-
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Η δύναμη αλλάζει διεύθυνση πριν από 3 μέρες, 3 ώρες
Παντελή καλησπέρα.
Ωραία τα min κια max της επιτάχυνσης. Στη β περίπτωση παρόλο που στις 30ο δεν υπάρχει τριβή εντούτοις στις μηδέν μοίρες μεγιστοποιείται η επιτάχυνση με τη μέγιστη τριβή! -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Ας μελετήσουμε τις ταλαντώσεις δύο σωμάτων πριν από 3 μέρες, 4 ώρες
ΔΙονύση καλησπέρα.
Άλλη μία όμορφη άσκηση μας παρουσιάζεις. Έχεις έμπνευση και η σειρα των ασκήσεων στις ταλαντώσεις είναι η μία καλύτερη από την άλλη. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Η κεντρομόλος δύναμη και η κατεύθυνση της ταχύτητας πριν από 6 μέρες, 17 ώρες
Στέφανε καλημέρα.
Δύσκολα τα όρια… Για αυτό προτείνω να μπουν το λίγο πριν και το αμέσως μετά στα ερωτήματα για σαφή απάντηση.
Για να είμαι ειλικρινής δίνω διαφορετικές απαντήσεις (όχι σε όλα) στα ερωτήματα που θέτεις.
Για παράδειγμα αν ένα σώμα κινείται σε σφαίρα και τη στιγμή που φτάνει στην κατώτερη θέση η μισή καταρρέει και το σφαιρί…[Περισσότερα] -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Δύο σώματα και ένα σύστημα ταλαντώνονται πριν από 1 εβδομάδα
Καλησπέρα Διονύση
Εξαιρετική. Όπως αναφέρει ο Γιώργος έχουμε συνηθίσει να κόβονται τα νήματα -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Οι ταχύτητες δύο κινητών στους ίδιους άξονες. πριν από 1 εβδομάδα, 2 μέρες
Καλησπέρα Διονύση.
Άσκηση για μαθητές που έχουν εμπεδώσει καλά τι εκφράζει η κλίση και τι παίρνουμε από το διάγραμμα ταχύτητας -χρόνου.
Πολύ ωραίο το τελευταίο ερώτημα να απαντηθεί δια του αποκλεισμού. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Δυο κινητά ομαλά επιταχυνόμενα. πριν από 1 εβδομάδα, 2 μέρες
Καλησπέρα Παντελή και Διονύση.
Συνέχισες όμορφα τη σειρά του Διονύση. Η κλίση στο απόγειό της. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Η πιθανότητα για τις σφαίρες. πριν από 1 εβδομάδα, 3 μέρες
Καλησπέρα Γιάννη
Είναι εντυπωσιακή -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα στη Μηχανική Στερεού Σώματος πριν από 1 εβδομάδα, 3 μέρες
Ντίνο καλημέρα.
Αντιλαμβάνομαι αυτό που λες. Ο μέσος ρυθμός μεταβολής της στροφορμής στις λύσεις το ότι αναφέρεται σαν μέση συνισταμένη ροπή μπήκε σαν extra πληροφορία μην τυχόν ζητηθεί και έτσι και οι μαθητές τι θα πρέπει να γράψουν. Και από ότι φαίνεται μάλλον το πέτυχε καθώς πολλοί μαθητές μόλις έγραψαν ρωτούσαν τι είναι αυτό ο μέσος ρυθμ…[Περισσότερα] -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Με πληροφορίες από ένα διάγραμμα πριν από 1 εβδομάδα, 3 μέρες
Καλημέρα Διονύση.
Εξαιρετική. Γιατί υπάρχει και αυτή η παραμόρφωση -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα στη Μηχανική Στερεού Σώματος πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Αποστολη και Ντίνο καλησπέρα
Ντινο ευχαριστώ για τι σχόλιο.
Αποστολη προφανως και δεν παρεξήγησα αυτο που έγραψες. Αλίμονο. Μη τρελαθουμε ματαξυ μας. Σε αυτο που λες, ειμαι και εγω πολυ επιφυλακτικός στη συγκεκριμένη περίπτωση και καθε φορα οταν την κανω δεν ξερω αν πρέπει να τα πω όλα. Γι’αυτό και προτιμηθηκε οπως γραφει η εκφώνηση ο…[Περισσότερα] -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα στη Μηχανική Στερεού Σώματος πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Καλησπέρα Απόστόλη.
