-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης 2 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Αφιερωνεται στους , Γιαννη Κυρ , Διονύση Μητρ , Σπύρο Χόρτη
και Χρήστο Αγριόδημα -
H/o Μανόλης Μαργαρίτης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Ο συμπαγής ομογενής κύλινδρος ακτίνας R κυλιέται στο οριζόντιο επίπεδο με σταθερή ταχύτητα υ. Στη συνέχεια ανέρχεται στο πλάγιο επίπεδο πάνω στο οποίο εκτελεί 1/π περιστροφές και μόλις που καταφέ […]

-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
σπουδαία η δουλειά σου Γιάννη
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Χρήστο καλησπέρα και σε ευχαριστώ. Το υλικό νετ είναι ο μεγαλύτερος, διαχρονικός και πιο αξιόλογος επιμορφωτικός πόλος επιμόρφωσης φυσικών , ένας διαδικτυακός χώρος με τεράστιο έργο που όλοι οι συμμετέχοντες είναι μαθητές και δάσκαλοι
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Διονύση σε ευχαριστώ πολύ , χάρηκα που σου άρεσε , πιστεύω ότι ένα πολύ βασικό πρόβλημα και ήθελα να το μοιραστώ με τους συναδέλφους μεταξύ των οποίων ίσως κάποιοι το αγνοούσαν. Επίσης ευχαριστώ για την πάσα που μου έκανες ,λέω να την αξιοποιήσω για να υπάρχει στο αρχείο άν και από ότι ξεφύλλιζα χθές στη διδακτική του Ανδρέα νομίζω υπάρχει
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2021 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Να ευχηθώ και γω καλή επιτυχία στα παιδιά των συναδέλφων του δικτύου Βασίλη , Χριστόφορου κτλ αλλά και σε όλα τα παιδιά που θα δώσουν τη μάχη των εξετάσεων. Καλη δύναμη.
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Βαγγέλη υπάρχει κρούση με το σκαλοπάτι, εκεί χάνεται μηχανική ενέργεια
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Σπύρο συγχαρητήρια για την ορθη σου απάντηση . Είναι μια πολύ βασική και χρήσιμη άσκηση χωρίς να είναι σπαζοκεφαλιά . Η ‘ρώσικη΄ που έταξα έχει στεφτεί με απόλυτη αποτυχία στο στάδιο της εκφώνησης , του στυλ δώσε μου τη λύση να σου βρω το πρόβλημα. Ίδωμεν…
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Γιάννη είχα ξεχάσει το θησαυρό του Ανδρέα. Ευκαιρία για μια επανάληψη.
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Συνάδελφοι ανέβασα τη λύση του προβλήματος και σας ευχαριστώ όλους
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Θέματα Φυσικής στις Παγκύπριες Εξετάσεις. 2021 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Τα θέματα δεν μοιάζουν με θέματα εξετάσεων , πιο πολύ θυμίζουν φύλλο εργασίας ή κάποιο διαγνωστικό τεστ γ λυκείου κατά την επιστροφή από διακοπές χριστουγέννων, κατι τέτοιο.
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Αφιερώνεται στο Βαγγέλη Κουντούρη.
Η ανάρτηση δεν είναι κατάλληλη για υποψηφίους.
-
H/o Μανόλης Μαργαρίτης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Ελάχιστη ταχύτητα υπερπήδησης σκαλοπατιού
λύση wisconsin

-
Αφιερώνεται στο Βαγγέλη Κουντούρη.
Η ανάρτηση δεν είναι κατάλληλη για υποψηφίους.
-
ευχαριστώ Μανόλη, να είσαι καλά
-
η νυσταγμένη μου ματιά “βλέπει” ότι η γωνιακή επιτάχυνση, λόγω της ταχύτητας, ως προς την κορυφή του σκαλοπατιού πρέπει να είναι οριακά μεγαλύτερη απο τη γωνιακή επιτάχυνση λόγω της ροπής του βάρους του κυλίνδρου ως προς το ίδιο σημείο (η αντίδραση του δαπέδου μηδενίζεται)
-
-
Καλημέρα Μανόλη.
