web analytics

Γιώργος Μήτσου

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 5 μήνες

    12οι Πανελλήνιοι Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φ.Ε. Αναρωτιέστε αν «Αναπνέει το μαρούλι στο ψυγείο;», «Γιατί οι κεραυνοί προτιμούν τους τάρανδους και όχι τις κότες;», «Πόση αντίσταση έχει ένας Πικάσο;»    […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 6 μήνες

    Ύλη Φυσικής – Χημείας 23-24 Ανακοινώθηκε η ύλη όλων των μαθημάτων. Παρακάτω η ύλη που αφορά τη φυσική και τη χημεία. Φυσική Α, Β, Γ λυκείου Χημεία Α Χημεία Β Χημεία Γ

    • Αυτές είναι οι περσινές οδηγίες.
      Είναι πολύ νωρίς για να βγουν οι φετινές…

      • Βγήκαν χθες. Δυστυχώς δεν μπορώ να τις ανεβάσω για κάποιο λόγο αλλά μπορείτε να τις βρείτε με αναζήτηση στο διαδίκτυο.
        Θα έλεγα μάλιστα ότι όχι μόνο δεν είναι νωρίς αλλά είναι και αργά. Οι οδηγίες πρέπει να βγαίνουν πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

    • Μιχάλη και Πέτρο καλημέρα!
      Έχετε δίκιο ότι ήταν του 22-23 αλλά σήμερα είδα ότι έβγαλαν και της φυσικής το 23-24 οπότε ανανεώθηκε!
      Για την χημεία αναμένουμε την ζύμωση!!!

    • Ανακοινώθηκε και η Χημεία Γ
      Αναμένουμε για Α και Β.

      • Κάντε κλικ πάνω στις εικόνες για να φανούν καλύτερα.

        • Καλά εδώ και δεκαετίες το σχολικό βιβλίο γραφει στη θεωρία για διαγράμματα θέσης-χρόνου και σε όλες τις ερωτήσεις και ασκήσεις (εκτός την Ερ. 12) έχει διαγραμματα διαστήματος – χρόνου ακόμα και σε αυτές που διάστημα και θέση δεν ταυτίζονται όπως η άσκηση 4. Ελπίζω του χρόνου να βγει το καινούριο βιβλίο με τη νέα ύλη.

          • Γεια σου Μπάμπη.
            Ας αφήσουμε το θέμα στο οποίο συμφωνούμε (και όχι μόνο εμείς οι δύο).
            Υπάρχει αντίφαση μεταξύ οδηγιών και βιβλίου. Και στη σειρά παρουσίασης και στο “ξεφεύγει από τους σκοπούς αυτού του βιβλίου”.

            • Αυτό παρέχει πληροφορίες για τη σοβαρότητα αλλά και την εφαρμοστικότητα των οδηγιών. Κάτι μου λέει ότι είναι copy paste από κάπου και μάλιστα από ανθρώπους που δεν έκαναν καν τον κόπο να εξετάσουν αν είναι συμβατές με τη θεωρία του σχολικού βιβλίου. Π.χ. η μέση ταχύητα στο σχολικό δεν εκφράζει το προς τα που κινείται το αντικείμενο (υ=s/t) αντίθετα με ότι λένε οι οδηγίες. Όσο για το “η στιγμιαία ταχύητα ορίζεται ως το πηλίκο της μετατόπισης προς το αντίστοιχο πολύ μικρό χρονικό διάστημα V = dx/dt” αποτελεί παράδειγμα συνοθυλευμάτων “δημιουργικής ασάφειας” και παράδειγμα προς αποφυγήν για ορισμούς φυσικής και μαθηματικών

              • Δεν είδαν το σχολικό βιβλίο ή προτείνουν άλλο τρόπο εισαγωγής των εν λόγω εννοιών;;
                Άλλο τρόπο με πρωτοβουλία κάθε διδάσκοντα;

                • Η έννοια που ορίζουν είναι η διανυσματική μέση ταχύητα την οποία αναφέρει και το σχολικό λέγοντας ότι είναι έξω από τους σκοπούς του βιβλίου(τέλος σελίδας 48). Εκτός αν προτείνουν άλλο τρόπο εισαγωγής … άλλων εννοιών διαφορετικών από το σχολικό

    • Προστέθηκε και η Χημεία Β

    • Καλησπέρα σε ολους σας.
      Στην ενότητα 4.3 (Φυσική Γ Λυκειου) υπήρχε πέρσι η οδηγία “Να διδαχθούν και θέματα με εύρεση του Βολ από συνδυασμούς ευθύγραμμων και κυκλικών ρευματοφόρων αγωγών καθώς και σωληνοειδών σε απλά κυκλώματα.”. Είναι παράλειψη ή νέα επιλογή; 

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 6 μήνες

    Πουλούσα εργασίες για 10 ευρώ τη σελίδα Η πρώτη φορά που η Μαρία έγραψε την ακαδημαϊκή εργασία κάποιου άλλου ήταν το 2019. Εκείνη την περίοδο δούλευε σε φροντιστήριο, έκανε μερικά ιδιαί […]

    • Είδα την είδηση και σκέφτηκα την περίπτωση που ξέρω:

      Απόφοιτος των ΤΕΙ , φιλομαθής σκέφτηκε στην καραντίνα να βοηθήσει τον φίλο του χωρίς να πάρει χρήματα που φοιτούσε στα ΑΕΙ. Του έγραψε μια εργασία πολλών σελίδων.

      Ο ένας έφερε τον άλλο, τα ποσά που χρεώνει είναι ελάχιστα με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει έκτοτε να γράφει εργασίες.

      Ένα μήνα πριν μου ανέφερε ότι θα το σταματήσει, γιατί δεν φτάνει που τους χρεώνει ελάχιστα, που οι εργασίες παίρνουν καλούς βαθμούς, οι “πελάτες” έχουν και απαιτήσεις.

    • από παρουσίαση υποψηφίων στην (πολύπαθη) Θεσσαλία
      Εργάστηκε επί σειρά ετών στο λογιστήριο του ….έπειτα εργάστηκε σε ανώνυμη εταιρεία εισαγωγών – εξαγωγών ως manager , … Διατελεί επιστημονικός συνεργάτης σε φροντιστήριο εκπόνησης και επιμέλειας φοιτητικών και πτυχιακών εργασιών. Τέλος διατηρεί δικό της λογιστικό γραφείο … και είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. .
      και 66,67 % ο συνδυασμός!

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 6 μήνες

    Περί μη εκτατού νήματος… Κάτω από την ανάρτηση ” Ελεύθερη πτώση και πλάγια κρούση”  πραγματοποιήθηκε μια μεγάλη συζήτηση, περί νημάτων, ελαστικότητάς τους, για μη εκτατό ν […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 7 μήνες

    Πρόγραμμα Πανελλαδικών εξετάσεων 2024! Μπορεί να  είναι λίγο νωρίς για να μας απασχολεί το πρόγραμμα εξετάσεων του 2024, αλλά… βγήκε! 14-09-23 Πρόγραμμα Πανελλαδικών εξετάσεων ημερήσιων και […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 7 μήνες

    Θέματα Φυσικής επαναληπτικών 2023 Δείτε παρακάτω τα σημερινά θέματα των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική, καθώς και τα θέματα για τις εξετάσεις των ομογενών. ΦΥΣΙΚ […]

    • Επαναληπτικά Ημερησίων και Εσπερινών: Απαράδεκτα και με ασάφειες από το Α1 μέχρι το Δ4!!!
      Οι άνθρωποι είναι allou!!

    • Καλησπέρα σε όλους και καλή σχολική χρονιά. Κάποια σχόλια για τα θέματα, τα οποία φυσικά δεν αιφνιδιάζουν.
      α. 17 μόρια από το κεφάλαιο της Κβαντικής, έναντι 12 μορίων από το Στερεό. Εϊναι σαφές ότι προκρίνεται η σύγχρονη φυσική κι ας μην έχει ο μαθητής την παραμικρή ιδέα, του τι είναι η στροφορμή.
      β. το Α2 τι ακριβώς ελέγχει;
      γ. στο Α4 το “διαδίδονται” ίσως είναι πιο δόκιμο σε σχέση με το “μεταδίδονται”
      δ. στο Α5ε σε ποιά στροφορμή αναφέρεται η πρόταση;
      ε. το Β3 είναι η άσκηση 4.46 του σχολικού
      στ. στην εκφώνηση του θέματος Γ η “μεταλλική ράβδος ΟΑ” τέσσερις σειρές πιο κάτω γίνεται “ο αγωγός”
      ζ. στο θέμα Δ η ανατροπή είναι ότι κόβονται δύο νήματα, αντί ενός…
      η. συμπαθητικά τα Δ3 και Δ4

    • Καλησπέρα σε όλους.
      Αποστόλη να σχολιάσουμε ότι και 44 μόρια από το κεφάλαιο του ηλεκτρομαγνητισμού.
      Προσωπικά μου άρεσε πιο πολύ το Δ3 και Δ4.
      Το 3ο θέμα θυμίζει έντονα αυτό του 1993 αλλά καταλήγει αλλού.

