-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 16 ώρες, 50 λεπτά
Το κλάσμα απωλειών ενέργειας.
Μια μπάλα πέφτει σε λείο τοίχο. Από τι εξαρτάται το κλάσμα απωλειών ενέργειας Κτελ / Καρχ ; Φυσικά από το υλικό των δύο σωμάτων ή ισοδύναμα από τον σ […] -
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 μέρα, 23 ώρες
Το μονωμένο σύστημα και η ΑΔΟ
1) Στα παρακάτω σχήματα ένα σύστημα κινείται, ενώ δεν υπάρχουν τριβές, παρά μόνο μεταξύ του σώματος Σ και της σανίδας. Σε ποιες περιπτώσεις η ορμή […]-
Καλημέρα Διονύση. Πλούσιο και διδακτικό θέμα. Για κοίτα λίγο το θέμα 4…
Πώς και κύκλωσες τις σωστές απαντήσεις, χωρίς δικαιολόγηση; -
Την πάτησα Διονύση, θεωρώντας αυθαίρετα ότι το ελατήριο έχει το φυσικό του μήκος, οπότε νόμισα ότι μπέρδεψες τις μάζες…
-
Καλησπέρα Διονύση. Δεν μας έχεις συνηθίσει σε «Α Θέμα»! Μπορούν να προκύψουν ενδιαφέρουσες συζητήσεις, ευχαριστούμε!
Πάντως να γιατί το ylikonet είναι εκτός ύλης…στο 5 βάζεις συνάντηση…
-
Καλησπέρα Μίλτο και σε ευχαριστώ.
Λες να αφαιρέσω την κρούση, για να μην “συναντηθούν” τα δύο σώματα για να είμαι “εντός”;
Μήπως να βάλω δύο φορτία, όπως ο Αποστόλης και να έχουμε σκέδαση, οπότε δεν πρόκειται να έχουμε συνάντηση; 🙂 -
Καλό μεσημέρι Αποστόλη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Οι οδηγίες επιβάλλουν στις εξετάσεις οι ερωτήσεις δικαιολόγησης, να είναι αυτές της τράπεζας.
Και επειδή δίπλα μας υπάρχουν πολύ συνάδελφοι όπου θεωρούν υποχρέωσή τους να διδάξουν όλα τα θέματα της τράπεζας και μόνο αυτά, είπα να βάλω τα ερωτήματα παραπάνω με μορφή Α θέματος. Ίσως έτσι τύχουν της προσοχής τους…
(το σχόλιο απευθύνεται σε όσους είναι φανατικοί υποστηριχτές της εξέτασης από τράπεζα θεμάτων, για ποικίλους, διατυπωμένους και μη λόγους…).
Όσον αφορά το 4ο ερώτημα.
Το σύστημα δεν είναι μονωμένο και η συνισταμένη των εξωτερικών δυνάμεων είναι η συνισταμένη των δύο βαρών, δηλαδή 3mg. Συνεπώς ο ρυθμός μεταβολής της ορμής του συστήματος είναι ίσος με 3mg.
Οπότε αν ο ρυθμός αυτός για το ένα σώμα είναι mg, για το άλλο θα είναι 2mg.
Το ίδιο προκύπτει και να βάλουμε στο παιχνίδι την δύναμη του ελατηρίου (εσωτερική δύναμη), η οποία τη στιγμή αυτή έχει μέτρο mg, με κατεύθυνση προς τα πάνω, για το σώμα Α (αντίθετη φορά για το Β). -
Γεια σου Διονύση, πολύ ωραία ερωτήματα..
-
Καλησπέρα Διονύση. Σε ευχαριστούμε για τις ερωτήσεις που η ποιότητά τους και η βοήθεια που μας δίνουν είναι ανεκτίμητη. Πολύ έξυπνες οι ασκήσεις με ελατήρια, χωρίς χρήση νόμου Hooke.
“Και επειδή δίπλα μας υπάρχουν πολύ συνάδελφοι όπου θεωρούν υποχρέωσή τους να διδάξουν όλα τα θέματα της τράπεζας και μόνο αυτά…”
Οι συνάδελφοι φροντιστές θα έχουν βρει το μπελά τους με την τράπεζα. Δεν ξέρω αν είναι εφικτό να τις προλάβουν όλες, αλλά φαντάζομαι ότι καταλαβαίνουν ότι δεν έχει νόημα αυτό το κυνήγι.
Προσωπικά δεν κάνω στο σχολείο ούτε μισή άσκηση από τράπεζα. Επιλέγω μόνο από το Υλικό και δεν έχω κανένα παράπονο, από μαθητές, ότι δεν τους λύνω από την τράπεζα. Γιατί άραγε;
Ας ελπίσουμε ότι δε θα δούμε το σενάριο “Ολα από τράπεζα”.
Αλλά το βαρέλι της απαξίωσης της Δημόσιας Παιδείας δεν έχει πάτο. -
Παύλο και Ανδρέα καλημέρα και καλό ΣΚ.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ανδρέα, συμφωνώ σε όσα αναφέρεις και να τονίσω ότι “ότι δεν έχει νόημα αυτό το κυνήγι.”
Αυτό το κυνήγι να μάθουν την τάδε ή δείνα άσκηση, δεν οδηγεί πουθενά, είναι αδιεξοδη και κυρίως δεν οδηγεί στη γνώση της φυσικής… -
Καλησπέρα Διονύση.
Όπως παντα οι ερωτήσεις που θέτεις ειναι ξεχωριστές.
-
-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 μέρες, 16 ώρες
Μια ισορροπία και ένα παράδειγμα.
Οι μοναδικές δυνάμεις που δέχεται το τρίγωνο είναι αυτές του σχήματος. Ασκούνται στα μέσα των πλευρών και είναι κάθετες σ’ αυτές. Το τρίγωνο ισο […]-
Φυσικά η εφαρμογή βγαίνει εύκολα από:
https://i.ibb.co/ynSYqrSt/65.png -
Ένα θέμα που ξεκινά γεωμετρικά και καταλήγει σε μια πολύ όμορφη γενίκευση που αφορά ρευματοφόρα πλαίσια, τυχαίου σχήματος σε ΟΜΠ!!!
-
Ευχαριστώ Διονύση.
