web analytics

Γιώργος Μήτσου

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 εβδομάδες, 6 μέρες

    Σεμινάρια CERN Αγαπητοί συνάδελφοι,  το Τμήμα Εκπαίδευσης του CERN σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή των σεμιναρίων για την Ελλάδα, αποτελούμενη από τους: Εμμαν […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 μήνες, 2 εβδομάδες

    25-4-2026 Ελληνική Εθνική Ημέρα DNA   Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε ότι το Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ στο πλαίσιο της Ελληνικήs Εθνικήs Ημέραs DNA διοργανώνει διαγωνισμό έ […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 μήνες, 1 εβδομάδα

    Αντίο Βαγγέλη… Ο Βαγγέλης Κουντούρης δεν είναι πια μαζί μας. Η κηδεία του θα γίνει αύριο Παρασκευή 9/1 στις 14:00 στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στο Ίλιον. Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του.

    • Θα θυμόμαστε το Δάσκαλο Βαγγέλη για το πάθος του και τις αιρετικές του απόψεις, όπως άρεσε στον ίδιο να τις αποκαλεί. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στην οικογένειά του.

    • Συλλυπητήρια στην οικογένεια.
      Τον θυμάμαι χρόνια στο ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων με τα πειράματά του.

    • Βαγγέλη μας ξάφνιασες!
      Νόμιζα ότι η κατάσταση είχε ισορροπήσει…
      Καλό σου ταξίδι φίλε!
      Συλλυπητήρια στους δικούς του.

    • Δάσκαλε Βαγγέλη , δεν σε γνώρισα απο κοντά, μιλήσαμε πολλές φορές δημόσια, αλλα και κατ’ ιδίαν στο τηλέφωνο.. Ο λόγος σου ή δουλειά σου, το πάθος και η έντονη μοναδική ξεχωριστή παρουσία σου ήταν για εμένα και πιστεύω για όσους σε γνώρισαν, πηγή έμπνευσης! Τέτοιοι δάσκαλοι λείπουν! Μακάρι πολλοί να ακολουθήσουν το πρότυπο σου!

    • Θερμά συλλυπητήρια!!!!

    • Ήμασταν Φίλοι και ας μην είχαμε συναντηθεί. Μου άρεσε πολυ ο Βαγγέλης. Πολυ κριμα που εφυγε. Καλο του ταξιδι. Συλλυπητήρια στους δικούς του ανθρώπους.

    • Καλό σου ταξίδι Βαγγέλη. Συλλυπητήρια στους οικείους του.

    • Δάσκαλε Βαγγέλη,

      θα θυμάμαι ότι μου έμαθες.

    • Καλό σου ταξείδι Βαγγέλη………..

    • Καλό σου ταξίδι αγαπητέ φίλε και δάσκαλε Βαγγέλη.
      Συλλυπητήρια στην οικογένειά του.

    • Μια δύσκολη μέρα για όλα τα μέλη του Υλικόνετ, αλλά και για όσους τον γνώριζαν είτε ως καθηγητή είτε ως συνάδελφο.

      Προσωπικά, είχα επικοινωνία με τον Βαγγέλη μέσα από αυτόν τον χώρο. Πάντα με διόρθωνε, διδάσκοντάς μου τι πραγματικά σημαίνει να είσαι καθηγητής αλλά και Δάσκαλος. Πολλά αποκόμισα από τις συζητήσεις μας, ακόμη κι όταν διαφωνούσαμε κάτι που συνήθιζε ο «αιρετικός» Βαγγέλης.

      Υπηρέτησε την εκπαίδευση με πάθος και σκληρή δουλειά, και αυτό το έχουμε αναγνωρίσει όλοι, αιρετικοί και μη.

      Ο Δάσκαλος Βαγγέλης ήταν ένας άνθρωπος που άξιζε να γνωρίσει κανείς, και το καυστικό, πολλές φορές, ύφος του θα το θυμάμαι ως αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητάς του.

      Δεν τον γνώρισα ποτέ από κοντά. Κι όμως, θα τον έχω πάντα στη μνήμη μου ως το πρότυπο Δασκάλου που θα ήθελα να ακολουθήσω. Νιώθω τυχερός για τις συνομιλίες που είχαμε.

      Ξέρω, είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς μ’ επιτυχία, εκεί που με κόπο εξασφαλίζεται η εντύπωση ότι λέει την αλήθεια. Κι αυτό, γιατί ο ακροατής που ξέρει καλά τα γεγονότα και τ’ ακούει μ’ ευνοϊκή διάθεση, ίσως θα σχημάτιζε τη γνώμη ότι τα λεγόμενα είναι κάπως κατώτερα, σε σύγκριση μ’ αυτά που και θέλει ν’ ακούει και τα ξέρει καλά. Όμως, αυτός που δεν τα γνώρισε, θα σχημάτιζε τη γνώμη πως πρόκειται για υπερβολές, επειδή νιώθει φθόνο, αν τυχόν ακούσει κάτι που ξεπερνά τη δική του δύναμη. Γιατί μόνο ως εκείνο το σημείο ανέχεται ο άνθρωπος ν’ ακούει επαίνους που λέγονται για άλλους, ως εκεί που κι ο καθείς πιστεύει ότι είναι ικανός να κατορθώσει κάτι απ’ όσα άκουσε όμως, για καθετί που ξεπερνά τη δύναμη του, κυριεύεται απ’ την πρώτη στιγμή από φθόνο, κι έτσι δεν δίνει πίστη.

      Για εμένα, ως Χρήστο, ήταν υποχρέωση να γράψω αυτά τα λόγια — όχι για να ανταποκριθώ στις προσδοκίες του καθενός, αλλά για να αποχαιρετήσω έναν άνθρωπο που άφησε αποτύπωμα.

      Αντίο, Βαγγέλη

    • Πολύ λυπάμαι. Τον γνώρισα διαδικτυακα και μιλάγαμε συχνά τα τελευταία 15 χρονια και στο υλικονετ αλλα και σε διάφορες εκδηλώσεις των ΕΚΦΕ αλλα και στις συναντήσεις. Κρίμα. Θα μας λείψουν τα σχόλιά του Βαγγέλη.
      Καλό ταξίδι φίλε Βαγγέλη στα άστρα.

    • κι’ αυτά τα καλικαντζαράκια…
      https://tahydromakos.blogspot.com/2025/12/blog-post.html

    • Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του.
      Ξαφνική και δυσάρεστη είδηση…
      Δεν είχα τη χαρά να τον γνωρίσω από κοντά. Το δίκτυο σίγουρα γίνεται φτωχότερο…

    • Καλό ταξίδι στους ουρανούς Δάσκαλε. Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του.

    • 31/12/2025 7:57 Το τελευταίο σχόλιό του:

      “καλησπέρα και ευχές σε όλους
      κατ΄αρχήν συμφωνώ με τον Διονύση
      η ταχύτητα που νομίζει το κορίτσι ότι έχει το αγόρι είναι η σχετική ως προς αυτό, δηλαδή υ αγοριού, διάνυσμα, – υ κοριτσιού, διάνυσμα =0-υ=0-1m/s=-1m/s, δηλαδή 1m/s προς τα αριστερά της ευθείας που ενώνει τις θέσεις κοριτσιού-αγοριού εκείνη τη στιγμή
      τον ρυθμό μείωσης της απόστασης μεταξύ τους, εκείνη τη στιγμή, τον δείχνει η σχετική ταχύτητα, άρα 1m/s
      παρατηρήσεις
      το αγόρι δεν μπορεί να διαπιστώσει ότι η ταχύτητα του κοριτσιού είναι 1m/s
      το μήκος της ακτίνας του δίσκου και η απόσταση του αγοριού από το κέντρο του δεν χρειάζονται
      υπέθεσα ότι η ταχύτητα του κοριτσιού είναι η απόλυτη, ως προς το έδαφος δηλαδή, και όχι ως προς τον δίσκο, διότι στην εκφώνηση γράφεται ότι στέκει, αλλά στην εικόνα φαίνεται να περπατάει”

      Έζησε σαν δάσκαλος.
      Έφυγε σαν μαχητής.

    • Πάντα καμάρωνε για τρία πράγματα. Για την Αριστερή του ιδεολογία, για την μαθητεία και την αριστεία του στο Κλασσικό Λύκειο και για την Πειραματική του ενασχόληση.
      Ένα ακόμη μέλος της οικογένειας των ΕΚΦΕ έφυγε από κοντά μας. Αιωνία σου η μνήμη Βαγγέλη.

    • Καλό σου ταξίδι Βαγγέλη. Συλλυπητήρια στους οικείους του.

    • Καλό ταξίδι δάσκαλε Βαγγέλη

    • Φίλε Βαγγέλη καλό σου ταξίδι στο υπερπέραν, στο χώρο της γήινης φαντασίας, ανάμεσα στα άστρα, σε τροχιές άγνωστες που πραγματοποιούνται στις δαιδαλώδεις διαδρομές του νου!!
      Σε γνώρισα τουλάχιστον 20 χρόνια πριν αράξουμε καί οι δυό στην όμορφη νησίδα του ylikonet.gr, στο σαλόνι της Ε.Ε.Φ. όπου δουλεύαμε μαζί με άλλους για να στήσουμε τις ασκήσεις στον ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ, μέχρι τα άγρια μεσάνυχτα, πιστεύοντας ότι συντελούμε δραστικά στην εκπαίδευση ….
      Διαφωνούσαμε πολλές φορές, αλλά και συμφωνούσαμε, χωρίς να νιώθουμε ο ένας για τον άλλον αισθήματα κατωτερώτητας ή ανωτερώτητας αλλά ισοτιμίας, έτσι ώστε να βγαίνει η δουλειά μας.
      Όπως και στην κοινωνία, έτσι και στην Ε.Ε.Φ. για ένα θέμα Φυσικής, μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές οπτικές!
      Εσύ Γήινος ως πειραματικός Φυσικός για δεκαετίες, θεμελίωνες τις θέσεις σου με βάση την αμεσότητα του “βλέπειν” και της εμπειρίας!
      Εγώ μέσα από τη θεωρητική ματιά…
      ……………………
      …………………………..
      Καλό σου ταξίδι, αντίο φίλε!
      Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του,
      Θα σε μνημονεύουμε ….

    • “Δηλώνω πρώτα χιουμορίστας και μετά Φυσικός”. Βαγγέλη μακάρι να μας έκανες πλάκα…
      Το δίκτυό μας πλέον είναι φτωχότερο. Ένας ακόμα Δάσκαλος επιστρέφει στο Σύμπαν, που τους νόμους του μελέτησε μια ζωή και τους δίδαξε όπως μόνο αυτός ήξερε. “Εκ του Κλασσικού γαρ”

    • Καλό ταξίδι Βαγγέλη!
      Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του.

    • Καλό σου ταξίδι Βαγγέλη Κουντούρη.

    • Καλό  ταξίδι δάσκαλε .Χαιρετίσματα στον Αντρέα 

    • Καλό ταξίδι κύριε Βαγγέλη! Θερμα συλλυπητήρια στην οικογένεια του.

    • Καλό ταξίδι Βαγγέλη.
      Συλλυπητήρια στους οικείους του.