    • Καλησπέρα
      Α5ε) Προφανώς μιλάμε για στροφορμή στερεού σώματος ( που έχει κέντρο μάζας ). και προφανώς δεν απαιτείται να διευκρινιστεί για ποια στροφορμή μιλάμε( περιφοράς; ή ιδιοπεριστροφής; ή άθροισμα αυτών; ) Ακόμα και αν υπάρχει γωνία ( 23 μοίρες ) μεταξύ των διανυσμάτων στροφορμής οι μαθητές δεν έχουν καμιά δουλειά να σκέφτονται πράγματα που δεν διδάσκονται. Να απαντήσουν σωστά πρέπει.

      Γ και Δ Θέματα Εξαιρετικά . Αναρωτιέμαι γιατί κανένα Πανεπιστημιακό σύγγραμμα Γενικής Φυσικής δεν έχει τόσο ωραία θέματα συνδυαστικά, τα οποία είναι βεβαίως και θέματα με τα οπόια θα ασχοληθεί κάποιος που θέλει να γίνει Φυσικός Πειραματικός ή θεωρητικός . Αυτοί οι Πανεπιστημιακοί είναι για τα μπάζα τόσα χρόνια δεν έχουν τίποτα αξιοποιήσει από τον πλούτο Φυσικής σκέψης και της φαντασίας των Γ και Δ θεμάτων Φυσικής των Πανελληνίων. Γι αυτό δεν πάμε μπροστά.

      Δεν πιστεύω να εκληφθούν όλα αυτά κρύβουν σκωπτική διάθεση ;

    • Στο Θέμα Δ Επαναληπτικών 2023 ο δίσκος μετά το κόψιμο του νήματος, προκύπτει από τον δεύτερο νόμο του Νεύτωνα για την μεταφορική κίνηση Tστατικη=0 άρα δεν μπορεί να υπάρχει κύλιση χωρίς ολίσθηση που λέει η εκφώνηση διότι δύναμη που να προκαλέσει περιστροφή.

    • Γεια σου Άκη.
      Νομίζω έχεις δίκιο, τα αριθμητικά δεδομένα παρουσιάζουν αστοχία οδηγώντας σε επιτάχυνση που παραπέμπει σε λείο κεκλιμενο επίπεδο…

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 7 μήνες

    Θέματα Χημείας επαναληπτικών 2023 Δείτε τα θέματα Χημείας, περιόδου Σεπτεμβρίου 2023 ΧΗΜΕΙΑ ΧΗΜΕΙΑ – ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

    • Θα δώσω κάποιες σύντομες ενδεικτικές λύσεις χωρίς σχόλια.
      ΘΕΜΑ Α΄
      Α1.β
      Α2. δ
      Α3. α
      Α4. δ
       Α5. α-Λ, β-Λ, γ-Σ, δ-Λ, ε-Λ
      ΘΕΜΑ Β΄
      Β1
      α. Σ2: 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 3d6 4s2   Z=26
      β. Σ3: 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 3d5 4s1   Z=24
       l = 0 οπότε 7 ηλεκτρόνια
      γ. 4 μονήρη έχει το ιόν 25Σ13+ : 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 3d4
      Β2. Στο στοιχείο Β ισχύει ότι: Ei1 < Ei2 < Ei3 << Ei4
      B3. α. i. Αρχή Le Chatelier – προς τα περισσότερα mol αερίων – δεξιά
      ii. Επειδή ελαττώνεται η [CO2] και η Kc παραμένει σταθερή συμπεραίνουμε ότι η [CO] ελαττώνεται.
      β. Kc = [CO2] = σταθερή
      Β4. Το HBrO4 πιο ισχυρό οξύ από το HBrO3 καθώς έχει περισσότερα οξυγόνα (-Ι επαγωγικό) οπότε στην ίδια θερμοκρασία Ka(HBrO4) > Ka(HBrO3). Καθώς έχουν και ίδια συγκέντρωση στο διάλυμα HBrO4 θα υπάρχει μεγαλύτερη [Η3Ο+] άρα μικρότερο pH.
      Οπότε σωστό το i)  x>y
      ΘΕΜΑ Γ΄
      Γ1. α.
      Α: CH3-CH(CH3)-COO-CH(CH3)-CH3
      B: CH3-CH(CH3)-COONa
      Γ: CH3-CH(OH)-CH3
      Δ: CH3COCH3
      Ε: CH3CH(Cl)CH3
      Ζ: CH3CH(CN)CH3
      Θ: CH3CH(CΗ3)CΟΟH
      β. Επικρατεί το κόκκινο χρώμα σε pH<4 και το κίτρινο σε pH>6
      CH3CH(CH3)COONa à CH3CH(CH3)COO- + Na+
      CH3CH(CH3)COO- + H2O CH3CH(CH3)COOΗ + ΟΗ-
      άρα pH>7 οπότε το διάλυμα θα έχει κίτρινο χρώμα.
      Γ2.
      Κ: CH2=CH-CH3
      Λ: CH3CH(Cl)CH3
      M: CH3CH(CΗ3)CΗ(ΟΗ)CH3
      Γ3 α.
      Π: CH3CH2OH
      Σ: CH2=CH2
      T: CH3CH3
      β.
      1η : καμία αλλαγή
      2η : αντιστροφή
      3η : καμία αλλαγή
      ΔΗ = -1500 kJ – (-1560 kJ) + (-260 kJ) = -200 kJ
      γ. n(C2H4) = V/Vm = 2,24/22,4 = 0,1 mol
      n(H2) = V/Vm = 4,48/22,4 = 0,2 mol
        mol C2H4   + H2   –>   C2H6    ΔΗ = -200 kJ
      Αρχ   0,1      0,2
      Αντ    x           x
      Παρ                                x               200x
      t=10 s (0,1-x) (0,2-x)       x               200x
      200x = 10 => x = 0,05
      υ(C2H6) = Δ[C2H6]/Δt = (0,05/2)/10 = 0,0025 M/s.
      ΘΕΜΑ Δ΄
      Δ1. n(KMnO4) = cV = 0,5.0,04 = 0,02 mol
      5HCOOH + 2KMnO4 + 3H2SO4 –> 5CO2 + 2MnSO4 + K2SO4 + 8H2O
      0,05 mol    0,02 mol
      Για το ΗCOOH: c = n/V = 0,05/0,05 = 1M
      Μ  HCOOΗ  +  H2O    HCOO-  +  Η3Ο+
      ισορ    1-x                              x               x
      pH = 2 => x = 10-2
      Ka = x2/1-x = 10-4.
      Δ2. Στο αραιωμένο διάλυμα Υ3 εφαρμόζουμε το νόμος αραίωσης Ostwald: Ka = a2c3
      Οπότε c3 = 1/9 M
      c1V1 = c3(V1 + VH2O) => VH2O = 0,4 L
      Δ3. Έστω x mol H2 αρχικά.
      mol   CΟ2 +  H2      CO + H2O
      Αρχ  0,05     x
      Αντ    y         y
      Παρ                          y           y
      ισορ (0,05-y) (x-y)       y          y
      Στη ΧΙ: n(ολικά) = 0,1 => x = 0,05
      Kc = ([CO][ H2O])/([CO2][H2]) => y = 1/30
      α = y/0,05 = (1/30)/0,05 = 1/1,5 = 0,667  ή  66,7%
      Δ4.
      n(HCOOH) = cV = 1.0,08 = 0,08 mol
      έστω n mol Ca(OH)2.
      Για να προκύψει pH<7 πρέπει να περισσέψει HCOOH
      mol   2HCOOH + Ca(OH)2 –> (HCOO)2Ca + 2H2O
      Αρχ     0,08             n
      Αντ      2n                n
      Παρ                                             n
      τελ (0,08-2n)        –                    n
      Το διάλυμα που προκύπτει είναι ΡΔ οπότε ισχύει Η-Η:
      [Η3Ο+] = Ka[HCOOH]/[HCOO-] => 10-4 = 10-4(0,08-2n)/(2n) => n = 0,02.
      Αρχικά [Ca(OH)2] = n/V = 0,02/0,4 = 0,05 M.