-
Πολύ όμορφη Γιάννη.
-
Ευχαριστώ Παύλο.
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μέρες
Γραφική παράσταση σε κοινούς άξονες
Κατά μήκος ενός ευθύγραμμου δρόμου κινούνται δύο κινητά α και β. Παίρνοντας ένα προσανατολισμένο άξονα x και κάποια στιγμή ως αρχή μέτρησης των χ […]-
Καλημέρα. Πολύ ωραία άσκηση Διονύση.
-
Καλημέρα παιδιά.
Πολύ καλή! -
Καλό απόγευμα Παύλο και Γιάννη.
Σας ευχαριστώ πολύ για τον σχολιασμό. -
Η ιδέα της εφαπτόμενης στην παραβολή, άρα κοινή κλίση και ίδια σταθερή και στιγμιαία ταχύτητα, πολύ καλή….
Γενικότερα όμως, υπάρχει σημαντική δυσκολία στη σχεδίαση και κατανόηση των γραφικών παραστάσεων θέσης που αντιστοιχούν σε παραβολή
-
Καλημέρα Θοδωρή και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την τοποθέτηση για το πρόβλημα της αδυναμίας των μαθητών για σχεδίαση και εκμετάλλευση ενός διαγράμματος παραβολής.
Αν πρόσεξες τη λύση, μόνο τη λέξη παραβολή χρησιμοποίησα, απλά μήπως και τους μένει, ενώ η όλη αποδεικτική πορεία ξεκινά από το μηδέν.
Δεν έγραψα τίποτα για αρνητική επιτάχυνση, δεν συνέδεσα το μέγιστο με μηδενική ταχύτητα ως κάτι το γνωστό.
Κάποια πράγματα που πριν 10-15 χρόνια τα έπαιρνα σαν “γνωστά” από την θεωρία, στην παρούσα ανάρτηση τα πήρα σαν ζητούμενα… με μόνο δεδομένο το τι εκφράζει η κλίση.
-
-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μέρες, 16 ώρες
Η απόσταση των μπαλακιών.
Δυο μπαλάκια κινούνται με ίσες ταχύτητες κατά μέτρο, διεύθυνση και φορά. Ίσα διανύσματα δηλαδή. Εκτός πεδίου βαρύτητας. Απέχουν αρχικ […]-
Όμορφη Γιάννη.
Δύο πατατηρήσεις
,α) πρέπει να αναφερθεί ότι το x (η οριζόντια απόσταση) παραμενει ίδια λόγω των ίδιων οριζόντιων συνιστωσών της V, Vx
β) η Vx στον κινούμενο παρατηρητήπρεπει να αφαιρεθεί( δεν υπάρχει). -
Καλησπέρα Γιώργο.
Υπάρχει η συνιστώσα. Ο παρατηρητής δεν είναι ακίνητος ως προς τη σανίδα.
Τη βλέπει να κινείται προς τα αριστερά.
Έτσι βλέπει τα μπαλάκια να πέφτουν κάθετα στη σανίδα (να μην έχουν οριζόντιες συνιστώσες ταχυτήτων) και λογικά να μένει σταθερή η οριζόντια απόστασή τους. -
Ναι το κατάλαβα μετά οτι ο παρατηρητης εκτελει συνθετη κίνηση. Οπότε ακυρες και οι δυο παρατηρήσεις.
-
Νομίζω Γιάννη ότι η απόσταση θα παραμείνει η ίδια. Δεν ξέρω αν αυτό που λες ότι η ταχύτητα της σανίδας είναι κάθετη σ’ αυτήν παίζει κάποιο ρόλο. Πάντως αν πάρουμε ως σύστημα αναφοράς τη σανίδα, έχουμε δύο μπάλες που πέφτουν πάνω της με ην ίδια ταχύτητα και γωνία, οπότε μετά την ανάκλαση θα απέχουν μεταξύ τους ίδια απόσταση αφού η μεταξύ τους σχετική ταχύτητα θα συνεχίσει να είναι μηδέν
-
Καλημέρα Πάνο.
Όντως και λοξά να κινείται η σανίδα οι αποστάσεις θα μείνουν ίδιες.
Η σχετική τους ταχύτητα είναι μηδέν εκτός από το χρονικό διάστημα που η μία κατεβαίνει και η άλλη ανεβαίνει. -
Πράγματι Γιάννη όταν μετά την ανάκλαση του πρώτου η απόσταση μεταξύ τους αλλάζει. Όταν όμως ανακλαστεί και το δεύτερο, τότε αφού έχουν την ίδια ταχύτητα διανυσματικά, θα αποκτήσουν τελικά την ίδια απόσταση μεταξύ τους η οποία και θα διατηρηθεί αφού η κοινή ταχύτητα θα γίνει μηδέν.
-
Καλημέρα Πάνο.
Σωστή η παρατήρησή σου.
-
-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μέρες, 20 ώρες
Το μήκος της φάλαγγας.
Ο φίλος Γιάννης μου έστειλε ένα ιδιαίτερα χαριτωμένο πρόβλημα: Μια φάλαγγα στρατιωτών μήκους Lo = 600m κινείται κατά μήκος ενός ευθύγραμμ […]-
Καλημέρα Γιάννη. Πώς σου φαίνεται το 120m;
-
Γιάννη και Αποστόλη καλημέρα. Πολύ ωραίο πρόβλημα. Συμφωνώ για τα 120m.
Αν η φάλαγγα είναι ένας ηχητικός παλμός και ο αξιωματικός είναι κινούμενος ανακλαστήρας το αποτέλεσμα προκύπτει με εφαρμογή των σχέσεων του φαινομένου Doppler
-
Γεια σου Σπύρο. Σκέφτηκα κι εγώ το Doppler. Κάποτε είχε μπει ένα παρόμοιο θέμα με δύο τρένα και σειρήνα. Αν το βρω θα το βάλω.
Μια λύση -
Καλημέρα Αποστόλη και Σπύρο. Είναι όντως 120 με. Μου άρεσε το Ντοπλερ. Όταν γυρίσω αναρτώ τις δύο λύσεις.
