Γιάννη όπως και να χει είναι είναι πολύ όμορφο.
Ο συντελεστή αυτεπαγωγής του πηνίου σχετίζεται με την αδράνεια του πηνίου. Το ρεύμα στο πηνίο 1 αποκαθίσταται πιο γρήγορα σε σχέση με του 2ου πηνίου οπότε έμφανίζει μικρότερη αδράνεια ήτοι μικρότερο L
Τελευταία διόρθωση3 μήνες πριν από Χρήστος Αγριόδημας
πολύ όμορφο θέμα όντως για την τάξη. Νομίζω πως η λύση του όμως απαιτεί μαθηματικές δεξιότητες που δεν διαθέτει όλη η γκάμα των μαθητών (κατεύθυνση Υγείας). Πιστεύω πως πρέπει να επιμένουμε στη Φυσική περισσότερο παρά στον μαθηματικό φορμαλισμό ο οποίος είναι φυσικά απαραίτητος στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά όχι στη Δευτεροβάθμια αφού απευθυνόμαστε σε ένα ετερογενές κοινό.
Δυστυχώς δυσκολεύομαι να εκφράσω αλλιώς την έκφραση …”μούσκεμα η κατάσταση” Ένατο κρατούμενο η…”κοπτοραπτική” ,κάνε τούτο ,όχι εκείνο Δύο τα κρατούμενα το …ανώμαλο Μαθηματικό υπόβαθρο για υποψήφιους κοινά εξεταζόμενους (δηλαδή εν προκειμένω μπαίνει θέμα του ότι ο υποψήφιος τομέα Υγείας ,περί κλίσεως σε διάγραμμα δεν γνωρίζει ; Ο Χρήστος στο 1ο σχόλιο απαντά με ΦΥΣΙΚΗ …αδράνεια ) Τρίατα κρατούμενα …κουβεντιάζουμε δεμένοι στο άρμα των εξετάσεων Τέσσερα τα κρατούμενα …
Συγνώμη αν παρεξηγώ την “…κατάσταση”
Το θέμα δεν απαιτεί καμμία μαθηματική δεξιότητα που λείπει από μέρος των μαθητών οπότε ( χωρίς μαθηματικά ) απαντώ όπως ο Χρήστος. ( Χρήστο διόρθωσε το εκ παραδρομής αργά σε γρήγορα στο σχόλιο σου )
Καλημέρα Άννα.
Σωστά όσα λες. Βλέπω ότι προστίθενται ενστάσεις για το θέμα σ’ αυτές που εγώ είχα κατά νου.
Ακόμα όμως και αν το βάλουμε σαν θέμα που θα το λύσει μόνο ένα 5% των μαθητών, έχει πρόβλημα.
Παντελή δεν την παρεξηγείς.
Αν κατάλαβα καλά συμφωνώ με όσα αναφέρεις.
Ένα θέμα δεν έχει μόνο ένα ελάττωμα. Ενδεχομένως οι φίλοι να εντοπίσουν ελαττώματα που δεν έχω δει, ούτε σκέφτηκα όταν το έφτιαχνα.
Είναι ένα θέμα με αφετηρία μια «κρυμμένη γνώση». Τα θέματα αυτά είναι παιγνίδια. Παράδειγμα: -Χωρίς χρήση του νόμου Μπερνούλι και της έννοιας της πίεσης, αποδείξατε το θεώρημα του Τορικέλλι.
Το παραπάνω και ωραίο είναι και ουσιαστικό αλλά δεν είναι θέμα Εξετάσεων.
Το θέμα με τα δύο πηνία θα το βάζαμε στις Δέσμες;
Μόνο σαν θεματάκι για να το γράψουν σχεδόν όλοι. Γιατί σχεδόν όλοι τότε γνώριζαν ότι η αποκατάσταση του ρεύματος διαρκεί περίπου 5L/R ως 6L/R.
Το σημερινό βιβλίο δεν αναφέρει τέτοια και έρχεται ο πειρασμός: -Δεν στήνω κάτι που σήμερα βγαίνει δύσκολα;
Ο πειρασμός μας έχει πολλές φορές επισκεφτεί. Όσοι θεώρησαν απαγορευμένα τα στρεφόμενα μας γέμισαν με ασκήσεις που ζητούσαν τον χρόνο μετάβασης του ταλαντωτή από το Α στο Β. Φυσικά το στρεφόμενο δεν μπορείς να το απαγορεύσεις και τα τριγωνομετρικά σου πονήματα κατέστησαν άχρηστα.