    • Πριν 35 χρόνια διασταυρώθηκαν οι τροχιές μας στον τότε κόμβο
      της ΕΕΦ και ύστερα, συγκατοικήσαμε στη νησίδα ylikonet ,
      συνομήλικε “εκ του κλασσικού” Βαγγέλη .
      Τα σχόλια σου σε αναρτήσεις είχαν φυσικού λόγο με απαραίτητο το δικό σου χιούμορ.
      Μας είχες προϊδεάσει για την κατάσταση

      Βαγγέλης Κουντούρης
       24/12/2025 9:34 ΜΜ
      διότι οι “παλιοί” αραιώνουμε σιγά-σιγά…

      αλλά δεν πιστεύαμε, αφου συνέχιζες τη συμμετοχή σου .
      Σίγουρα θα σε υποδεχθούν εκεί γνωστοί και φίλοι…
      Καλό σου ταξίδι Βαγγέλη

    • Δάσκαλε, Φιλε, Βαγγέλη καλό ταξίδι στην πάνω ρούγα.
      Αν και θα είσαι για πολλά ακόμα χρόνια μαζί μας με τα πειραματικά σου , με το χιούμορ σου και με την επιμονή σου στις Αρχές , στους ορισμούς και στις προκείμενες . Θα είσαι μαζί μας εδώ στην ναυαρχίδα του ylikonet.gr κάθε φορά που θα ξαναγυρνάμε στις παλιές αναρτήσεις σου αλλά και στις παλιότερες συζητήσεις , να μας διορθώνεις ως εκ του κλασσικού… και θά έχεις παρέα καλή πάντα τον Αντρέα τον άλλον Βαγγέλη …
      Θα μας λείψει όμως η ζωντάνια και η μαχητικότητά σου στις μελλοντικές συζητήσεις μας και προπάντων “ο καλύτερος δευτερομάτης” , αυτή η ματιά που δεν της ξέφευγε μήτε “η υπογεγραμμένη ” κι αυτή η κρίση σου η πειραματική …

      Θα σε θυμάμαι πάντα Λάκωνα
      Συλληπητήρια στην οικογένειά σου .

    • Καλό ταξίδι φίλε “εκ του κλασσικού” Βαγγέλη.  
      Καλή παρέα θα έχεις -στην μνήμη πολλών από εμάς-  με τον Αντρέα και τον άλλον Βαγγέλη …
      Θα σε θυμόμαστε για πολλά  Λάκωνα.
      Όπως την πολύ  ανθρώπινη δήλωσή σου “Δηλώνω πρώτα χιουμορίστας και μετά Φυσικός”
      Θερμά Συλλυπητήρια στην οικογένειά σου .

    • Θερμά συλληπητήρια στους οικείους του.
      Όπως και ο Διονύσης θεωρούσα ότι πήγαινε καλύτερα καθώς ήταν ενεργός στο σχολιασμό. Οπότε σε μένα ήρθε ξαφνικά.

    • Καλό ταξίδι Βαγγέλη.

      Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του.

    • Θλίψη για την απώλεια του φίλου.Ο Θεός να δώσει δύναμη στην οικογένειά του.Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια.

    • Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του. Έμεινε μέχρι το τέλος ενεργός. Θα λείψει από το Υλικονετ το πάθος του και το χιούμορ του!

    • Θα μου μείνει αξέχαστη η συνάντησή μας στο Ξυλάκαστρο με τον Βαγγέλη τον Ανδρέα ,που θα συνεχίζουν τώρα τη συζήτησή τους.

    • Πολύ λυπήθηκα, όταν το διάβασα… θερμά συλλυπητήρια στους δικούς του…

    • Ως ελάχιστο φόρο τιμής, στον Δάσκαλο και φίλο Βαγγέλη Κουντούρη, οι φωτογραφίες του από την πρώτη συνάντηση το 2009 μέχρι το 2016

      Η αγαπημένη του ως γνήσια πειραματικού

      https://i.ibb.co/Q7tjsxk2/4.png

      Ξυλόκαστρο 2014

    • Τώρα τα λένε μαζί

      https://i.ibb.co/WvHNjpY5/5.png

      Αρχές 2015

    • Η πρώτη συνάντηση του ylikonet, καλοκαίρι 2009

      https://i.ibb.co/DDKD1cfw/1.png

    • Από την ίδια συνάντηση το 2009

      https://i.ibb.co/xks7GgP/2.png

      Ακόμα άγνωστοι, ο Βαγγέλης ήρθε στο τραπέζι με την μεγάλη παρέα,
      να …. πάρει παραγγελία ….

      Δεν δήλωνε μόνο, ήταν χιουμορίστας

    • Αρχές 2010, η δεύτερη συνάντηση

      https://i.ibb.co/JFbjkQCm/3.png

      Στην φωτογραφία ο Νίκος Σταματόπουλος και ο Ιωσήφ Ιντζέμπελης

    • Από την ίδια συνάντηση, αρχές του 2016

      https://i.ibb.co/NgSWQNHG/8.png

      Ήταν η τελευταία φορά που εγώ τον είδα από κοντά.

      Μπαγάσα Βαγγέλη, να περνάς καλά κι πάνω

    • Συλλυπητήρια στην οικογένεια. Καλό ταξίδι Βαγγέλη.

    • Καλό ταξίδι φίλε Βαγγέλη!
      Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του.

    • Θα σε θυμόμαστε χαμογελαστό , στο εργαστήριό σου

      https://i.ibb.co/WNDHghNj/12.png

    • Θερμά συλλυπητήρια στους δικούς του… Ιδιαίτερο και ανθρώπινο γράψιμο εδώ και στο φμπ. Θα λείψει…

    • Καλό ταξίδι Δάσκαλε. Ευχαριστούμε για όλα.

    • Σίγουρα ήταν ένας άνθρωπος με πολύ μεράκι για τη Φυσική, πάντα διαθέσιμος να μοιραστεί την εμπειρία του.Δεν τον γνώριζα , αλλά η παρουσία του στο δίκτυο ,το χιούμορ ,η ευθύτητα του , τον έκανε ένα πολύ οικείο σε μένα και θα λείψει από όλους του φίλους του δικτύου το οποίο είναι φτωχότερο πλέον.Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του.

    • ΣΥΜΠΑΘΗΣ
      ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ
      ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ
      ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ!

    • Eιχα την μεγαλη τυχη , να εχω τον Βαγγελη Κουντουρη καθηγητη Φυσικης για πολλα χρονια. Απο Γυμνασιο μεχρι και Β Λυκειου. Ηταν φλογερος δασκαλος . Πολλες εκατονταδες μαθητων εμπνευστηκαν και σπουδασαν θετικες επιστημες. Οτι και να πουμε δεν μπορει να περιγραψει το μεγαλειο της προσφορας στους μαθητες στο Ιλιο , Αττικης. Οταν μετα απο πολλα χρονια, του ζητησα να παρευρεθει σε εκδηλωση που θα διοργανωνα για να τον τιμησουμε για την προσφορα του, μου εγραψε ” οχι, απλως εκανα το καθηκον μου , εργαζομενος σε με φτωχικη γειτονια στη Δυτικη Αττικη”

    • Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στους οικείους του. Τον γνώρισα εδώ στο υλικό. Αυθεντικός άνθρωπος! Ευθύς! Με πάθος για τη φυσική και τη διδακτική της που αναδύεται μέσα από τις δημοσιεύσεις και παρεμβάσεις του εδώ, το συγγραφικό του έργο, την έμφαση που έδινε και τη δεινότητα του στο πείραμα! Μέχρι το τέλος!

    • Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του φίλου Βαγγέλη
      Είχαμε βρεθεί και από κοντά κάποια χρόνια πριν στη ζωντανή συνάντηση που είχαμε οι διαδικτυακοί φίλοι του ylikonet στο Ξυλόκαστρο. Με όλα τα άλλα θυμάμαι την αγάπη του για την Κρήτη και την Κρητική μουσική – πρωτοδιορίστηκε καθηγητής Δευτεροβάθμιας στην Κρήτη κάπου στα Σφακιά αν θυμάμαι καλά.

    • Πολύ στεναχωρήθηκα. Ήταν ζεστός, αυθόρμητος άνθρωπος με χιούμορ.
      Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια.

    • Καλό σου ταξίδι Βαγγέλη.

      Συλλυπητήρια στην οικογένεια του.

    • Συλλυπητήρια στην οικογένεια!

    • Από ΕΔΩ:
      ” οχι, απλως εκανα το καθηκον μου , εργαζομενος σε με φτωχικη γειτονια στη Δυτικη Αττικη”
      Α ρε Βαγγέλη…
      Καλό σου ταξίδι!

    • Η ανάμνηση που έχω είναι τα σχόλια που συνοδεύουν την άσκηση με το ισόπλευρο τρίγωνο στο τετράγωνο που έλυσε σαν μαθητής

    • Θέρμα συλλυπητήρια στην οικογένειά του.
      Δεν τον είχα γνωρίσει από κοντά αλλά τον είχα εκτιμήσει και αγαπήσει μέσα από τη διαρκή του παρουσία εδώ.
      Καλό ταξίδι Βαγγέλη.

    • Τον θυμάμαι να έχει αρκετές συγγραφικές ανησυχίες και να αναζητούσε εκδότη για να τις δημοσιοποιήσει, αυτό επιβεβαιώνεται και στην ιστοσελίδα του

      Καλό του παράδεισο

      Νομίζω το εικονιζόμενο είναι το τελευταίο του πόνημα

      πληροφορίες στην ιστοσελίδα του εδω

      https://i.ibb.co/SXtsrpzY/1000036706-1768034471-9787.jpg

    • Καλό σου ταξίδι φίλε και συμπορευτή μου ξεχωριστέ (ως εκ του κλασσικού προερχόμενος) στο Καποδιστριακό. Καλή αντάμωση!

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 μήνες, 2 εβδομάδες

    Χρόνια πολλά και όμορφα για το 2026 Το ylikonet.gr εύχεται σε όλους καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία!

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 μήνες, 2 εβδομάδες

    Συνεστίαση ylikonet το Σάββατο 10-1-2026 Το ylikonet καλεί τα μέλη και τους φίλους σε συνεστίαση.  Το Σάββατο 10 Ιανουαρίου στις 13:30 το μεσημέρι θα μαζευτούμε στην ταβέρνα “Τα Λιόδεντρα”, στην ο […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 μήνες, 3 εβδομάδες

    συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων Τους συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ, των ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 4 εβδομάδες

    Εισαγωγή στα ΑΕΙ μέσω I.Β.; ΟΙΕΛΕ: Κίνδυνος άνισης μεταχείρισης μαθητών με το σχέδιο εισαγωγής στα ΑΕΙ μέσω International Baccalaureate Η ΟΙΕΛΕ υποστηρίζει ότι το κυβερνητ […]

    • Για ακόμα μία φορά η ΟΙΕΛΕ αποδεικνύει πως έχει πολύ καλά “αντανακλαστικά”,
      σαφώς καλύτερα από τη δική μας ΟΛΜΕ. Έχω προσωπική εμπειρία από το όχι
      και τόσο μακρινό 2024.

      Για αρκετούς από εμάς δεν είναι κάτι καινούργιο, αφού το ΙΕΠ ποτέ δεν έκρυψε
      τη στόχευση και πρόθεσή του για ποσοστό εισαγωγής στα δημόσια ΑΕΙ αποφοίτων των τμημάτων ΙΒ και μάλιστα στις ενημερώσεις γονέων των μαθητών
      της Α’ Λυκείου, έγινε σαφής αναφορά…..

      Ό,τι έγινε στην υγεία, δείχνει τον δρόμο για την παιδεία…..

      Δεν πρέπει να παραξενεύει κανέναν. Τα παλιά χρόνια των …… 80’ς , οι εξετάσεις
      στα ιδιωτικά σχολεία γίνονταν παρουσία εκπαιδευτικών από δημόσια σχολεία…
      Σήμερα οι αποφάσεις για το μέλλον της εκπαίδευσης λαμβάνονται από πρώην
      στελέχη ιδιωτικών σχολείων…. ενώ ξαφνικά πέρυσι έγινε “party” εξαγοράς
      ιστορικών ιδιωτικών σχολείων από ξένους επενδυτές…..