-
Επαναληπτικές 2013
-
Γεια σου Κωνσταντίνε
-
Kαλο μεσημερι Γιάννη Αποστολη και Σπυρο. Εγω εκανα 2(3/5)(1/3)(L/2) και μου βγηκε 120 a la Ramanujan 🙂
-
Καλημέρα Γιάννη.
Ο χρόνος μέχρι να φτάσει τον τελευταίο είναι t= 0,6/7,5 h= 6/75 h
Έτσι ο πρώτος θα έχει απομακρυνθεί x=1,5*t = 1,5*6/75Κm = 9000/75 m =120 m -
Καλημέρα Κωνσταντίνε και Γιώργο.
Δύο απαντήσεις και από μένα: -
Και ο δικός μου τρόπος φτάνει στην ίδια σχέση.
Η σχέση 1,5*(0,6/7,5) ισοδυναμεί (σύμφωνα με τους συμβολισμούς των λύσεων σου ) σε :
L = (V-u)*(Lo/(V+u)) -
Καλησπέρα Θύμιο.
Σωστά τα λες.
Ο φίλος μου είπε ότι το βρήκε σε αλλοδαπό βιβλίο Φυσικής. Μου άρεσε και το έβαλα ακριβώς με την εκφώνηση που μου έστειλε. -
Καλησπέρα Γιάννη.Ωραίο και χαριτωμένο.Έστω ότι η φάλαγγα αποτελείται μόνο από τους στρατιώτες Α και Β.Την t0=0 ο Α συναντά τον αξιωματικό και αλλάζει κατεύθυνση..Στη συνέχεια ο αξιωματικός συναντά τον Β τη στιγμή t=L/V+u ο οποίος αλλάζει κατεύθυνση.Καθέναςαπο τους Α και Β στον παραπάνω χρόνο έχουν διανύσει αποστάσεις 0,36 kmπρος τα δεξιά ενώ ο άλλος 0,36 Κm προς τα αριστερά.Η απόστασή τους είναι 600-720 =-120 με το Α να προπορεύεται του Β αλλά τώρα 120 μέτρα αριστερά του.Οι υπόλοιποι στρατιώτες θα έχουν διανύσει μικρότερη απόσταση και δεν λαμβάνονται υπόψιν (είτε υπάρχουν ή όχι) Μετά την t=L/V+u όλη η φάλαγγα(αποτελούμενη από δύο στρατιώτες) κινούνται πρός την ίδια κατεύθυνση(αριστερά)
Ι
-
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Καλλιόπη Βουρουτζή είναι πλέον φίλοι πριν από 4 μέρες, 22 ώρες
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Δημήτρης Οικονόμου είναι πλέον φίλοι πριν από 4 μέρες, 23 ώρες
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Βασιλική Διακουμή είναι πλέον φίλοι πριν από 4 μέρες, 23 ώρες
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μέρες, 23 ώρες
Επιτάχυνση και δυναμική ενέργεια
Ένα σώμα ισορροπεί, όπως στο σχήμα, στο κάτω άκρο κατακόρυφου ιδανικού ελατηρίου, ενώ ταυτόχρονα συνδέεται με το έδαφος με νήμα η τάση του οποίου είναι ίση […]-
Καλησπέρα Διονύση. Ωραίο θέμα, που βοηθάει το ξεκαθάρισμα της Uταλ από την Uελ σε σύστημα κατακόρυφου ελατηρίου – σώματος. Η δυναμική ενέργεια για να οριστεί σε μια θέση απαιτεί σημείο αναφοράς. Ας υπενθυμίσουμε στους μαθητές ποιο είναι αυτό, γιατί τα ελατήρια εμφανίζονται ξαφνικά στη Γ΄Λυκείου…
-
Καλημέρα Ανδρέα.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό. -
Καλημέρα Διονύση.
Μια “απλή” φαινομενικά άσκηση, σημαντική για ξεκαθάρισμα ενοιών που αναφέρονται στην α.α.τ. , όπως πλάτος, δυναμική ενέργεια ταλάντωσης αλλά και ελατηρίου!
Μια φορά Δάσκαλος μια ζωή Δάσκαλος!!! -
Καλό μεσημέρι Πρόδρομε.
Να είσαι καλά φίλε…
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μέρες, 14 ώρες
Μια βροχή θα μας σώσει
Μια βροχή θα μας σώσει, όπως λέει και το ταγουδάκι, να μην γίνει αγών! Και όμως δείτε τον τελικό του πρωταθλήματος Καναδά, σε τι συνθήκες έγινε… Αλλά και το γκολ που μπήκε! -
Καλησπέρα Διονύση. Όπως φαίνεται στο βίντεο το γκολ αυτό …πάγωσε την εξέδρα των γηπεδούχων 😯
Για την Ιστορία, είναι ο τελικός τελικός του πρωταθλήματος Καναδά. Έγινε στην Οτάβα όπου η γηπεδούχος ομάδα Ατλέτικο υποδέχθηκε την Κάβαλρι.
Η θερμοκρασία την ώρα του αγώνα έπεσε στους -8 βαθμούς ενώ κάθε 15 λεπτά ο αγώνας σταματούσε για να καθαριστούν οι γραμμές και να είναι ορατές στους ποδοσφαιριστές. Οι τερματοφύλακες χρησιμοποίησαν φτυάρια για να καθαρίζουν τις εστίες τους. Το γκολ που ανέβασες πήγε το παιχνίδι στην παράταση. Μετά τη λήξη της κανονικής διάρκειας το παιχνίδι διεκόπη για μία ώρα προκειμένου να καθαρίσουν το χιόνι και να γίνει η παράταση.
Η φωτογραφία είναι για Merry Christmas
https://i.ibb.co/1tYf9RYZ/image.jpg -
Καλημέρα Ανδρέα.
Σε βλέπω ενημερωμένο!
-
-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μέρες, 16 ώρες
Κρούση σε κινούμενο τοίχο.
Ένα λείο μπαλάκι συγκρούεται με λείο τοίχο. Η κρούση ελαστική. Οι ταχύτητες πριν την κρούση φαίνονται στο σχήμα. Ποια είναι η γωνία ανάκλασης; Απάντηση:-
Γεια σου Γιάννη. Ωραιότατη! Κατά τη διδασκαλία, επιμένω στη σχέση υ1 + υ1′ = υ2 + υ2′. Κάποιοι συνάδελφοι δεν δέχονται τη χρήση της. Ίσως είναι οι ίδιοι που δεν δέχονται το στρεφόμενο.
