-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Περικλης Μουρατιδης είναι πλέον φίλοι πριν από 10 λεπτά
-
H/o Παναγιώτης Κουτσομπόγερας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 ώρα, 10 λεπτά
Τροφικές αλυσίδες – τροφικά πλέγματα (Τράπεζα θεμάτων)
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ Τροφικές αλυσίδες – τροφικά πλέγματα (Τράπεζα θεμάτων) ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Αλεξίου Βασίλειος είναι πλέον φίλοι πριν από 1 ώρα, 58 λεπτά
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Γιώργος Παναγόπουλος είναι πλέον φίλοι πριν από 17 ώρες, 25 λεπτά
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 μέρες, 6 ώρες
Το ελατήριο και ο νόμος του Hooke
Έχουμε ένα ελατήριο το οποίο κρέμεται από το ταβάνι, στο κάτω άκρο του οποίου μπορούμε να κρεμάμε όμοια βαράκια, όπου το καθένα έχει βάρος w […]-
Καλημέρα Διονύση. Υποδειγματική άσκηση και διδακτική λύση, που μπορεί να αξιοποιηθεί και στο Γυμνάσιο. Ευχαριστούμε!
Έδωσα στη Γ Λυκείου τιμή σταθεράς ελατηρίου εκφρασμένη σε Ν/cm και η μετατροπή… -
Καλό απόγευμα Μίλτο και σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Μα, και συ, Ν/cm!!!
Τι πράγματα είναι αυτά; -
πολύ καλή, Διονύση, και “νόμιμη”
(έχω εδώ και 20+ χρόνια καταθέσει δημόσια τη διαφωνία μου, αλλά και την αποδοχή μου ότι το επίσημο σχολικό βιβλίο είναι σωστό, ακόμα και όταν κάνει λάθος
όποιος θέλει ρίχνει και μια ματιά εδώ: https://ekountouris.blogspot.com/2015/01/hooke.html
το βιβλίο μου έχει εξαντληθεί, δεν έφτασε στην Ιθάκη…)
Μίλτο, έδωσα στη Β Γυμνασίου, παρουσία μου, την ερώτηση: να δείξετε ότι η “μικρή” μονάδα μέτρησης της πυκνότητας 1g/cm^3 είναι μεγαλύτερη από τη “μεγάλη” μονάδα 1Κg/m^3, πολύ καλά αποτελέσματα -
Καλησπέρα Βαγγέλη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Κάνε κοινόχρηστο το αρχείο, για να ανοίγει η “συνέχεια”… -
Καλησπέρα Διονύση. Άριστη μελέτη για τη συμπεριφορά των ελατηρίων. Κρίμα που δεν κάνω στην Α΄. Σε όλα τα εργαστήρια υπάρχει ορθοστάτης και σετ ελατηρίων με βαρίδια, άρα μπορεί να γίνεται παράλληλα και επίδειξη. Τα ελατήρια έχουν ταμπελάκια όπου αναγράφεται η Fmax που μπορούν να δεχτούν για ελαστική παραμόρφωση και φυσικά και το k. Όρεξη να υπάρχει.
Εναλλακτικά
Νόμος Hooke
Βαρίδια και ελατήρια -
καλησπέρα Διονύση
έκανα μια προσπάθεια… -
Γεια σου Βαγγέλη.
Μάλλον δεν άλλαξε κάτι. Δεν είναι κοινόχρηστο το αρχείο.
Ενώ 1g/cm^3 = 1kg/L. -
δοκιμάζω άλλη μία φορά, δεν ξέρω τί πρέπει να κάνω
https://ekountouris.blogspot.com/2025/02/blog-post_3.html
(Μίλτο 1gr/cm^3 = 1000kg/m^3, το 1L δεν είναι
μονάδα του S.Ι.) -
Καλημέρα Ανδρέα, καλημέρα σε όλους.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την ενημέρωση με τις προσομοιώσεις Phet.
Βαγγέλη, όλα τώρα είναι εντάξει. -
Καλησπέρα Βαγγέλη.