    • Αποφεύγοντας τα άκρα
      Τα επαναληπτικά θέματα της Χημείας Κατεύθυνσης έχουν υπηρετήσει με συνέπεια τον έλεγχο της δεδομένης από το ΑΠΣΧ ύλης, αλλά δεν μπορούν να ελέγξουν την κριτική ικανότητα, καθώς το θέμα Α κινήθηκε σε εξαιρετικά εύκολα και βασικής εφαρμογής της θεωρίας ερωτήματα και δεν υπήρξε κανένα θέμα που να διακρίνει τους πολύ καλά προετοιμασμένους ή ιδιαίτερα ικανούς μαθητές.

      https://filleniasideri.wordpress.com/…/%ce%bb%cf%85%cf…/

    • Φιλλένια καλησπέρα!
      Ευχαριστούμε για το σχολιασμό και τις απαντήσεις
      Μετέφερα εδώ τα σχόλιά σου για τα θέματα, όπως αρμόζει.
      Υπάρχει η απάντηση του Αντώνη για τα θέματα και από κάτω η δική σου, και οποιοδήποτε άλλου θελήσει να αναρτήσει απαντήσεις.
      Ο σκοπός είναι να μην υπάρχουν διάχυτες αναρτήσεις για το ίδιο θέμα.
      Επίσης διόρθωσα και το link γιατί το δικό σου δεν οδηγούσε πουθενά.
      Τώρα είναι ΟΚ.

    • Συνάδελφοι καλησπέρα σας
      Νέος στο blog και με την ευκαιρία θα ήθελα να σας συγχαρώ για την εξαιρετική σας δουλειά όλα αυτά τα χρόνια.
      Μία μικρή παρατήρηση για το Θέμα Γ1. Στο σχεδιάγραμμα χημικών διεργασιών κατά την άποψή μου θα έπρεπε ορθότερα να αναφέρει “οξείδωση της Γ με περίσεια ΚΜnO4” και όχι “πλήρης οξείδωση της Γ”.
      Με εκτίμηση
      Νίκος Φουρνογεράκης

    • Καλησπέρα σας. Έχω μία απορία:
      Στο Γ1α γιατί η ένωση Δ να είναι η προπανόνη; Δεν θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε μεθυλοκετόνη;
      Το ότι τα άτομα άνθρακα στο μόριο της Δ είναι στο ίδιο επίπεδο πώς μας βοηθάει; Εγώ από αυτό καταλαβαίνω ότι όλα τα άτομα C έχουν υβριδισμό sp ή sp^2, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είμαι σωστός.
      Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    • Στυλιανέ καλημέρα!
      Με μία μεθυλοκετόνη εξασφαλίζεις την αλογονοφορμική αντίδραση, αλλά θες και όλα τα άτομα C στο ίδιο επίπεδο, άρα πρέπει οι υποκαταστάτες του C του διπλού δεσμού να μην είναι παραπάνω από ένας άνθρακας γιατί ο δεύτερος θα βρίσκεται εκτός επιπέδου C-O. Άρα δύο μεθύλια εκατέρωθεν.

    • Καλησπέρα σας κύριε Βασίλη! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση και τη βοήθεια σας!

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 7 μήνες

    Θέματα επαναληπτικών εξετάσεων 2023   Δείτε τα θέματα σε όλα τα μαθήματα: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ  ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 7 μήνες

    Ένα νέο βιβλίο φυσικής Ένα νέο βιβλίο φυσικής για το στερεό σώμα πρόκειται να κυκλοφορήσει. Συγγραφέας, το μέλος μας Γιάννης Μπατσαούρας Κυκλοφορεί αρχές Σεπτεμβρίου

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 7 μήνες

    Ύλη Φυσικής Χημείας Α και Β λυκείου Καθορίστηκε, με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου, η εξεταστέα  ύλη για τα μαθήματα των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Λυκείου που εξ […]

    • Εάν δεν κάνω λάθος, αλλάζει η σειρά στη Φυσική Προσανατολισμού της Β.
      Προηγείται το Ηλεκτρικό Πεδίο από το Βαρυτικό.

      • Τελικά κάνω λάθος!
        Τώρα είδα ότι και το περσινό είχε την ίδια σειρά. Μάλλον θυμάμαι κάτι παλαιότερο…

      • Καλησπέρα Μίλτο!
        Άλλο η ύλη, άλλο η σειρά διδασκαλίας.
        Λογικά θα είναι ίδια σειρά με τις προηγούμενες χρονιές!

        • Καλησπέρα Βασίλη!
          Έχω την εντύπωση ότι κάποιες χρονιές μετά από το 2ο κεφάλαιο, πηγαίναμε στο Βαρυτικό Πεδίο και την παράγραφο 5.12, αλλά φυσικά μικρή σημασία έχει η σειρά!
          Στο Ηλεκτρικό Πεδίο θα εφαρμόσουν την Οριζόντια βολή και στο Βαρυτικό την Κυκλική Κίνηση (και όχι μόνο).

          • Έτσι όπως τα λες είναι!
            Απλώς όπως έχω πει και πιο πάνω είναι η ύλη και όχι η σειρά διδασκαλίας αυτή.

            • Τώρα κατάλαβα σωστά το μήνυμά σου Βασίλη!
              Όντως, στις περσινές Οδηγίες Διδασκαλίας φαίνεται ότι το βαρυτικό προηγείται του ηλεκτρικού πεδίου.
              Σε αυτή τη λογική τότε, θα μπορούσε στην ύλη να σημειωθεί το 5ο κεφάλαιο τελευταίο. Σε κάθε περίπτωση, δεν αλλάζει κάτι!

    • Καλημέρα Βασίλη και Μίλτο. Η ουσία είναι ότι πάλι
      α) θα έχουμε τις 2 μίζερες ώρες, που για όποιον έχει το τμήμα και σε Γενικής θα δανείζεται ώρες από τον εαυτό του για να βγάλει την ύλη.
      β) συνεχίζεται η απαξίωση της Θερμοδυναμικής.

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 8 μήνες

    Τράπεζα θεμάτων και πανελλαδικές σε πρότυπα ΕΠΑΛ Αποφάσεις οι οποίες αφορούν στα ΕΠΑΛ, τόσο για τις προαγωγικές εξετάσεις του 2024 όσο και τις πανελλαδικές των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, υπέγραψε […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 8 μήνες

    Επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2023 Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα για τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Το έγγραφο με το πρόγραμμα ΕΔΩ  ή ΕΔΩ.  

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 8 μήνες

    Ο ήχος μπορεί να ταξιδέψει στο απόλυτο κενό Επιστήμονες απέδειξαν ότι ο ήχος μπορεί να ταξιδέψει στο απόλυτο κενό τεχνολογία πηγή: University of Jyvä […]

    • η γνώμη μου καθαρά:
      (ε, και θα πει κάποιος, και δικαίως, σιγά τα λάχανα)
      όχι δεν διαδίδεται
      διότι χρειάζεται μέσον, αέρας συνήθως, για τη διάδοσή του

    • Κάποιος δεν διάβασε το σχόλιό μου εδώ ;
      ή το κάνει εξεπίτηδες για να μου σπάσει τα νεύρα ;

    • Καλημέρα. Ίσως βοηθήσει το παρακάτω
      Αρχείο

    • Aμ δεν ταξιδευει ο ήχος αν κατάλαβα καλά. Εχουμε μια διάδοση ενέργειας στα δύο υλικά που τα χωρίζει κενό αλλά όχι και διάδοση του ηχητικού σήματος. Με την ίδια συλλογιστική .. επικοινωνούν οι αστροναύτες στη Σελήνη. Ο ήχος μετατρέπεται σε μια μορφη ενέργειας (ηλεκτρομαγνητικό κύμα) που επηρεάζει τον δέκτη που το ξαναμετατρέπει σε ήχο. Μάλιστα στην πέρίπτωση των πιεζοηλκεκτρικών ηλικών δεν διαφαίνεται αν είναι τεχνολογικα΄εφικτό ή διαταρχή να ξαναμετατραπεί σε ήχο όπως στα μεγάφωνα.

      • Καλά το κατάλαβες Χαράλαμπε, αυτό εννοούσαν οι συγγραφείς από την αρχή. Το θέμα ήταν και είναι να βρεθεί ένα 6εωρητικό μοντέλο που εξηγεί την παρατήρηση..

    • Συμφωνώ Χαράλαμπε και Στάθη, εξάλλου οι άνθρωποι το γράφουν καθαρά στην εισαγωγή τους.

      However, no rigorous proof of complete acoustic wave tunneling has been presented, and the conditions to achieve complete tunneling have not been identified.