-
Καλησπέρα Γιάννη. Πολύ καλή. Το i.p. ΕΔΩ
-
Ευχαριστώ Αποστόλη.
Ανόητοι μικροεγωισμοί κάποιων που:
-Γιατί κύριε δεν μας δείξατε τέτοιες λύσεις;
-Γιατί δεν είναι αποδεκτές!
Και μετά οι μπαγλαμάδες μιλάνε για το σχολικό βιβλίο που το παρουσιάζουν σαν ευαγγέλιο. Χωρίς να το έχουν διαβάσει:
https://i.ibb.co/60hfszMF/Screenshot-1.png -
Ευχαριστώ Ανδρέα.
Πολύ καλή! -
Καλό απόγευμα Γιάννη.
Η άσκηση είναι πολύ καλή, αλλά ένα θεματάκι υπάρχει.
Τι σημαίνει κινούμενος τοίχος;
Αν αυτό ξεκαθαριστεί, τα υπόλοιπα προκύπτουν εύκολα… -
Τη δεκαετία του ’80 υπήρχε ένας επιτραπέζιος υπολογιστής (πρόγονος του laptop) που ονομαζόταν Sinclair ZX Spectrum. Σ’ αυτόν υπήρχε το παιχνίδι που φαίνεται εδώ: throthewall.gif (256×192). Αυτό είχε στο μυαλό του ο Γιάννης!
-
Καλησπέρα παιδιά.
Περισσότερο σαν τους τοίχους που έκλειναν για να συνθλίψουν το Μασίστα:
https://i.ibb.co/xSdjv0Xt/Screenshot-2.png -
Χαιρετώ ολη την παρέα.
Η άσκηση ειναι πολύ καλή. Θεωρώ όμως πολύ σημαντικό να δικαιολογηθεί πιο καλά γιατι η ταχύτητα του τοίχου δεν αλλάζει. Δεν νομιζω οτι ειναι προφαβες στον μαθητή οτι δεν αλλάζει καθως εχει στο μυαλο του τον ακλονητο τοίχο. -
Πολύ ωραία άσκηση Γιάννη.
-
Καλησπέρα Χρήστο και Παύλο.
Ευχαριστώ. -
Εντάξει, αν κάποιος τη χρησιμοποιήσει ας την διασκευάσει ως:
“Κινούμενο λείο παραλληλεπίπεδο με πολύ μεγαλύτερη μάζα από τη μπάλα.” -
Συμφωνώντας με το Χρήστο, να επισημάνω μια “αντίφαση” με όσα έχει μάθει ένας μαθητής.
Του διδάσκουμε διαρκώς ότι ο τοίχος είναι εκεί ακίνητος και ένα σώμα δεν μπορεί με κρούση να κερδίσει κινητική ενέργεια από ένα ακίνητο σώμα.
Εδώ όμως ο κινούμενος τοίχος μεταφέρει κινητική ενέργεια και μάλιστα, χωρίς να μεταβάλλεται η κινητική του ενέργεια. Αυτές οι αντιφάσεις βραχυκυκλώνουν τη σκέψη του μαθητή.
Αν αντί για τοίχο μιλούσαμε για μια μπάλα που κτυπάει πλάγια την καρότσα νταλίκας, τότε όλα θα του φαινόταν… φυσιολογικά. -
Kαλησπερα σε ολους. Εγω λεω οτι αν το μπαλακι κατεβαινει με 6 και ο τοιχος που ειναι πατωμα ασανσερ ανεβαινει με 1 τοτε ο ανθωπακος μεσα στο ασανσερ οτι θα δει το μπαλακι να κατεβαινει με 7 και οτι μετα την κρουση θα το δει να ανεβαινει με 7, αρα ο εξω το βλεπει να ανεβαινει με 8,ειναι τοσο ζορικη επιστημη που αν το πουμε σε φοιτητη πριν το τριτο ετος των σπουδων του θα επεμβει εισαγγελεας και θα μας βαλουν ολους χειροπεδες 🙂
Γιαννη ωραια ασκηση! -
Ευχαριστώ Κωνσταντίνε.
Αυτό σκεφτόμουν όταν έγραψα την παρατήρηση. -
Καλησπέρα παιδιά, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω.
Η άσκηση είναι και εκτός πνεύματος σχολικού και εκτός πνεύματος εξετάσεων.
Το σχολικό ταπεινά αναφέρεται σε ελαστική κρούση σε ακλόνητο τοίχο όπου
απλά για τη σφαίρα Κπριν = Κμετά –> υ=υ΄ μέτρα, υy=υy΄και όλα μετά εύκολα…Το σχολικό ταπεινά αποδεικνύει τη σχέση υ1+υ’1=υ2+υ’2 για κρούση κεντρική και ελαστική
Η κρούση σφαίρας κινούμενο τοίχου, σύμφωνα με το σχολικό πάντα, γιατί είναι κεντρική;;;;
Διακρίνω μία διάθεση υπερ-απλούστευσης που απομακρύνει κόσμο από το υλικονετ
-
Γεια σου Θοδωρή Στην παραγραφο 5.4 το σχολικο για την ελαστικη κρουση τρελόμπαλας πανω σε τοιχο χρησιμοποιει τις εξισωσεις 5.9 οι οποιες παρηχθησαν για κεντρικη κρουση. Αρα μπορουμε να το κανουμε και εμεις.
-
Ωραίο Γιώργο!
-
Καλημέρα παιδιά.
Γιώργο “επεσα πάνω σε αυτο.”
Δεν μας είπες ποιο είναι το “αυτό” για να το βρούμε… -
Kαλησπέρα παιδια. Δηλ καλημέρα.
Πριν το σχόλιο του Κωνσταντίνου είχα γράψει ένα αρχειο αλλά βγήκα εκτακτως κι όταν γύρισα είπα να το ανεβάσω.
Οι κρυμμένες σχετικές ταχύτητες του Κωνσταντίνου και οι αφανείς παρατηρητές του Κυριακόπουλου θα μπορούσε να είναι ο τιτλος.
Η ξανθούλα στο <ακίνητο> συστημα που είναι και δικό μας.