Ο τελευταίος σύνδεσμος που έδωσες οδηγεί στην ανάρτηση “Φυσική Α Λυκείου: ορισμός φυσικού μεγέθους” και όχι σε ανάρτηση σχετική με το νόμο Hooke. Για το συνημμένο αρχείο της ανάρτησης Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: νόμος του Hooke παραμένει το πρόβλημα, δεν ανοίγει και ζητείται πρόσβαση. -
Βαγγέλη δεν ξέρω τι να κάνω, δοκίμασε εδώ
Θέματα Φυσικής: Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: νόμος του Hooke
ή εδώ https://ekountouris.blogspot.com/
(κατέβα αριστερή στήλη, ετικέτες αλφαβητικά, νόμος Hooke) -
Βαγγέλη δοκίμασα με την ετικέτα νόμος Hooke και υπάρχουν τέσσερις αναρτήσεις με αυτή την ετικέτα. Οι τρεις είναι ίδιες με τίτλο “Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: νόμος του Hooke” αλλά με διαφορετική ημερομηνία, όπου και στις τρεις οι σύνδεσμοι των αντίστοιχων συνημμένων αρχείων έχουν πρόβλημα. Η τέταρτη ανάρτηση έχει τίτλο “Δυναμόμετρο” και από ότι είδα είναι απόσπασμα από το πολλαπλό βιβλίο Φυσικής Α’ Λυκείου 2000-2001 (εδώ ο σύνδεσμος είναι εντάξει).
Παλιά αρχεία αποθηκευμένα στο Google Drive και Google Docs έχουν προβλήματα και αυτό οφείλεται σε διάφορες αλλαγές που κάνει συχνά η Google. Η μόνη σίγουρη λύση είναι αν έχεις αποθηκευμένο το αρχείο τοπικά στον υπολογιστή σου να το ανεβάσεις πάλι στο Google Drive και να το κάνεις κοινόχρηστο.
Όσες αναρτήσεις σου έχω δει σχετικά παλιές, περίπου 10ετίας και παραπάνω, έχουν πρόβλημα με τα αποθηκευμένα αρχεία στο Google Drive, όπως η πολύ καλή ανάρτηση Όλες οι περιπτώσεις στο Φαινόμενο Doppler που είχα διαβάσει όταν την είχες δημοσιεύσει, αλλά δεν είχα αποθηκεύσει το σχετικό αρχείο pdf.
-
-
H/o Παναγιώτης Κουτσομπόγερας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 μέρες, 17 ώρες
Χρωμάτισε τον Άγιο Βασίλη !
Χρωμάτισε τα διάφορα αριθμημένα τμήματα με τα κατάλληλα χρώματα, στον ακόλουθο ξεχωριστό Άγιο Βασίλη, με βάση τις ακόλουθες πληροφορίες: […]-
Καλησπέρα Παναγιώτη. Είσαι ευφάνταστος ρε φίλε. Καλές γιορτές!
-
Καλές γιορτές αγαπητέ Θοδωρή να.εισαι πάντα καλά !
-
απαντηση
-
Καλησπέρα Παναγιώτη! Δεν έχω δει κάτι πιο τέλειο! Καλές γιορτές
-
Και επειδή έχω μία αδυναμία στα Αγγλικά
Paint the Santa ~Chem Edition
Ένας εναλλακτικός τίτλος του post ♥️ -
Καλησπέρα Τονια να είσαι καλά ! Όλμιο όλμιο όλμιο!
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μέρες, 5 ώρες
Μια μόνο στιγμή σε μια εξαναγκασμένη ταλάντωση
Ένα σώμα μάζας 2kg ταλαντώνεται στο άκρο οριζόντιου ιδανικού ελατηρίου, σταθεράς k=100Ν/m, σε λείο οριζόντιο επίπεδο με εξίσωση απομάκρυνσης x=0,5 […]-
Καλημέρα Διονύση. Τα είπες όλα σε μια μόνο στιγμή!
-
Πολύ καλή!
Οι εν ενεργεία συνάδελφοι ας μας πουν αν γίνονται τέτοιες στη σημερινή τάξη.
Τότε έκανα τέτοιες. -
Ωραία άσκηση,
Μια λεπτομέρεια:
Ισχύς περιοδικής δύναμης: PF = F·υ₁ = (-27,8)·(-1,2) = 33,36 W
Καλή συνέχεια.