Διαλέγω το α – 2m/s.
Όμως έχεις ανεβάσει πολύ τον πήχη με τα Ρώσικα οπότε αυτό, παρά το γεγονός ότι είναι ωραίο πρόβλημα, μπορείς να το πεις και συνηθισμένο. Να ‘σαι καλά.-
Σπύρο συγχαρητήρια για την ορθη σου απάντηση . Είναι μια πολύ βασική και χρήσιμη άσκηση χωρίς να είναι σπαζοκεφαλιά . Η ‘ρώσικη΄ που έταξα έχει στεφτεί με απόλυτη αποτυχία στο στάδιο της εκφώνησης , του στυλ δώσε μου τη λύση να σου βρω το πρόβλημα. Ίδωμεν…
-
-
Καλημέρα παιδιά.
Είχα δει την άσκηση στο “Διδακτική της Φυσικής” του Ανδρέα Κασσέτα.-
δεν την θυμάμαι Γιάννη, ανέβασέ την, αν σου είναι εύκολο
εγώ, επειδή δεν υπάρχουν εξωτερικές δυνάμεις “ενεργές”, η αντίδραση του δαπέδου είναι οριακά 0, η δύναμη από το εμπόδιο περνά από το κέντρο του κυλίνδρου, “βλέπω” την ταχύτητά του από οριζόντια να πρέπει να γίνει κάθετη στην ακτίνα του που φτάνει στην κορυφή, χωρίς να αλλάξει το μέτρο της, διότι ποίας δύναμης το έργο μείωσε την κινητική ενέργεια;, άρα υπάρχει μεταβολή της ω προς τα δεξιά ως προς την κορυφή του εμποδίου, άρα και γωνιακή επιτάχυνση που πρέπει να είναι οριακά μεγαλύτερη από την προς τα αριστερά που δημιουργεί η ροπή του βάρους του κυλίνδρου-
Βαγγέλη είναι η 23η.
Ο τροχός στο πεζοδρόμιο.-
ευχαριστώ Γιάννη
και αν “μας έχει το νου του” και από “εκεί”, ευχαριστώ κι αυτόν… -
Γιάννη είχα ξεχάσει το θησαυρό του Ανδρέα. Ευκαιρία για μια επανάληψη.
-
-
Καλημέρα Βαγγέλη.
“ποιας δύναμης το έργο μείωσε την κινητική ενέργεια”
Το βάρος;
Για δοκίμασε ΑΔΣ ως προς το σημείο επαφής με το εμπόδιο και ΑΔΜΕ…
-
-
-
έχεις δίκιο, Διονύση
αφού ο κύλινδρος ανασηκώνεται το βάρος του “τρώει” κινητική ενέργεια-
Βαγγέλη υπάρχει κρούση με το σκαλοπάτι, εκεί χάνεται μηχανική ενέργεια
-
σωστά Μανόλη
-
-
-
Υπάρχουν δύο στάδια.
Πριν την κρούση και μετά.
Χάνεται σημαντική ενέργεια κατά την κρούση. Διατηρείται μετά την κρούση μέχρι την άνοδο. -
Συνάδελφοι ανέβασα τη λύση του προβλήματος και σας ευχαριστώ όλους
-
Διονύση σε ευχαριστώ πολύ , χάρηκα που σου άρεσε , πιστεύω ότι ένα πολύ βασικό πρόβλημα και ήθελα να το μοιραστώ με τους συναδέλφους μεταξύ των οποίων ίσως κάποιοι το αγνοούσαν. Επίσης ευχαριστώ για την πάσα που μου έκανες ,λέω να την αξιοποιήσω για να υπάρχει στο αρχείο άν και από ότι ξεφύλλιζα χθές στη διδακτική του Ανδρέα νομίζω υπάρχει
-
Καλημέρα Μανόλη, καλημέρα σε όλους,
Μανόλη συγχαρητήρια για την άσκηση, τώρα την είδα!
