκτός από κάποια ερωτήματα στο Β θέμα, δεν αποτελεί αποτυχία (διότι αυτή τη λέξη χρησιμοποιείτε).
Δεν ήταν εκτός ύλης το Β4. Στο Β4α εξετάζεται ο νόμος της χημικής ισορροπίας με την Kc και η έννοια της δυναμικής ισορροπίας, από τα κυριότερα θέματα του κεφαλαίου. Μόνο το ισότοπο θα έπρεπε να το είχαν αποφύγει, διότι δεν ασχολούμαστε με ισότοπα στη Γ΄Λυκείου (έχουν μάθει τι είναι ισότοπα σε προηγούμενες τάξεις).
Το Β2 αναφέρεται σε ισοηλεκτρονιακά ιόντα, σχετική άσκηση υπάρχει στο σχολικό βιβλίο. Επίσης αναφέρεται σε 1η και 2η ενέργεια ιοντισμού, οι οποίες επίσης διδάσκονται. Δε θα σας έλεγα να κοιτάξει το παιδί σχετικά βοηθήματα που κυκλοφορούν και έχουν τέτοιες ασκήσεις, αλλά θα προτιμούσα να σας πω το εξής για σχολεία, και κυρίως για φροντιστήρια, ιδιαίτερα που οι γονείς τα πληρώνουν, πολλές φορές με δυσκολία:
Oι καθηγητές οφείλουν να μην παραλείπουν τίποτα. Και με οδηγό τις ασκήσεις των σχολικών βιβλίων (και όχι μόνο), θα πρέπει σε κάθε άσκηση να εμβαθύνουν π.χ. με άλλα ερωτήματα που κατά τη γνώμη τους και με βάση την εμπειρία τους είναι πιθανό να ζητηθούν στις εξετάσεις. Έχουμε ακούσει όλοι μας σχόλια από μαθητές που δεν έγραψαν καλά σε κάποιο μάθημα, όπως ''δεν μου τα έκανε στο φροντιστήριο κ.α.'' ή '' έλυσε μόνο 2-3 παραδείγματα) Και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ότι ήταν αλήθεια. Μην ξεχνάτε ότι στο σχολείο ο χρόνος πιέζει πολύ και ίσως οι καθηγητές δεν έχουν πάντα τόσο χρόνο όσο χρειάζεται (πολλοί μαθητές στο τμήμα, διαφορετικό επίπεδο μαθητών, χαμένες διδακτικές ώρες, καθυστερήσεις στην έναρξη του μαθήματος κ.α)
Για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, επιτρέψτε μου να σας πω ότι συμβάλει το σχολείο και οι καθηγητές αλλά και ο ίδιος ο μαθητής πρέπει να ''δουλέψει'' μόνος του στο σπίτι. Να αποκτήσει κριτική σκέψη μελετώντας και συνδυάζοντας ό,τι έχει μάθει. Και αν έχει απορίες ή αμφιβολίες, οι καθηγητές είναι εκεί να απαντήσουν.
Καλημέρα Πέτρο και από μένα.
Και έλεγα, δεν θα εμφανιστεί;
Χρειαζόταν και η δική σου ματιά… αφού εδώ συγκεντρώνουμε σκέψεις και οπτικές ματιές πάνω στα πράγματα.
Δεν είμαστε ούτε αστυνομικό τμήμα, ούτε ανακριτικό γραφείο και πολύ περισσότερο δεν επιβάλουμε τη δική μας άποψη στους άλλους!
Ο καθένας μπορεί να διατυπώνει ελεύθερα τη γνώμη του, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να συμφωνεί με τους άλλους, αλλά και χωρίς να είναι επίσης υποχρεωμένος να απαντά σε ερωτήσεις που τίθενται πιεστικά.
Πρέπει να μάθουμε όλοι να σεβόμαστε τον συνομιλητή μας, όσο και αν διαφωνούμε με αυτά που υποστηρίζει.
Είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι γενικές τοποθετήσεις επί των θεμάτων. Εγώ όμως συνεχίζω να έχω την απορία, που κάποιος καλός συνάδελφος ελπίζω να με λυπηθεί και να μου λύσει. Ποια είναι η σωστ'η απάντηση στο Β2 β;
Καλημέρα Μιχάλη.
Δεν έγινε ενημέρωση στα βαθμολογικά κέντρα και δεν δόθηκαν επίσημες απαντήσεις;
Αγαπητή κα Βαρδάκη,
Υποθετω καταλαβαινετε την αγωνία για το μέλον του παιδιου μου και συνάμα για αγανακτηση μου ..