Τι θα συμβεί αν το θέμα με τα πηνία έπεφτε στις Εξετάσεις και δίνονταν απαντήσεις του τύπου: -Όσο μεγαλύτερος ο συντελεστής αυτεπαγωγής, τόσο περισσότερο αργεί η αποκατάσταση. -Όσο μεγαλύτερο το L τόσο μεγαλύτερη η ηλεκτρική αδράνεια του πηνίου. -Η αποκατάσταση του ρεύματος διαρκεί περίπου 5L/R οπότε…..
Ο μαθητής αυτά τα γνωρίζει ίσως διότι ο διδάσκων του τα είπε. Ο διδάσκων δεν προβάλλει στην οθόνη το σχολικό βιβλίο. Προσθέτει πληροφορίες, σχολιάζει τα της κλίσης, συσχετίζει κλίση και τάση στο πηνίο, μιλάει για αδράνεια.
Λέει ακόμα ότι σε ένα σκέτο σύρμα θα είχαμε ακαριαία αποκατάσταση, οπότε το 1 είναι πιο κοντά στο σκέτο σύρμα.
Άλλος διδάσκων παρακάμπτει τα σχετικά μια και βλέπει το βιβλίο να περνάει τρέχοντας το θέμα.
Αν αυτό είναι καλό ή κακό είναι θέμα άλλης συζήτησης.
Τέλος πάντων γράφονται τέτοιες απαντήσεις. Πως τις βαθμολογείς;
Τις απορρίπτεις διότι δεν τις αναφέρει το σχολικό;
Μετά όμως μη μας μιλάς για πολλαπλό βιβλίο. Μην είσαι και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ.
Έπειτα δεν μπορείς να βάζεις τα παιδιά σε δίλημμα: -Να το απαντήσω μαθηματικότερα ή όπως έμαθα στο σχολείο;
Το παιδί είναι πιθανόν να μη θυμάται αν το περιέχει το βιβλίο, του το είπε ο καθηγητής ή του το είπε σε άσχετη στιγμή ο θείος του. Το παιδί επίσης μπορεί να είναι κάτι σαν τον Σπύρο και δεν χρωστάει να τιμωρηθεί για κάτι που ξέρει και οι άλλοι δεν ξέρουν.
Έτσι δεν παίζουμε με παραλήψεις του βιβλίου. Δεν είναι εξυπνάδα.
Δυστυχώς είναι συνηθισμένη τακτική.
Γιατί είναι καλό αυτό το Β θέμα?
1)Διότι εξετάζει αν ο μαθητής έχει κατανοήσει το φαινόμενο της επαγωγής και το φαινόμενο της αυτεπαγωγής κατ επέκταση.
2)Εξετάζει αν έχει κατανοήσει τον κανόνα του Lenz κα επομένως αν μπορεί να βάλει κάπου ένα +.
3)Εξετάζει αν μπορεί να γράψει τον κανόνα του Kirchhoff.
4)Εξετάζει αν ο μαθητής επιτέλους μπορεί να διακρίνει ότι η κλίση μιας γραφικής παράστασης ή το εμβαδόν που περικλείει κάτι μπορεί να δείχνει. Από Α λυκείου ακούει για ρυθμούς μεταβολής
5) Ίσως κάποιο ερώτημα ακόμα.
Καλημέρα Γρηγόρη.
Τώρα είδα το σχόλιό σου.
Φυσικά οι απαντήσεις του Χρήστου και η δική σου δεν μπορεί να μη γίνουν δεκτές.
Είναι όμως αυτό κατανοητό από εξεταζόμενους και βαθμολογητές;
Καλημέρα Γιάννη. Γράφαμε μαζί.
Ξέχασα να καλημερίσω.
Διορθώνω με μια προσθήκη στην αρχική απάντηση
Γιατί είναι καλό αυτό το Β θέμα για εξετάσεις!!!!
Γιάννη το θέμα σου εξετάζει τα βασικά στην αυτεπαγωή.
Γι αυτό προσπάθησα να επιχειρηματολογήσω ότι το θέμα είναι καλό για εξετάσεις.
Δεν κουράζει δεν τρομοκρατεί , εξετάζει βασικές γνώσεις, που οφείλει ο μαθητής να τις γνωρίζει.
Γιάννη όπως και να χει είναι είναι πολύ όμορφο.
Ο συντελεστή αυτεπαγωγής του πηνίου σχετίζεται με την αδράνεια του πηνίου. Το ρεύμα στο πηνίο 1 αποκαθίσταται πιο γρήγορα σε σχέση με του 2ου πηνίου οπότε έμφανίζει μικρότερη αδράνεια ήτοι μικρότερο L
Χρήστο ένα θέμα μπορεί να κάνει για την τάξη αλλά όχι για Εξετάσεις.