Το ίδιο πρόβλημα απώλειας ενέργειας συναντάμε και κατά το πέρασμα ενός κυλιόμενου τροχού από οριζοντιο επίπεδο σε κεκλιμένο:
https://blogs.4all.e-me.edu.gr/hive-K-ylikonet2/wp-content/uploads/sites/12562/2021/06/image-1.png
-
Διονύση, ναι
-
-
Μανόλη καλησπέρα.
Ωραίο πρόβλημα. Προφανώς υπάρχει απώλεια ενέργειας εξαιτίας της κρούσης του δίσκου με το σκαλοπάτι. Σημαντικό για εμένα η σωστή έκφραση της στροφορμής ως προς την κόχη ως Ls+m*Ucm*d αρχικά και μετά ως Ι*ω’.
Σημαντική η παρατήρηση του Διονύση με το πέρασμα του κυλίνδρου που συνήθως αγνοούμε την κρούση.-
Χρήστο καλησπέρα και σε ευχαριστώ. Το υλικό νετ είναι ο μεγαλύτερος, διαχρονικός και πιο αξιόλογος επιμορφωτικός πόλος επιμόρφωσης φυσικών , ένας διαδικτυακός χώρος με τεράστιο έργο που όλοι οι συμμετέχοντες είναι μαθητές και δάσκαλοι
-
-
Καλησπέρα παιδιά.
Υπάρχει στη “Διδακτική της Φυσικής”.
Στεφάνι στην ανηφοριά.
Το νούμερο 6.-
Η τεχνική είναι πολύ χρήσιμη.
Διατήρηση στροφορμής ως προς σημείο επαφής.-
σπουδαία η δουλειά σου Γιάννη
-
Ευχαριστώ Μανόλη.
-
-
-
-
Καλησπέρα συνάδελφοι,
Πράγματι, έτσι συμβαίνει κατά το πέρασμα από το ένα επίπεδο στο άλλο …
Κι αν θέλουμε να είμαστε αυστηροί, θα πρέπει να βάζουμε την καμπυλότητα στη σύνδεση των δύο επιπέδων και στις Α’, Β’ Λυκείου και όχι μόνο στη Γ’ Λυκείου στο στερεό.
Ακόμη κι αν πρόκειται για “μικρό” σώμα ή υλικό σημείο, όταν περνάει από το λείο οριζόντιο στο λείο κεκλιμένο, συμβαίνει μια πλάγια κρούση με το κεκλιμένο:https://blogs.4all.e-me.edu.gr/hive-K-ylikonet2/wp-content/uploads/sites/12562/2021/06/image-1-1.png
Αν δεν χαθεί ενέργεια σημαίνει ότι αναπηδάει ελαστικά.
Αν δεν αναπηδήσει, πρόκειται για πλαστική κρούση και διατηρείται η ορμή κατά μήκος του κεκλιμένου.-
καλημέρα σε όλους
πράγματι Διονύση, στην ελαστική κρούση το σώμα θα εκτελέσει μετά ανάποδη πλάγια βολή σε κεκλιμένο επίπεδο
μου φαίνεται πιο κατανοητό να αναλύσω την ταχύτητα πριν σε δύο συνιστώσες μία πάνω στο κεκλιμένο επίπεδο και μία κάθετη σ΄ αυτό
η πάνω παραμένει ως έχει, η κάθετη αναστρέφεται-
Καλήμέρα Βαγγέλη,
Σωστά 🙂
-
-
-
Τα προβλήματα που βάζει ο Μανόλης τελευταία και μου αρέσουν και μου έχουν λείψει τελευταία.
Είναι χρήσιμα για πολλούς λόγους.
Ένας λόγος είναι ότι μαθαίνουμε. Πολλά πράγματα τα βλέπουμε όλοι κάποτε για πρώτη φορά και γινόμαστε καλύτεροι. Δεν γεννηθήκαμε ξέροντας την διατήρηση στροφορμής ως προς σημείο επαφής και τον λόγο των ωθήσεων Τ/Ν.