θα μεταφέρω τους χαιρετισμούς.
Στο ερώτημα που θέτεις φαντάζομαι αναφέρεσαι στο σημείο της κόχης του σκαλοπατιού με τον δίσκο. Έτσι όπως ισορροπεί αν αναλυθεί η δύναμη σε άλλες συνιστώσες εμφανίζει τριβή αλλά ως προς το σημείο Α που λαμβάονται ροπές δεν επηρεάζει. Επιπλέον στην εκφώνηση αναφέρεται ότι ο δίσκος μόλις που…[Περισσότερα] -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Ταλάντωση – πλαστική κρούση – ταλάντωση πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Καλησπέρα Παθλο.
Θα συμφωνήσω με τον Δημήτρη δύσκολο αλλά ωραίο. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Εφαρμόζοντας τον 2ο νόμο σε μία φθίνουσα ταλάντωση πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Μιλτο καλησπέρα
Στις φθίνουσες κάνω τουλάχιστον ένα τέτοιο θέμα κάθε χρόνο. Η ερώτηση που κάνουν οι μαθητές ειναιναυτη που λες. Είναι αυτα εντός ύλης; Γιατί δεν έχουμε κάνει. Αλλα φυσικα οταν λες δεύτερο νομο Νεύτωνα εχεις κάνει δεν ξέρουν τι να πουν. Ακριβώς το ίδιο αν η ολίσθηση είναι εντός. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Δύο φορτισμένα σωματίδια, η ορμή και ο ρυθμός μεταβολής της πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Γεια σου Αποστόλη.
Παρα πολύ καλο θέμα.
Αντρέα δυστυχώς τη φυσική γενικής την σνομπαρουν πολλοί μαθητές αν και στην γ Λυκείου με την ύλη όπως έχει διαμορφωθεί ειναι απαραίτητη. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Το μονωμένο σύστημα και η ΑΔΟ πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Καλησπέρα Διονύση.
Όπως παντα οι ερωτήσεις που θέτεις ειναι ξεχωριστές. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Επαφή με τοίχο και κατάργηση δύναμης πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Καλησπέρα Ανδρέα.
Το Σαββατοκύριακο που ειναι πιο χαλαρα ξεκινησα να διαβαζω τις αναρτησεις της εβδομαδας αντίστροφα.Ωραία ανάρτηση με ψραια ερωτήματα. Ξεχωριζω τα ερωτηματα ii και iv
-
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα στη Μηχανική Στερεού Σώματος πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Μιλτο και Παντελή καλησπέρα.
Σας ευχαριστώ για το σχόλιο και την αποδοχή.
Μιλτο για λόγους πληρότητας πρέπει να συμπληρωθεί.
Παντελη χαιρομαι που θεωρεις τα θεματα αξιοπρεπή.
Το πιο δυσκολο ερωτημα ειναι το Γ4 καθως απαιτει αρκετα βήματα και λεπτα σημεία. -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Διαγώνισμα στη Μηχανική Στερεού Σώματος πριν από 1 εβδομάδα, 6 μέρες
Καλησπέρα Παύλο και Διονύση.
Ευχαριστώ για το σχόλιο. Παύλο εύχομαι να σου φανεί χρήσιμο. -
H/o Χρήστος Αγριόδημας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 εβδομάδες
Διαγώνισμα στη Μηχανική Στερεού Σώματος
Η ομογενής ράβδος ΑΒ του Σχήματος 5, έχει μήκος L=8m, μάζα M=4kg και είναι στερεωμένη μέσω άρθρωσης στο άκρο της Α. Η ράβδος ισορροπεί οριζόντια […] -
Ο/η Χρήστος Αγριόδημας σχολίασε το άρθρο Κρούση σε κινούμενο τοίχο. πριν από 2 εβδομάδες, 3 μέρες
Χαιρετώ ολη την παρέα.