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 4 εβδομάδες

    Εικονικές επισκέψεις πειράματος ΑΤLAS Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε ότι θα πραγματοποιηθούν 8 συνολικά εικονικές επισκέψεις στις υπόγειες εγκαταστάσεις του πειράματος ΑΤΛΑΣ στον επιτα […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μήνες

    Το Διεθνές Απολυτήριο στα δημόσια σχολεία… Το Διεθνές Απολυτήριο στα δημόσια σχολεία: ​​​​​​​Όταν η «διεθνοποίηση» γίνεται καθρέφτης των ανισοτήτων… Ποιο είναι, λοιπόν, το πραγματικό μήνυμα; […]

    • Το άρθρο του Χρήστου λέει μεγάλες αλήθειες που όποιος δεν τις βλέπε εθελοτυφλεί..

      Η δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες δέχεται επίθεση από παντού …

      Η αδιαφορία για γνώση, η οποία ξεκινά από την κοινωνία, χρεώνεται στο εύκολο θύμα, το ελληνικό δημόσιο σχολείο….και στους δημόσιους λειτουργούς

      “Απαρχαιωμένα προγράμματα σπουδών”,
      “εξεταστικό σύστημα που δεν καλλιεργεί την κριτική σκέψη, αλλά την αποστήθιση”,
      “αδιάφοροι και μη αξιολογημένοι εκπαιδευτικοί”
      “σχολείο που δεν παρέχει πολυδιάστατη γνώση αλλά μονομερή εξειδίκευση”,
      είναι κάποια που συχνά ακούγονται…
      Τσιτάτα που στοχεύουν στον κοινωνικό αυτοματισμό …

      Τί πιο ανακόλουθο προς την αρχή της ισότητας ευκαιριών για νέους ανθρώπους, το να προσπαθείς να δημιουργήσεις στον ίδιο χώρο δύο διαφορετικά σχολεία….

      Τί πιο προσποιητό από το να διαφημίζεις το “νέο” και το “πρωτοποριακό” στον ίδιο χώρο που η πλειοψηφία των μαθητών αγωνίζεται για να πετύχει να έχει δικαίωμα στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση….

      Τί πιο unfair προς εκπαιδευτικούς που καταθέτουν καθημερινά κομμάτι του εαυτού τους, να αφήνεται να αιωρείται πως οδηγούν τα παιδιά στη λάθος επιλογή που θα τα απομονώσει από την κοινότητα του μέλλοντος….στην οποία θα τα οδηγήσει το “νέο” διεθνές πρόγραμμα….

      Φίλος έγραψε:

      “.. “Αναβάθμιση” μέσω του διαχωρισμού σε σχολεία με φιλόδοξα προγράμματα
      και σχολεία για τον “απλό λαό”
      σχολεία για καθηγητές που μπορούν να διδάξουν στη διεθνή γλώσσα επικοινωνίας
      και σχολεία με δασκάλους επαρχιώτες, που αντιδρούν στην “αναβάθμιση”…”

      Οι αλλαγές δεν γίνονται στο πόδι…απαιτούν δημόσιο διάλογο, οργάνωση και γνώση του “προϊόντος”

      Οτιδήποτε άλλο είναι κίνηση εντυπωσιασμού και μόνο

    • Δεν θεωρώ ότι το ΙΒ μπορεί να εφαρμοστεί αποτελεσματικά στα δημόσια σχολεία, καθώς απαιτούνται εξαιρετικά υψηλές δαπάνες τόσο για το εκπαιδευτικό υλικό όσο και για την εκπαίδευση εξειδικευμένων διδασκόντων. Παρά τις διακηρύξεις ότι ο στόχος είναι η πρόσβαση σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους μαθητές ενός δημόσιου ΙΒ, καθώς απαιτούνται ειδικές γνώσεις και συστηματική υποστήριξη.
      Ο πραγματικός στόχος φαίνεται να είναι η δημιουργία ενός εναλλακτικού δρόμου εισαγωγής στις καλύτερες σχολές των δημόσιων πανεπιστημίων, πέρα από τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Ωστόσο, αυτό το “παράθυρο” δύσκολα θα αφορά τους μαθητές του δημόσιου ΙΒ· στην πράξη θα ευνοήσει κυρίως τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, όπου το ΙΒ είναι ήδη καθιερωμένο, σωστά χρηματοδοτημένο και ενισχυμένο με υψηλού επιπέδου υποστήριξη.
      Με αυτόν τον τρόπο, στέλνεται ένα σαφές μήνυμα στους γονείς: επενδύστε στα ιδιωτικά σχολεία, πληρώστε τα υψηλά δίδακτρα και τα απαραίτητα ιδιαίτερα μαθήματα, και θα εξασφαλίσετε στα παιδιά σας όχι μόνο πρόσβαση σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, αλλά και δυνατότητα εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια παρακάμπτοντας τις Πανελλήνιες — τον μοναδικό, πραγματικά αξιοκρατικό μηχανισμό εισαγωγής που διαθέτει σήμερα η χώρα.
      Αναρωτιέμαι, όμως, ποιος θα ωφεληθεί τελικά από αυτή τη ρύθμιση και ποια θέση θα μείνει για τα δημόσια σχολεία.

    • σσσσσσσ, η πατρίδα κοιμάται! ή “απορία ψάλτου βηξ”.
      Δυστυχώς δεν αντιδρούν άνθρωποι του πνεύματος, δεν αντιδρούν οι πανεπιστημιακοί. Χάθηκε ένας Μαρωνίτης, ένας Μαγκάκης, ένας Καράγιωργας κά. Πολλοί από αυτούς που θα μπορούσαν να εκφράσουν την αντίθεσή τους περιμένουν στη γωνία λεφτά των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Δεν αντέδρασαν με τη βάση εισαγωγής, δεν αντιδρούν και τώρα. Πιστεύουν άραγε ότι ο κάτοχος του IB, θα προτιμήσει το Φυσική, το Χημικό, τους μηχανολόγους μηχανικούς ή θα αποταθεί στα “Πανεπιστήμια” και τα “πολυτεχνεία” της Ιπποκράτους? Όσο για τους δημόσιους λειτουργούς της δημόσιας εκπαίδευσης που φωτογραφίζονται σαν τα παγώνια δίπλα από τα ιδιωτικά, αν ήταν “μάγκες” ας πήγαιναν στον ιδιωτικό χώρο. Ανεπαρκείς εκεί, ανεπαρκείς και εδώ…

    • Βασίλη γίνεσαι άδικος με τους συναδέλφους που επέλεξαν να διδάξουν
      στα προγράμματα ΙΒ. Τουλάχιστον αυτοί που ξέρω, ένα μικρό ποσοστό
      του συλλόγου, είναι ικανότατοι και χαλαρά θα μπορούσαν να είναι στον
      ιδιωτικό τομέα. Για διαφορετικούς λόγους ο καθένας δέχθηκε να διδάξει
      στο ΙΒ, που δεν είχε να κάνει με ανάγκη “διαφήμισης”…

      Όμως, αν τελικά λειτουργήσουν τμήματα ΙΒ στον ίδιο χώρο με τα δημόσια
      σχολεία του εθνικού απολυτηρίου, θα δημιουργηθεί πρόβλημα και στα δύο.
      Όπως χαρακτηριστικά έχω πει, δεν γίνεται 09:00-11:00 να χορεύεις βαλς
      και φοξ τροτ και καπάκι 11:30-13:30 να χορεύεις τσάμικο και μπάλο…

      Κάτι θα γίνει στραβά…. Αυτό πέρα από ιδεολογικές αντιρρήσεις που έχω
      μαζί με μεγάλη μερίδα συναδέλφων

    • Θοδωρή δεν μιλώ για συναδέλφους. Πάντοτε πίστευα και πιστεύω ότι και στις δύο όχθες υπάρχουν καλοί ως εξαιρετικοί δάσκαλοι. Μιλώ για τα θεσμικά πρόσωπα. Δ/ντες εκπαίδευσης περιφερειακούς κλπ…

    • Δυνατότητα εισαγωγής στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια θα έχουν οι απόφοιτοι του διεθνούς απολυτηρίου (International Baccalaureate, IB), μέσω του προγράμματος που θα οργανωθεί για πρώτη φορά από την επόμενη σχολική χρονιά σε 13 ελληνικά δημόσια σχολεία.

      Αυτό σχεδιάζεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», από το υπουργείο Παιδείας. Οι προετοιμασίες για την εισαγωγή του διεθνώς αναγνωρισμένου προγράμματος στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση έχουν ήδη ξεκινήσει από ομάδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με Ελληνες ειδικούς αλλά και στελέχη του Οργανισμού Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate Organisation, IBO).

      Ενδεικτικά, έχουν έλθει εμπειρογνώμονες του IBO στην Ελλάδα, έχουν ξεκινήσει οι επιμορφώσεις των καθηγητών και έχουν επιλεγεί τα μαθήματα τα οποία θα προσφέρονται στους μαθητές. Βεβαίως, κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι ο αριθμός των μαθητών που θα επιλέξουν το πρόγραμμα.

      Το πλήρες άρθρο

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μήνες, 3 εβδομάδες

    13οι Πανελλήνιοι αγώνες Φ.Ε. ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ    Αν θέλετε να ρίξετε «μια τρισδιάστατη ματιά στις ομάδες αίματος» ή «ματιές σ’ έναν αόρατο κόσμο με υπέρυθρη φωτογράφηση» ή ακόμη να «βοηθή […]

    • στο κανάλι μας: https://www.youtube.com/@sonsgreece αναρτήθηκε το βίντεο των 13ων Πανελλήνιων Αγώνων Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών που έγιναν 6 και 7 Νοεμβρίου 2025 στο Ευγενίδειο Ίδρυμα. Σύντομα θα αναρτήσω και τα βίντεο των εργασιών που παρουσιάσθηκαν. Μετά τον Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, το καλοκαίρι του 2026, θα κυκλοφορήσουν και τα πλήρη πρακτικά της εκδήλωσης.
      Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή
      
      Τζένη Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 6 μήνες

    Διεθνές Απολυτήριο: Ένα ακόμη μάθημα Διεθνές Απολυτήριο: Προστίθεται ένα ακόμη μάθημα το οποίο θα διδάσκουν όλες οι ειδικότητες- Αναθέσεις ανά μάθημα Με τροποποιητική απόφαση της […]