Δεν είμαι χημικός για να ξερω ακριβως ποια ειναι η απάντηση για το β2 ΄αλλά εδω μεσα υπάρχουν δυο διαφοερικές αποψεις,
Επίσης για το β4 γραφτηκε εδω μεσα οτι ειναι εκτός υλης
Εγω ποιον να πιστέψω ?
Γιατί τα θέματα να μην ειναι ξεκαθαρα ? και να επιδεχονται αμφισβήτηση? γιατι να εχω την αμφιβολία οτο αδικηθηκε το παιδί μου…
Με βαση αυτα που γραφετε η θεωρω οτι … πρώτα απέτυχαν οι ιδιοι οι καθηγητές τους ειτε στο σχολείο ειτε στο φρονιστήριο και μετα οι ιδιοι οι μαθητές..
Επίσης Διονύση πολύ καλημέρα. Και σε εμένα κάνει εντύπωση ότι δεν γνωρίζουμε τις "επίσημες" "προτεινόμενες" απαντήσεις. Αναμένουμε λοιπόν τον λευκό καπνό…
Μιχάλη, η σωστή απάντηση ειναι (2) το φορτίο των πυρήνων.. (δεν υπάρχει..)
Οι οδηγίες λένε για το (i) δηλ 1,2 και μάλιστα αναφέρονται στην ατομικη ακτίνα του C+ (!!))
Α, ωραία. Δηλαδή επισήμως η ενέργεια πρώτου ιοντσμού του B και δεύτερου ιοντισμού του C εξαρτώνται από την ατομική ακτίνα του C και του B!!! Προφανώς η επιτροπή κάνει λάθος. Τα λάθη είναι ανθρώπινα. Πρέπει άμεσα να το παραδεχτεί και να το διορθώσει.
Ελπίζω το σώμα των συναδέλφων που βαθμολογούν να πιέσει προ αυτή τη κατύθυνση. Είναι άλλωστε καθήκον του σώματος η αντικειμενική βαθμολόγηση.
Αντιγόνη,
αν για τις Πανελλήνιες χρειάζεται προετοιμασία σε θέματα ΠΜΔΧ τότε έχουμε χάσει το μέτρο (όπως ειπώθηκε κι από άλλον συνάδελφο).
Να βάλουμε και θέματα απο Ολυμπιάδες Χημείας τότε για να είμασστε πιο safe ..
Λέει,
το πυρηνικό φορτίο του 6C+ είναι μεγαλύτερο από το πυρηνικό φορτίου του 5Β άρα Ρ του 6C+ < R (5B) ..
Και με αυτή την προσέγγιση η ατομική (ιοντική) ακτίνα είναι συνέπεια των πυρηνικών φορτίων, όχι η αιτία..
καλημέρα σας,
Σας παρακολουθώ χρόνια γι’ αυτό ας μου επιτρέψετε να πω κι εγώ τις σκέψεις μου.
Έχω κι εγώ μια κόρη που έδωσε πανελλήνιες και πάρα τις αντίξοες συνθήκες τα πήγε πολύ καλά και είναι από αυτές που δεν βρήκαν τα θέματα υπερβολικά δύσκολα…ωστόσο βγήκε από τη Φυσική με νευρικό κλάμα γιατί κατάφερε (πρόλαβε!) να προσεγγίσει όλα τα θέματα και από τη Χημεία βγήκε με νευρικό γέλιο για το είδος των θεμάτων που έπεσαν…Έχασε την ασπιρίνη κι εξακολουθεί να «κλωτσάει» η νοημοσύνη της για τη χημεία «επί χάρτου», όπως σωστά ανέφερε συνάδελφός σας…
Τώρα, παρόλο που το ηθικό της είναι ακμαίο, γιατί περνάει από το 2ο πεδίο στο Τμήμα που θέλει, προσπαθώντας να διαβάσει Βιολογία (την δίνει 5ο μάθημα) είναι με παυσίπονα, μου λέει πως πονάνε όλα τα κόκαλα της και νιώθει σαν να έχει φάει ξύλο… Δεν θέλω να φανταστώ, λοιπόν, πως θα είναι τα υπόλοιπα παιδιά, που η Βιολογία είναι το 4ο μάθημά τους…
Ναι, είναι διαγωνιστική η διαδικασία, αλλά κάπου χάθηκε το μέτρο. Μπορούσε ένα διαβαθμισμένο Δ θέμα να κάνει τη διαφορά και το ξεκαθάρισμα. Τα Β θέματα ξέφυγαν φέτος. Και από την άλλη, στις κοινές σχολές οι άλλες κατευθύνσεις κάνανε σχεδόν περίπατο και είναι άδικο.