Η άσκηση ειναι πολύ καλή. Θεωρώ όμως πολύ σημαντικό να δικαιολογηθεί πιο καλά γιατι η ταχύτητα του τοίχου δεν αλλάζει. Δεν νομιζω οτι ειναι προφαβες στον μαθητή οτι δεν αλλάζει καθως εχει στο μυαλο του τον ακλονητο τοίχο. - Φόρτωσε Περισσότερα
Γεια σου Χρήστο, ωραίο διαγώνισμα που θα φανεί πολύ χρήσιμο. Σας ευχαριστούμε που το μοιράζεστε.
Καλημέρα Χρήστο.
Σε ευχαριστώ τόσο εσένα, όσο και την Άννα και τον Ανδρέα, για τα θέματα του σχολείου σας, που μοιράζεστε…
Καλησπέρα Παύλο και Διονύση.
Ευχαριστώ για το σχόλιο. Παύλο εύχομαι να σου φανεί χρήσιμο.
Καλημέρα Χρήστο, καλημέρα σε όλη την ομάδα σας!
Ευχαριστούμε που δημοσιεύσατε το διαγώνισμά σας και μου άρεσε που αναδεικνύετε την υπερπήδηση. Είναι σίγουρο ότι θα αξιοποιηθεί!
Στο Α1, θα πρόσθετα ότι ο τροχός είναι ομογενής και ότι Κ.Χ.Ο. σε οριζόντιο επίπεδο.
Καλημέρα Χρήστο.
Αντιμετωπίζοντας τους μαθητές με αξιοπρέπεια
τους φέρνεται αντιμέτωπους με αξιοπρεπή θέματα
ως προς την δυσκολία!
Ευχαριστούμε το team.
Καλό Σαββατοκύριακο
Μιλτο και Παντελή καλησπέρα.
Σας ευχαριστώ για το σχόλιο και την αποδοχή.
Μιλτο για λόγους πληρότητας πρέπει να συμπληρωθεί.
Παντελη χαιρομαι που θεωρεις τα θεματα αξιοπρεπή.
Το πιο δυσκολο ερωτημα ειναι το Γ4 καθως απαιτει αρκετα βήματα και λεπτα σημεία.
Γεια σου Χρήστο και από εδώ. Ευχαριστούμε για το διαγώνισμα εσένα και την παρέα σου. Μετάφερε τους χαιρετισμούς μου. Στο Β2 δεν θα μπορούσε να εμφανίζεται τριβή μεταξύ δίσκου και σκαλοπατιού; Ως προς την παρατήρηση του Μίλτου για το Α1, φαίνεται ότι η χρήση του cm στην κινηματική δεν έχει καμία θέση και μόνο ζημιά κάνει τελικά.
Καλησπέρα Απόστόλη.
θα μεταφέρω τους χαιρετισμούς.
Στο ερώτημα που θέτεις φαντάζομαι αναφέρεσαι στο σημείο της κόχης του σκαλοπατιού με τον δίσκο. Έτσι όπως ισορροπεί αν αναλυθεί η δύναμη σε άλλες συνιστώσες εμφανίζει τριβή αλλά ως προς το σημείο Α που λαμβάονται ροπές δεν επηρεάζει. Επιπλέον στην εκφώνηση αναφέρεται ότι ο δίσκος μόλις που δεν ακουμπά και όχι υπερπηδά καθώς η λύση του προβλήματος δεν είναι αυτή που δίνουμε. Το πρόβλημα αυτό το είχε αναδείξει ο Βαγγέλης Κορφιάτης και αργότερα με σειρά αναρτήσεων ο Διονύσης.
Χρήστο θυμάμαι την ανάρτηση του Βαγγέλη και αυτές του Διονύση, όπως και τις μεταξύ μας συζητησεις για το θέμα. Με απασχολεί πάντα το ερώτημα, αν από διδακτικής σκοπιάς είναι σκόπιμο να σχεδιάζουμε τις δυνάμεις, ακόμη και αν δεν τις χρησιμοποιούμε. Τείνω να απαντήσω καταφατικά για δύο λόγους: α. ο επιλεκτικός σχεδιασμός δυνάμεων είναι κάποιες φορές επικίνδυνος και β. ο μαθητής δεν έχει την εμπειρία, ώστε να γνωρίζει προκαταβολικά ποιες δυνάμεις θα χρειαστεί και ποιες όχι για την επίλυση ενός ερωτήματος. Φυσικά το σχόλιό μου δεν αποτελεί μομφή, αλλά ειλικρινή προβληματισμό.
