Γραπτή Εξέταση στην Η/Μ Επαγωγή

Δύο χάλκινα οριζόντια σύρματα ΑΓ και ΔΖ, αμελητέας αντίστασης, απέχουν μεταξύ τους απόσταση L=0,5m. Τα άκρα Α,Δ συνδέονται με αντιστάτη αντίστασης R1=12Ω, ενώ τα άκρα Γ,Ζ με αντιστάτη αντίστασης R2=6Ω. Αγωγός ΗΘ, μήκους d=1m, αντίστασης R=4Ω, κινείται με σταθερή ταχύτητα υ=12m/s, έχοντας τον άξονά του διαρκώς κάθετο στα σύρματα ΑΓ και ΔΖ. Ο αγωγός ΗΘ εφάπτεται στα σύρματα ΑΓ και ΔΖ στα σημεία Κ, Λ. Στο χώρο υπάρχει ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης B=2T, με τις δυναμικές γραμμές του κάθετες στο επίπεδο που ορίζουν τα σύρματα ΑΓ και ΔΖ και με φορά προς το επίπεδο αυτό.

Γ1. Να υπολογίσετε με χρήση του Νόμου Faraday το μέτρο της επαγωγικής ΗΕΔ που αναπτύσσεται στο τμήμα ΚΛ του αγωγού ΗΘ και να δικαιολογήσετε την πολικότητά της

Γ2. Να υπολογίσετε το μέτρο της δύναμης που πρέπει να ασκούμε στον αγωγό ΗΘ, ώστε αυτός να κινείται με σταθερή ταχύτητα.

Γ3. Να υπολογίσετε την τάση VΚΛ , στα σημεία Κ,Λ του αγωγού ΗΘ καθώς και την ένταση του ρεύματος που διαρρέει τους αντιστάτες R1, R2

Γ4. Ποιο κλάσμα της προσφερόμενης ενέργειας στη διάταξη καταναλώνεται ως θερμική στους αντιστάτες R1, R2

ΘΕΜΑΤΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
21 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Είναι πολύ καλά θέματα.

Η αντίσταση των 4 Ω, που όμως παίζουν τα 2 Ω!

Δημήτρης Παπαδόπουλος

Πολύ ωραία θέματα. Μου άρεσε ιδιαίτερα το θεωρητικό κομμάτι. 

Λεωνίδας Λετσας
30/10/2019 12:45 ΠΜ

Ευχαριστούμε για τα ωραία θέματα!

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Πολύ ωραία τα θέματά σου Θοδωρή, μπράβο!!!

Απαιτείται γνώση σε βάθος, για να απαντήσουν σε αυτά.

Υ.Γ. ζήλεψα τα σχήματά σου!!

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Θοδωρή.

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται… Ωραιότατο 1ο θέμα για να απαντηθεί από μαθητές που κατάλαβαν το φαινόμενο. Ομοίως και για το 2ο .Κλασικό το 3ο με στοιχεία απαιτούμενης εγρήγορσης. Η αξιοπρέπεια στη σχέση δάσκαλου –μαθητή!

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
30/10/2019 11:37 ΠΜ

Ειχα επισημάνει στο παρελθον ,το καλοκαιρι , οτι θα υπαρξουν δυσκολιες οταν θα χρειαστει οι μαθητες να αιτιολογησουν την εξελιξη του φαινομενου και ιδιαιτερα το λεπτο σημειο του Κανονα του Lenz με τα συμπερασματα του. Αν σου ειναι ευκολο οταν διορθωσεις δωσε μας μια ενημερωση σχετικη με αυτο . 

Το Θεμα Γ εξεταζει αρκετα πραγματα πολλοι θα μπλεξουν το L με το d οποτε θα εχουν θεματα με το ποια αντισταση θα βαλουν ….. Στην συνεχεια απαιτειται καλη γνωση στην διαχείριση – αναλυση του κυκλωματος .

Στο Γ4 θα μπορουσε καποιος να το δει ως :

(Ι^2*Rεξ) / (Fεξ * υ) = (Ι^2*Rεξ) / (Β*Ι*L*υ) = (Ι*Rεξ) / |Εεπ| = V(κλ) / |Εεπ| = 2/3 

(Στο Β2 στο Β φυσικα το α2 = 0.9*g αλλα αντιστοιχει στο (i)

Διονύσης Μάργαρης
30/10/2019 11:47 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή. Να σε ευχαριστήσω για τα θέματα του διαγωνίσματος που έβαλες στο σχολείο, τα οποία μοιράστηκες μαζί μας.