Ο γάτος πάνω στον τοίχο και ο ανθρωπάκος πάνω στο m1.
https://i.ibb.co/DHNZNJp7/toixos1.jpg
https://i.ibb.co/N6LvwWqs/toixos.jpg -
Kωνσταντίνε σε ευχαριστω.
Θοδωρή ο Γιάννης πρέπει να εχει διαπράξει και άλλη φορά το …αμάρτημα.
Ψάχνοντας τις σαρώσεις μου για να ανεβάσω τα παραπάνω επεσα πάνω σε αυτο. Εδώ ο τοίχος είναι το m1 που κινείται.
Αν θυμάμαι πρεπει να ειναι σχόλιο σε ανάρτηση του Γιάννη. Στην ουσία θέλουμε να βρούμε την ταχύτητα σώματος που συγκρούεται κεντρικά και ελαστικά με κινούμενο σώμα – τοιχο.
Αν μπορει ο Γιάννης η ο Διονύσης να δώσει τον σύνδεσμο. -
Καλημέρα παιδιά;.
Όμορφη Γιώργο! -
Θοδωρή ας δούμε το σχολικό:
https://i.ibb.co/WWcyBwt6/Screenshot-2.png
Δεν επικαλείται διατήρηση ενέργειας (κάτι που κάνουν πολλοί συνάδελφοι).
Ανάγει την κρούση σε μετωπική και χρησιμοποιεί τα της μετωπικής.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιεί το συμπέρασμα από την περίπτωση “Μικρό σώμα πέφτει σε ακίνητο μεγάλο”.
Όμως μια και έγινε η αναγωγή θα μπορούσε το μεγάλο να κινείται (όπως στην περίπτωση). Τότε η χρήση των τύπων της κρούσης ή σχέση υ1+υ1΄ = υ2΄ +υ2 λύνει το πρόβλημα. Είναι απλώς ένα βηματάκι παρακάτω. Μια μικρή επέκταση του κειμένου του σχολικού βιβλίου.Το καλό είναι ότι το σχολικό βιβλίο “νομιμοποιεί” την αντιμετώπιση πλάγιων και έκκεντρων κρούσεων μέσω ανάλυσης ταχυτήτων. Αναγωγή δηλαδή των μη κεντρικών κρούσεων σε κεντρικές.
Ο συνάδελφος που διαβάζει το σχολικό πρέπει να διδάξει και αυτή τη μέθοδο (πέραν της διατήρησης της ενέργειας) στην τάξη. Και για τοίχους και για μπάλες.
Έτσι η 5.41 λύνεται αυτόματα, χωρίς τη φασαρία με το νόμο του συνημιτόνου.Η μέθοδος της ανάλυσης των ταχυτήτων διδασκόταν επί Δεσμών παρά το ότι δεν αναφερόταν παρά μόνο σε βοηθήματα. Τώρα που υπάρχει στο σχολικό ένα παράδειγμα πρέπει να διδάσκεται στην τάξη.
-
Καλημέρα.
Διονύση το αυτό είναι το αρχείο με το όνομα
Ο … τρίτος δρόμος
Που ανέβασα στο τέλος.
Αυτό το αρχείο ήταν σχόλιο σε παρόμοια πιθανολογω αναρτηση του Γιάννη με κινούμενο τοίχο -
Καλημέρα σε όλους. Γιώργο ίσως είναι η Μια πλάγια ελαστική κρούση.
-
Ναι Αποστόλη!!!
-
Kαλημερα σε ολους. Αρκετες φορες εχουμε συζητησει την περιπτωση. Οπως εδω:
Μπάλα και μπαλάκι πέφτουν. και εδω: Ο χρόνος μεταξύ δύο κρούσεων.
-
Χαιρετώ και πάλι την “φράξια” των εραστών της σχετικής ταχύτητας….
Θα μου επιτρέψετε να συνεχίσω να διαφωνώ. Εδώ και 25+ χρόνια η σχετική
ταχύτητα δεν διδάσκεται (κακώς), αλλά αυτό είναι το γεγονός.
Να συζητάμε μεταξύ μας στο υλικονετ και να προτείνονται λύσεις κομψές και σύντομες
με σχετικές ταχύτητες είναι κατανοητό και θεμιτό.Να εμφανίζουμε όμως αυτές τις λύσεις ως high teck που οφείλουν να προβλέπουν
μαθητές και διδάσκοντες είναι παρασάγγας μακριά…..Σε αυτή τη λογική ας αντικαταστήσουμε τη διδασκαλία με το επόμενο:
https://i.ibb.co/ycFDHrsV/image.png
Γιάννη, διαφωνώ με την πρότασή σου, διότι εκτιμώ πως δεν βοηθά στην κατανόηση του φαινομένου. Το να προτείνουμε στους μαθητές την εφαρμογή των (5.8), (5.9)
για ακίνητη σφαίρα πολύ μεγαλύτερης μάζας m2>>m1, χωρίς καν να αποδεικνύουμε, όπως κάνει το σχολικό και μετά να το επεκτείνουμε σε ακλόνητο επίπεδο και κατόπιν σε ακλόνητο υπό γωνία με την διδακτική προσέγγιση του σχολικού, εκτιμώ πως ελάχιστα προσφέρει στην κατανόηση του τί γίνεται.Προσωπικά δεν το ακολουθώ συνειδητά για τους λόγους που ανέφερα.
θεωρώ επίσης πως υπάρχουν πολύ κομψότερα μοντέλα εξέτασης ή διδασκαλίας της κεντρικής ελαστικής κρούσης από το κινούμενο επίπεδο που απαιτεί αναγωγή των σχέσεων (5.8), (5.9) σε δεύτερο και τρίτο χρόνο.
Προσωπική θέση εκφράζω, την οποία διατυπώνω δημόσια, όχι για να πείσω εσένα και τον Κωνσταντίνο που ξέρω ότι δεν έχω καμία ελπίδα, αλλά για να μην διαχέεται μία παράξενη αύρα, σε υποψήφιους και νέους συναδέλφους
-
Θοδωρή το σχολικό το κάνει.
Αναλύει ταχύτητες και χρησιμοποιεί συμπέρασμα που έβγαλε για τη μετωπική κρούση σε προηγούμενη σελίδα.