Καλημέρα παιδιά.
Να υποθέσω πως όλοι θεωρούν ότι θα μπορούσε να είναι θέμα Εξετάσεων;
Καλημέρα Γιάννη .
Ωραίο!
Γιατί υπό τον τίτλο το θεωρείς “κακό για Β θέμα”
Μήπως επειδή υπάρχει σε πλήθος φροντιστηριακών ;;
Καλημέρα Παντελή.
Δεν γνωρίζω αν κυκλοφορεί σε βοηθήματα. Δεν εστιάζω εκεί.
Θα απαντήσω σύντομα είτε τοποθετηθούν συνάδελφοι, είτε όχι.
Καλημέρα κύριε Κυριακόπουλε,
πολύ όμορφο θέμα όντως για την τάξη. Νομίζω πως η λύση του όμως απαιτεί μαθηματικές δεξιότητες που δεν διαθέτει όλη η γκάμα των μαθητών (κατεύθυνση Υγείας). Πιστεύω πως πρέπει να επιμένουμε στη Φυσική περισσότερο παρά στον μαθηματικό φορμαλισμό ο οποίος είναι φυσικά απαραίτητος στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά όχι στη Δευτεροβάθμια αφού απευθυνόμαστε σε ένα ετερογενές κοινό.
Δυστυχώς δυσκολεύομαι να εκφράσω αλλιώς την έκφραση …”μούσκεμα η κατάσταση”
Ένα το κρατούμενο η…”κοπτοραπτική” ,κάνε τούτο ,όχι εκείνο
Δύο τα κρατούμενα το …ανώμαλο Μαθηματικό υπόβαθρο για υποψήφιους κοινά εξεταζόμενους (δηλαδή εν προκειμένω μπαίνει θέμα του ότι ο υποψήφιος τομέα Υγείας ,περί κλίσεως σε διάγραμμα δεν γνωρίζει ; Ο Χρήστος στο 1ο σχόλιο απαντά με ΦΥΣΙΚΗ …αδράνεια )
Τρία τα κρατούμενα …κουβεντιάζουμε δεμένοι στο άρμα των εξετάσεων
Τέσσερα τα κρατούμενα …
Συγνώμη αν παρεξηγώ την “…κατάσταση”
Το θέμα δεν απαιτεί καμμία μαθηματική δεξιότητα που λείπει από μέρος των μαθητών οπότε ( χωρίς μαθηματικά ) απαντώ όπως ο Χρήστος. ( Χρήστο διόρθωσε το εκ παραδρομής αργά σε γρήγορα στο σχόλιο σου )
Καλημέρα Άννα.
Σωστά όσα λες. Βλέπω ότι προστίθενται ενστάσεις για το θέμα σ’ αυτές που εγώ είχα κατά νου.
Ακόμα όμως και αν το βάλουμε σαν θέμα που θα το λύσει μόνο ένα 5% των μαθητών, έχει πρόβλημα.
Παντελή δεν την παρεξηγείς.
Αν κατάλαβα καλά συμφωνώ με όσα αναφέρεις.
Ένα θέμα δεν έχει μόνο ένα ελάττωμα. Ενδεχομένως οι φίλοι να εντοπίσουν ελαττώματα που δεν έχω δει, ούτε σκέφτηκα όταν το έφτιαχνα.
Είναι ένα θέμα με αφετηρία μια «κρυμμένη γνώση». Τα θέματα αυτά είναι παιγνίδια. Παράδειγμα:
-Χωρίς χρήση του νόμου Μπερνούλι και της έννοιας της πίεσης, αποδείξατε το θεώρημα του Τορικέλλι.
Το παραπάνω και ωραίο είναι και ουσιαστικό αλλά δεν είναι θέμα Εξετάσεων.
Το θέμα με τα δύο πηνία θα το βάζαμε στις Δέσμες;
Μόνο σαν θεματάκι για να το γράψουν σχεδόν όλοι. Γιατί σχεδόν όλοι τότε γνώριζαν ότι η αποκατάσταση του ρεύματος διαρκεί περίπου 5L/R ως 6L/R.
Το σημερινό βιβλίο δεν αναφέρει τέτοια και έρχεται ο πειρασμός:
-Δεν στήνω κάτι που σήμερα βγαίνει δύσκολα;
Ο πειρασμός μας έχει πολλές φορές επισκεφτεί. Όσοι θεώρησαν απαγορευμένα τα στρεφόμενα μας γέμισαν με ασκήσεις που ζητούσαν τον χρόνο μετάβασης του ταλαντωτή από το Α στο Β. Φυσικά το στρεφόμενο δεν μπορείς να το απαγορεύσεις και τα τριγωνομετρικά σου πονήματα κατέστησαν άχρηστα.