Συμφωνώ με την λογική εξέτασης θεωρίας και κυρίως για την ανάγκη "να γράψουν λόγια"…

Νομίζω ότι είναι φανερό ότι χρειάζεται μια αναπροσαρμογή στον τρόπο εξέτασης της θεωρίας, με την συμπλήρωση 20 χρόνων εφαρμογής της εφαρμοζόμενης πρακτικής…

Κυρίως όμως πρέπει να ξεπεράσουμε τους φόβους, για "πώς να το βαθμολογήσεις"! 

Πρέπει η διδασκαλία μας να στοχεύει ΚΑΙ στο να γίνουν ικανοί οι μαθητές να διατυπώνουν μια σκέψη και να επιχειρηματολογούν σε ερωτήματα όπως τα παραπάνω, μετά να διατυπωθούν κατάλληλα ερωτήματα στις εξετάσεις και στο τέλος…. θα μπει το θέμα της βαθμολόγησης. 

Τα τελευταία χρόνια έχουμε πολύ εστιάσει στο πώς θα βαθμολογηθεί, στο να μην υπάρξουν διαφορές, στο να έχουμε συμφωνία και απογυμνώνουμε από ουσιαστικά ερωτήματα την εξέταση. Αυτό "στενεύει" και "αποστεώνει" τα θέματα και στη συνέχεια και την διδασκαλία μας…

Λεωνίδας Λετσας
30/10/2019 1:31 ΜΜ

Αφορμή η συγκεκριμένη ανάρτηση για να διερευνήσω την άποψη σας για ένα θέμα: πολλές φορές πάνω στον κανόνα του lenz βλέπω να δινεται ως αίτιο που τείνει να αναιρεθεί η κίνηση, η επιτάχυνση κτλ. Δεν είναι σωστότερο για την δικαιολόγηση πολικότητας η φοράς ρεύματος να αναφερόμαστε ως αίτιο στη μεταβολή της μαγνητικής ροής παντα? 

Δεν έχω δει τις λύσεις και δεν αναφέρομαι στη συγκεκριμένη ανάρτηση όπως έγραψα …

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Λεωνίδας Λετσας

Καλησπέρα Λεωνίδα.

Το "πάντα" είναι λέξη που αποφεύγω. Προτιμώ το "εξαρτάται" ή το "κατά περίπτωσιν".

Ο πολυπρόσωπος κανόνας του Lenz.

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλά θέματα, Θοδωρή, με σωστά σχήματα και σωστά Ελληνικά, κάποια στιγμή να ξεφύγουμε από τα Σ, Λ

επιλέγω το Β1

(και, βέβαια, καταθέτω για νιοστή φορά την αντίθετη, μειοψηφική, άποψή μου: η σχέση BυL προηγείται, δεν προκύπτει από ΔΦ/Δt, το αντίθετο συμβαίνει, η σχέση ΔΦ/Δt προκύπτει από την ΒυL, και για μερικές ευνοϊκές περιπτώσεις μόνο

και το γνωρίζω τί και πού γράφει το σχολικό βιλίο, εκεί ήμουν τότε…) 

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή. Συγχαρητήρια για τα θέματά σου και ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες.
Δυστυχώς οι μαθητές έχουν φτάσει σε σημείο να μη μπορούν να αραδιάσουν σε μια ολοκληρωμένη πρόταση αυτό που έχουν στο μυαλό τους. Το "μα αυτό ήθελα να πω", χωρίς όμως να το λένε, έχει γίνει καθημερινή δικαιολογία στα γραπτά. Αφού σκέφτομαι μήπως πρέπει να τους βάζω σε κάθε μάθημα να μου γράφουν ένα κομμάτι θεωρίας! Μακάρι να υπάρξει στροφή του Β΄θέματος σε δικαιολογήσεις ποιοτικές, αρκεί αυτό να μην οδηγήσει σε απαξίωση της μαθηματικής διαδικασίας, που εφαρμόζουμε ως τώρα στα Β΄θέματα. Γιατί ξέρουμε πως σκέφτονται στο ΙΕΠ…"Μην κουράσουμε τους μαθητές με πολλά Μαθηματικά…ας τους τα εξηγούμε απλά"… 

Βασίλειος Παππάς
30/10/2019 6:55 ΜΜ

Πέραν του γνωστικά ωραιότατα, επιτέλους θέματα αισθητικά άψογα!

και κάτι για να "τσιγκλίσω" τον Γιάννη! (για να θυμηθούμε τις δέσμες).

Δίνεται για τις οριζόντιες ράβδους αντίσταση αν  μονάδα μήκους R* Ω/m. Ποιά η max και ποιά η min τιμή της έντασης του ρεύματος που διαρρέει την κινούμενη ράβδο.

Καραγιαννάκης Γιάννης

Συγχαρητήρια Θοδωρή για τα θέματα, εξαιρετικό συνολικά το Β θέμα ιδιαιτέρως!