    • Και ένα σχόλιο, κάτω από το παραπάνω άρθρο:
      Τα “κουρέλια” τραγουδούν ακόμα
      |
      18 Οκτ 2025 00:14
      Όλοι ξέρουν πως η μέση ελληνική οικογένεια δεν μπορεί να πληρώσει το κόστος φοίτησης σε πανεπιστήμια του εξωτερικού που θα κάνουν δεκτούς τους κατόχους απολυτηρίου ΙΒ από δημόσια σχολεία. Συνεπώς, για να πετύχει το εγχείρημα που τόσο πολύ στηρίζει το ΙΕΠ, πρέπει να δοθεί ισχυρό κίνητρο. Το μόνο ισχυρό κίνητρο είναι η εισαγωγή σε ελληνικά δημόσια ΑΕΙ.
      Θεωρείστε δεδομένο πως στην προσπάθεια να διαφημιστούν τα τμήματα ΙΒ στα δημόσια σχολεία, σύντομα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει ποσόστωση εισαγωγής στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ για κατόχους απολυτηρίου ΙΒ από δημόσια σχολεία.
      Το γεγονός ότι αυτό θα συμπαρασύρει στην εισαγωγή σε δημόσια ελληνικά ΑΕΙ και τους κατόχους απολυτηρίου ΙΒ από ιδιωτικά σχολεία.
      Αν αυτό δεν αποτελεί τον επιθυμητό στόχο, σίγουρα δεν προβληματίζει αυτούς που αποφασίζουν για το μέλλον της εκπαίδευσης.
      Τον τελευταίο καιρό αμφισβητείται όλο και περισσότερο η εκπαιδευτική διαδικασία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
      Μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ προσπαθούσε και προσπαθεί να παρουσιάσει τον Έλληνα εκπαιδευτικό ως επιεικώς ….. αδιάφορο.
      Τελευταία ακούγεται όλο και περισσότερο πως το σύστημα των πανελλαδικών
      εξετάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι ξεπερασμένο, οδηγεί στην αποστήθιση και όχι στην κριτική σκέψη. Προφανώς αυτά τα υποστηρίζουν, όχι μόνο όσοι δεν γνωρίζουν, αλλά κυρίως αυτοί που έχουν συμφέρον να βγαίνει προς τα έξω αυτή η άποψη.
      Οι ανάγκες όμως της ελεύθερης αγοράς πολιορκούν και την δημόσια εκπαίδευση.
      Είναι τυχαίο που μεγάλα επενδυτικά funds αγόρασαν ιδιωτικά σχολεία στα οποία λειτουργούσαν τμήματα ΙΒ, λίγο πριν ανακοινωθεί πως τμήματα ΙΒ θα δημιουργηθούν σε δημόσια σχολεία;
      Τί πρόκειται να συμβεί;
      Δημόσια σχολεία τα οποία λειτουργούσαν εύρυθμα, στα οποία μαθητές και γονείς ήταν απόλυτα ευχαριστημένοι από την ποιότητα της καθημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, αναγκάζονται να δεχθούν στις ήδη περιορισμένες υποδομές που διαθέτουν και ένα «άλλο σχολείο».
      Γιατί το ΙΒ στο δημόσιο σχολείο αποτελεί ξένο σώμα. Ξένο σώμα και μόνο από το γεγονός, πως η γλώσσα διδασκαλίας θα είναι τα αγγλικά.
      Στον ίδιο χώρο θα συνυπάρχουν «δύο σύλλογοι» διδασκόντων, με διαφορετική διδακτική κουλτούρα και ό,τι αυτό συνεπάγεται.
      Στο ίδιο προαύλιο θα βρίσκονται μαθητές «ξένοι» μεταξύ τους, με διαφορετικά προγράμματα σπουδών, διαφορετική γλώσσα διδασκαλίας, διαφορετική στόχευση σπουδών και διαφορετική κουλτούρα μάθησης.
      Αυτά προφανώς δεν απασχολούν ούτε το ΙΕΠ, ούτε την ΔΕΠΠΣ, η οποία επικρότησε τα μεγαλεπήβολα σχέδια, όσων δεν είχαν και ποτέ δεν απέκτησαν επαφή με την κουλτούρα του δημόσιου σχολείου.
      Επαφή απέκτησαν μόνο στα λόγια, αφού χρόνια τώρα ό,τι καλό γίνεται στο δημόσιο σχολείο και είναι πολλά τα καλά που γίνονται, άσχετα αν τα πιο πολλά ΜΜΕ δεν τα επικοινωνούν προς τα έξω, βασίζεται στο φιλότιμο του Έλληνα εκπαιδευτικού.
      Αν τόσο πολύ ήθελαν τη δημιουργία τμημάτων ΙΒ στο δημόσιο σχολείο, για το καλό υποτίθεται των μαθητών που δεν έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ιδιωτικά σχολεία, γιατί δεν όριζαν ανεξάρτητα σχολεία με τμήματα ΙΒ;
      Σχολεία ανεξάρτητα από τα δημόσια πρότυπα και πειραματικά, στα οποία ΠΠ φοιτούν μαθητές από τη μέση ελληνική οικογένεια, χωρίς υψηλά οικογενειακά εισοδήματα, αλλά μαθητές που αγαπούν τη γνώση και είναι διατεθειμένοι να μοχθήσουν για να την αποκτήσουν. Μαθητές που στη συντριπτική πλειοψηφία επιτυγχάνουν στις σχολές πρώτης επιλογής τους και δεν έχουν καμία ανάγκη να περάσουν την πόρτα της εισόδου των δημόσιων ελληνικών πανεπιστημίων με άλλο τρόπο, πέρα από τον πιο αξιοκρατικό και αψεγάδιαστο των πανελλαδικών εξετάσεων.
      Επαναλαμβάνω, δεν είναι δυνατόν στον ίδιο χώρο να συνυπάρξουν δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές κουλτούρες. Η “νέα” αδοκίμαστη αλλά πριμοδοτούμενη από τα ΜΜΕ,
      για να κατοχυρωθεί και να βρει ενδιαφερόμενους :
      α) θα αμφισβητήσει τον θεσμό των πανελλαδικών άμεσα και έμμεσα, με ρητορικές περί απαρχαιωμένων μεθόδων που μόνο σε υποανάπτυκτες χώρες υπάρχει
      (άσχετα αν το επίπεδο εξέτασης είναι πολύ πιο υψηλό από το επιδερμικό του ΙΒ)
      οι οποίες μέθοδοι δεν προάγουν την κριτική σκέψη αλλά την αποστήθιση
      β) θα πρέπει να δώσει ισχυρό κίνητρο, που δεν μπορεί να είναι άλλο από την εισαγωγή στα δημόσια ελληνικά ΑΕΙ, κάτι που συνταγματικά θα συμπαρασύρει και την είσοδο κατόχων τίτλου ΙΒ από ιδιωτικά σχολεία
      Έτσι τα τμήματα ΙΒ των δημόσιων σχολείων θα γίνουν ο Δούρειος Ίππος εισόδου στα δημόσια πανεπιστήμια με τρόπο αμφίβολης αξιοκρατίας

    • Δεν ξέρω ποιός είναι ο admin αλλά θεωρώ εύστοχο το σχόλιο του…

    • Καλημέρα Πάνο. Το σχόλιο έγινε από αναγνώστη του άρθρου που δημοσίευσε το esos…

    • Πέρα από αυτά που γράφει το σχόλιο θα υπάρχει και ένας άλλος λόγος για να γράψεις το παιδί σου σε ΙΒ ιδιωτικού σχολείου. Εννοώ τις εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε Α, Β και Γ Λυκείου για να πάρεις το εθνικό απολυτήριο, όπως σκοπεύει να καθιερώσει το Υπουργείο.Το ΙΒ πρόγραμμα έχει τους δικούς του κανόνες και όρους.Άρα λεφτά να έχει ο γονιός και η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με τρόπο αμφίβολης αξιοκρατίας είναι ανοικτός.

    • Σκέψεις για τις πρόσφατες ανακοινώσεις σχετικά με το Διεθνές Απολυτήριο (IB)
      Διάβασα με προσοχή τις τελευταίες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) στα δημόσια σχολεία, όπως παρουσιάστηκαν και στο esos.gr. Ανάμεσα στα σημεία που προβλέπονται, περιλαμβάνεται και η δυνατότητα «διπλής δεύτερης ανάθεσης» στη Φυσική, επιτρέποντας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων να αναλάβουν τη διδασκαλία.
      Αν κάποιος στο ΙΕΠ είχε πραγματική γνώση του τι είναι το IB, θα αντιλαμβανόταν ότι μια τέτοια πρόβλεψη αντιβαίνει πλήρως στη φιλοσοφία και τις προδιαγραφές του προγράμματος. Η Φυσική στο IB δεν είναι ένα απλό μάθημα θεωρητικής προσέγγισης· απαιτεί υψηλό επίπεδο επιστημονικής επάρκειας, εξειδικευμένα εργαστήρια, inquiry-based διδασκαλία και παιδαγωγική ευαισθησία που καλλιεργείται μέσα από συνεχή επιμόρφωση. Σε κανένα σχολείο παγκοσμίως που λειτουργεί με το IB δεν αναλαμβάνει τη Φυσική μη ειδικός.
      Έχοντας προσωπική εμπειρία διδασκαλίας της Φυσικής στο IB, ομολογώ ότι μένω ειλικρινά άφωνη με αυτή την απόφαση. Είτε θα εφαρμοστεί με σοβαρότητα και συνέπεια ως προς τα διεθνή πρότυπα, είτε δεν πρέπει να εφαρμοστεί καθόλου. Αν πράγματι θέλουμε τα παιδιά των δημόσιων σχολείων να έχουν ουσιαστικές προοπτικές εισαγωγής σε κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, οφείλουμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του προγράμματος: κατάλληλα καταρτισμένους καθηγητές, μικρά τμήματα (ως 6–7 μαθητές), πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, mentoring και συνεχή αξιολόγηση.
      Αλλιώς, θα μιλάμε για ακόμη ένα εγχείρημα επικοινωνιακού χαρακτήρα, χωρίς πραγματική παιδαγωγική ουσία. Και δυστυχώς, η εκπαίδευση δεν αντέχει άλλες «βιτρίνες».

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 6 μήνες, 3 εβδομάδες

    Το πολλαπλό βιβλίο για τους μαθητές «κόλλησε» στον εκτυπωτή Οι εκδότες ακόμη αναμένουν τις εγκρίσεις ή όχι των διδακτικών πακέτων. Η απόκλιση από τον αρχικό προγραμματισμό, το χαλαρό χρονοδιάγραμμα και τα ζητήματα πο […]

    • …Παράλληλα το 2022 και το 2023 έτρεξε η επιμόρφωση 30.000 εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα. Το έργο (εκπόνηση προγραμμάτων και επιμόρφωση εκπαιδευτικών) έγινε με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ και κόστισε 10 εκατ. ευρώ.

      …Την άνοιξη του 2023 ολοκληρώθηκε η κοστολόγηση του πολλαπλού βιβλίου από επιτροπή, στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι του ΙΕΠ και του «Διόφαντου», των εκδοτών και του υπ. Παιδείας, με προϋπολογισμό συνολικού κόστους 30 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση ΕΣΠΑ.

      Δεν θα σχολιάσουμε επί της ουσίας για το είδος της “επιμόρφωσης” ειδικά στο μέρος των πειραματικών δραστηριοτήτων με τα 2/3 των ΕΚΦΕ κλειστά , αλλά στο κόστος.
      ΕΣΠΑ λοιπόν…
      Έχουν πάρει είδηση εκεί στις Βρυξέλες για το πως τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα? μάλλον όχι… ΟΠΕΚΕΠΕ, ΟΠΕΚΕΠΕ !!!

    • Βασίλη για την οργάνωση της χώρας…. Ο Έλληνας στην κόλαση:
      Παραλλαγή παλιότερου ανεκδότου.