Χρήστο καλησπέρα (και στους άλλους συναδέλφους)
Αξιοπρεπέστατο διαγώνισμα με «κανονικά» θέματα, χωρίς υπερπαραγωγές. Τα Γ4 θέλει αρκετή προσοχή. Δεν ξέρω αν ο χρόνος ήταν επαρκής.
Στη λύση του Γ3 αναφέρεις τον όρο «ο μέσος ρυθμός μεταβολής της στροφορμής ισούται με τη μέση συνισταμένη ροπή». Πιο δόκιμο δεν θα ήταν (που το εφαρμόζεις στη λύση) «…ισούται με τη μεταβολή της στροφορμής προς το αντίστοιχο χρονικό διάστημα».
Η μέση συνισταμένη ροπή παραπέμπει σε μέση τιμή γινομένου δύο παραγόντων (νομίζω άγνωστο για τους μαθητές), που στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ένας (βραχίονας ροπής=μήκος νήματος) είναι σταθερός, οπότε η μέση τιμή της ροπής δείχνει «στη ροπή της μέσης συνισταμένης δύναμης», δηλ. στην ουσία στη «μέση επιτάχυνση».
Να είσαι καλά.
Αποστολη και Ντίνο καλησπέρα
Ντινο ευχαριστώ για τι σχόλιο.
Αποστολη προφανως και δεν παρεξήγησα αυτο που έγραψες. Αλίμονο. Μη τρελαθουμε ματαξυ μας. Σε αυτο που λες, ειμαι και εγω πολυ επιφυλακτικός στη συγκεκριμένη περίπτωση και καθε φορα οταν την κανω δεν ξερω αν πρέπει να τα πω όλα. Γι’αυτό και προτιμηθηκε οπως γραφει η εκφώνηση ο δισκος ισορροπεί εχοντας χασει την επαφη χωρις να αναγραφει περι υπερπηδησης κτλ. Στο θεμα μας τώρα. Προφανως και εχεις δικιο για τις δυνάμεις. Και εγω υπερ του σχεδιασμού ολων ειμαι . Ομως οπως στην τροχαλια δεν σχεδιαστηκε και η δυναμη απο τον αξονα δεν σχεδιάστηκε αστηκε και αυτή. Στην πραξη φαινεται οτι τους δυσκολεύει. Για λογους όμως πληροτητας στη λυση ισως πρέπει να μπει.
Ντίνο στην ουσία όπως λες η δύναμη είναι αυτή που μεταβάλλεται. Αντιλαμβανομαι την ενσταση σου ότι θεωρείς οτι θα ηταν σωστο αν μεταβαλλόταν και μήκος και δύναμη ταυτόχρονα. Δεδομενου ομως οτι μεταβάλλεται η δυναμη δεν μεταβάλλεται και η αντίστοιχη ροπη;
Χρήστο, εγώ δεν μίλησα περί λάθους. Απλά θα απέφευγα το «μέση ροπή» γιατί δεν μας χρειάζεται. Άλλωστε στη απόδειξή σου δεν τον χρησιμοποιείς.
Ντίνο καλημέρα.
Αντιλαμβάνομαι αυτό που λες. Ο μέσος ρυθμός μεταβολής της στροφορμής στις λύσεις το ότι αναφέρεται σαν μέση συνισταμένη ροπή μπήκε σαν extra πληροφορία μην τυχόν ζητηθεί και έτσι και οι μαθητές τι θα πρέπει να γράψουν. Και από ότι φαίνεται μάλλον το πέτυχε καθώς πολλοί μαθητές μόλις έγραψαν ρωτούσαν τι είναι αυτό ο μέσος ρυθμός μεταβολής και αν το έχουμε ξαναδεί.
Επιπλέον πρόσθεσα το οριζόντιο επίπεδο όπως προτείνει ο Μίλτος στο Α1 και την δύναμη FA στην γωνία που επισήμανε ο Αποστόλης στο Β2.