      Ωστόσο, δεν έχει παρουσιαστεί αυστηρή απόδειξη της πλήρους σήραγγας ακουστικών κυμάτων και δεν έχουν προσδιοριστεί οι συνθήκες για την επίτευξη πλήρους σήραγγας.

    • Γεια σου Στάθη.

    • Καλησπέρα σε όλους. Δημήτρη με αφορμή το σχόλιό σου, ας σκεφτούμε τους μαθητές που “σκρολάρουν” με τα κινητά τους και διαβάζουν: Ο ήχος διαδίδεται στο κενό! Οι περισσότεροι διαβάζουν μόνο τίτλους. Τι μένει ως πληροφορία;
      Καλό θα ήταν οι διάφοροι enikoi, να μην βάζουν τίτλους ό,τι νάναι, αλλά ποιος ελέγχει τι;

      • Καλησπέρα συνάδελφοι.

        Ανδρέα διάβασα το άρθρο από άλλο site πολύ πριν δημοσιευτεί στο ylikonet και τον eniko.

        Η είδηση τελικά είναι fake και επιστημονικά και δημοσιογραφικά.
        Ακουστικές συχνότητεςσημαίνει 20 ως 20000Ηz αλλά τα κύματα μπορεί να είναι μηχανικά, ηλεκτρομαγνητικά, κύματα πιθανότητας …

        Οι επιστήμονες διάλεξαν τον όρο acoustic waves και αυτό δίνει άλλοθι στους δημοσιογράφους να χρησιμοποιήσουν στην απόδοσή της εργασίας τον όρο sound.

        Και έτσι φτάσαμε να παρουσιάζεται μια greek salad
        Ήταν προφανές ότι κάποιοι συνειδητά ή ασυνείδητα προσπαθούν να βάλουν στο μίξερ όχι μόνο το μυαλό των μαθητών αλλά και του κόσμου.

        Και όταν αυτό δεν είναι σπάνιο αλλά καθημερινό φαινόμενο στις δημοσιεύσεις εκλαϊκευμένων άρθρων δήθεν επιστημονικών δεν έχει σημασία το συνειδητά ή ασυνείδητα . Κάποιοι σκόπιμα το επιτρέπουν και το υποθάλπουν με την άρνησή τους να επιβάλλουν επίβλεψη από ειδικούς επιστήμονες.

        Σωστά ο Κουντούρης αντέδρασε αμέσως διότι ο όρος ήχος δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην περίπτωσή μας . Είναι θέμα ορισμού του όρου.

    • Ποιός εδώ είναι το αυγό και ποιός η κότα Ανδρέα & Μήτσο;

      Το πανεπιστήμιο στο οποίο παράχθηκε αυτή η τεχνολογία προσαρμόζει την δημοσιοποίηση του ευρήματος με τρόπο που θα προκαλούσε εντυπωσιακούς τίτλους στα ΜΜΕ που θα ήταν πρόθυμα να αναπαράγουν την είδηση

      Εδώ η κοινοποίηση του ευρήματος απ’ το φιλανδικό πανεπιστήμιου που απευθύνεται στο μη ειδικό κοινό

      Physicists at the University of Jyväskylä demonstrate how sound can be transmitted through vacuum
      A classic movie was once promoted with the punchline: ”In space, no one can hear you scream”. Physicists Zhuoran Geng and Ilari Maasilta from the Nanoscience Center at the University of Jyväskylä, Finland, have demonstrated, on the contrary, that in certain situations sound can be transmitted strongly across a vacuum region!

    • Καλημέρα συνάδελφοι.

      Ακουστικά φωνόνια (acoustic phonons): Διεγέρσεις του κρυσταλλικού πλέγματος ενός ημιαγωγού, στις οποίες γειτονικά άτομα διαφορετικών στοιχείων (για παράδειγμα το Ga και το As στον ημιαγωγό GaAs) ταλαντώνονται σε φάση. Σε μεγάλα μήκη κύματος, η συχνότητα των ταλαντώσεων αυτών είναι αντιστρόφως ανάλογη του μήκους κύματος, με φασική ταχύτητα, αυτήν της διάδοσης του ήχου στον κρύσταλλο (εξ’ ου και ο επιθετικός προσδιορισμός «ακουστικά»). Τα ακουστικά φωνόνια δεν αλληλεπιδρούν με το φως (η σταθερά αλληλεπίδρασης (coupling constant) φωνονίων -φωτονίων είναι πρακτικά μηδέν).Πιεζοηλεκτρισμός: Κατά την διάδοση ακουστικών φωνονίων σε κάποιους κρυστάλλους, δημιουργείται ταυτόχρονα ένα μεταβαλλόμενο μακροσκοπικό ηλεκτρικό πεδίο εξαιτίας των μηχανικών παραμορφώσεων του κρυστάλλου, μεταβάλλοντας ελάχιστα την ταχύτητα διάδοσης των φωνονίων. Η εμφάνιση του μακροσκοπικού αυτού ηλεκτρικού πεδίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την διάδοση των ακουστικών φωνονίων, ώστε το συνδυαστικό φαινόμενο συχνά να αναφέρεται ως «ηλεκτρακουστικό» κύμα. Φαινόμενο σήραγγας φωνονίων: Όταν το κύμα αυτό φτάσει στo ελεύθερο άκρο ενός πιεζοηλεκτρικού κρυστάλλου, προφανώς το φωνόνιο δεν μπορεί να διαδοθεί περαιτέρω (δηλαδή οι διεγέρσεις του ίδιου του κρυστάλλου), αλλά μπορεί να διαδοθεί σε μικρές αποστάσεις το ηλεκτρικό πεδίο που το συνόδευε. Αν δε τοποθετηθεί ένας ακόμη πιεζοηλεκτρικός κρύσταλλος στην κατάλληλη απόσταση, το μακροσκοπικό ηλεκτρικό πεδίο θα δημιουργήσει ένα ακουστικό φωνόνιο σε αυτόν. Υπό την έννοια αυτήν το φωνόνιο μεταφέρθηκε από τον έναν κρύσταλλο στον άλλο, ξεπερνώντας το εμπόδιο του κενού μεταξύ τους. Το φαινόμενο θυμίζει έντονα την περίπτωση ενός κβαντομηχανικού σωματιδίου το οποίο μπορεί να βρεθεί σε μία κλασσικά «απαγορευμένη» περιοχή, για αυτό καλείται «φαινόμενο σήραγγας ακουστικών φωνονίων». Το φαινόμενο σήραγγας φωνονίων έχει προταθεί από την δεκαετία του 60 από τονKaliski, S. The passage of an ultrasonic wave across a contactless junction between two piezoelectric bodies. Proc. Vibr. Probl. Warsaw 7, 95 (1966)
      και παρατηρηθεί το 1978 από τους ΡώσουςBalakirev, M., Bogdanov, S. & Gorchakov, A. Tunneling of ultrasonic wave through a gap between lithium iodate crystals. Fiz. Tverd. Tela 20, 587 (1978) [Sov. Phys. SolidState 20, 338 (1978)].

      Αξίζει να τονιστεί ότι το φωνόνιο δεν μετατράπηκε σε κάποιο άλλο είδος κύματος, όπως στην περίπτωση ενός μεγαφώνου. Κανένα από τα παραπάνω άρθρα δεν είναι εκλαϊκευμένο. Το αν πρόκειται για απάτη, για το αν κάποιοι παίζουν με τα μυαλά μας ή όχι, αφήνεται στην κρίση του καθενός.

      • Καλημέρα Στάθη.
        Πολύ καλή η παραπάνω ερμηνεία, που μας μεταφέρεις…
        Διάδοση ηλεκτρικού πεδίου και όχι “ήχου”!

      • Καλημέρα Στάθη.
        Αυτά που γράφεις πολύ σαφή και ευχαριστούμε. Με βρίσκουν σύμφωνο αν και έχω να ασχοληθώ με φυσική στερεάς κατάστασης 40 χρόνια.
        Αλλά
        αλλά συγνώμη θα επιμείνω
        και θα σε παρακαλέσω αν θέλεις να γράψεις και την γνώμη σου για τον τίτλο του άρθρου και πως θα το μετέφραζες
        Τι σημαίνει: “Complete tunneling of acoustic waves between piezoelectric crystals”;

        Διότι δεν γράφει “ακουστικά φωνόνια” ούτε “ακουστικές συχνότητες” γράφει acoustic waves .
        Είναι τα κύματα που περιγράφει η κβαντομηχνική ή ο ηλεκτρομαγνητισμός ακουστικά κύματα ;

        Καταννοώ ωστόσο και θα σεβαστώ και την θέση σου πως θεωρείς ότι έχεις απαντήσει και ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του.