    • Δηλαδή, Βασίλη, θέλεις να πεις ότι δόθηκαν 40 εκατομμύρια ευρώ για τα σχολικά βιβλια, και δεν μπορούσαν με αυτά τα χρήματα να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα από εκδοτικούς οίκους κορυφαίων βιβλίων του εξωτερικού, ώστε να έχουμε εξαιρετικά, δοκιμασμένα και σωστά οργανωμένα σχολικά βιβλία; Αυτά θα μπορούσαν να βασίζονται σε σύγχρονη έρευνα και να αποτελούν μέρος των ερευνητικών προγραμμάτων που υλοποιούνται διεθνώς. Αρχίζω να πιστεύω ότι κανένας δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για την ποιότητα της εκπαίδευσης, παρά μόνο για το πώς θα εξασφαλίσει ένα μέρος της πίτας. Ούτε κανείς φαίνεται να νοιάζεται για το ποια βιβλία θα διαβάζουν τα παιδιά ή ποια θα διαβάσουν στο μέλλον. Η απλή σκέψη ότι θα κυκλοφορούν βιβλία που διαφημίζουν μεγάλες αλυσίδες φροντιστηρίων, μετά από 20 χρόνια διαφήμισης ενός μεγάλου ιδιωτικού σχολείου, φανερώνει τη σαθρότητα του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα μας.

    • Φταίνε και από την Ε.Ε. γιατί εγκρίνουν χρήματα (δεν μπορεί ξέρουν) που σίγουρα δεν θα καταλήξουν στους δικαιούχους και τελικά δεν θα χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό που εγκρίθηκαν.

      Πάντως ένας καθηγητής, με τις διαφορετικές μηχανές (Α.Ι.) “γραφει” σε μήνες τα πολλαπλά βιβλία, αν δε τα ελέγξουν οι κατάλληλοι (εθελοντές, συνταξιούχοι) η εργασία κρατάει το πολύ ένα χρόνο. Τα σεμινάρια “δημιουργούνται” σε ένα Σαββατοκύριακο.

      Κόστος της παραπάνω εναλλακτικής πρότασης μηδαμινό, δεν υπάρχουν “λάδωματα”.

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 6 μήνες, 4 εβδομάδες

    Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων ΓΕΛ 2025-26 Ύλη και οδηγίες για τη διδασκαλία  μαθημάτων ΓΕΛ,  για το τρέχον χολικό έτος 2025-26,  εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας μετά από σχετικές εισηγήσεις απ […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 7 μήνες

    Επαναληπτικά θέματα Φυσικής 2025 Δείτε τα σημερινά θέματα Φυσικής των πανελλαδικών εξετάσεων με κλικ ΕΔΩ ή και ΕΔΩ. Αλλά και: ΦΥΣΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ – ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ Σύ […]

    • Καλησπέρα σε όλους.
      Βλέπουμε ανεξάρτητες ασκήσεις (χωρίς νήματα και διακόπτες) στο Θέμα Δ!

    • Λάθος μου!!
      Δεν είχα διαβάσει σωστά το Θέμα…τελικά δεν είναι ανεξάρτητα…!!

    • Mε το που το ανοιγω βλεπω το Α1,οπου ουτε το ιδιας μαζας χρειαζεται,ουτε το λειο οριζοντιο επιπεδο χρειαζεται,ουτε το αντιθετες ταχυτητες χρειαζεται,ουτε το κεντρικα χρειαζεται,για να επιλεξουμε το δ).
      Επισης στο Α4 δεν υπαρχει σωστη απαντηση. Επισης δεν υπαρχει παραλληλια μεταξυ κυκλου και ευθειας.Τα υπολοιπα θα τα δω μετά.

    • Καλησπέρα σε όλους.
      Μια πρώτη τοποθέτηση μετά την πρώτη ανάγνωση!
      Νομίζω πολύ καλύτερα θέματα, πιο μαζεμένα, πιο εύκολα, από τα θέματα του Ιουνίου.
      Κάποιες περισσότερες διευκρινήσεις ίσως ήταν απαραίτητες, όπως ότι στο κύκλωμα του Γ1, τα καλώδια σύνδεσης δεν έχουν αντίσταση. Στο σχήμα και τα καλώδια και ο κυκλικός αγωγός έχουν σχεδιαστεί με την ίδια γραμμή… Τα μεν δεν έχουν αντίσταση, αλλά αυτό εννοείται! ο κυκλικός αγωγός έχει και αυτό δίνεται.
      Το ερώτημα Γ2β, λίγο εκτός και ξεκάρφωτο, αλλά ας διαβάζουν οι μαθητές Φυσική Β΄γενικής…Το Γ2 μου άρεσε.
      Το Δ είναι το θέμα που θα δυσκολέψει νομίζω τους υποψήφιους.
      Δεν ξερω βέβαια τι λύσεις περιμένει η ΚΕΕ, αναλυτικές με εξισώσεις ή με βάση την… ζωγραφική!

    • Διονύση, γράφαμε μαζί… δίνει πως οι αγωγοί σύνδεσης δεν έχουν αντίσταση

    • Καλησπέρα Μίλτο, είναι ανεξάρτητες ασκήσεις που συνδέονται στο θέμα Γ με την ίδια πηγή (Ε,r) και στο Θέμα Δ η ίδια γραφική υ=f(t) συνδέεται με δύο διαφορετικές θεματικές. Έτσι οι εκφωνήσεις ήταν 4 σελίδες και σίγουρα (χωρίς να τα έχω λύσει)
      ο χρόνος είναι αρκετός.

      Με αυτό τον τρόπο, κανείς δεν θα κατηγορήσει τους θεματοδότες πως ανοιγοκλείνουν διακόπτες και κόβουν νήματα. Προσωπικά συμφωνώ με τη συγκεκριμένη προσέγγιση, σημειώνοντας πως πάμε σε βασική γνώση, άρα ευκολότερα θέματα.

      Για να είμαστε ειλικρινείς στο θέμα Γ τουλάχιστον η διαφορά είναι πως σχεδιάστηκαν δύο ανεξάρτητα σχήματα και όχι ένα σχήμα που η λειτουργία του κυκλώματος αλλάζει, αλλάζοντας θέση στον μεταγωγό. Αυτό σίγουρα βοηθά τον μέσο μαθητή (θεμιτό για επαναληπτικές που τα παιδιά βρέθηκαν Σεπτέμβρη χωρίς να το θέλουν)

      Το ερώτημα της μέσης ταχύτητας στην ΑΑΤ, πρωτοτυπεί αλλά εμφανίζεται στην
      soft εκδοχή αφού το διάστημα και η απόλυτη μετατόπιση συμπίπτουν στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα s=2A

      Υπάρχει “πονηρό” ερώτημα;

      Υπάρχει το Δ2(β) … Αρκετοί θα πάρουν την εξίσωση στάσιμου του σχολικού και θα κάνουν λάθος, αφού την t=0 τα κύματα δεν συναντώνται στη θέση χ=0, άρα η εξίσωση δεν ισχύει…. και πώς θα βρεθούν τα ακίνητα σημεία-δεσμοί όταν δεν ξέρουμε την εξίσωση;

      Προφανώς αντιμετωπίζεται ως συμβολή κυμάτων από σύγχρονες πηγές στις θέσεις
      χ=0 και χ=4,5m….. ζητώντας πλήθος ακίνητων σημείων στο τμήμα μεταξύ των πηγών… (πάλι βρέθηκε λόγος να διαμαρτυρηθεί ο Γιάννης αν και στα θέματα δεν κόβεται κανένα νήμα, ούτε είναι υπερπαραγωγές…)
      Βρίσκω αρνητικό όμως πως κάποιος κινδυνεύει να χάσει με τη μία 15 μόρια

      Θεωρώ πως η πρωτοβουλία των θεματοδοτών έχει ξεκάθαρα θετικό πρόσημο.
      Εξάλλου τον δρόμο τον έχουν δείξει οι χημικοί που με την ίδια ένωση ως σύνδεσμο φτιάχνουν 4 μικρά ανεξάρτητα Δ.

      Καλή επιτυχία στην εθνική μπάσκετ

    • Σωστά Θοδωρή.
      Δική μου η αβλεψία, αφού δεν έφτασα την ανάγνωση, μέχρι το τέλος…

    • Η πρόταση Α5 (β) θεωρείται Σωστή, καθώς είναι διατυπωμένη με αυτό τον τρόπο στο σχολικό βιβλίο. Όμως:

      Αιτία για να στραφεί ένα σώμα είναι η γωνιακή του ταχύτητα. Η ροπή δύναμης εκφράζει την ικανότητα της δύναμης να μεταβάλλει τον τρόπο με τον οποίο στρέφεται ένα σώμα.

      Δεν γίνεται αναφορά σε αρχικά ακίνητο σώμα.

    • Θα συμφωνήσω Θοδωρή μαζί σου στο ύφος της εξέτασης που θέλουν να περάσουν οι θεματοδότες.

      Το ερώτημα με τη μέση ταχύτητα (εάν δεν κάνω λάθος) υπάρχει στην Τράπεζα σε θέμα από τα Κύματα.

    • Να διορθώσω και εγώ ότι τα μόρια που κινδυνεύει να χάσει ο εξεταζόμενος
      από το Δ2(β) είναι επτά (7) και όχι 15, αφού τα άλλα 8 δίνονται στο Δ2(α)
      που είναι αρκετά εύκολο, ουσιαστικά ένα στιγμιότυπο.

      Μίλτο η ΤΘΔΔ δεν πρέπει να καθοδηγεί ως προς τα θέματα των πανελλαδικών.
      Οι στόχοι είναι διαφορετικοί, η ΤΔΘΘ υπάρχει για ενδοσχολικές απολυτήριες
      εξετάσεις και όχι για εξετάσεις διαβάθμισης.
      Δεν είναι κακό να ζητάμε γνώση από την Α’ Λυκείου, προσωπικά θα άλλαζα το χρονικό διάστημα σε 3Τ/4.

      Υπάρχει όμως ένα θέμα, για το οποίο δεν έχουν ευθύνη οι θεματοδότες, αλλά
      οι σύμβουλοι στο ΙΕΠ που 23 χρόνια δεν έχουν στείλει οδηγία.

      https://i.ibb.co/84Xg5cHK/image.png

      Τί είναι αυτό; Σχήμα από το σχολικό, που και καλά εξηγεί τη δημιουργία στάσιμου…
      Πιο κάτω που εξάγεται η γνωστή εξίσωση, απλά δίνονται οι εξισώσεις των τρέχοντων κυμάτων χωρίς καμία αναφορά στις προϋποθέσεις με τις οποίες ισχύουν…

      Ο ορισμός της τσαπατσουλιάς… πολλές φορές στο υλικονετ έχει αναφερθεί το συγκεκριμένο …. δεν ίδρωσε το αυτί κανενός….

      Αν αυτό γινόταν σε εξεταστική Ιουνίου οι αντιδράσεις θα ήταν πολλές…

      Προφανώς οι ευχές για την εθνική δεν έπιασαν και έχει ξεκινήσει το μαρτύριο….
      οπότε το γυρίσαμε στη φυσική…γι απόψε….

      Και προφανώς δεν μπορώ να ακούω τους εκφωνητές να λένε πως το παιχνίδι μπορεί να γυρίσει…..εντάξει παλληκάρια τηλεθέαση θέλετε, αλλά φτάνει το δούλεμα…

    • Καλησπέρα σε όλους. Εύκολα τα θέματα με μια πρώτη ματιά, με εξαίρεση το Δ2(β) το οποίο παρόλο που κοστίζει 7 μονάδες – Θοδωρή 15 μονάδες πιάνει όλο το Δ2, θα απαντηθεί από λίγους μαθητές.