Δεν προτείνω κάτι δικό μου. Αποδέχομαι όσα γράφει και κάνω ένα βήμα που είναι λογικό:
Αφού χρησιμοποιεί την περίπτωση “Ακίνητο βαρύ – κινούμενο ελαφρύ” μπορούμε να εφαρμόσουμε τη λογική του σχολικού βιβλίου και για την περίπτωση “Κινούμενο βαρύ – κινούμενο ελαφρύ”.
Δεν χρησιμοποίησα σχετική ταχύτητα. -
Έπειτα οι μαθητές μαθαίνουν κάτι.
Μαθαίνω σημαίνει “δεν το ήξερα και μου το είπαν”.
Σε Πανελλαδικές έπεσε κινούμενος ανακλαστήρας, κάτι εκτός βιβλίου. Χάρηκα που το είχα διδάξει.
Εδώ πρόκειται όχι για πρωτοτυπία αλλά κάτι που προκύπτει άμεσα από το απόσπασμα του σχολικού βιβλίου. -
Γιάννη συνεχίζω να διαφωνώ. Το ζητούμενο δεν είναι να λύσει μία άσκηση
με συνταγή του εξαίρετου Μάγειρου Νίκου Τσελεμεντέ…. αλλά να μάθει φυσική,
κατανοώντας τί κάνει και γιατί το κάνει….Αν απλά στόχος είναι να εφαρμόσει μια συγκεκριμένη ρουμπρίκα επίλυσης χωρίς
να κατανοεί, δεν θα συμφωνήσω….Νομίζω η “αγάπη σου” για τη σχετική ταχύτητα που κρύβεται πίσω από όλα αυτά σε κάνει να “μεροληπτείς”….
-
Θοδωρή καλημέρα.Χρησιμοποιεις τις εκφράσεις” κατανόηση του φαινομένου” και ο μαθητής “να μάθει Φυσική” τις οποίες δεν τις καταλαβαίνω.Ο σκοπός είναι να μπορεί κανείς να λύνει προβλήματα.Ειδικα ο υποψήφιος το μόνο που θέλει είναι να απαντήσει με επιτυχία στις ερωτήσεις που θα του βάλουν σε ένα τρίωρο διαγώνισμα. Δεν καταλαβαίνω με το να αποφεύγει ο καθηγητής του να του δείξει χρήσιμες μεθοδους γιατί έτσι τον προετοιμάζει καλύτερα.
-
Καλημέρα Κωνσταντίνε, για τον ίδιο λόγο που η στατική τριβή Τ=-(M/(M+m))kx
δεν είναι διατηρητική χωροεξαρτώμενη δύναμη…
Σε λίγο θα διαφωνούμε για μία ακόμα χρονιά -
Καλημέρα παιδιά.
Θοδωρή και η χρήση διατήρησης ορμής και ενέργειας και θεωρήματος συνημιτόνου σε πλάγιες κρούσεις συνταγή είναι.
Ένας αλγόριθμος που εφαρμόζουν μετά από εκπαίδευση.
Δεν είναι προϊόν κατανόησης. -
Εντάξει δεν διαφωνούμε και σε όλα 🙂
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 6 μέρες, 22 ώρες
Μερικές ερωτήσεις σε ορμή και δύναμη
5) Ένα σώμα είναι δεμένο στο άκρο νήματος και αφήνεται να κινηθεί σε κατακόρυφο επίπεδο, από την θέση Α, οπότε μετά από λίγο φτάνει στη θέση Β, π […]-
Καλημέρα σε όλους.
Πέντε ερωτήσεις για την ορμή σώματος και τις μεταβολές της και σύνδεσή της με την ασκούμενη δύναμη.
Θα ακολουθήσει αντίστοιχη ανάρτηση για την ορμή συστήματος. -
Kαλημέρα Διονύση.
Δεν είναι μερικές είναι πολλές και σημαντικές.
Κι όμως ξέχασες? κάποιες. Εκτός κι αν δεν τις συμπαθείς.
Ρυθμός μεταβολής μέτρου ορμής
Ρυθμός μεταβολής διευθυνσης ορμής -
Γεια σου Διονύση, ουσιαστικές και χρήσιμες ερωτήσεις, ευχαριστούμε πολύ.
-
Καλό μεσημέρι Γιώργο και Παύλο.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Γιώργο για ερωτήσεις προς μαθητές πρόκειται και επιλογή μου να μην θέσω ερωτήματα, όπως αυτά που αναφέρεις… -
καλησπέρα σε όλους
πολύ καλές ποιοτικές ερωτήσεις, Διονύση
(στην ερώτηση 2 συμπλήρωσε στο iii και iv τη φράση “της ορμής” πριν “του σώματος”) -
Καλησπέρα Διονύση. Καίριες ερωτήσεις για την κατανόηση της ορμής, που πρέπει να γίνει στη Β΄τάξη, στην ώρα της. Είμαστε ακόμα στην περίοδο, που οι μαθητές της Β΄τάξης μας ακούνε στην τάξη, σημειώνουν όσα λέμε, οπότε θα αξιοποιηθούν.
-
Καλημέρα Βαγγέλη, καλημέρα και απο εδώ Ανδρέα και σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Βαγγέλη προσθέτω τίνος μεγέθους ζητάω τον ρυθμό μεταβολής… https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiytKPWJh17qGctoz8PZAEOKmxa0MU3Jnl-5tq8qFAqI4FrjCQSQqfzNqaWx7_LVzcWydSq-vNvrH_l2lLIFNveIhf9sasn2-w7cugUqo4ZFFqn6eN2AzDZ05vEAgmZSov0NZpGFgDvfegHGeKPtHAlMuisuQv3yodn_uCi6Xp1OfehhiHdPc2HI0fMlEnD/w59-h59/Fermez%20le%20smiley%20illustration%20stock_%20Illustration%20du%20renversement%20-%2012030139.jpg
-
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Αντώνης Αρχοντούλης είναι πλέον φίλοι πριν από 1 εβδομάδα, 1 μέρα -
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 1 μέρα
Δυο σώματα σε δύο επίπεδα
Δυο σώματα Α και Β με μάζας m1=1kg και m2=3kg αντίστοιχα, ηρεμούν σε οριζόντιο επίπεδο, στη διαχωριστική επιφάνεια, όπου αριστερά το επίπεδο είναι λείο, […]-
Καλησπέρα Διονύση. Εξαιρετική!