Ένας άλλος είναι ότι μαθαίνοντας προστατεύουμε εαυτούς και τους μαθητές μας από ασκήσεις που απευθύνονται σε μαθητές αλλά είναι λανθασμένες επιστημονικά. Για να μην τριχολογώ μιλώντας γενικά, ένα παράδειγμα:Ασκείται δύναμη F γνωστή στην γνωστής μάζας και ακτίνας σφαίρα, για 2 δευτερόλεπτα. Η απόσταση της σφαίρας από το κεκλιμένο είναι τέτοια ώστε η δύναμη να έχει καταργηθεί πριν φτάσει η σφαίρα σ’ αυτό.
Σε ποιο ύψος θ’ ανέβει η σφαίρα;
Προσθέτουμε και άλλα ερωτήματα ώστε η άσκηση να γίνει «πλούσια». Την απόσταση που έχει διανύσει μέχρι να καταργηθεί η δύναμη, την ταχύτητα και την γωνιακή ταχύτητα που αποκτά, τον ρυθμό μεταβολής της στροφορμής και τον ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας την στιγμή τάδε.
Όμορφα όλα αυτά και καλή η πρόθεσή μας. Όμως η άσκηση είναι λαθέστατη.
Αν έχεις δει το πρόβλημα ή δεν βάζεις τέτοια άσκηση ή την θεραπεύεις «καμπυλώνοντας» την ένωση οριζοντίου-κεκλιμένου. Προσέχεις φυσικά η ακτίνα καμπυλότητας να είναι μεγαλύτερη από την ακτίνα της σφαίρας. Ίσως τονίζεις στην εκφώνηση ότι δεν έχουμε απώλεια ενέργειας κατά τη διάβαση από το ένα επίπεδο στο άλλο. Το τονίζεις όμως αφού έχεις βάλει την καμπύλωση στο σχήμα.Τέτοια θέματα είναι εμμέσως και αμέσως χρήσιμα σε μαθητές. Εμμέσως διότι οι μαθητές ωφελούνται όταν ο καθηγητής τους μαθαίνει κάτι. Αμέσως διότι προστατεύονται από λανθασμένα θέματα.
Τα τελευταία έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια.
Τα «εξεζητημένα» θέματα είναι εξ’ ίσου χρήσιμα με αυτά που απευθύνονται σε μαθητές και τα χρησιμοποιούν συνάδελφοι διά σχολικήν χρήσιν.
Όταν ο Ανδρέας ανάρτησε τα «70 θέματα» δεν το έκανε για να του στείλει σκάλα κάποιος ανόητος.
Το ίδιο και ο Πάνος Μουστάκας και πολλοί άλλοι.
-
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Πότε θα φτάσει το νερό στην οπή; πριν από 4 έτη, 10 μήνες
όμορφη Χριστόφορε
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Из России с любовью 2 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
χαχα ευχαριστώ Ανδρέα , κατι τέτοιες τις ανεβάζω για διασκέδαση και για συζήτηση , ειναι λίγο ακατάλληλες βέβαια για αυτή την εποχή , θα επανέλθω αν υπάρχει έμπνευση και υλοποιείται κιόλας…και με καλύτερα σχήματα.
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Η κεντρομόλος επιτάχυνση στην οριζόντια θέση πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Πολύ καλή Ανδρέα εύγε , ειναι βασική άσκηση που πρέπει να διδαχτεί.
Φέτος ασχοληθήκαμε αρκετά με τα παιδιά της Β με παρόμοια θέματα για να είναι προετοιμασμένα . Στη Β κατευθυνση με το webex έγινε καλύτερη δουλεία από δια ζωσης διότι το 25% των παιδιων που θα συνεχίσουν στη θετική Γ, μπορούσαν να παρακολουθήσουν καλύτερα και με προσήλωση…[Περισσότερα] -
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Παρεμβάλλοντας μια αντλία. πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Η αντλία δεν γεννά νερό
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Μια επαναληπτική άσκηση στα ρευστά πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Θοδωρή έχεις δίκιο ξεχάστηκα , απο τη μια οι παραλίες απο την άλλη οι ‘ρούσικες’ νοσταλγικές ασκήσεις , ε παρασύρθηκα και υπήρξα ασυνεπής , όμως αποκατέστησα τη νύφη των ρευστών έστω καθυστερημένα .