-
Καλημέρα συνάδελφοι.
Αποστόλη, Γιάννη και Κώστα σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Αποστόλη, δεν τα είπα όλα σε μια στιγμή, είπα … μερικά για μια στιγμή!!!! -
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή. Αλλά είναι …δυο χρονικές στιγμές.
Μια άλλη προσέγγιση στο α ερώτημα: Όταν δείχνουμε στους μαθητές τις εξισώσεις της α.α.τ. εξάγουμε και την x2/A2+υ2/(ωδΑ)2 = 1 (με απόδειξη).
Η σχέση ισχύει και στην εξαναγκασμένη.
Τώρα αν ένας μαθητής δει την x=0,5∙ημ(4t), σύμφωνα με διπλανές συζητήσεις μπορεί να πει ότι είναι α.α.τ. και να πάρει ΑΔΕΤ…..
Γιάννη κάθε χρόνο κάνω την
Ρυθμοί μεταβολής στην εξαναγκασμένη ταλάντωση -
Καλημέρα Ανδρέα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Την σχέση που διδάσκεται στις αατ, μεταξύ απομάκρυνσης και ταχύτητας, είχα στο μυαλό μου, όταν έγραφα την άσκηση.
Σκόπιμα όμως επέλεξα να την ξεχάσω, όταν έγραφα τη λύση, επειδή το μήνυμα είναι:
Πάμε στην εξαναγκασμένη και μην την συγχέεται με την αμείωτη ελεύθερη αρμονική ταλάντωση με την επίδραση συντηρητικής δύναμης 🙂
ΥΓ
Τι διατύπωση επέλεξα, για να μην πω αατ!!!!
🙂 🙂 🙂
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 1 μέρα
Ένα σύστημα σωμάτων κινείται
Δύο σώματα Α και Β με μάζες m1=2kg και m2=1kg αντίστοιχα, ηρεμούν σε ένα οριζόντιο επίπεδο, με το οποίο εμφανίζουν τον ίδιο συντελεστή τριβής ολίσθησης μ […]-
καλησπέρα σε όλους
πολύ καλή “ποιοτική” και “πραγματική” άσκηση, Διονύση
και “όλα τα λεφτά” η “συμπεριφορά” του σώματος Β που αρχικά “αδιαφορεί” για την δύναμη που δέχεται από το ελατήριο, η οποία και συνέχεια αυξάνεται, διότι η επιμήκυνσή του συνέχεια αυξάνεται, επειδή κινείται το σώμα Α,
και παραμένει ακίνητο, ώσπου αυτή να γίνει μεγαλύτερη από τη μέγιστη τριβή που μπορεί να δεχτεί από το δάπεδο -
Καλημέρα Βαγγέλη και καλό μήνα.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και χαίρομαι που σου άρεσε… -
Καλημέρα και καλό μήνα. Πολύ ωραία άσκηση Διονύση.
-
Καλημερα Διονύση και Βαγγελη. Διονυση περιττο να γραψω οτι η ασκηση ειναι χρησιμη. Αν επιλεξει κανεις 100 ασκησεις σου,δεν χρειαζονται περισσοτερες,και τις καταλαβει,γραφει αριστα διοτι αυτες περιεχουν ολες τις απαραιτητες μεθοδολογιες,ακομα και ασχετη να ειναι η ασκηση που θα πεσει.
Και μια ερωτηση απο μενα προς ολους :
Στο ερωτημα ii) ο Διονύσης οριζει την χρονικη στιγμη t1 ως την χρονικη στιγμη οπου το σωμα Β μολις αρχιζει να ολισθαινει.Σύμφωνοι. Ποση ειναι την χρονικη στιγμη t1 η επιταχυνση του σωματος Β; -
Καλημέρα Διονύση.
Ωραίο θέμα ,μπορώ να πω γέφυρα μεταξύ Β΄και Γ΄…
Καλό μήνα Χριστουγεννιάτικο!
(στην ηλεκτρονική διεύθυνσή σου βλέπω dmargariw και λέω μάλλον λάθος πλήκτρο πατήθηκε) -
Καλημέρα παιδιά.