Τι θα συμβεί αν το θέμα με τα πηνία έπεφτε στις Εξετάσεις και δίνονταν απαντήσεις του τύπου:
-Όσο μεγαλύτερος ο συντελεστής αυτεπαγωγής, τόσο περισσότερο αργεί η αποκατάσταση.
-Όσο μεγαλύτερο το L τόσο μεγαλύτερη η ηλεκτρική αδράνεια του πηνίου.
-Η αποκατάσταση του ρεύματος διαρκεί περίπου 5L/R οπότε…..
Ο μαθητής αυτά τα γνωρίζει ίσως διότι ο διδάσκων του τα είπε. Ο διδάσκων δεν προβάλλει στην οθόνη το σχολικό βιβλίο. Προσθέτει πληροφορίες, σχολιάζει τα της κλίσης, συσχετίζει κλίση και τάση στο πηνίο, μιλάει για αδράνεια.
Λέει ακόμα ότι σε ένα σκέτο σύρμα θα είχαμε ακαριαία αποκατάσταση, οπότε το 1 είναι πιο κοντά στο σκέτο σύρμα.
Άλλος διδάσκων παρακάμπτει τα σχετικά μια και βλέπει το βιβλίο να περνάει τρέχοντας το θέμα.
Αν αυτό είναι καλό ή κακό είναι θέμα άλλης συζήτησης.
Τέλος πάντων γράφονται τέτοιες απαντήσεις. Πως τις βαθμολογείς;
Τις απορρίπτεις διότι δεν τις αναφέρει το σχολικό;
Μετά όμως μη μας μιλάς για πολλαπλό βιβλίο. Μην είσαι και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ.
Έπειτα δεν μπορείς να βάζεις τα παιδιά σε δίλημμα:
-Να το απαντήσω μαθηματικότερα ή όπως έμαθα στο σχολείο;
Το παιδί είναι πιθανόν να μη θυμάται αν το περιέχει το βιβλίο, του το είπε ο καθηγητής ή του το είπε σε άσχετη στιγμή ο θείος του. Το παιδί επίσης μπορεί να είναι κάτι σαν τον Σπύρο και δεν χρωστάει να τιμωρηθεί για κάτι που ξέρει και οι άλλοι δεν ξέρουν.
Έτσι δεν παίζουμε με παραλήψεις του βιβλίου. Δεν είναι εξυπνάδα.
Δυστυχώς είναι συνηθισμένη τακτική.
Γιατί είναι καλό αυτό το Β θέμα?
1)Διότι εξετάζει αν ο μαθητής έχει κατανοήσει το φαινόμενο της επαγωγής και το φαινόμενο της αυτεπαγωγής κατ επέκταση.
2)Εξετάζει αν έχει κατανοήσει τον κανόνα του Lenz κα επομένως αν μπορεί να βάλει κάπου ένα +.
3)Εξετάζει αν μπορεί να γράψει τον κανόνα του Kirchhoff.
4)Εξετάζει αν ο μαθητής επιτέλους μπορεί να διακρίνει ότι η κλίση μιας γραφικής παράστασης ή το εμβαδόν που περικλείει κάτι μπορεί να δείχνει. Από Α λυκείου ακούει για ρυθμούς μεταβολής
5) Ίσως κάποιο ερώτημα ακόμα.
Καλημέρα Γρηγόρη.
Τώρα είδα το σχόλιό σου.
Φυσικά οι απαντήσεις του Χρήστου και η δική σου δεν μπορεί να μη γίνουν δεκτές.
Είναι όμως αυτό κατανοητό από εξεταζόμενους και βαθμολογητές;
Καλημέρα Γιώργο.
Χαίρομαι που το βρίσκεις καλό. Θα το έκανα στην τάξη.
Όμως είναι καλό για Εξετάσεις;
Καλημέρα Γιάννη. Γράφαμε μαζί.
Ξέχασα να καλημερίσω.
Διορθώνω με μια προσθήκη στην αρχική απάντηση
Γιατί είναι καλό αυτό το Β θέμα για εξετάσεις!!!!
Γιάννη το θέμα σου εξετάζει τα βασικά στην αυτεπαγωή.
Γι αυτό προσπάθησα να επιχειρηματολογήσω ότι το θέμα είναι καλό για εξετάσεις.
Δεν κουράζει δεν τρομοκρατεί , εξετάζει βασικές γνώσεις, που οφείλει ο μαθητής να τις γνωρίζει.