Θοδωρή σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και τις παρατηρήσεις σου. -
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Из России с любовью 2 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Διονύση σε ευχαριστώ πολύ, νομίζω είναι η πιο σύντομη λύση
-
Ο/η Μανόλης Μαργαρίτης σχολίασε το άρθρο Из России с любовью 2 πριν από 4 έτη, 10 μήνες
Ευχαριστώ Διονύση, φαίνεται με έχει συνεπάρει το μυστηριώδες της ανατολής
- Φόρτωσε Περισσότερα
Αφιερωνεται στους , Γιαννη Κυρ , Διονύση Μητρ , Σπύρο Χόρτη
και Χρήστο Αγριόδημα
παιδιά γράφτηκε ολίγον στο γόνατο οπότε οι επιλογές με επιφύλαξη
Ευχαριστώ Μανόλη.
Την διαβάζω.
Καλημέρα Μανόλη,
Σ’ ευχαριστώ για την αφιέρωση!
Θα έλεγα σωστό το (β), υ=8 m/s, αν είχες δώσει φ=60⁰ !
Αν πάλι δίνοντας:
“μόλις που καταφέρνει να φτάσει στο πάνω οριζόντιο επίπεδο“,
εννοείς ότι δεν χάνει καθόλου την επαφή του με την επάνω κόχη,
τότε μου βγαίνει ένας περιορισμός συνφ≥4/7 (δηλ. φ≤55,15⁰)
και επειδή ζητάς μέγιστες απώλειες, άρα μέγιστη φ,
τότε συνφ=4/7.
Με αυτή την τιμή όμως η υ βγαίνει 13 m/s.
Ας μην ξεχνάμε πάντως ότι … η νύχτα κάνει τα δικά της! 🙂
Σημείωση:
Ξανάκανα τις πράξεις και τώρα βρήκα 8,86m/s!
Δεν τις κάνω ξανά γιατί θα προκύψει και … 3ο αποτέλεσμα ! 🙂
Διονύση και εγώ βρίσκω 8,856… Πόσες να ΄ναι οι πιθανότητες να κάναμε ακριβώς τα ίδια λάθη?!!
Καλησπέρα Σπύρο,
Έτσι πιστεύω κι εγώ (με πολύυ μεγάλο μορ 🙂 )
Γράφω πιο κάτω τη σκέψη μου …
Γιάννη καλησπέρα ανέβασα τη λύση , θα θελα να της έριχνες μια ματια
Δεν έκανα πράξεις, όμως σωστή μου φαίνεται.
Γιάννη ευχαριστώ , το πάνω μέρος με δυσκόλεψε ελπίζω να στέκει η λύση
Αυτό που σκέφτηκα αρχικά ήταν άλλη μία διατήρηση στροφορμής ως προς την πάνω κόγχη και άλλη μία διατήρηση ενέργειας για το ύψος h με το οποίο αρχίζεις τη λύση.
Έτσι θα υπολόγιζα την ταχύτητα που πρέπει να έχει όταν φτάνει στην πάνω κόγχη.
Όμως η λύση σου με την κεντρομόλο μου φαίνεται σωστή.
Καλησπέρα σε όλους.
Μανόλη σ’ ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση.
Τώρα διαβάζω τη λύση και θα συμφωνήσω με τον Διονύση για την οριακή τιμή της κλίσης, cosφ>=4/7. Έχεις ξεχάσει στη λύση να πάρεις υπόψη την ΚΕ λόγω περιστροφής αν είδα σωστά.