        Να σαι καλά.

        • Γειά σου Δημήτρη
          Σε επίπεδο επιστημονικής ορολογίας, ο τίτλος του άρθρου μου φαίνεται απολύτως τίμιος. Ειδικά όταν διαβάσει κάποιος και το abstract (όλο), όλα μπαίνουν στην θέση τους. Το πως μεταφράζεται από τις διάφορες ιστοσελίδες, είναι μιαν άλλη συζήτηση…
          Να είσαι και εσύ καλά και ελπίζω κάποια στιγμή να τα πούμε από κοντά.

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 8 μήνες

    Αλλαγές στα βιβλία 23 – 24 Οι αλλαγές που θα δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές στο βιβλίο φυσικής τη νέα χρονιά είναι οι εξής: Φυσική (Τεύχος Γ΄): Σελ. 227     α) Διόρθωση του […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 8 μήνες

    Η ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται Πανελλαδικά. Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για την ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων: Φεκ εξεταστέας ύλης πανελλαδικών 2024 ή Φεκ εξεταστέας ύλης πανελλαδικών 2024 ή μόνο Φυσική και Χημεία Φυσική – Χημεία

    • Μία από τις ελάχιστες φορές τα τελευταία 24 χρόνια που δεν αλλάζει η εξεταστέα ύλη. Το να μην αλλάζει κάθε χρόνο η ύλη μόνο θετικό μπορεί να είναι. Από την άλλη ήθελα και να ήξερα οι υπεύθυνοι από ποιούς άραγε έλαβαν θετική ανατροφοδότηση για τη διατήρηση της συγκεκριμένης ασυνεχούς ύλης;

    • Οι “υπεύθυνοι μας” ανέκαθεν νοιώθουν αυτάρκεις, αυτόφωτοι, αυτοτροφοδοτούμενοι… Ποτέ δεν έννοιωσαν την ανάγκη ανατροφοδότησης από την πλέμπα. Αν είναι δυνατόν οι εξαίρετοι να ακούσουν τις μετριότητες (στην καλλίτερη περίπτωση)

    • Κατά τη γνώμη μου το πρόσημο από τη διδασκαλία της ύλης την προηγούμενη σχολική χρονιά 2022-23 ήταν θετικό.

      Οι μαθητές γνώρισαν στοιχεία από διαφορετικές ενότητες της φυσικής: μηχανική υλικού σημείου-μηχανική στερεού-ταλαντώσεις-κύματα-ηλεκτρομαγνητισμός- Η/Μ κύματα-στοιχεία μετακλασικής, προ-κβαντικής φυσικής…

      Καμία σχέση με την ελλειμματική γνώση που λάμβαναν με τη φυσική των 3,5 κεφαλαίων και την μηδενική γνώση ηλεκτρομαγνητισμού….

      Οι ώρες διδασκαλίας στην Γ’ Λυκείου μπορούν να υποστηρίξουν τη συγκεκριμένη διδακτέα ύλη, αν κάποιος δεν αναλωθεί σε ατέρμονη ασκησιολογία….

      Νομίζω πως τελικά η πλειοψηφία των συναδέλφων κρίνει θετικά την αλλαγή στη διδακτέα ύλη, αφού η «εικόνα» της φυσικής εμπλουτίστηκε με νέες θεματικές που η συντριπτική πλειοψηφία μπορεί να υποστηριχθεί στο Λύκειο.

      Η αναφερόμενη ασυνέχεια στην ύλη, μπορεί να εξομαλυνθεί σχετικά εύκολα εντός της τάξης, αρκεί να υπάρχει η διάθεση π.χ πιθανή ελλειμματική διδασκαλία του συνεχούς ρεύματος από συνάδελφο άλλης ειδικότητας στη Β’ Λυκείου, εύκολα διορθώνεται.

      Οι οδηγίες από το ΙΕΠ, αν διαβαστούν, καθορίζουν το πλαίσιο διδασκαλίας και μπορούν να βοηθήσουν, εφόσον ο διδάσκων το επιθυμεί.

      Με τα υπάρχοντα σχολικά συγγράμματα δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι συντριπτικά καλύτερο.

      Υπάρχει ο αντίλογος που ισχυρίζεται πως δεν θα έπρεπε να εξαιρούνται ασκήσεις από τις υπάρχουσες στα σχολικά βιβλία. Πιθανά και να είναι σωστό κάτι τέτοιο.

      Οι συγκριτικές βαθμολογίες τη χρονιά 2021-22 και 2022-23 για το πεδίο Υγείας δίνονται στον επόμενο πίνακα

      https://i.ibb.co/VtpNVhS/image.png

      Συνεχίζεται

    • Και για το πεδίο Θετικών σπουδών στον επόμενο

      https://i.ibb.co/V2yYwD2/image.png

      Οι αποκλίσεις ελάχιστες, όπως εύκολα παρατηρεί ο καθένας. 

      Τι δηλώνει αυτό;

      Δηλώνει πως μαθητές και καθηγητές ανταποκρίθηκαν στην αύξηση της ύλης, αφού οι διαφορές είναι πολύ μικρές.
       
      Λαϊκίστικες «κραυγές» όπως αυτές που γράφτηκαν σε διπλανή συζήτηση:

      « Το ΙΕΠ και η ΚΕΕ ευθύνονται αποκλειστικά για το φαινόμενο και από τη σημερινή φωτοτυπία της εξεταστέας ύλης για του χρόνου επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η ανικανότητά τους…»
       
      μάλλον δεν τεκμηριώνονται και απλά γράφονται για να γίνεται ντόρος.

      Οι αριθμοί αδιάψευστοι ….

      Είναι άλλο να ζητάμε αλλαγή του πλαισίου εξέτασης, ως προς τη δομή των θεμάτων,
      (κάτι που είναι προς συζήτηση και μπορεί να λειτουργήσει βελτιωτικά) και άλλο να μιλάμε για εχθρούς της φυσικής, όπως γράφτηκε σε άλλη ιστοσελίδα

      “Οι εχθροί του μαθήματος είναι «εντός των τειχών»,
      συνάδελφοι φυσικοί σε ΙΕΠ και ΚΕΕ.”

      

      • Θα ήθελα να αποφύγω να απαντήσω, γιατί είναι ολοφάνερο ότι δεν θέλετε να καταλάβετε περί τίνος έγραψα – για την αδικία απέναντι στους μαθητές που εξετάζονται στη Φυσική και στη Χημεία – και γιατί οι υβριστικές σας εκφράσεις και μέθοδοι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μέρους μου. Μου αρκεί που αυτές τις «λαϊκίστικες κραυγές» που έβγαλα εγώ, τις βγάζουν καθημερινά και πάρα πολλοί άλλοι συνάδελφοι, πράγμα που επιβεβαιώνει την αγωνία τους για το μέλλον του μαθήματος και την πλήρη συμπαράσταση στους μαθητές μας. Φυσικά δεν θα απαντήσω στο οποιοδήποτε άλλο σχόλιό σας εναντίον μου…

    • Καλο ειναι να μην αλλαζει η υλη καθε λιγο και λιγακι για να μην μπερδευεται ο κοσμος.Κατα τα αλλα η υλη ειτε ειναι μικρη ειτε μεγαλη,το αποτελεσμα ειναι το ιδιο.Αυτοι που ειναι να μπουν θα μπουν.Ο τροπος μελετης ενος μαθητη που θελει να αντιμετωπισει τις γενικες εξετασεις ειναι πολυ ειδικος με στοχο μονο την αποκτηση ικανοτητας να απανταει γρηγορα σε ερωτησεις. Αυτη η ικανοτητα συνηθως δεν συνοδευεται απο αυτο που θα λεγαμε μορφωση στις θετικες επιστημες.Η εξεταστεα υλη ειναι ενα εργαλειο επιλογης και τιποτα παραπανω. Εχω συναντησει νεαρους γιατρους σε εφημεριες στο Ασκληπιειο Βουλας οι οποιοι εγραψαν αριστα Φυσικη και κανενας δεν θυμαται ουτε το F=κx για τα ελατηρια. Εμενα προσωπικα δεν με απασχολει καθολου αν η υλη μεγαλωσει ή μικρυνει ή φαρδυνει ή στενεψει.