    • Θοδωρή γράφαμε μαζί. Σίγουρα η θεωρία του βιβλίου στο στάσιμο δεν βοηθάει καθόλου. Όσο για την εικόνα της εθνικής, το σκορ μιλάει από μόνο του…

    • Καλησπέρα.
      Πριν από αρκετές …πενταετίες είχα σκεφτεί ότι η φυσική στην Γ Λυκείου είναι ελατηριομανής.
      Σήμερα διαψεύστηκα θετικά.
      Από τότε που θυμάμαι πρέπει να είναι τα πιο εύκολα. Δεν βλέπω ομως ένα , δυο ερωτήσεις που θα ξεχωρίσουν τον πολύ καλά προετοιμασμένο μαθητή.
      Κωνσταντίνε αν στο Α4 η διατύπωση στο γ ήταν.
      Είναι ομόκεντροι κύκλοι που το κέντρο τους είναι πάνω στον αγωγό και το επιπεδο τους κάθετο στον αγωγό αν αυτος διαρρέεται από ρεύμα σταθερής έντασης θα συμφωνούσες?
      Οι μαθητές όμως πρέπει να επιλέξουν την …πιο σωστή.

    • Καλησπερα Γιωργο.Ναι ετσι οπως το διατυπωνεις ειναι σωστο συμφωνω. Καταλαβαινω οτι ειναι προφανες ποια πρεπει να παρουμε ως σωστη και μαλλον ο υποψηφιος δεν θα δυσκολευτει να διαλεξει,αλλα η εκφραση : “είναι ομόκεντροι κύκλοι κάθετοι στον αγωγό με κέντρο τον αγωγό. ” ειναι εκφραση μαθητη Β Γυμνασιου που στα Μαθηματικα (και στα Ελληνικα) ειναι πολυ αδυνατος.Δεν επιτρεπεται. Εσυ για να το γραψεις σωστα ποση ωρα σου πηρε?

    • Καλησπέρα. Τα θέματα είναι ευκολότερα. Έχουμε μια ακόμα εξέταση και θεωρώ ότι θα μπορούσαμε να έχουμε περισσότερες (+ 2), χωρίς φυσικά να γνωρίζω τι “κόστος” έχει κάθε εξέταση, το υπουργείο έχει budget 🙂 .

      Να σχολιάσω σχετικά με τις διατυπώσεις στις εκφωνήσεις των θεμάτων τα τελευταία χρόνια: παρακολουθώ συζητήσεις όπου αρκετοί καθηγητές θεωρούν ότι θα μπορούσε η επιτροπή να προσέχει περισσότερο τις διατυπώσεις ανά σημεία στα θέματα,
      μήπως όμως δεν συμβαίνει αυτό, αλλά προσπαθεί η επιτροπή να έρθει πιο κοντά στις διατυπώσεις που πιστεύει ότι θα είναι αρεστές από τους μαθητές; ανατροπή- έκπληξη 🙂 .

    • Καλησπέρα σας! Σχετικά με το Α4 το βιβλίο αναφέρει ακριβώς την διατύπωση του κυρίου Κόμη ότι: ” οι δυναμικές γραμμές ενός τέτοιου πεδίου είναι ομόκεντροι κύκλοι πάνω στον αγωγό και με το επίπεδο τους κάθετο σε αυτόν”. Δεν αναφέρεται κάπου για παραλληλία… Συμφωνώ απόλυτα ότι θα έπρεπε να αναφέρει την έννοια του επιπέδου. Αλλά αυτή δεν είναι και ιδιαίτερα κατανοητή από τους μαθητές. Όποτε θεωρώ πως με αυτό σχετίζεται ίσως και η παρατήρηση του κυρίου Παπαδάκη.

    • Μήπως έχει κανένας τις απαντήσεις; είμαι πολύ περίεργος να δω την απάντηση στο Δ2β) διότι τόση ωρα σπάω το κεφάλι μου να δω πως μπορεί να βγει λιγο πιο γρήγορα. Αν πρόκειται για συμβολή τότε πρέπει να βρεις τριγωνομετρικα κάθε r1-r2 και από το r1+r2=4,5 να βρεις πχ το r1. Μεγάλο ερώτημα αλλα έξυπνο (αν δεν κάνω λάθος στην λύση).

    •  ” οι δυναμικές γραμμές ενός τέτοιου πεδίου είναι ομόκεντροι κύκλοι πάνω στον αγωγό και με το επίπεδο τους κάθετο σε αυτόν”. Ουτε αυτο ειναι σωστο.Δεν εγραψε αυτο ο Γιώργος Κόμης.

    • Ομολογώ πως μου πήρε αρκετή ώρα και μετά από πολύ σκέψη (3 μήνες μακρυά από το σχολείο και πόσο μάλλον από το συγκεκριμένο κεφάλαιο που το θεωρούσα αρκετά κουραστικό και βαρετό) βρήκα για απαντήσεις x=0,75m, x=1.75m, x=2,75m και x=3,75m. Ελπίζω να μην έχω κάνει λάθος αλλά θα χαρώ να μου εξηγήσετε. Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω (επειδή εγώ τα εκανα αναλυτικά) αν επιτρέπεται να πάρεις κατευθείαν ότι η διαφορά μεταξύ δύο αποσβέσεων είναι λ/2.

    • Καλημερα σε ολους.Βλεπω οτι υπαρχει μια συζητηση για το θεμα Δ2β.Απο την εκφωνηση οπως την διαβαζω δεν προκυπτει αν τα σημεια 0 και 4,5 ειναι σε φαση ή οχι και επομενως η ασκηση δεν λυνεται Αν τα δυο αυτα σημεια ειναι σε φαση τοτε το πληθος των ζητουμενων σημειων αποσβεσης ειναι 4. Αν τα δυο αυτα σημεια εχιυν διαφορα φασης π, τοτε το πληθος των ζητουμενων σημειων αποσβεσης ειναι 5. Η εκφραση “πανομοιότυπο κύμα” ειναι επιπολαιη και ασαφης και δεν σημαινει τιποτα ως προς τις φασεις των σημειων 0 και 4,5.
      Αν την διαβασει ενας μαθηματικος δεν θα καταλαβει τιποτα.
      Παρτε μια κυματομορφη η οποια αποτελειται απο 1000 πληρεις συνεχομενους ημιτονοειδεις παλμους, Αν την κινησουμε προς τα αριστερα,ή αν την κινησουμε προς τα δεξια, με την ιδια ταχυτητα,μπορει καποιος να πει οτι αυτα τα δυο κυματα ειναι πανομοιοτυπα .Ομως δυο σημεια τα οποια ξεκινανε ταυτοχρονα να ταλαντωνονται λογω της αφιξης σε αυτα αυτων των κυματων,θα εχουν αντιθετη φαση. Το “πανομοιοτυπα” δεν ειναι μαθηματικη εκφραση και μπορει να σημαινει οτι φανταζεται ο καθενας.

    • Καλημέρα.
      Κωνσταντίνε έχεις δίκιο αλλά επειδή πρέπει να λυθεί η άσκηση το πανομοιότυπα εκτός των άλλων πρέπει να σημαίνει ότι την t=0 το σημείο στην χ=4,5m με ψ =0 έχει v>0.
      Θα ανέβαζα μια λύση για το Δ2 αλλα πρόλαβε ο Κώστας.
      Για τον Σταύρο – Διονύση θα ανεβάσω ένα αρχείο για την ευρεση της γενικής εξίσωσης κύματος που διαδίδεται κατά την αρνητική φορά διαφορετική από του Κώστα

    • Καλημέρα σε όλους.
      Ας έρθουμε στο ερώτημα με την κύλιση του δίσκου.
      Είναι αυτονόητο ότι η θέση όπου ένα σημείο έχει την ελάχιστη ταχύτητα είναι πάνω σε μια κατακόρυφη διάμετρο και κοντά στο έδαφος και αντίθετα η θέση με την μεταλύτερη ταχύτητα είναι η συμμετρική της;
      Αυτό πώς δικαιολογείται;
      Αυτή το ερώτημα μου θύμισε μια σχετικά πρόσφατη ανάρτηση, με δυνάμεις:
      https://arxeialykeioy.wordpress.com/wp-content/uploads/2025/09/003.png
      Η σχέση προφανώς ισχύει γενικά για διανύσματα…

    • Καλημέρα Διονύση.
      Αφου η ταχύτητα του σημείου πρέπει να ειναι ίση με το διανυσματικο αθροισμα της Vcm και Vγρ
      αυτο θα γίνει μεγιστο όταν έχουν ίδια φορά και ελάχιστο όταν έχουν αντίθετη?
      Δεν πρέπει να είναι αυτονόητο?
      Ούτε καν η απόδειξη που ανέβασε ο Κώστας πρέπει να απαιτηθεί.

    • Καλημέρα, το να γκρινιάζουμε διαρκώς για διατυπώσεις θεμάτων που στους μαθητές δεν δημιουργούν πρόβλημα, κάνει κακό στην αξιοπιστία εξέτασης του μαθήματος με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

      Πανομοιότυπο κύμα, δηλώνει εκτός των άλλων πως τα σημεία του ελαστικού μέσου εξαιτίας αυτού του δεύτερου κύματος, αρχίζουν να ταλαντώνονται προς την ίδια κατεύθυνση με το πρώτο κύμα. Είναι σαφές λοιπόν τί γίνεται.

      Άκη, στο μέσο του ευθ/μου τμήματος που ορίζουν οι πηγές εμφανίζεται ενισχυτική συμβολή. Σε λ/4 εκατέρωθεν του μέσου που βρίσκεται στη θέση 2,25m εμφανίζεται ακυρωτική. άρα στις θέσεις 2,75m και 1,75m εμφανίζεται ακυρωτική συμβολή.
      Οι επόμενες θέσεις ακυρωτικής συμβολής είναι λ/2 δεξιά και αριστερά των προηγουμένων, δλδ στα 3,75m και 0,75m. Οι επόμενες είναι εκτός του τμήματος των πηγών. Άρα 4 σημεία. Ξέχασα να γράψω πως λ=2m.

      Καλό Σ/Κ, ευκαιρία για ένα τελευταίο (;) μπάνιο

    • Οχι Θοδωρη η λεξη πανομοιοτυπο δεν σημαινει αυτο που λες,αυτο εσυ φανταζεσαι.Για να μην μειωνεται η αξιοπιστια της εξετασης πρεπει αυτοι που τα γραφουν να καταλαβαινουν τι γραφουν και οχι στο ποδι και τσατρα πατρα. Το οτι ενας εξυπνος μαθητης καταλαβαινει τι πρεπει να υποθεσει για να λυθει το θεμα,δεν σημαινει οτι το θεμα ειναι ενταξει.Εγω οταν βλεπω λαθη θα τα επισημαινω.

    • Καλημέρα!
      Γιώργο Κόμη μήπως το κύμα που “τρέχει” προς τα αριστερα στην απόδειξή σου δεν έχει σχεδιαστεί σωστά; Για να έχει το σημειο Σ θετική ταχύτητα δεν πρέπει δεξια του να υπάρχει όρος ; Επίσης η γενική εξίσωση που γράφεις από που έχει προκύψει ;

    • Καλημερα Κωστα.Mιά χαρα το εχει σχεδιασει ο Γιωργος. Αυτα τα δυο κυματα ειναι πανομοιοτυπα. Κανενας δεν λεει οτι το Σ πρεπει να αποκτησει θετικη ταχυτητα.