Καλησπέρα Σπύρο προφανώς μιλάς για το 1ο ΘΜΚΕ της λύσης . Εκεί θεώρησα ότι αφού μόλις διατηρεί επαφή η ω διατηρείται
έχει στροφική κινητική όταν φτάνει στο ανωτερο οριζόντιο επίπεδο. Ο κύλινδρος δεν ολισθαίνει
Γεια σου Μανόλη. Φαντάζομαι εννοείς ότι αφού οριακά δεν χάνει επαφή δεν υπάρχει και τριβή για να επιβραδύνει στροφικά. Αυτή είναι μια κατάσταση που ισχύει όμως για μια μόνο στιγμή. Επομένως δεν επηρεάζει την εξέλιξη του φαινομένου που είναι περιστροφή γύρω από την κορυφή του κεκλιμένου χωρίς να ολισθαίνει σε αυτήν. (θεωρούμε βέβαια πολύ μεγάλο συντελεστή τριβής). Με κάθε επιφύλαξη… Καλό απόγευμα.
Το κεκλιμένο σε ip
ευχαριστώ Σπύρο
Οπότε Σπύρο πρέπει να χουμε τεράστιο συντελεστή τριβής. Θα ξανακοιτάξω τη λύση ΄στο 1ο θμκε όταν επιστρέψω
Καλησπέρα παιδιά,
Μανόλη κι εμένα με προβλημάτισε η επαφή επάνω.
Τη στιγμή που φτάνει στο πάνω άκρο και το CM μπαίνει στην κυκλική, βρίσκουμε:
Ν = Βx – mυ₁²/R
Θέτουμε Ν ≥ 0 και παίρνουμε την οριακή τιμή.
Δηλαδή η Ν μηδενίζεται οριακά για μια στιγμή στη θέση αυτή.
Ναι αλλά στη συνέχεια της κυκλικής τροχιάς η Bx αυξάνεται και η υ₁ μειώνεται.
Η Ν έτεινε δηλαδή στιγμιαία στο μηδέν κατά την είσοδο στην κυκλική τροχιά και μεγαλώνει πάλι.
Νομίζω δηλαδή ότι ο κύλινδρος δεν προλαβαίνει πρακτικά να σπινάρει στην κόχη (αν θεωρήσουμε μεγάλο μορ).
Αν είναι έτσι, δεν είναι πιο ρεαλιστικό να θεωρήσουμε ότι χάνει 0,75mυ₁²;
(Ή έστω πιο κοντά σστην τιμή αυτή;)
__
Γιάννη μπορούμε να εφαρμόσουμε ΑΔΣ στην επάνω κόχη;
Να αγνοήσουμε το βάρος;
Κάτω το κάναμε γιατί είχαμε κρούση με Δt μικρό και μεγάλη κρουστική δύναμη απ΄το κεκλιμένο στον κύλινδρο.
Επάνω όμως;
Ο κύλινδρος (το CM) διαγράφει ολόκληρο τόξο μήκους φR, σε όχι αμελητέο χρόνο.
Καλησπέρα Διονύση, μόλις διάβασα το σχόλιό σου (το ανάρτησες όσο έγραφα την λύση). Συμμερίζομαι και εγώ τον προβληματισμό για την ΑΔΣ, νομίζω πως δεν χρειάζεται καθόλου (αν δεν κάνω λάθος).
Καλημέρα Στάθη.
Έχεις δίκιο Διονύση.
Καλησπέρα και σας ευχαριστώ όλους . Σπύρο συμφωνώ θα τη χασει όλη την κινητική
Συνάδελφοι μια σύντομη λύση. Στο ip που ανέβασα πιο πάνω με 8,867 m/s τα καταφέρνει οριακά, (και περισσεύει και λίγη ΚΕ).
Να σαι καλά Μανόλη να μας “παιδεύεις”
Σπύρο η λύση αυτή είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει για αυτη την άσκηση . Το παράκανα αυτή τη φορά 🙂
Καλημέρα Μανόλη, καλημέρα σε όλους.