    • Καλημέρα Χαράλαμπε, Άρη, Κωνσταντίνε, από την άκαπνη Λευκάδα. Διακοπές με το Ylikonet μέχρι την παραλία…
      Θα απευθυνθώ στο Θοδωρή. Τα στοιχεία σου είναι ακράδαντα. Τόσα χρόνια για τους παροικούντες στη νησίδα, μια από τις συγκλίσεις που είχαμε, ήταν “Να αυξηθεί η ύλη, φτάνει πια με τα 3,5 κεφάλαια και τις υπερπαραγωγές στα θέματα.”
      Οι 6 ώρες (από τις 7 μην ξεχνάμε, όπως και μην ξεχνάμε ποιοι τις αύξησαν από 3 σε 7, για να έχουμε ώρες στη διάθεσή μας στο Δημόσιο σχολείο να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά), είναι υπεραρκετές για να βγάλουμε την ύλη αξιοπρεπώς. Ο γιατρός δε θα χρειαστεί το νόμο του Ηοοke αλλά τον εφαρμόζει στο διαστολέα, δε θα χρειαστεί το νόμο B-S αλλά τον εφαρμόζει στο μαγνητικό τομογράφο. Ο μηχανικός θα χρειαστεί όλους τους παραπάνω νόμους…
      Το να ζητάμε μείωση της ύλης είναι σα να λέμε “πίσω στο μεσαίωνα”. Στο νέο ΠΣ υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη διεύρυνση και χωρίς παιδαγωγικά κενά, αν εξαιρέσουμε το ξεκίνημα στην Α΄ με Δυναμική και όχι Κινηματική.
      Αν έχουμε μυαλό θα πρέπει να στηρίξουμε τη διευρυμένη ύλη, όχι βέβαια τυφλά χωρίς να απαιτούμε βελτιώσεις. Στηρίζουμε έτσι την επιστήμη μας. Ας κάνουμε 10 λιγότερες ασκήσεις εντυπωσιασμού. Ας κάνουμε τις πιο ουσιαστικές. Η ΚΕΕ επιτέλους στήριξε το σχολικό βιβλίο και πρέπει να το εκτιμήσουμε θετικά.
      Κάπου στα 2/3 της περυσινής χρονιάς, είχα γράψει και το ξαναγράφω. Ανανεώθηκα ως διδάσκων με τη νέα ύλη. Η πιο απολαυστική στιγμή της χρονιάς ήταν όταν έκανα το πείραμα με τη συσκευή φωτοηλεκτρικού φαινομένου.
      Καλά να περνάτε.

    • Με τα χρόνια όλα συνηθίζονται.

      Θεωρώ και εγώ θετικό το ότι δεν άλλαξε η ύλη. Παλαιότερα εκνευριζόμουν που μάθαινα κάθε χρόνο την ύλη της επόμενης χρονιάς. Θεωρούσα απίστευτο το ότι υπάρχει η λογική των διαδοχικών αλλαγών, όχι με σκοπό την βελτίωση, αλλά γιατί απλά μπορούν να το κάνουν.

      Θεωρώ θετικό το ότι η ύλη στη Γ λυκείου απέκτησε πλάτος, αλλά αυτό θα έπρεπε να εξισορροπηθεί δηλαδή να υπάρχει ανάλογη μείωση στο βάθος. Επίσης το ότι αυξήθηκε η ύλη δεν απέτρεψε τις υπερπαραγωγές.

      Πολύ καλά έκαναν οι πανεπιστημιακοί καθηγητές και μείωσαν τον αριθμό εισακτέων στο μάθημα της Φυσικής. Ας μειώνεται συνεχώς ο αριθμός των νέων ανθρώπων που διαλέγουν την επιστήμη της Φυσικής, δεν έχουν άδικο στη παρούσα κατάσταση.

      Οι εξετάσεις είναι μια διαδικασία αξιολόγησης, ενώ αποτυγχάνει συχνά σαν αξιολόγηση, επιτυγχάνει να διαμορφώσει το πλαίσιο εκπαίδευσης της επόμενης χρονιάς, να οδηγήσει την λυκειακή μορφή της Φυσικής στη μαθηματικοποίηση,/ στην ασκησιολογία, να τρομάξει τον μαθητή που προετοιμάζεται για την Γ λυκείου και θα ασχοληθεί με τα θέματα της προηγούμενης χρονιάς.

      Δεν με ενοχλεί κανένα σχόλιο, θεωρώ ότι ο καθένας έχει την γνώμη του, επίσης γράφω την άποψη μου γνωρίζοντας ότι δεν εκφράζω και φυσικά δεν επηρεάζω τον μέσο όρο των καθηγητών Φυσικής.

    • Καλησπέρα Ανδρέα, καλές διακοπές.

      Η παράγραφος που έγραψες:

      “Αν έχουμε μυαλό θα πρέπει να στηρίξουμε τη διευρυμένη ύλη, όχι βέβαια τυφλά χωρίς να απαιτούμε βελτιώσεις. Στηρίζουμε έτσι την επιστήμη μας. Ας κάνουμε 10 λιγότερες ασκήσεις εντυπωσιασμού. Ας κάνουμε τις πιο ουσιαστικές.”

      είναι όλη η ουσία.

      Θέλει θάρρος να λες την αλήθεια…..

      Είναι εύκολο να σου φταίνε όλα….

      Δεν πειράζει… υπάρχουν οι “καλοί” και οι “κακοί”…..

      Πάντα υπήρχαν σε κάθε επαγγελματικό χώρο…

      Αυτοί που λένε αλήθειες είναι κακοί…

      Αυτοί που “χαϊδεύουν αυτιά” είναι οι αρεστοί….

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 έτη, 8 μήνες

    Σήμερα οι βάσεις εισαγωγής. Τέλος θα λάβει σήμερα, Πέμπτη 27 Ιουλίου, η αγωνία των χιλιάδων φετινών υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο […]

    • Ανέβηκε παραπάνω και το συγκριτικό Βάσεων ΓΕΛ 2023 και 2022.

      • Καλησπέρα, στον απόηχο της σημερινής ανακοίνωσης των βάσεων ειααγωγής στα ΑΕΙ (ΓΕΛ 90%):
        ΤΜΗΜΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ-ΟΥΣΕΣ ΒΑΣΗ
        ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑ 158 146 14634
        ΦΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΚΗ 144 87 14576
        ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΩΑΝ/ΝΩΝ 218 35 12835
        ΦΥΣΙΚΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟ 120 47 12825
        ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΤΡΑ 193 82 12160
        ΦΥΣΙΚΗΣ ΛΑΜΙΑ 92 36 9925
        ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΒΑΛΑ 93 21 9508
        ΣΥΝΟΛΟ 1018 454
        Ποσοστό κάλυψης θέσεων 44,6%.
        ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ 139 142 16240
        Για πρώτη φορά στην ιστορία του το τμήμα ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ δεν καλύπτει τις θέσεις του .Κάποιοι είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουν την ομφαλοσκόπηση τους, σνομπάροντας τα διδακτικά τους καθήκοντα ( λόγω βαριάς έρευνας…) , αναξιολόγητοι, χωρίς να λογοδοτούν στο φορολογούμενο γονιό, οι δύο ΕΝΩΣΕΙΣ θα ενυπάρχουν ένεκα προσωπικών επιδιώξεων, οι Χημικοί (πληρότητα θέσεων 100% σε όλα τα τμήματα) θα συνεχίζουν να εργάζονται ως τεχνικοί ασφαλείας καθώς είναι ”αρμοδιότεροι” των Φυσικών στο να ελέγχουν το relay στον ηλεκτρικό πίνακα μιας επιχείρησης και οι απόφοιτοι της ΣΕΜΦΕ( κάλυψη θέσεων 100%) που ήδη εγγράφονται στο Τεχνικό επιμελητήριο θα διεκδικούν διδακτικό ρόλο στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
        Πρόταση : κλείνουν χθες τα δύο νεοσύστατα τμήματα Φυσικής με τις εξευτελιστικές για τον μέσο νου βάσεις εισαγωγής και στα υπόλοιπα τμήματα γίνεται μια ορθολογική κατανομή των θέσεων με βάση το ποσοστό κάλυψης των θέσεων τους. Εισάγεται έλεγχος της επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων κάθε τμήματος(employability).Η γνωστή ιδεοληπτική αντίληψη περί του δικαιώματος στη μόρφωση( ναρκισσιστικά αυτοθεωρούμενη ως υπερέχουσα) προσκρούει στο δίκιο του μη προνομιούχου φορολογούμενου γονιού που αγωνίζεται για να σπουδάσει τα παιδιά του σ΄ ένα ΔΗΜΟΣΙΟ ποιοτικό Πανεπιστήμιο ο οποίος έχει την στοιχειώδη απαίτηση “‘όποιος πληρώνει να παραγγέλνει το τραγούδι”.