    • Στις λύσεις που έχουν ανέβει θα ήθελα να αναφέρω ότι :

      Στο Β3 θα πρέπει αρχικά ο μαθητής να αιτιολογήσει γιατί το σημείο Α δεν είναι σημείο της περιφέρειας. Στην συνέχεια πιστεύω οι θεματοδότες έχουν θεωρήσει ότι οι μαθητες θα καταλάβουν πως τα διανύσματα των ταχυτήτων στο σημείο Α το αθροισμα των οποίων θα δώσει την ταχύτητα του σημείου Α είναι συγγραμμικά , μιας και αναφέρουν το ελάχιστο μέτρο ταχύτητας. Άρα το σημείο Α βρίσκεται στην κατακόρυφη διάμετρο του δίσκου. Θελω να πιστευω ότι αυτό θα κάνουν . Όμως δεν ειμαι και τόσο σίγουρος για αυτό . Θέλησα λοιπον να κάνω μια απόδειξη …

      Όσον αφορά το Δ2 (β) εκτιμώ ότι θέλουν τη λύση της “ζωγραφικής” , τον πρώτο τρόπο που έχω κάνει. Στο τέλος έχω κάνει μια ακόμη λύση του με εξισώσεις. Τώρα όντως το πανομοιότυπο σε πρώτη ανάγνωση οδηγεί σε ίδιο μήκος κύματος , ίδια συχνότητα και ίδιο πλάτος με το πρώτο κύμα. Θα έπρεπε στην πρόταση : “Το κύμα φτάνει τη χρονική στιγμή to=0 στο σημείο x1=4.5m” να προσθέσουν : οπότε το σημείο αυτό αρχίζει να ταλαντώνεται από τη θέση ισορροπίας του κινούμενο προς τη μέγιστη θετική του απομάκρυνση ή ξεκινά να ταλαντώνεται με θετική ταχύτητα .

      Εκτίμω ότι τα θέματα έχου σημεία που θα δυσκολέψουν αρκετά τους μαθητές. Νομίζω ότι στο Β3 θα υπάρξει μπλέξιμο με το θέμα των διανυσμάτων των ταχυτήτων που πρέπει να σχεδιαστουν στο σημείο Α . Επίσης το Δ2(β) από πολλούς μαθητές δεν θα είναι εύκολα διαχειρίσιμο.

      Μου άρεσε ο τρόπος που παρουσιάστηκαν τα θέματα Γ και Δ . Αυτό το “σπάσιμο” όντως κάνει τη διαφορά. Δημιουργεί με όμορφο τρόπο στην ουσια δυο ασκήσεις μέσα σε κάθε θέμα και αυτό έχεις ως αποτέλεσμα να έχουμε και κάπως μικρότερης έκτασης εκφωνήσεις.

    • Συμφωνουμε Κωστα Ψυλάκο. Το”πανομοιοτυπα” δεν ειναι ορισμενη εννοια.
      Αρα η ασκηση ειναι λαθος. Το οτι ενας μαθητης και εσυ και εγω,υποθετουμε τι θελει να πει ο ποιητης διοτι αλλοιως η ασκηση δεν λυνεται,δεν σημαινει οτι δεν υπαρχει λαθος.Αν τα κυματα τα σχεδιασεις οπως τα σχεδιασε ο Γιωργος Κόμης,κατι το οποιο δεν ειναι λαθος,προκυπτουν 5 σημεια αποσβεσης.

    • Κωνσταντίνε δες τι εννοώ ….δεν έχει δυο κύματα ο Γιώργος.
      Η ταλαντωση του σημείου Σ έχει αρχική φάση π rad εφόσον δεξια του υπάρχει κοιλαδα . Κάνω λάθος ;

      https://i.ibb.co/ZQf4CjK/1.png

    • Μια χαρα Γιωργο .
      Η απόδειξη της εξίσωσης του κύματος προφανως απαιτει την γνώση του τι κάνει το σημειο αναφορας την t=0 . Απο εκει και περα το σημειο αναφοράς μπορει να έχει θέση xo διαφορετική του μηδενος. Στην συνέχεια το τυχαιο σημειο θα εμφανιζει μια διαφορα φάσης στην ταλαντωση του σε σχεση με το σημειο αναφορας . Με αυτό τον τρόπο θα βγει η εξισωση του κυματος ….

    • Στον Σταύρο-Διονύση.
      Θεωρώ ότι η εξεταστική επιτροπή ως απάντηση ήθελε αυτό που έγραψε ο Θοδωρής.
      Διαφορετικά θα έπρεπε για την απάντηση να χρησιμοποιηθεί όλη η θεωρία των κυμάτων συν το αρχείο που επισυναπτω που ο μαθητής αν δεν το έχει διδαχθεί μερικές φορές και την πίεση χρόνου που έχει δεν…

      https://i.ibb.co/LztPSxyS/20250913-2.jpg

    • Γεια σου Κώστα.
      Επηρεασμένος με την σκέψη του Κωνσταντίνου
      ήθελα να κάνω λύση σε συμφωνία ότι το σημείο που φτάνει το κύμα αποκτά ταχύτητα V<0 την οποία θα ανεβάσω το βράδυ.
      Σταμάτησα για λίγο κι οταν επανήλθα έβαλα στο σχήμα που ήδη είχα κάνει V>0. και συνέχισα έτσι βρίσκοντας την εξίσωση για V>0
      που θεωρώ σωστή με βάση το

      https://i.ibb.co/VcYHCBwf/20250913-3.jpg

    • Γεια σας και παλι παιδιά. Εγω εννοω αυτο.Αυτους τους δυο παλμους γουσταρω να τους λεω πανομοιοτυπους. Ο ενας κινειται προς τα θετικα και ο αλλος προς τα αρνητικα. Δυο σημεια που θα διεγερθουν ταυτοχρονα απο τους δυο παλμους,θα αποκτησουν διαφορα φασεως π.

      https://i.ibb.co/1fZffsH5/f0-41e4-9ba3-2e4338eaf2e4-1757749946-6745.jpg

    • Καλημέρα σε όλους, καλημέρα Γιώργο.
      Όσον αφορά το σχόλιό σου ΕΔΩ.
      Δεν υποστηρίζω ότι πρέπει οι μαθητές να προσπαθήσουν να αποδείξουν με κάποιο τρόπο, τι σημαίνει μέγιστη ταχύτητα και πότε αυτή είναι μέγιστη (αντίστοιχα ελάχιστη), αλλά από πού προκύπτει το αυτονόητο;
      Προφανώς οι μαθητές έτσι το έχουν διδαχτεί και έτσι θα το γράψουν, αλλά μήπως αυτά τα “αυτονόητα” τα περνάμε έτσι, αφού πρέπει να λύσουμε πολύπλοκες ασκήσεις, χωρίς να κατανοούμε πιο βασικά σημεία;
      Μήπως τελικά η όποια γνώση, δεν πατάει και σε τόσο σταθερό έδαφος ή δεν έχει και τόσο γερά θεμέλια;

    • Επομένως κύριε Θοδωρή Παπασγουριδη ερχομαι στα λόγια σας, τα ίδια σημεία βρήκαμε!

    • Εγω προσπάθησα να λύσω το θέμα πάντως χωρίς την εξίσωση συμβολης η οποία δεν δίνεται κιολας στο τυπολογία. Πήρα μόνο το κομμάτι 2Α|συν[2π(r1-r2)]/2λ| και ομολογώ πως κοίταξα μια λεπτομέρεια αν θέλει μέσα μεταβλητή x η οχι λόγω του καιρού που έχει περάσει. Σίγουρα τα θέματα πολύ πιο εύκολα από τα δικά μας αλλά το συγκεκριμένο ερώτημα κρύβει ασάφειες όπως ειπώθηκε και από εσάς. Εύχομαι τα παιδιά να μην αντιμετωπισαν κάποιον ιδιαίτερο πρόβλημα.

    • Κωνσταντίνε, μην επιμένεις γιατί θα χάσεις και ένα δίκιο που έχεις!!!
      Έχεις δίκιο ότι η εκφώνηση δεν έπρεπε να μιλάει για “πανομοιότυπους” παλμούς ή τουλάχιστον θα έπρεπε να επεξηγέι ότι εξαιτίας του 2ου κύματος που φτάνει στο σημείο 4,5m, η χορδή αρχίζει την ταλάντωσή της προς τα πάνω.
      Δεν το λέει και κακώς.
      Όμως από αυτό το σημείο μέχρι να αντιστρέφεις τον παλμό προς τα αριστερά και να λύνεις το πρόβλημα με ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα (στις θέσεις των κοιλιων βγάζεις δεσμούς και αντίστροφα), υπάρχει μεγάλη απόσταση…
      Λύνεις άλλο πρόβλημα εκμεταλευόμενος μια αστοχία.

    • Να προσθέσω ακόμη κάτι.
      Οι παλμοί που δίνεις είναι “πανομοιοτυποι” αν διαδίδονται προς την ίδια κατεύθυνση. Τότε ναι μπορούμε να τους αποκαλούμε “πανομοιότυπους”.
      Όταν διαδίδονται αντίθετα δεν είναι. Είναι ο ένας το είδωλο του άλλου ως προς τον άξονα x ενώ οι παλμοί που κινούνται αντίθετα δικαιούνται αυτόν τον χαρακτηρισμό αν ο ένας είναι συμμετρικός του άλλου ως προς τον άξονα y…
      ΥΓ
      Ελπίζω να μην μπλέξουμε τις συμμετρίες 🙂

    • Διονυση δεν επιμενω (τρολαρω λιγο 🙂 )δειχνω οτι η δικια μου θεωρηση ειναι εξισου λογικη αν οχι λογικοτερη. Δεν επιτρεπονται τετοιες αστοχιες.Εγω οταν βαζω θεματα τα τσεκαρω και τα ξανατσεκαρω. Οταν διαβασα το συγκεκριμενο θεμα αμεσως ειδα οτι με τα δεδομενα που υπαρχουν,δεν εχει μοναδικη λυση. Εγω παντως προτιμω να το λυσω ετσι εκτος και αν καποιος μου ορισει την εννοια του πανομοιοτυπου παλμου. 🙂

    • Πάντως Κωνσταντίνε, αν μου έλεγαν ότι σε ένα δρόμο κινούνται αντίθετα δύο “πανομοιότυπα” αυτοκίνητα, στο μυαλό μου θα σχηματιζόταν η πρώτη από τις παρακάτω εικόνες.
      https://arxeialykeioy.wordpress.com/wp-content/uploads/2025/09/887.png
      Δεν θα σκεφτόμουν ότι το δεύτερο αυτοκίνητο είχε ανατραπεί λίγο πριν, όπως στην 2η εικόνα και αν το έβλεπα, δεν θα έλεγα ότι συγκρούσθηκαν δύο πανομοιότυπα αυτοκίνητα 🙂

    • Διονυση υπαρχει ελευθερια στην ερμηνεια και αυτο δεν επιτρεπεται.Τα Μαθηματικα δεν λειτουργουν ετσι. Τα θεματα ειναι γραμμενα στο ποδι και αυτο φαινεται και σε άλλα.

