web analytics

Θέματα Φυσικής στις Πανελλαδικές 2025

Τα σημερινά θέματα Φυσικής θα αναρτηθούν εδώ αμέσως μετά την ανακοίνωσή τους.

Τα θέματα ΦΥΣΙΚΗΣ  ή και με κλικ ΕΔΩ.

Οι πρώτες απαντήσεις ΕΔΩ από τον Χριστόφορο Κατσιλέρο, τον οποίο και ευχαριστούμε.

Οι λύσεις των θεμάτων εδώ, από τον Βασίλη Δουκατζή και ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ_2025, από τον Κώστα Ψυλάκο. Ευχαριστούμε και τους δύο.

Τα θέματα σε Word. Για μια ακόμη φορά, από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστούμε.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
187 Σχόλια
Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
06/06/2025 12:33 ΜΜ

Όχι αποστόλη. Το λέω γιατί η κινητική ενέργεια ΔΕΝ διατηρείται κατα τη διάρκεια της ελαστικής κρούσης. Διατηρείται η μηχανική ενέργεια. Θα προτιμούσα “Κπριν=Κμετά”.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
06/06/2025 12:36 ΜΜ

Ο συνάδελφος Σπύρος Χόρτης παραπάνω για το Α2
επισημαίνει ότι το σωστό ήταν να υπάρχει οι προσδιορισμοί ¨ακλόνητος” και “λείος” για τον τοίχο του ερωτήματος .
Συμφωνώ.
Ίσως και ο προσδιορισμός “κατά την διάρκεια της κρούσης” που κι αυτός λείπει.

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Δημήτρης Γκενές
Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
06/06/2025 12:37 ΜΜ

Γιάννη τώρα είδα το σχόλιό σου. Η ένστασή μου είναι αυτή που έγραψα στον Αποστόλη στο πιο πάνω σχόλιο.

Καραγιαννάκης Γιάννης

Καλησπέρα, φυσιο-λογικά τα φετινά θέματα. Μου άρεσε που στο Δ μπορείς να προχωρήσεις στα επόμενα υποερωτήματα ανεξαρτήτως του αν δεν κατάφερες να λύσεις κάποιο προηγούμενο. Ερώτηση : είναι σύνηθες να δίνεται δεδομένο σε άσκηση πάνω στο σχήμα και όχι στην κυρίως εκφώνηση; Μιλάω για την απόσταση 0,5 m στο θέμα Δ.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
06/06/2025 12:40 ΜΜ

Σπύρο πολύ σωστά δεν διατηρείται κατα την διάρκεια της κρούσης η Κινητική … μόνο η Μηχανική … Πολύ ωραία.

Σπύρος Χόρτης
Αρχισυντάκτης
06/06/2025 12:41 ΜΜ

Δημήτρη δίκιο έχεις αλλά με χαλάει περισσότερο αυτό που έγραψα.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
06/06/2025 12:41 ΜΜ

“Μιλάω για την απόσταση 0,5 m στο θέμα Δ.”
Εγώ τώρα το είδα…
Γεια σου Γιάννη.

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
06/06/2025 12:45 ΜΜ

Ένας σχολιασμός και από εμένα χωρίς να έχω ακόμη εικόνα των παιδιών!
Θέμα Α
Α2 μπορεί να την πατήσουν από το “σε κάθε κρούση διατηρείται η ορμή”
Α3 αν δεν διαβάσουν όλες τις απαντήσεις μπορεί να σταματήσουν στο γ και να το πάρουν σωστό από το F = BILημφ
Β2 πιστεύω θα χαθούν μονάδες, αν και το πιο απλό ήταν αφού βρεθεί η φορά διάδοσης του κύματος να φτιάξουμε ένα στιγμιότυπο την t1 και να πούμε ότι μετά από 1,5Τ το Λ και το Μ θα βρίσκονται στα αντίθετα άκρα Λ -> -Α και Ν -> +Α
Γ πιστεύω πολύ βατό
Δ1 θα το χάσει πολύς κόσμος
Δ2, Δ3 πιστεύω νορμάλ για καλούς μαθητές
Δ4 πάλι πιστεύω θα χαθεί από πολλούς μαθητές
Γενική εικόνα καλά θέματα που τα Γ και Δ ήταν ανεξάρτητες μικρές ασκήσεις άλλες πιο εύκολες άλλες πιο δύσκολες.
Γενικά πιο εύκολα από τα περσινά.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
06/06/2025 12:45 ΜΜ