        • Πολύ καλή τοποθέτηση και με σοβαρές προτάσεις αλλά σε μία χώρα που σε πολλούς τομείς επικρατεί η χαοτική δυναμική και που κανένας δεν παραδέχεται τα λάθη του ακόμα και όταν αυτά περιλμβάνουν την ίδρυση ολόκληρων τμημάτων(με τεράστια δαπάνη φορολογούμενων) κατά τη λογική “κάθε κορφή και φλάμπουρο, κάθε κλαδί και κλέφτης, κάθε ραχούλα και σχολή” φοβάμαι ότι αποτελεί φωνή βοώντος εν τη ερήμω”. Με καθηγητές πάντως του Πανεπιστημίου Κρήτης που τους ρώτησα γιατί έβαλαν “μεγάλη” βάση εισαγωγής πριν από 2 χρόνια και οδήγησαν το τμήμα σε αριθμό εισακτέων που χωράνε σε λεωφορείο 50 θέσεων η απάντηση ήταν αφοπλιστική “δεν επιθυμούμε να παράγουμε άνεργους. Στο εξωτερικό οι φυσικοί βρίσκουν δουλειά στην ελλάδα όχι. Αφού το επίσημο κράτος δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του τις αναλάβαμε εμείς.” Θα προσέθετα τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν από τα δύο τμήματα που πρέπει να κλείσουν να δοθούν σε υποτροφίες προπτυχικών και μεταπτυχιακών φυσικών καθώς, τουλάχιστον εδώ στην επαρχία , επανήλθαμε σε εποχές του 1960 όπου σπουδάζει μόνο όποιος έχει “τας οικονομικάς δυνάμεις” και μια περικοπή που έγινε από υπουργό (και μάλιστα χωρίς να το ζητήσει η λεγόμενη τρόικα) ήταν η πλήρης περικοπή του ποσού που λεγόταν υποτροφία και δινόταν στους δύο πρώτους κα΄θε σχολής και έτους(αν και είχε καταντήσει μόνο κατ’ όνομα υποτροφία καθώς είχε μείνει το ίδιο από το 1978)

    • Καλημέρα σε όλους.
      Συγχαρητήρια στα σε όλα τα παιδιά για την επιτυχία τους!!!

    • Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά, τα οποία πέτυχαν τους στόχους τους.
      Καλές σπουδές.
      Ξενοφώντα, συγκλονιστικά τα στοιχεία που παραθέτεις. Σε αφήνουν άφωνο…
      Τι έγινε, έτσι ξαφνικά; Τόσο έπεσε το ενδιαφέρον των μαθητών για τη Φυσική;
      Το θέμα της ανεργίας αποτρέπει από τα παιδιά να δηλώσουν τα Φυσικά τμήματα; Και φέτος ανακαλύφτηκε το πρόβλημα αυτό; Έτσι ήρθε η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος;
      Τα δύο νέα τμήματα (Καβάλα και Λαμία) φαίνεται ότι οδηγούνται εσκεμμένα σε κλείσιμο. Απλά η κυβέρνηση τα οδηγεί εκεί, χωρίς να αναλαμβάνει την ευθύνη, όπως έκανε για την Νομική Πάτρας…
      Τα υπόλοιπα όμως;
      Με το Φυσικό Ιωαννίνων, Κρήτης… τι θα γίνει; Θα τα κλείσουμε και αυτά;
      Και το Φυσικό στο ΕΚΠΑ; Δεν θα βρίσκει καν, υποψήφιους;

      • Καλημέρα Διονύση και Βασίλη,
        Προσθέτω τα συγχαρητήρια μου στα παιδιά που πέτυχαν τους στόχους τους αλλά και στα παιδιά που έδωσαν τον αγώνα τους λέγοντας ότι τίποτα δεν κρίθηκε στη ζωή τους από τα χθεσινά αποτελέσματα.
        Διονύση, έχεις υπόψη σου κάποια αιτιολογική έκθεση που να τεκμηριώνει την ανάγκη δημιουργίας δύο επιπλέον τμημάτων Φυσικής “εν μια νυκτί” με μετατροπή τμημάτων ΑΤΕΙ σε ΑΕΙ;Εγώ δεν γνωρίζω κάτι σχετικό. Τα τμήματα αυτά επισήμως δεν θεωρούνται ΑκαδημαΪκά ισοδύναμα με τα υπόλοιπα.
        Ο μέσος χρόνος αποφοίτησης από το τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ είναι 7,5-7,8 χρόνια, οι διδάσκοντες απευθυνόμενοι στους φοιτητές υποστηρίζουν την άποψη ότι “από εσάς μόνο 60 έπρεπε να βρίσκεστε στο τμήμα ” οι υπόλοιποι ταλαιπωρείτε τους εαυτούς σας και τις οικογένειές σας”. Αν είναι λοιπόν τόσο ελιτίστικο το τμήμα, είναι διατεθειμένοι να χωρίζουν τους φοιτητές σε ομάδες 5-6 ατόμων και να επιβλέπουν εβδομαδιαίες εργασίες , όπως γίνεται στα Πανεπιστήμια που συνήθως επικαλούμαστε
        για τις επιστημονικές επιδόσεις τους;
        Ο υποψήφιος αποθαρρύνεται να δηλώσει το τμήμα , όταν γνωρίζει ότι υπάρχει το Ν+2;
        Με την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων ποιός ασχολείται;
        Το δικαίωμα στη μόρφωση πως πλήττεται, όταν δεν γεμίζουν τμήματα με βάση εισαγωγής που σε χώρα με σοβαρό εκπαιδευτικό σύστημα δεν θα επέτρεπε τη λήψη Απολυτηρίου Λυκείου;

    • Διαβάζω:
      “Η μεγαλύτερη πτώση στη βάση εισαγωγής σημείωσε και φέτος η σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ-Όπλα), με διαφορά 1.805 μορίων σε σχέση με πέρυσι (14.025 το 2022, 12.220 το 2023). Ακολουθεί η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΔΝ-Μάχιμοι), με διαφορά 1.781 μορίων (14.525 το 2022, 12.744 το 2023).”
      Εδώ δεν έχουμε καν την “δικαιολογία” της ανεργίας…

    • Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:
      Τις μεγαλύτερες απώλειες καταγράφουν το Μαθηματικό όπου έχει μόλις 32 εισακτέους στις 242 προσφερόμενες θέσεις, το φυσικό όπου εισάγονται 35 ενώ οι θέσεις ήταν 218, το τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής όπου από τις 204 θέσεις καλύπτονται οι 32, “
      Εντάξει το Μαθηματικό και το Φυσικό, το καταλαβαίνεις…
      Το τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, από τις 204 θέσεις να καλύπτονται μόνο οι 32, γιατί;

      • Οι κενές θέσεις, Διονύση, είναι γενικότερο φαινόμενο για το 2ο επιστημονικό πεδίο και έχει να κάνει με το ότι το πεδίο αυτό έχει πολύ περισσότερες σχολές σε σχέση με τα άλλα πεδία, σε συνδυασμό με ότι τη θετική κατεύθυνση επιλέγουν δυσανάλογα λίγοι μαθητές. Η επιλογή αυτή νομίζω οφείλεται όχι κυρίως σε λόγους επαγγελματικής αποκατάστασης, αλλά στο ότι έχει τα πιο δύσκολα μαθήματα, σε σχέση κυρίως με το 4ο πεδίο, που διαλέγουν οι περισσότεροι μαθητές. Τα έχουμε πει πολλές φορές. Πρέπει να μειωθεί η ύλη και η δυσκολία των θεμάτων σε Φυσική και Χημεία, για να πάψει η αδικία προς τους μαθητές της Θετ. κατεύθυνσης και να προσελκύσει ξανά πολλούς μαθητές. Το ΙΕΠ και η ΚΕΕ ευθύνονται αποκλειστικά για το φαινόμενο και από τη σημερινή φωτοτυπία της εξεταστέας ύλης για του χρόνου επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η ανικανότητά τους…

        • Καλημέρα Παναγιώτη. Συμφωνώ στο ότι το 2ο πεδίο έχει περισσότερα τμήματα και ότι επιλέγεται όλο και λιγότερο λόγω της δυσκολίας των μαθημάτων. Όμως δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι θα πρέπει να μειωθεί η ύλη και το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων. Τα φετινά στατιστικά έδειξαν ότι στη ζώνη 18-20 οι μαθητές τα πήγαν καλύτερα από ότι πέρσι, άρα τα θέματα ήταν ευκολότερα. Αυτό αποτυπώθηκε και στις χθεσινές βάσεις, όπου στα υψηλόβαθμα τμήματα είχαμε αυξήσεις από 300 έως 600 μόρια. Βάση 18800 στους Ηλεκτρολόγους του ΕΜΠ είχαμε χρόνια να δούμε…