Κι επειδή σας διαβάζουν τα παιδιά, από την αγωνία τους να δούνε τα σχόλια σας… ξενίζει να ακούγεται από κάποιους εκπαιδευτικούς ότι τα θέματα ήταν βατά, ή δεν ήταν πολλά, ότι λύθηκαν από αυτούς σε 1,5-2 ώρες (και με διαλείμματα!) Να θυμίσω ότι ο καθένας ασχολείται με την ειδικότητα του και μόνο με αυτή επί χρόνια (κι εγώ προσέγγισα τα θέματα των μαθηματικών σε εύλογο χρονικό διάστημα, παρόλο που έχω πολλά χρόνια να ασχοληθώ με την Β’ Βάθμια, αλλά δεν τόλμησα να πω στην κόρη μου κάτι ανάλογο), ενώ αυτά τα παιδιά είχαν το άγχος τους, τις ενδοσχολικές εξετάσεις πρόσφατα, άλλα 3-4 μαθήματα ακόμα στο κεφάλι τους και την απειρία της νιότης τους…
Όντας στο περιβάλλον του Πανεπιστημίου, αντιλαμβάνομαι τους λόγους που οδήγησαν τις επιτροπές στην επιλογή τέτοιων θεμάτων, ωστόσο φέτος χάθηκε το μέτρο…ας μην προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι το μαύρο είναι άσπρο ή έστω γκρι… Αυτό που έγινε στη Θετική Κατεύθυνση είχε χρόνια να γίνει. Κι ας μην απορούμε εάν αυτή τη στιγμή μαθητές που τελείωσαν την Α’ και Β’ λυκείου τρέχουν να αλλάξουν κακήν-κακώς κατεύθυνση.
Σας ευχαριστώ για το Βήμα
Δημήτρη
Δεν είπα χρειάζεται, αλλά όποιος θέλει τα κοιτάει και αυτά. Και έγραψα ότι οι ίδιοι οι μαθητές το ζητάνε. Θα αρνηθείς ότι λύνουν τα θέματα του ΟΕΦΕ των προηγούμενων ετών προς το τέλος της χρονιάς; Στο ylikonet δημοσιεύονται και δυσκολότερα θέματα! Για να βοηθήσουν τους μαθητές δε δημοσιεύονται; Ή μήπως έχεις διαφορετική άποψη;
Ε, λοιπόν να προσθέσω και το εξής: όποιος θέλει να γράψει καλά σε ένα μάθημα, διαβάζει πολύ!! Και παίρνει πληροφορίες από παντού, καθηγητές, υποψήφιους, βοηθήματα, θέματα πανελλαδικών και κυρίως επαναληπτικών! Υπάρχει καθηγητής που θα εμποδίσει μαθητή να το κάνει και να του πει ''μην πάρεις πληροφορίες από τα θέματα του διαγωνισμού της Ε.Ε.Χ.'';
Προχθές συνάντησα μία μαθήτρια και μου έλεγε ότι ο καθηγητής της είπε ….. μη διαβάσεις αυτό, μη διαβάσεις εκείνο, δε θα ''πέσουν'' και απορώ, υπάρχουν καθηγητές που τα λένε αυτά;
Και εσύ έχεις την τάση να αλλάζεις αυτά που γράφω! Και δε μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο γίνεται αυτό από κάποιους στο ylikonet.
@Δημήτρη Παπαγεωργίου
Πολύ σωστά. Με βάση τις επιλογές είναι ορθότερο να απαντηθεί ότι η διαφορά οφείλεται στον συνδυασμό πυρηνικού φορτίου και αριθμού εσωτερικών ηλεκτρονίων.
Αν και κακώς μπαίνω στην λογική να απαντήσω το λιγότερο λάθος. Το ερώτημα είναι λάθος, οι απαντήσεις επίσης, ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Πρώτα η επιτροπή και στη συνέχεια όλοι εμείς.
Καλημέρα όλους
Δυστυχώς με άσχημη αφορμή βρεθήκαμε, όπως λένε και στις … "μακρυά από δώ"
Δε θυμάμαι στα 27 χρόνια στην εκπαίδευση να έχω νιώσει, μετά από 3 σχεδόν μέρες τόσο απογοητευμένος, στεναχωρημένος και θυμωμένος. Και δεν έφταναν όλα αυτά για τα οποία όλοι μιλάμε, ήρθε και η έκπληξη ότι η επιτροπή όχι μόνο συμβουλεύεται βοηθήματα (και πολύ καλά κάνει, ιδίως αν πρόκειται για την εξαιρετική δουλειά των συναδέλφων Κονδύλη – Λατζώνη, αλλά αντλεί ένα ερώτημα αυτούσιο, χωρίς την παραμικρή αλλαγή. Στη σελ. 333 του 2ου τόμου βρίσκεται το ερώτημα Β3.
Τόση προχειρότητα πια; Εκτός και αν δεν είναι έτσι, οπότε θα ήθελα μια απάντηση (από ποιον;)