-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Οδηγίες διδασκαλίας Φυσικής 2021-22 πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Καλημέρα. Εγώ δεν το θεωρώ τόσο ανεπιτυχές. Εφόσον καταλάβει ο μαθητής ότι το ένα σώμα κρέμεται από το άλλο, πιστεύω ότι σκέφτεται το B2+B3 αυτόματα. Δεν πιστεύω δηλαδή ότι του μένει η αίσθηση της μίας μόνο δύναμης στο ελατήριο.
Πιστεύω πάντως ότι θα ήταν πιο πετυχημένο αν αρχικά είχαν μελετηθεί χώρια οι επιμηκύνσεις από κάθε βάρος και τελι…[Περισσότερα]
-
H/o Δημήτρης Παπαδόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Καλημέρα. Παραθέτω μία εναλλακτική απόδειξη της Δυναμικής Ενέργειας ταλάντωσης.
Απόδειξη του τύπου Δυναμικής Ενέργειας Ταλάντωσης
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Οδηγίες διδασκαλίας Φυσικής 2021-22 πριν από 3 έτη, 11 μήνες
Καλησπέρα!
Με μία γρήγορη ματιά:Στην Α’ Λυκείου καλούνται οι διορισμένοι συνάδελφοι να κάνουν πειράματα για επαλήθευση του νόμου του Ωμ και της περιόδου του απλού εκρεμμούς; Δηλαδή τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τα πειράματα με άσχετη ύλη από αυτήν της Α’ Λυκείου. Καλό κι αυτό.
Στη Β’ Λυκείου Γενικής έχουμε δεύτερο κανόνα Kirchhoff με…[Περισσότερα]
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Καλοτάξιδο Διονύση!!! πριν από 3 έτη, 12 μήνες
Καλημέρα, πραγματικά λυπηρό να γίνεται κάτι τέτοιο από ένα τόσο γνωστό φροντιστήριο. Ψιλοάσχετο, αλλά τελευταία σκεφτόμουν ότι θα ήταν πολύ ωραίο να υπήρχε ένα βιβλίο από το Υλικονέτ, το συγγραφικό υλικό υπάρχει σίγουρα.
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Συγκρίνετε τους χρόνους… πριν από 4 έτη
Καλημέρα Χρήστο, εξαιρετικό θέμα. Αξιοποίησες όμορφα τη θεωρία της μαγνητικής ροής. Να φανταστώ η ιδέα προήλθε από απορία ανήσυχου μαθητή;
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Δεν ήξερα πώς να διδάξω τους μαθητές μου… πριν από 4 έτη
Καλημέρα! Πραγματικά διδακτική και συγκινητική η ιστορία. Στο εξωτερικό μου έχουν πει φίλοι ότι υπάρχει το μάθημα της ενσυναίσθησης, ίσως να διδάσκονται παρόμοιες ιστορίες.
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Ηλεκτρομαγνητισμός (θεωρία) πριν από 4 έτη
Καλημέρα, πολύ εντυπωσιακή δουλειά. Έχει ένα διαφορετικό στυλ, κάπως ξεκούραστο – διασκεδαστικό, νομίζω ότι θα πολύ αρέσει στα παιδιά.
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Φυσική Α Λυκείου – Κινηματική. πριν από 4 έτη
Καλησπέρα σε όλους και καλή χρονιά! Πολύ ποιοτική η δουλειά σου Παρμενίων, ευχαριστούμε που τη μοιράστηκες. Θα την αξιοποιήσω σίγουρα.
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2021 πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Βαρυστομαχιάζεις όσο να ναι…
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2021 πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Γ1. ρίζα2 Α, 12Volt
Γ2. 96ημ^2 (100πt), 96W
Γ3. 1Τ
Γ4. 25% -
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2021 πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Έως το Γ’ θέμα πάμε καλά. 25% βγάζω κι εγώ στο Γ4 κτλ. Λαχάνιασα λίγο, φαντάζομαι τα παιδιά. Άντε, πάμε και στο Δ…
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2021 πριν από 4 έτη, 3 μήνες
Καλημέρα σε όλους και καλή επιτυχία!
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Τελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής 2020-2021 πριν από 4 έτη, 4 μήνες
Όντως, λειτουργούν περίφημα πλέον οι σύνδεσμοι. Ευχαριστώ!
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Τελικό διαγώνισμα προσομοίωσης Φυσικής 2020-2021 πριν από 4 έτη, 4 μήνες
Καλησπέρα Νεκτάριε και ευχαριστούμε για το διαγώνισμα. Το είχα δει παλιότερα και μου άρεσε και σήμερα που προσπαθώ να το κατεβάσω δε λειτουργεί το link.