Παύλο, Κωνσταντίνε και ΠΑντελή σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Κωνσταντίνε, λέω το ερώτημα να το αφήσω για τους… ιστορικούς του μέλλοντος 🙂
Παντελή σε ευχαριστώ για την ματιά σου, που δεν σου διέφυγε το w!
Βλέπεις το πλήκτρο στα Ελληνικά βγάζει “ς” στα Αγγλικά βγάζει “w”… -
Ενταξει παιδια αφου το ερωτημα που θετω ειναι μπας κλας μην το απαντατε 🙂
-
Γεια σου και πάλι Κωνσταντίνε.
Κανείς δεν είπε ότι το ερώτημά σου είναι “μπας κλας” !
Αλλά είναι ένα ερώτημα που μας έχει απασχολήσει στο παρελθόν, όχι μία φορά.
Πρόσφατα στην ανάρτηση του Στέφανου.
Και έχει γίνει νομίζω φανερή η διαφωνία μας, στο να πάμε τα πράγματα αυστηρά μαθηματικά και να πούμε ότι τη στιγμή t=0, αφού η αριστερη παράγωγος δεν είναι ίση με τη δεξιά, τότε δεν ορίζεται το μέγεθος.
Έτσι το ερώτημά σου “τι τιμή παίρνει η επιτάχυνση τη στιγμή t=0…” και αν αυτή είναι μηδέν ή διάφορη του μηδενός ή δεν ορίζεται, αποκτά μια …φιλοσοφική διάσταση…
Να επαναλάβω το τελευταίο μου σχόλιο, στη πρόσφατη ανάρτηση; Ας δώσω το σύνδεσμο… -
Διονυση αυτο που ρωταω τωρα ειναι διαφορετικο και πολυ πιο απλο.Μου αρεσε η διαταξη που εχεις φτιαξει για αυτο το ρωταω.Εδω Δεν υπαρχουν ασυνεχειες.Η αριστερη παραγωγος ειναι ιση με την δεξια και ειναι και οι δυο μηδεν οποτε δεν υπαρχει προβλημα.Δεν χρειαζεται ομως να μιλαμε για εξωτικά Μαθηματικα. Η συνισταμενη δυναμη πανω στο σωμα Β την χρονικη στιγμη t1 ποση ειναι? Εχεις δωσει τριβη ολισθησης ιση με μεγιστη στατικη. Αρα την στιγμη t1 η συνισταμενη δυναμη οριζεται μια χαρά και ειναι μηδεν.Αρα απο F=mα και η επιταχυνση ειναι μηδεν. Το ερωτημα το θεωρω πολυ απλο και και τα παιδια και μαλιστα εντος υλης. Που διαφωνεις?
-
Ως προς το θεμα της ασυνεχειας της υ(t), αν πρεπει να παρουμε ή οχι μονο την δεξια παραγωγο,αυτο πραγματι ειναι ενα λεπτο σημειο και εχω το μέτρο του ποτε πρεπει να επιμενω ή οχι,αν ηταν τετοια η περιπτωση,δεν θα επανεφερα εγω το ιδιο θεμα, 🙂
-
Καλό μεσημέρι Κωνσταντίνε.
Ναι έχεις δίκιο, για την επιτάχυνση στην άσκηση αυτή.