Μου άρεσε το ερώτημα (iv), το οποίο απαιτεί και τη διερεύνηση του χρόνου κίνησης του Β σώματος. -
Καλησπέρα Διονύση. Ωραίο σενάριο, που οδηγεί σε αρκετά ευρεία διερεύνηση. Μπορεί να γίνει φύλλο εργασίας, όπου με κατάλληλες ερωτήσεις θα οδηγούσε το μαθητή στη διερεύνηση.
Έφτιαξα και το σχετικό i.p. που την επαληθεύει
Δυο σώματα σε δυο επίπεδα -
Μίλτο και Ανδρέα καλημέρα και καλό ΣΚ!
Σας ευχαριστώ για την ενασχόληση και το σχολιασμό.
Ανδρέα σε ευχαριστώ και για το αρχείο i.p. που εμπλουτίζει την ανάρτηση.
Να είσαι καλά. -
Γεια σου Διονύση, πολύ ωραία άσκηση.
-
Ευχαριστώ Παύλο.
Να είσαι καλά!
-
-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 2 μέρες
Ποια δύναμη ασκεί ο σωλήνας;
Εκτός πεδίου βαρύτητας περιστρέφεται ένας λείος σωλήνας περί το άκρο του με σταθερή γωνιακή ταχύτητα 2 rad/s. Το μήκος του εικονιζόμενου νήματος με το […]-
Αν δεν υπάρξει απάντηση θα δοθεί αύριο μία.
-
Καλησπέρα Γιάννη. Η Ν δεν μεταβάλει μόνο την εφαπτομενικη ταχύτητα αλλά και την ακτινική ταχύτητα. Μάλιστα αυτές οι μεταβολές είναι ίδιες άρα η συνολική επιτάχυνση είναι διπλάσια και έτσι ο τελευταίος υπολογισμός που αναφέρεις είναι λαθος
-
Είτε είσαι ιδιοφυία ή όχι στη β γυμνασίου τί ρωτάς;
-
Kαλημερα Γιαννη. Η calculus που κανει ο τριτος σε polar coordinates δεν μου φαινεται και πολυ σωστη διοτι η συνιστωσα της επιταχυνσεως κατα μηκος του μοναδιαιου διανυσματος θ ειναι : (rθ”+2r’θ’)θ .
Εσυ δινεις σταθερη γωνιακη ταχυτητα αρα θ”=0 οποτε η επιταχυνση η καθετη στον σωληνα ειναι 2r’θ’θ=2ωυθ=4θ.Αρα Ν=4Ν
Επειδη δεν τα εχω και ανα πασα στιγμη ολα στο μυαλο μου κοιταξα και αυτο απο το ΜΙΤ https://ocw.mit.edu/courses/16-07-dynamics-fall-2009/57081b546fff23e6b88dbac0ab859c7d_MIT16_07F09_Lec05.pdf (Εξισωση 4,σελ.3) -
Και κατι που μαλλον θα σου αρεσει περισσοτερο 🙂 Αν αυτος ο υπολογισμος (o τριτος με Ν=mdu/dt) γινει στην περιπτωση οπου εχεις σκετο νημα χωρις σωληνα δινει παλι δυναμη οχι μηδεν ενω τωρα προφανως δυναμη καθετη στο νημα δεν υπαρχει, οπερ ατοπον
-
Καλημέρα Γιάννη, καλημέρα Κωνσταντίνε.
Γιάννη μια πολύ καλά κρυμμένη επιτάχυνση:
https://i.ibb.co/cKswYKWh/2025-11-07-064350.png
Από την παραπομπή του Κωνσταντίνου. -
Μια σκέψη πάνω στο 2ο σχόλιο του Κωνσταντίνου.
Χωρίς σωλήνα, η στροφορμή ως προς το κέντρο διατηρείται.
Με το σωλήνα η στροφορμή μεταβάλλεται!!! -
Καλημέρα σε όλους.Ψαχνοντας βρήκα στα Ελληνικά το παρακάτω. Σελ 67-68
https://www.physics.ntua.gr/~farakos/mathimata_fysiki_I/Systimata_Anaforas.pdf
-
Καλημέρα παιδιά.
Με απασχόλησε η αντίφαση και ξέροντας (λόγω Coriolis) ότι είναι λάθος η τελευταία χρειάστηκε να πιάσω μολύβι και χαρτί. Οι πράξεις:
https://i.ibb.co/zHnFX3Cw/11.png
Οι παραπομπές Κωνσταντίνου και Διονύση λένε ακριβώς το ίδιο.
Προσπάθησα να δώσω ποιοτική εξήγηση και το μόνο που σκέφτηκα ήταν ότι τα μοναδιαία r και θ έχουν μη μεδενικές παραγώγους. Η παράγωγος του ενός είναι το άλλο. Αυτό δεν συμβαίνει με τα μοναδιαία i και j.Ποιοτική εξήγηση καλή δίνει ο Γιώργος που δεν σκέφτηκα. Όντως η διεύθυνση της ακτινικής ταχύτητας μεταβάλλεται.
Ωραία και η εις άτοπον απαγωγή του Κωνσταντίνου. -
Για τον λόγο αυτόν η ανάρτηση έγινε στο φόρουμ.
-
Βλέπουμε ότι τη δεκαετία του 70 θα μπορούσε ένα τέτοιο θέμα να παρουσιαστεί στους συνομηλίκους μου!
Και μάλιστα με απόδειξη! -
Θύμιο δεν κατάλαβα αυτό με τη Β’ Γυμνασίου.
Ούτε για το Λύκειο δεν κάνει ένα τέτοιο θέμα.
Ακόμα και στη Γ’ Λυκείου δεν θα μπορούσε να παρουσιαστεί η πρώτη λύση μια και δεν ξέρουν παραγώγους τα παιδιά της Υγείας. -
Δηλαδή το θέμα ήταν για ένα μαθητή του Πρακτικού (το 1974-1975) μια άσκηση απλής αντικατάστασης!!