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Σύστημα σωμάτων σε τραχύ επίπεδο πριν από 4 έτη, 9 μήνες
Καλημέρα Δημήτρη, δεν έχω συνατήσει κάτι παρόποιο. Πολύ πρωτοποριακό και αναδυκνύει όμορφα το “ψάξιμο” της διατήρησης ορμής. Αρχικά σκέφτηκα ότι θα είναι μόνο για καθηγητές, αλλά διαβάζοντας τη λύση αναθεώρησα.
Ευχαριστούμε. -
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Όταν ακόμη και ο τοίχος …υποχωρεί! πριν από 4 έτη, 9 μήνες
Καλημέρα Διονύση.
Ωραίο, διδακτικό θέμα, ότι πρέπει για μία γρήγορη επαναληψούλα στις κρούσεις. -
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Κρούση-Μεταβολή ορμής και η δύναμη στο δάπεδο πριν από 4 έτη, 9 μήνες
Καλημέρα, ωραίο θέμα.
Μια μικρή παρατήρηση, ίσως θα έπρεπε να είχε σχεδιαστεί και η Ν΄που δέχεται το δάπεδο, γιατί αυτό ζητάει η άσκηση.
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο Ένα μηχανικό σύστημα σε οριζόντια κίνηση πριν από 4 έτη, 9 μήνες
Πολύ ωραίο θέμα Διονύση. Προβληματίστηκα αρχικά όταν είδα την ταχύτητα της σφαίρας Α να είναι οριζόντια πριν φτάσει στην κατακόρυφο της σφαίρας Β, διότι νόμιζα (από το σχήμα) ότι η σφαίρα Β παραμένει ακίνητη. Τελικά, κινήθηκε και η Β προς τ’αριστερά, φοβερό!
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο ερώτηση στην ελαστική κρούση σχετικά με ενέργεια πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Στάθη ευχαριστώ πολύ. Φυσικά οι αναλύσεις σου θέλουν τη μελέτη τους, οπότε θα το δω όταν θα έχω χρόνο. Με μία γρήγορη ματιά είναι εντυπωσιακή.
-
Ο/η Δημήτρης Παπαδόπουλος σχολίασε το άρθρο ερώτηση στην ελαστική κρούση σχετικά με ενέργεια πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Γιάννη ήμουν σίγουρος ότι εσύ θα απαντούσες! Ευχαριστώ πολύ.
- Φόρτωσε Περισσότερα
περί δυναμικής ενέργειας ταλάντωσης, Δημήτρη, είχε γράψει κάποιος τύπος μερικά τινά, πριν 20+ χρόνια, στο κεφάλαιο “Ταλαντώσεις”, που υπήρχε στο επίσημο σχολικό βιβλίο της Β Λυκείου Γενικής από τότε, μέχρι πρόπερσι νομίζω, κάτι έγραφε εκεί ο Χριστιανός, σωστά; λάθος;, μπορεί και τα δύο, αλλά κάποιος ινστρούκτορας του ΠΙ το καρατόμησε ολόκληρο το κεφάλαιο, έτσι, διότι εξουσία ήτανε, δεν ρώτησε ούτε συμβουλεύτηκε κανέναν, ούτε καν τον δημιουργό του… προφανώς στενοχωρήθηκε ο συγγραφέας του κεφαλαίου, περισσότερο γιατί μια δουλειά που είχε κάνει, ατέλειωτες εργατώρες, και χειρόγραφα τότε, στο χέρι που λέμε όλα, έχοντας στο μυαλό του να διδάξει “απέναντι” τη μάνα του, τον μέσο αυριανό πολίτη, πετάχτηκε στα σκουπίδια! ε, ναι, συμβαίνει να τον γνωρίζω “προσωπικά” αυτόν τον τύπο…
Σε ευχαριστώ Βαγγέλη. Αν κατάλαβα σωστά, η απόδειξη που αναφέρεις μοιάζει με την παραπάνω.
Τώρα για την αδικία τι να πω, εδώ που ζούμε…
Καλημέρα Δημήτρη.
Να μου επιτρέψεις να έχω αντίρρηση για την παραπάνω απόδειξη.
Μαθηματικά πράγματι προκύπτει η εξίσωση.
Αλλά γιατί η ποσότητα 1/2 DA^2 είναι η ενέργεια ταλάντωσης; Είναι πράγματι μια ποσότητα με διαστάσεις ενέργειας, αλλά αυτό την κάνει απευθείας ενέργεια; Κάθε ενεργοειδής ποσότητα, αντιστοιχεί σε ενέργεια;
Πολύ περισσότερο για τί η ποσότητα 1/2 Dx^2 είναι η δυναμική ενέργεια;
Για παράδειγμα, αν για ένα σώμα που κινείται σε οριζόντιο επίπεδο βρω την εξίσωση:
1/2 mυ^2+(Τ-F)x=20
Στην εξίσωση αυτή το 20 είναι η ολική ενέργεια και η ποσότητα (Τ-F)x εκφράζει την δυναμική ενέργεια;
Δεν θα εξέφραζα την διαφωνία μου αυτή, αν το ζήτημα δεν οδηγούσε στην εξαναγκασμένη ταλάντωση.