Απλά με παρέσυρε η σταθερή σου θέση πάνω στις πλευρικές παραγώγους… -
καλό μεσημέρι σε όλους
μια προσέγγιση στο ερώτημα του Κωνσταντίνου για το πόση είναι η επιτάχυνση τη χρονική στιγμή t1
είναι ίση με 0, πράγματι, όπως προκύπτει από τον 2ο Νόμο του Νεύτωνα, διότι η συνισταμένη των δυνάμεων που δέχεται το σώμα είναι 0, τον οποίο ο μαθητής οφείλει να γράψει με τη λάθος μορφή Σ=m.a, διότι το σχολικό και όλα τα βιβλία, εκτός από το “άλλο βιβλίο”, τον γράφει λάθος
η σωστή γραφή, πάντως, είναι a=Σ/m, κι αφού ο αριθμητής είναι 0…
(όποιος θέλει ρίχνει και μια ματιά εδώ: https://ylikonet.gr/2021/07/23/%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af-%ce%bd%cf%8c%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%87%cf%8c%ce%bb%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%ce%bd%ce%ac/) -
Καλησπερα σε ολους. Βαγγελη αυτο που θελω να τονισω ειναι οτι την χρονικη στιγμη που ξεκινανε να κινουνται τα σωματα η επιταχυνση τους ειναι μηδεν! Γιατι δινω σε αυτο τοση εμφαση: Oχι γιατι το θεωρω τρομερα ενδιαφερον αλλα γιατι σχεδον σε ολους φαινεται περιεργο. Αφου η επιταχυνση ειναι μηδεν σου λενε.τοτε πως θα ξεκινησει; Aφου αυτο λενε τα Μαθηματικα ειναι η απαντηση. Ως προς τον τροπο γραφης της εξισωσης F=mα που λες,ειναι ολιγον φιλοσοφικη η συζητηση κατα την γνωμη μου. Ναι μεν στην φυση η δυναμη ειναι το αιτιο και η επιταχυνση το αποτελεσμα,οποτε προηγειται η δυναμη,αλλα αν απομονωσουμε δυο μόνο σωματα,η δυναμη μεταξυ τους μαθηματικα οριζεται μεσω της επιταχυνσης δηλαδη μετραμε επιταχυνσεις το γινομενο των οποιων με την μαζα,μας δινει την δυναμη.Αρα προηγειται η επιταχυνση. Οποτε διαλεγει κανεις και παιρνει. Ρωτα αν θες και τον συναδελφο σου Χαράλαμπο Τραμπάκουλα ο οποιος πριν γινει Βοσκός εργαζοταν στο Πανεπιστημιο του Βερολινου,να μας πει την γνωμη του. 🙂
-
η δύναμη… ορίζεται, Κωνσταντίνε;
όχι ή δύναμη ορίζεται ως η αιτία που…
άλλο νόμος, άλλο ορισμός
(επιλέγω Μπρίλλη, τον αγαπημένο, που μας έμαθε όλους ότι “δεν κάθονται οι άνθρωποι θτο τραπέδι…”) -
Καλησπέρα Διονύση. ¨Ομορφη όπως πάντα.
Προσπάθησα να μελετήσω την κίνηση (με ενέργειες).Αρκετή δουλεια και πράξεις.
Μερικές παρατηρήσεις:
α) Όταν υ1=0,8m/s (με ακριβεια ενος σημαντικού ψηφίου) την 2η φορά , έχουμε το ελατήριο στο φυσικό του μήκοε,
β) Ασχολήθηκα και με την εύρεση των επι μερους μετατοπίσεων των σωμάτων. Για να φανεί καλύτερα χρησιμοποίησα 4 δεκαδικά (που δεν συνηθίζω).
γ) Η δυναμη του ελατηρίου στα σώματα ,μεχρι το φυσικό μήκος που εξετάζω , εχει πάντα την ίδια φορά σε κάθε σώμα και έτσι οι δυναμικές ενέργειες του ελατηρίου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν,
δ) Είναι 6 σελίδες.Όποιος δεν βαριέται και τις διαβάσει , πιστεύω ότι μπορει να βρεί την επεξεργασία ενδιαφερουσα. https://i.ibb.co/rRXNMRKp/SCAN-11.png -
2η σελιδα:https://i.ibb.co/tT2QR2nC/SCAN-12.png
-
3η σελιδα:https://i.ibb.co/CKjz8nXK/SCAN-13.png
-
4η σελίδα:https://i.ibb.co/rKdHH2L1/SCAN-14.png
-
5η σελίδα:https://i.ibb.co/N2hqCydN/SCAN-15.png
-
και τελικα 6η σελίδα:https://i.ibb.co/PbWJFMv/SCAN-16.png
-
Καλό απόγευμα Γιώργο.
Βρε συ, το τερμάτισες!!!! Τόσες πράξεις;
Να είσαι καλά!
-
-
H/o Παναγιώτης Κουτσομπόγερας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 1 μέρα
Ηλεκτρόλυση του νερού (DIY πείραμα)!