    • Λυση του Δ2β. Οι δυο πανομοιοτυπες κυματομορφες οι οποιες κινουνται αντιθετα,ειναι οπως αυτες του σχηματος. Οταν αυτες διεγειρουν ταυτοχρονα δυο σημεια του μεσου,τοτε αυτα αποκτουν διαφορα φασεως π. Αυτα εν συνεχεία λειτουργουν ως πηγες Αν τα σημεια αυτα βρισκονται στις θεσεις x=0 και x=4,5m, τοτε το σημειο που βρισκεται στην μεση,δηλ το x=2.25m θα ειναι συνεχως ακινητο διοτι εκει θα φτασουν τα κυματα με διαφορα φασεως π. Οταν μετακινουμαστε πανω στον αξονα x κατα λ/2=1m. τοτε η μια αποσταση μεγαλωνει κατα λ/2 και η αλλη μικραινει κατα λ/2 αρα η διαφορα των αποστασεων μεταβαλεται κατα λ και εχουμε παλι αποσβεση. Αρα με λιγες προσθαφαιρεσεις του λ/2 βεισκουμε οτι τα σημεια στις θεσεις :1.25m,0,25m,3,25m,4,25m, και το κεντρικο 2,25m,οσο διαρκει η συμβολη παραμενουν συνεχως ακινητα.

      https://i.ibb.co/1fZffsH5/f0-41e4-9ba3-2e4338eaf2e4-1757749946-6745.jpg

    • Πάντως αν ένας μαθητής έλυνε την άσκηση σύμφωνα με την ιδέα του Κωνσταντίνου θεωρώ πως έπρεπε να πάρει όλα τα μορια. Μαθηματική λύση της ιδέας του.
      Θα είχε μεγάλη πλάκα η ενδεικτική λύση της επιτροπής να ήταν η ιδέα του Κωνσταντίνου.

      https://i.ibb.co/zHxRST5Z/kom.jpg

      https://i.ibb.co/ZzR588RT/kom1-scaled.jpg

    • Καλησπέρα σε όλους’
      Κωνσταντίνε , διαφωνώ μαζί σου , ως προς την ερμηνεία της λεξης ´πανομοιότυπο¨
      Αυτό ερμηνεύεται ότι ,εκτός απο τα υπολοιπα μεγέθη που είνα ίδια(ω,Τ,f,A κλπ), φτάνοντας να διεγείρει κάποιο σημειο το κινεί αρχικά προς τα πάνω. Στη δική σου ερμηνεία το κινεί προς τα κάτω. Αυτό δεν το κάνει πανομοιότυπο όσο και αν το σχήμα είναι ίδιο.

    • Γειά σας . Καλή σχολική χρονιά για όλους και όλες τους/τις εν ενεργεία! Για το Δ2β : Η λέξη “πανομοιότυπα” εγκάρσια αρμονικά κύματα σε γραμμικό μέσο , εν προκειμένω την ελαστική χορδή, με δεδομένη 1ο την ίδια διεύθυνση της ταλάντωσης που προκαλούν στα υλικά σημεία του μέσου και 2ο τη διαφορετική φορά διάδοσης τους στο μέσο είναι δύο κύματα που έχουν ίδια συχνότητα , συνεπώς και το ίδιο μήκος κύματος, το ίδιο πλάτος και ότι ο σχηματισμός που προηγείται κατά τη διάδοσή τους είναι όρος δηλαδή όταν αρχίζουν να επηρεάζουν ένα υλικό σημείο του μέσου αυτό θα αρχίσει να κινείται κατά τη θετική φορά του άξονα Οy της ταλάντωσης σύμφωνα και με την εκφώνηση. Εφόσον αυτό ισχύει για το 1ο κύμα γιατί να θεωρήσουμε κάτι διαφορετικό για το άλλο; Αυτή είναι η γνώμη μου.

    • Καλημερα σε ολους. Γιωργο Βουμβακη σεβαστη και λογικη η γνωμη σου δεν εχω αντιρρηση. Το ποιντ μου ειναι οτι οπως ειπε και ο Κωστας Ψυλάκος,ο Γιωργος Κόμης,ο Διονυσης και εγω, η ασκηση επρεπε να δινει ενα επιπλεον δεδομενο ωστε να μην υπαρχει καμμια πιθανοτητα διαφορετικης ερμηνειας.

    • Καλημέρα,καλή εβδομάδα, καλή σχολική χρονιά.
      Το να μη δίνεται το σχήμα ενός θέματος , αλλά να περιγράφεται, είναι θεμιτό.
      Διαβάζω στο Β3 των θεμάτων τέκνων Ελλήνων Εξωτερικού <<Λεπτή ομογενής σκάλα μόλις που ισορροπεί στηριζόμενη σε λείο τοίχο και σε οριζόντιο δάπεδο.>>
      Λείπει το κύριαρχο <<κατακόρυφο>>.
      Εδώ να δεις πως δουλεύει το <<πανομοιότυπο>> με το πρόβλημα 4.58 του σχολικού βιβλίου.

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 7 μήνες, 1 εβδομάδα

    Επαναληπτικές εξετάσεις χημείας 2025 Τα θέματα των φετινών εξετάσεων στην Χημεία. Τα θέματα εδώ. Τα θέματα των ομογενών εδώ. Ενδεικτικές απαντήσεις εδώ. Τα θέματα σε word από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστούμε.  

    • ενδιαφερον το Δ1 αρχιζει με ΠΠ!

    • Γεια σου Παναγιώτη.
      Ανέβασα κάποιες ενδεικτικές λύσεις στην αρχή της δημοσίευσης.
      Ελπίζω να μην έκανα κάποιο λάθος γράφοντας στον υπολογιστή.

    • Καλησπέρα. Παρεπιμπτόντως, υπάρχουν ασθενή οξέα με αρνητικές τιμές ενθαλπίας ιοντισμού, δηλαδή οι ιοντισμοί τους είναι εξώθερμοι. Εμείς συνήθως λέμε στους μαθητές ότι όλοι οι ιοντισμοί είναι ενδόθερμοι. Αλλά δεν ισχύει για όλους τους ιοντισμούς.

    • Εννοείται ότι υπάρχουν ιοντισμοί ασθενών οξέων που είναι εξώθερμοι και άλλοι που διαφοροποιούνται ανάλογα με τη θερμοκρασία που πραγματοποιούνται.
      Όμως οι μαθητές εξετάζονται με βάση το σχολικό βιβλίο το οποίο είναι απόλυτο και γράφει <<Όταν αυξάνεται η θερμοκρασία, τότε η τιμή του α αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει, επειδή η αντίδραση ιοντισμού είναι ενδόθερμη αντίδραση.>>

    • Καλημερα Αντώνη, σ’ ευχαριστουμε πολυ (ακριβής και πιστός στο ραντεβού) – και καλή σχολικη χρονια!

    • Ένα ερώτημα προς συναδέλφους, όχι για την ουσία αλλά για τους τύπους, γιατί νομίζω ότι οι μαθητές θα απαντήσουν. Πέρα από το να το ξέρει κανείς απ’ έξω (που δεν οφείλει), πώς μπορεί κάποιος να φτάσει ασφαλώς στο συμπέρασμα ότι το LiCl είναι ιοντική ενωση από τα στοιχεία της εκφώνησης ή από την θεωρία του βιβλίου;

    • Άγγελε καλημέρα. Σήμερα είδα την ερώτησή σου και θα ήθελα να εκφράσω τη γνώμη μου. Είναι πολύ σωστή η παρατήρηση που κάνεις. Ο μόνος τρόπος να το γνωρίζουν οι μαθητές είναι να το θυμούνται απ’ έξω.
      Τώρα όσον αφορά στη θεωρία του βιβλίου, αν έδινε ατομικό αριθμό θα μπορούσα να θεωρήσω ότι επειδή στο σχολικό βιβλίο περιγράφεται ο υβριδισμός μόνο για ηλεκτρόνια της εξωτερικής στοιβάδας (έμμεσα, καθώς όλα τα παραδείγματα αφορούν σε ηλεκτρόνια εξωτερικής στοιβάδας), για τους μαθητές είναι μονόδρομος να θεωρήσουν το LiCl ως ιοντική ένωση (σύμφωνα με τις γνώσεις τους από την Α Λυκείου). Το Li διαθέτει 1 μόνο ηλεκτρόνιο στην εξωτερική στιβάδα, και επομένως δεν θα μπορεί να δημιουργήσει υβριδικά τροχιακά, οπότε δεν μπορεί να έχει ομοιοπολικό χαρακτήρα.

    • Δημήτρη καλησπέρα. Ευχαριστώ για την απάντησή σου και τον χρόνο που διέθεσες. Νομίζω ότι συμφωνούμε ότι πρόκειται για ένα γκρίζο σημείο (και υπάρχουν κι άλλα) που θα ήταν καλό να διατυπώνεται αλλιώς στις εξετάσεις (περισσότερο για το τυπικό όχι για την ουσία όπως είπα).

    • Καλησπέρα. Δημήτρη δεν καταλαβαίνω αυτό που λες με τον υβριδισμό και τα ηλεκτρόνια της εξωτερικής στιβαδας. Και το υδρογόνο, όπως και τα αλκάλια, έχει 1 ηλεκτρόνιο στην εξωτερική στιβάδα αλλά σχηματίζει ομοιοπολικές ενώσεις και περιγράφουμε τον δεσμό του χωρίς να υπάρχει ανάγκη να θεωρήσουμε υβριδισμό των τροχιακών του. Γιατί θεωρείς απαραίτητη προυπόθεση τον υβριδισμό ενός ατόμου για να μπορέσει να σχηματίσει ομοιοπολικό δεσμό; Για το συγκεκριμένο ερώτημα των Πανελλαδικών, θεωρώ ότι αν δινόταν ο ατομικός αριθμός θα μπορούσαν να βρουν οι μαθητές ότι το Li είναι στην πρώτη ομάδα (αλκάλιο), άρα να σκεφτούν δραστικό μέταλλο που κάνει ιοντική ένωση με το χλώριο. Ωστόσο, γνωρίζοντας ότι οι ιοντικές ενώσεις έχουν πολύ υψηλά σημεία βρασμού, βλέποντας το 1360 για το LiCl νομίζω ότι καταλαβαίνουν ότι θα είναι ιοντική ένωση. Παρ’όλα αυτά, θεωρώ ότι θα ήταν καλύτερα να δίνεται ο ατομικός αριθμός.

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 7 μήνες, 1 εβδομάδα

    Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2026 Ανακοινώθηκε από το ΥΘΕΠΘ το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων για το τέλος της χρονιάς που ξεκίνησε σήμερα!!! Το πρόγραμμα ΕΔΩ ή και  ΕΔΩ 

    • Όταν μιλάμε από προγραμματισμό… σκίζουμε!!!!
      Όχι παίξε – γέλασε….

    • Γεια σου Διονύση
      Εδώ όμως…;

    • Γεια σου Χρήστο, καλά κάνεις και βάζεις το θέμα.

      Θα πρέπει κάποιος υπεύθυνα από το υπουργείο να κάνει γνωστό δημόσια,
      χωρίς ερωτηματικά, πότε θα εφαρμοστεί το περιβόητο εθνικό απολυτήριο,
      ποια σχολική χρονιά.

      Πιστεύω πως το εθνικό απολυτήριο συνδέεται με το πολλαπλό βιβλίο.

      Αν λοιπόν το πολλαπλό βιβλίο εφαρμοστεί την χρονιά 2027-28, ας δηλώσουν
      ξεκάθαρα πως οι μαθητές της φετινής Γ’ Γυμνασίου θα δώσουν πανελλαδικές
      με το υπάρχον σύστημα και τα υπάρχοντα βιβλία…

      Σε τέτοια θέματα δεν μπορεί να υπάρχει …… δημιουργική ασάφεια

      Τα παιδιά δεν είναι Harvard που έρχεται δεν έρχεται ….

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 7 μήνες, 1 εβδομάδα

    Θέματα επαναληπτικών πανελλαδικών 2025 Δείτε παρακάτω τα θέματα στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του 2025. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩ […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 7 μήνες, 1 εβδομάδα

    Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις 2025 Όλα είναι έτοιμα για την έναρξη των Επαναληπτικών Πανελληνίων 2025 την Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου με την εξαταστική διαδικασία να ολοκληρώνεται στα […]

  • H/o admin έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 8 μήνες, 1 εβδομάδα

    Πανελλαδικές 2026: Τι αλλάζει στα Επιστημονικά Πεδία Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι σύμφωνα με την με αριθμ. Φ.253/46061/Α5/29-4-2025 υπουργική απόφαση, έγινε τροποπο […]

  • Φόρτωσε Περισσότερα