Μανόλη σ’ ευχαριστούμε, ήταν όμορφη άσκηση!
Καλά κάνεις και μας ξυπνάς τα αίματα κάθε τόσο 🙂
Συγχαρητήρια και στους συναδέλφους που ασχολήθηκαν,
μου άρεσε και το ip που οπτικοποιεί τη συζήτηση.
Καλημέρα Διονύση , εγώ σε ευχαριστώ για την πολυτιμη συμβολή σου μέσα από την έμπειρη ματιά σου. Θα κάνω τις απαραίτητες διορθώσεις ξεκινώντας από την εκφώνηση. Νασαι καλά .
Στάθη καλημέρα και σε ευχαριστώ για τη συμβολή σου.
Η αρχική σχέση που γράφεις υ0=υσυνφ είναι για τη βάση του κεκλιμένου;
Καλημέρα Μανόλη.
Ναι, η ταχύτητα υσυνφ είναι για τη βάση του κεκλιμένου, δεν εφάρμοσα ΑΔΣ στην βάση.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Με το σχήμα του Μανόλη, βγάζω το παρακάτω.
https://blogs.4all.e-me.edu.gr/hive-K-ylikonet2/wp-content/uploads/sites/12562/2021/06/Untitled.png
Με ποια λογική ισχύει η ΑΔΣ σε αυτές τις ασκήσεις ως προς την κόχη;
https://blogs.4all.e-me.edu.gr/hive-K-ylikonet2/wp-content/uploads/sites/12562/2021/06/1-1.jpg
Καλημέρα Σπύρο. Μία ερώτηση στην σχέση (1). Αν η γωνία του κεκλιμένου γίνει 90 μοίρες, η ταχύτητα ανόδου γίνεται υ0=υ/3. Είναι σωστό αυτό;
Καλημέρα Στάθη.
Είναι σωστό νομίζω. Θεωρώντας την κρούση πλαστική και τεράστιο συντελεστή τριβής αμέσως μετά την κρούση ο κύλινδρος θα αποκτήσει κατακόρυφη ταχύτητα (φυσικά αμέσως μετά θα χαθεί η επαφή και την κίνηση θα καθορίσει η βαρύτητα)
Η περιστροφή του κυλίνδρου κατά την κρούση συνεπάγεται μια κατακόρυφη ώθηση της τριβής κατά το dt της κρούσης.
Έχεις δίκιο Σπύρο. Ίσως δε, δεν χρειάζεται καν τεράστιος συντελεστής τριβής, αρκεί μεγάλη ταχύτητα πρόσκρουσης στον τοίχο. Αναπήδηση παρατηρείται και σε μπάλες που πέφτουν σε τοίχους, όπου οι συντελεστές είναι κοντά στην μονάδα.
Καλημέρα Μανόλη, καλημέρα σε όλη την παρέα.
Διάβασα το πρόβλημα και όλη την συζήτηση που ακολούθησε.
Πολύ ενδιαφέρον θέμα, με λεπτά σημεία, κυρίως για το τι συμβαίνει στην πάνω κόγχη…
Καλησπέρα. Ευχαριστώ όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στο νήμα και ιδιαίτερα το Διονύση Μητρ και το Σπύρο Χόρτη η συμβολή των οποίων ήταν καταλυτική στο να ξεπεραστούν οι δυσκολίες της παρούσας ανάρτησης . Να είστε καλά..
Καλησπέρα σε όλους.
Μανόλη δεν πρόλαβα να ασχοληθώ με την άσκηση μιας κι αυτές τις μέρες τρέχουμε αρκετά. Ωραίο το σενάριο με λεπτά σημεία που χρήζουν προσοχής.
Σε ευχαριστώ για το μέρος της αφιέρωσης.
Καλησπέρα Χρήστο, καταλαβαίνω ότι οι μέρες είναι δύσκολες , να σου ευχηθώ καλή δύναμη να χεις και καλή επιτυχία στους μαθητές σου