Καλησπέρα σε όλους, ένα εύκολο DIY πείραμα (με την άδεια σας κύριε Hofmann) για την ηλεκτρολυτική αποσύνθεση του νερού. Κάνω το πείραμα σαν […]-
Γεια σου αγαπητέ Παναγιώτη. Μας πυροβόλησες κατά ριπάς σαν τον Machine Gun Kelly. Εδώ η χημεία πάει χέρι χέρι με την τέχνη των παιδιών. Τον εκπαιδευτικό δεν θα τον συμπεριλάμβανα στα υλικά 🙂
Σε ευχαριστούμε και για τις τρεις! -
Καλησπέρα Αποστόλη και σ’ ευχαριστώ για την υποστήριξη και το ενδιαφέρον! … και το γυμνάσιο έχει ψυχή (γεια σου δάσκαλε Βαγγέλη Κουντούρη!), ομολογώ ότι με το που άκουσα Machine Gun σκεφτηκα αυτον τον κοινό μας φίλο …https://www.youtube.com/watch?v=z4gdWPcADPY καλό ΣΚ αγαπητέ !
-
Ανταποδίδω με ένα επίσης μαύρικο Machine gun
-
Ευχαριστω Αποστολη! Super funky, οτι πρεπει για φθινοπωρινο βραδυ!
-
Για μία ηλεκτρόλυση με πιο ποσοτικά χαρακτηριστικά εδώ
-
Καλημερα Παναγιώτη και καλή εβδομάδα – πολύ χρησιμο και για μεγαλύτερες τάξεις.
-
Πολύ ωραία ιδέα, την οποία εφάρμοσα σήμερα στο εργαστήριο (στην ενότητα αποτελέσματα ηλεκτρικού ρεύματος). Μάλιστα αντικατέστησα τη μπαταρία με τροφοδοτικό.
Μια απορία: προσπάθησα να συλλέξω το αέριο υδρογόνο βάζοντας ανάποδα έναν γεμάτο νερό δοκιμαστικό σωλήνα πάνω από την πινέζα με τη μεγάλη παραγωγή φυσαλλίδων. Κλειστό με το δάχτυλο, τον βύθισα στο διάλυμα ελευθέρωσα το άκρο και κάλυψα τον ακροδέκτη της πινέζας με τρόπο ώστε το αέριο που παράγεται να οδηγείται στο πάνω μέρος του ανεστραμμένου σωλήνα. Το άφησα περίπου 15 λεπτά για να μαζέψω αρκετό αέριο. Όμως όταν προσπάθησα να το αναφλέξω για να διαπιστώσω αν είναι υδργόνο, αυτό δεν ανεφλέγη…. Υπάρχει κάποια εξήγηση; Μήπως δεν παράγεται υδρογόνο, αλλά κάποιο άλλο αέριο ή έκανα κάποιο λάθος στη διαδικασία; -
καλησπέρα σε όλους
πολύ καλό Παναγιώτη
(και χαίρομαι που θυμάσαι “ότι όλα τα λεφτά είναι το Γυμνάσιο”, ήμουν εκεί 28 συνεχόμενα χρόνια)
το έχω εκτελέσει πολλές φορές στην Τάξη, και στο ΕΚΦΕ, με πλακέ μπαταρία και κροκοδειλάκια, τα δύο στους πόλους και τα άλλα μέσα στα αντεστραμμένα σωληνάκια γεμάτα αρχικά με νερό
δοκίμασέ το έτσι, Ανάργυρε, και μέχρι να γεμίσει το σωληνάκι του υδρογόνου
ευκαιρία να πούμε και δυο λόγια για την ατμοσφαιρική πίεση, “αιτία” που δεν χύνεται το νερό από τους αντεστραμμένους σωλήνες που δεν έχουν πάτο
(και επειδή ο Πειραματικός δεν “σκοτώνεται” μια πρόσφατη επιβεβαίωση στην εικόνα)
https://i.ibb.co/hFWVs96q/1764711758-6146.png -
Ένα σχετικό βίντεο
-
Και ένα άλλο βίντεο σχετικό με τις οδηγίες για την κατασκευή μίας συσκεής Hofman
TO BINTEO -
Παναγιώτη καλημέρα, πολύ χρήσιμα τα βιντεο!