Ισχύουν αυτά στην περίπτωση αυτή;
Καλημέρα Διονύση. Δεν μπορώ να σου απαντήσω στην περίπτωση που μου παραθέτεις. Εγώ εχτισα τον τύπο ξεκινώντας από κάτι που ισχύει στην Απλή Αρμονική Ταλάντωση.
Δεν καταλαβαίνω μάλλον την ένστασή σου. Αν θα μπορούσες να μου εξηγήσεις αναλυτικότερα, θα με βοηθούσε. Ας πούμε από που προέκυψε η εξίσωση που παραθέτεις;
Καλημέρα Δημήτρη.
Η εξίσωση που έδωσα περιγράφει την κίνηση ενός σώματος σε λείο οριζόντιο επίπεδο με αρχική κινητική ενέργεια 20J, με την επίδραση δύναμης F και τριβής.
Μαθηματικά είναι μια χαρά.
Έχω δικαίωμα να χαρακτηρίζω το 20 σαν ολική ενέργεια επειδή είναι σταθερό ή την ποσότητα (Τ-F)x σαν δυναμική ενέργεια, επειδή το άθροισμά της με την κινητική ενέργεια, παραμένει σταθερό;
Καλημέρα Δημήτρη, καλημέρα Διονύση.
Θα προτιμούσα η δυναμική ενέργεια μιας ΑΑΤ να παρουσιαζόταν στην “γραμμή” της παρουσιάσης της δυναμικής ενέργειας του ηλεκτροστατικού πεδίου στο βιβλίο κατεύθυνσης της Β Λυκείου και όχι από τους τύπους της κινηματικής της κίνησης. Συγκεκριμένα στην παρακάτω λογική:
https://i.ibb.co/gdL6RvR/image.png
Επί της ουσίας, ανάλογη συζήτηση έθεσε ο Γιάννης δίπλα.
Με την επισήμανση Στάθη πως οι δυνάμεις (συνιστώσες της δύναμης επαναφοράς) είναι χωροεξαρτώμενες.
Μην μπλέξουμε με περιπτώσεις σαν τη σανίαδα και τους κυλίνδρους της γνωστής άσκησης.
Φυσικά το υπονοείς λέγων “απλές αρμονικές ταλαντώσεις”, όμως η παρεξήγηση καραδοκεί. Ο όρος μπορεί να εκληφθεί κινηματικά μόνο και η ενέργεια να γενικευθεί με τις γνωστές συνέπειες.
Έχεις δίκιο Γιάννη, αναφέρομαι μόνον σε χωροεξαρτώμενη δύναμη, αλλά
δεν αρκεί το ότι η θέση x=0 πρέπει να είναι θέση ευσταθούς ισορροπίας της κίνησης;
Αρκεί αλλά θα σου πει κάποιος ότι και εδώ υπάρχει θέση ευσταθούς ισορροπίας:
https://i.ibb.co/Bs5MWwp/Screenshot-1.jpg
Θα σου πει ότι θέση ευσταθούς ισορροπίας είναι εκείνη στην οπόια το μέσον της ράβδου βρίσκεται στην ίδια κατακόρυφο με το μέσον του Κ1Κ2.
Διότι ίσορροπεί εκεί και αν εκτραπεί τείνει να επανέλθει.
Έτσι χαρακτηρίζει την θέση ως θέση ευσταθούς ισορροπίας χωρίς μαθηματικοενεργειακό λογισμό. Τυπικά μεν αλλ’ όχι αυστηρά.
Δεν έχει δίκιο, όμως……
Έτσι οι πλεονασμοί μας προστατεύουν από παρανοήσεις.
Έχεις δίκιο, είναι κάτι που πρέπει να τονιστεί, ακόμη και αν θεωρηθεί πλεονασμός.
Καλησπέρα Στάθη.
Πολύ ωραία η ανάλυση…
Στάθη και Γιάννη ευχαριστώ για το σχολιασμό. Καταλαβαίνω τον προβληματισμό που προκύπτει. Η αλήθεια είναι ότι είχα ακούσει αυτήν την απόδειξη παλιότερα και είπα να την μοιραστώ. Διονύση δε σκέφτηκα καν αρχικά την εξαναγκασμένη.