-
Καλημέρα σε όλους. Γιάννη νομίζω ότι το σχόλιο του Θύμιου μπήκε στην ανάρτηση αυτή εκ παραδρομής. Μάλλον για εδώ προοριζόταν…
-
Γειά σου Γιάννη. Γειά χαρά σε όλους. Μου άρεσε το θέμα . Κάποιες σκέψεις επ’ αυτού στο συνημμένο.
-
Μια αποδειξη με χρήση των επιταχύνσεων:https://i.ibb.co/V0J4KDJT/SCAN-noe10.png
-
Γεια σας Γιώργηδες.
Πολύ ωραίες δουλειές στείλατε!
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 3 μέρες
Είναι τεντωμένο το νήμα;
Τι σημαίνει ότι ένα νήμα είναι τεντωμένο; Ένα τεντωμένο νήμα ασκεί πάντα δύναμη στα άκρα του ή μπορεί η τάση του να είναι μηδενική; Ας ξεκινήσουμε από […]-
Καλημέρα Διονύση. Μια μικρή παρατηρηση: Ενα ” αβαρες” νήμα δεν μπορει να κάνει “κοιλιά” όπως στο 4ο σχήμα. Αρα όταν η απόσταση του σώματος από τον τοιχο είναι ίση με το μήκος του νήματος αυτό είναι ευθυγραμμο οριζόντιο και δεν ασκεί δύναμη αν δεν ασκήσουμε δύναμη στο σώμα.
-
Γεια σου Γιώργο και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Δίκιο έχεις για το αβαρές νήμα.
Ας φανταστούμε λοιπόν ένα… τυχαίο σχήμα όπως αυτό που παίρνει μια λεπτή κλωστή κουβαρίστρας!!!
Ή το σχήμα που δίνει το i.p.
https://blogs.sch.gr/yliko1/files/2025/11/Stigmiotypo-othonhs-2025-11-05-082418.png -
Καλησπέρα Διονύση.Πολυ λεπτομερής ανάλυση για την λογική ενός ορισμού.Με βρίσκει συμφωνο.Ειχες γράψει πριν λίγο καιρό σε ένα σχόλιο σου ότι οι λέξεις που δεν ορίζονται σαφώς σε ένα βιβλίο Φυσικής η Μαθηματικών πρέπει να έχουν το νόημα που έχουν και στην καθημερινή ζωή.Για αυτό και εγώ ρώτησα την γυναίκα μου που είναι φιλόλογος τι σημαίνει τεντωμένο; Μου απαντησε κάτι που δεν έχει ζάρες.Για παράδειγμα τεντωμένο σεντόνι σημαινει επίπεδο σεντονι. Αρα η λέξη έχει σχέση με μια εικόνα ή αλλιώς με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά ενός αντικειμένου.Ενα τεντωμένο νήμα λοιπόν είναι ένα ευθύγραμμο νήμα.Καμια σχέση με δυνάμεις.
-
Καλημέρα Κωνσταντίνε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
-
-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 4 μέρες
Τρεις συναντήσεις δύο παιδιών.
Τα δύο παιδιά κινούνται ευθύγραμμα και με τις ίδιες κάθε φορά ταχύτητες. Κάθε φορά ξεκινούν από τα Α και Β όπως δείχνει το σχήμα. Αν κινηθούν αντίθ […]-
Καλησπέρα Γιάννη.Αν εχουν ίδια ταχύτητα το βγάζω 48.95cm
Αργότερα θα είμαι πιο αναλυτικος -
Γιώργο δεν έχουν ίδιες ταχύτητες.
Το αγόρι έχει διπλάσια (βγαίνει τελικά) αλλά κινούνται καθένας με την ίδια (με τον εαυτό του) ταχύτητα σε κάθε περίπτωση. -
Ηαι δεν διαβασα καλά την εκφωνηση . Αλλωστε είναι αδυνατον να έχουν ίδια ταχύτητα επειδή τότε βγαίνει συν(ΕΔΒ)=2 !
-
Αν είχαν ίσες ταχύτητες δεν θα την έφτανε στο Δ.
-
Μια αλλη λύση :https://i.ibb.co/sdZ6RBcT/SCAN-noe6.png
-
Καλημέρα Γιώργο,
Όμορφη.
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 4 μέρες
Η ορμή και οι μεταβολές της σε μια ΟΚΚ.
Μια σφαίρα μάζας m=0,5kg κινείται σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμένη στο άκρο νήματος μήκους ℓ=0,9m, διαγράφοντας κυκλική τροχιά κέντρου Ο, με γραμμι […]-
Αφιερωμένη στον Ανδρέα Ριζόπουλο, ο οποίος έδωσε το … σύνθημα!
-
Καλημέρα Διονύση. Όμορφη και διδακτική
Πρόσεξε την τιμή της ταχυτητας. Ίσως πρέπει να είναι 6m/s -
Καλό μεσημέρι Γιώργο και σε ευχαριστώ για το σχόλιο και την επισήμανση για την αντίφαση δεδομένων και λύσης…
Ελπίζω τώρα να είναι συμβατά… -
Καλησπέρα Διονύση. Σε ευχαριστώ για την αφιέρωση. Πολύ καλός συνδυασμός με την ομαλή κυκλική, όπου φαίνεται η επίδραση της κεντρομόλου δύναμης στη μεταβολή της ορμής. Δίνεις και τη δυνατότητα να βρουν Δp με διανύσματα όχι μόνο ιδιας διεύθυνσης.
Να πούμε επίσης στους μαθητές που μας διαβάζουν, ότι η μεταβολή του μέτρου της ορμής είναι κάθε στιγμή μηδέν.
-
-
H/o Γιάννης Κυριακόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 6 μέρες
Μερικές περιπτώσεις υπολογισμού στροφορμής.
Ο υπολογισμός γίνεται με δύο τρόπους. Συνέχεια:-
Έκανα μόλις μικρή συμπλήρωση.
-
Καλημέρα Γιώργο.
Ωραίο! -
Καλησπέρα.
Γιάννη πήγα να παίξω και κατέληξα σε παράδοξο.
Στην οριζόντια βολή.
Στροφορμή ως προς την αρχή των αξόνων
Lo =mVoψ
Μετά είδα ότι εκεί καταλήγεις και εσύ
-
- Φόρτωσε Περισσότερα