-
-
H/o Παναγιώτης Κουτσομπόγερας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 1 μέρα
Χημεία Γ΄Γυμνασίου: Εξουδετέρωση
Καλησπέρα σε όλους, εδώ έχουμε ένα φύλλο εργασίας στη Χημεία Γ΄ Γυμνασίου, με θέμα: Εξουδετέρωση Φύλλο εργασίας & απαντήσεις Καλή δύναμη !-
Γεια σου Παναγιώτη, πολύ ωραίες ερωτήσεις. Το κακό με το μάθημα της Χημείας στη Γ’ τάξη του Γυμνασίου είναι ότι δεν έχει ασκήσεις (έστω στοιχειώδεις)
-
Καλησπέρα αγαπητέ Χρήστο – προσαρμοζόμαστε αν συμφωνείς στην ύλη και από και πέρα … δημιουργούμε – οι ερωτησεις ειναι αρκετα στοιχειώδεις, στο πνέυμα της ύλης ;;;
-
Καλησπέρα Παναγιώτη. Ευχαριστούμε για την προσφορά σου, μία ακόμη φορά! Θα αξιοποιηθεί!
Το μεγαλύτερο κακό για τη Χημεία του Γυμνασίου, νομίζω πως είναι το ότι σπάνια διδάσκεται από χημικούς…
-
Καλημέρα Μίλτο, σ’ ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου και μπραβο για τις αναρτήσεις σου – είναι σίγουρα καλύτερο για όλα τα μαθήματα να διδασκονται από τον καθηγητή της αντίστοιχης εδικότητας – είσαι σε γυμνάσιο ;
-
Καλησπέρα Παναγιώτη. Σε Λύκειο είμαι, αλλά συμπληρώνω κάποιες ώρες και σε Γυμνάσιο. Στο συγκεκριμένο Γυμνάσιο, δεν υπάρχει ούτε χημικός, ούτε βιολόγος, ούτε γεωλόγος…Τρεις φυσικοί καλύπτουμε όλες τις ΠΕ04 ώρες…
-
Φίλε Παναγιώτη, οι ερωτήσεις που δίνεις είναι μέσα στο πνεύμα της ύλης αδιαμφισβήτητα. Εγώ σε αυτό το κεφάλαιο πιστεύω πως θα ήταν καλό οι μαθητές να εξασκηθούν στις αντιδράσεις εξουδετέρωσης π.χ. δίνοντας τους έτοιμες αντιδράσεις και να πρέπει να τις ισοσταθμίσουν π.χ.:
Δίνεται η χημική εξίσωση: H2SO4(aq) + KOH(aq) → K2SO4(aq) + ….
α) Πως ονομάζεται η παραπάνω αντίδραση;
β) Τι ιδιότητες έχει η ένωση ΚΟΗ;
γ) Πως ονομάζεται η ένωση Η2SO4
δ) Πέρα από το K2SO4 ποιο άλλο προιόν προκύπτει;
ε) Να ισοσταθμίσετε την παραπάνω χημική εξίσωση.Η άσκηση αυτή όμως βγαίνει εκτός από το πνεύμα της ύλης …
-
-
H/o Παναγιώτης Κουτσομπόγερας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 1 μέρα
Βιολογία Γ΄Γυμνασίου: Τροφικές αλυσίδες & τροφικά πλέγματα
Καλησπέρα σε όλους, εδώ έχουμε ένα φύλλο εργασίας στη Βιολογία Γ΄Γυμνασίου, με θέμα: Ισορροπία στα βιολογικά οικοσυστήματα / Τροφικές αλυσίδες & τροφικά πλέγματα Φύλλο εργασίας Καλή δύναμη ! -
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 3 μέρες
Δυο σώματα στο άκρο νήματος ταλαντώνονται.
Δύο σώματα Α και Β με μάζες m1=1kg και m2=3kg ηρεμούν σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμένα στο άκρο μη εκτατού νήματος μήκους l1, ενώ το σώμα Α είναι δεμένο […]-
Καλημέρα Διονύση.
Εύχομαι να είστε αλώβητοι από το δόρυ της Adel !