Ίσως πάλι σκέφτομαι, δόθηκε πάνω στο σχήμα η αρχική απόσταση, αφού δεν θα εχρησιμοποιήτο κάπου (μόνο για έλεγχο…αν και εφόσον), οπότε θα θεωρούσαν οι μαθητές ότι δίνεται δεδομένο που δεν χρειάζεται…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Σπύρο επειδή δεν λέει “κατά τη διάρκεια” δεν με απασχόλησε αυτό.
Με απασχόλησε το ότι δεν αναφέρεται πως ο τοίχος δεν είναι λείος.
Προσομοίωση με απόλυτα ελαστική κρούση και συντελεστή τριβής 0,5:
comment image

Βέβαια δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στους μαθητές.

Αυτοί έχουν μάθει ότι ελαστική κρούση έχουμε όταν διατηρείται η ενέργεια!
Από ευθυμογράφημα του Σαπρανίδη όπου ρωτούσαν μαθητές:
-Πως σκοτώθηκε ο Καραϊσκάκης;
-Σε μάχη με τους Πέρσες.
Όταν τους εξηγούσαν ότι οι Πέρσες δεν είχαν σχέση:
-Εμείς έχουμε φτάσει μέχρι τους Μηδικούς πολέμους.
Ο Σαπρανίδης καταλήγει:
Του χρόνου θα μάθουν ότι σκοτώθηκε από Βησιγότθους.

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
06/06/2025 12:54 ΜΜ

Αποστόλη για ροπή ως προς το Ρ θέλει μοχλοβραχίωνα της Τ 1,6R και του βάρους 0,6R. Πιστεύεις ότι μπορούν να το διαχειριστούν πολλοί (εμένα το έκανε ένας αλλά ήταν άριστος);
Φαντάζομαι περισσότεροι θα πάρουν ροπή στο κέντρο και θα βρουν Τ = Τστ κτλ

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Παιδιά, χαίρετε.
Δε νομίζω ότι έχουν καμιά ιδιαίτερη δυσκολία. Μόνο ο χρόνος είναι αντίπαλος για κάποιον που έχει διαβάσει. Το Δ4 θέλει το χρόνο του. Σκοτεινό σημείο το «υπάρχει υλικό σημείο Ζ» που εμένα τουλάχιστον με μπέρδεψε, αν και μετά από λίγο καταλαβαίνεις ότι αφορά σημείο της στεφάνης. Διαφορετικά δεν προχωράς.
Συγχαρητήρια στο Χριστόφορο για τη γρηγοράδα του.

Χριστόπουλος Γιώργος

Καλημέρα σε όλους. Βατά θέματα
α) Για το Α1 (γ) συμφωνώ με τον Γιαννη. Π.χ Αν έχουμε αντίσταση παράλληλη στο πηνίο ;
β) Για το Α2(β) , που αναφέρει ο Σπύρος , επειδή είναι κατακόρυφος ο τοιχος πρεπει να θεωρήσουμε το βάρος της σφαίρας αμελητέο με την δύναμη επαφής.
γ) Για το υλικό σημείο Ζ , με προβλημάτισε στην αρχή και θα προτιμούσα να αναφέρει απλά σημειο Ζ και όχι υλικό σημείο. Αλλωστε μετατόπιση σημείου ζητά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κάποια άλλα που δεν μου άρεσαν:

  1. Τα Β1 και Β3 είναι ασκήσεις και όχι Β΄ θέματα.
  2. Τα Γ και Δ ήταν υπερπαραγωγές. Υπερπαραγωγή δεν είναι μόνο το Μπεν Χουρ. Συρράπτουν ετερόκλητα θέματα, κόβουν νήματα, ανοιγοκλείνουν διακόπτες. Φυσικά είναι σεμνότερα από παλιότερα αλλά είναι υπερπαραγωγές.
Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
06/06/2025 1:00 ΜΜ

Γιάννη και Σπύρο, το σχολικό δεν εξετάζει τι είναι ο τοίχος (προφανώς και συμφωνώ μαζί σας αλλά…..
comment image