          • Καλημέρα Αποστόλη!
            Η έκθεση, ως κοινό μάθημα σε όλες τις κατευθύνσεις ήταν το αίτιο που ανέβηκαν γενικά οι βάσεις.
            Τα στατιστικά της Φυσικής ήταν παρόμοια με τα περσινά.
            Για να είναι το σύστημα δίκαιο, δε γίνεται τα 4ο πεδίο να έχει 2 πολύ πιο εύκολα μαθήματα από αυτά της θετικής.
            Οι 200 περίπου κοινές σχολές σε δύο ή περισσότερα πεδία κάνει τις βάσεις να επηρεάζονται από τη δυσκολία ή ευκολία όλων των μαθημάτων. Έχουμε συγκοινωνούντα δοχεία.
            Η ύλη και το βάθος της φυσικής είναι απίστευτα μεγάλο και ένα αντικειμενικό στοιχείο είναι οι 2500 σελίδες ενός συνηθισμένου έντυπου βοηθήματος σε σχέση με τις 200-300 σελίδες σημειώσεων που παίρνουν συνήθως οι μαθητές για την Πληροφορική και την Οικονομία.
            Τα μαθήματα που ανέφερα δεν απαιτούν προηγούμενες γνώσεις και ξεκινούν στη Γ΄ Λυκείου από το μηδέν σε αντίθεση με τη Φυσική που η εξεταστέα ύλη περιλαμβάνει και την Α΄ και Β΄ Λυκείου.
            Μαθητές πολύ πιο δυνατοί γράφουν στη Φυσική 13-14 σε σχέση με μετριότατους μαθητές που γράφουν Πληροφορική 19.
            Το τι γίνεται στους πολύ καλούς μαθητές που γράφουν 18-20 και ζητούν τα πολυτεχνεία του ΕΜΠ και τις ιατρικές δεν είναι το κριτήριο της δικαιοσύνης. Στις πανελλαδικές εξετάσεις συμμετέχουν σχεδόν 80.000 μαθητές.
            Γι’ αυτούς τους λόγους πιστεύω στη μεγάλη μείωση της ύλης και στη μείωση της δυσκολίας των θεμάτων στη Φυσική και τη Χημεία.
            Δεν μιλώ για γνώσεις, για το μάθημά μας και για επαγγελματικά συμφέροντα του κλάδου μας. Μιλώ για δικαιοσύνη στο σύστημα και για τους μαθητές.

      • Η πληροφορική και μάλιστα η πανεπιστημιακή επαψε προ πολλού να δίνει σίγουρη δουλειά στους αποφοίτους της. Αν λάβεις υπ όψιν σου το γεγονός ότι το επίπεδο και πληθυσμός της περιοχής είναι μικρός και ότι ελλείψει υποτροφιώνκαι χρημάτων πολλοί φοιτητές προτιμουν πλέον να μπουν σε άλλη σχολή καθώς δεν έχουν χρήματα να σπουδάσουν πέρα από την πόλη τους έχεις την απάντηση. Η λυση άρχισε να δίνεται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Το τμήμα φυσικής λόγω βάσης εδώ και δύο χρόνια έχει ελάχιστους εισακτεους. Το δε τμήμα της φιλολογίας ΦΚΣ στο Ρέθυμνο που υπήρχε για δεκαετίες έκλεισε και οι διδάσκοντες απορροφήθηκαν από άλλα τμήματα. Όταν τα τμήματα βγάζουν περισσότερους εισακτεους από αυτούς που έχει ανάγκη οι χώρα για δεκαετίες και οι πολιτικοί είναι στον κόσμο τους μοιραία οδηγούμαστε στην απαξίωση ολόκληρων κλάδων όπως άκουσα σε χιουμοριστικη εκπομπή για τους φιλολόγους που όντως αντανακλά την εικόνα που έχει ο μέσος πολίτης για τον κλάδο.

      • Γιατί το φυσικό Ιωαννίνων να έχει μόνον 35 φοιτητες; ειναι δυνατον;
        Ελπίζω να κάνουν κάτι άμεσα οι υπεύθυνοι με τις φοιτητικες εστίες στα Ιωάννινα, όπως φρόντισαν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
        https://www.prlogos.gr/
        Φαντάζομαι και στην Κρήτη το πρόβλημα θα είναι χειρότερο λόγω του airbnb.

    • Καλημέρα σε όλους και συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τον αγώνα που ολοκλήρωσαν χθες.
      Αν σκεφτούμε ότι φέτος το 2ο επιστημονικό πεδίο είχε 1000 λιγότερους υποψηφίους και το συνδυάσουμε με το γεγονός, ότι οι σπουδές σε επαρχιακές πόλεις έχουν γίνει οικονομικά απαγορευμένες και οι υποψήφιοι επιλέγουν κυρίως με κριτήριο τη γρήγορη εύρεση εργασίας μετά τις σπουδές, ίσως μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί κάποια τμήματα μένουν χωρίς φοιτητές.
      Ξενοφώντα προσυπογράφω το ότι ένα σοβαρό εκπαιδευτικό σύστημα δεν θα επέτρεπε τη λήψη απολυτηρίου Λυκείου…

    • Καλησπέρα συνάδελφοι. Συγχαρητήρια στους επιτυχόντες.
      Δυστυχώς παρακμή στο Φυσικό. Οι μαθητές του 9 δεν μπορούν θεωρητικά να τελειώσουν, αυτή τη σχολή. Εκτός αν και στο Πανεπιστήμιο γίνεται της Δευτεροβάθμιας το κάγκελο και πέφτει πολύ νερό στο κρασί, “αυτούς έχουμε αυτούς θα κάνουμε Φυσικούς και όλοι κάποτε θα τελειώσουν.
      Μόλις ξεκίνησε μια νέα τετραετία η Κυβέρνηση, που εξίσωσε τα πτυχία των Δημοσίων ποιοτικών Πανεπιστημίων, με τα πτυχία των απανταχού τυχάρπαστων Κολλεγίων.
      Που θέλει να αλλάξει το άρθρο 16 για να φέρει και Ιδιωτικά Κερδοσκοπικά επίσης τυχάρπαστα Πανεπιστήμια.
      Και εμείς μιλάμε για μείωση ύλης… ότι θα λύσει δήθεν κάποιο πρόβλημα. Μάλιστα το νέο Π.Σ. έχει τεράστια αύξηση ύλης, πολλαπλό βιβλίο, barcode και έξτρα επιβαρύνσεις με Εργαστηριακές Αναφορές.
      Και μην ξεχνάμε την ελεύθερη επιλογή σχολείου και άλλες ωραίες νεοφιλελεύθερες – αποτυχημένες όπου εφαρμόστηκαν – “νέες ιδέες”.
      Διονύση πέρασα πολλές ώρες στη σκοπιά να φυλάω αποθήκες πυρομαχικών. Είναι δυνατόν να μην προστατεύτηκαν; Αν δεν έχει σχέδιο πυρασφάλειας ο στρατός, ποιος έχει; Το 12ο Λύκειο Πάτρας;

    • Οι απόφοιτοι του ΣΕΜΦΕ γράφονται στο ΤΕΕ, δηλ. στο πιο ισχυρό επιμελητήριο της χώρας και αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα και μεγάλη στήριξη από το ΤΕΕ. Οι Χημικοί επίσης έχουν επιμελητήριο και οι απόφοιτοι των σχολών μπορούν να εργαστούν στην βιομηχανία και στις φαρμακευτικές.
      Αν χαθεί και η παιδαγωγική επάρκεια από τις “καθηγητικές” σχολές (ο νόμος έχει ήδη περάσει), πολύ φοβάμαι ότι τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα για τους φυσικούς.
      Ελπίζω ότι αν δημιουργηθεί ένα επιμελητηρίο φυσικών (που θα ελέγχεται αυστηρά από το κράτος), θα μπορεί και να στηρίξει ουσιαστικά τους νέους φυσικούς- αλλά και τους παλαιότερους αποφοίτους του Φυσικού.
      Ίσως λοιπόν η ιδέα του επιμελητηρίου Φυσικών να είναι πιο ώριμη από ποτέ.
      Είναι;

    • Τι γινεται με την παιδαγωγική επάρκεια γνωρίζει κανένας;

      https://i.ibb.co/XJ0VxQ0/363835346-2624960907669338-2205633061057259601-n-1690616096-5306.jpg

  • Φόρτωσε Περισσότερα