Ωραίο το σενάριο που “δίνει” και …εναλλακτικές .
π.χ i) Για το σύστημα m1,m2 : α=Fελ/mολ=κd/mολ=…=6m/s^2 μετρικά
Βέβαια ενδιάμεσα στη συνέχεια εμπλέκεται η ταλ/ση και καλώς επέλεξες
να βρεις την α ταλαντωτικά, βρίσκοντας απαραίτητα μεγέθη για τη συνέχεια…
Να πάλι στο τέλος η περίφημη “συνάντηση σωμάτων”!
Να είσαι καλά -
Καλημέρα Παντελή.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
-
-
H/o Παναγιώτης Κουτσομπόγερας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 4 μέρες
Αλογονοφορμική αντίδραση και μείγμα οργανικών ενώσεων
[Mini επανάληψη στη Χημεία Γ’ Λυκείου με 3 ασκήσεις, δύο σχετικά απλές και μια πιο σύνθετη.] ΑΣΚΗΣΗ 1 Ισομοριακό μείγμα A, αποτελούμενο […]-
Καλό μεσημέρι Παναγιώτη.Προέκυψε 2κ+λ=8.Άρα κ=1,λ=6 απορρίπτεται αφού στην μεθανάλη ΑΟ=0.κ=2,λ=4 απορρίπτεται αφού στην αιθανόλη ΑΟ=0.κ=3,λ=2.Η προπαν-1-όλη απορρίπτεται για τον ίδιο λόγο,δεκτή η προπαν-2-όλη(Α),προπανόνη(Γ)και αιθανάλη(Β).Προπανόνη Γ λόγο μεγαλύτερου Σ.Ζ
-
Καλησπέρα Θύμιο πολύ καλός! Συμφωνείς όμως ότι η 2 προπανόλη έχει άτομο C με ΑΟ=0; Κινείσαι ομως σε πολυ καλο δρομο!
-
Η HCH=O παίζει Παναγιώτη σαν η μία καρβονυλική, οπότε η αλκοόλη πάει μεθανόλη;
Η άλλη καρβονυλική πάει για μεγαλύτερο ΜΒ…
Τα υπολοιπα με πράξεις 🙂 -
“Καμμία από τις ενώσεις αυτές δεν έχει άτομο C με Α.Ο.=0. “
Γιατί εγώ κατάλαβα, ακριβώς το αντίθετο και απάντησα παραπάνω για HC=O;
Αυτό είναι κουίζ Παναγιώτη!!! -
ΑΣΚΗΣΗ 1
394 g κίτρινου ιζήματος ιωδοφορμίου σχηματίζονται.ΑΣΚΗΣΗ 2
Στο αρχικό μείγμα είχαμε 12,0 g 2-προπανόλη και 11,6 g προπανόνη. (Συνολικά 23,6 g.) -
1.Ένώσεις Α, Β, Γ:
- Α = αιθανόλη
- Β = αιθανάλη
- Γ = βουτανόνη
2.Mol κάθε ουσίας:- Α: 0,05 mol
- Β: 0,05 mol
- Γ: 0,05 mol
3.Μάζα κίτρινου ιζήματος (ιωδοφορμίου CHI3):- 59,1 g
4.Μάζα NaOH (δ):- 24,0 g
5.Συγκέντρωση [OH–] στο διάλυμα Ξ (όγκος 200 mL):- sqrt(3) × 10^-5 M
-
Παναγιώτη καλησπέρα. Μία ερώτηση στην άσκηση 3: Η λύση 1-προπανόλη, προπανάλη και αιθανάλη γιατί απορρίπτεται;
-
Δημητρη καλησπερα, εισαι τρομερος ! Δεν ειχα δει αυτη την λυση, σ΄ ευχαριστω πολυ – οντως ισχυει! 1000 μπραβο – θα αλλαξω λιγο τα δεδομενα για να υπαρχει μονο μια λυση – thanks και παλι!
-
Δημήτρη χάρη σε ‘σένα μικρή αλλαγή, για μοναδική λύση: ‘Οι ενώσεις Β και Γ δεν ειναι διαδοχικά μέλη της ίδιας ομόλογης σειράς, ενώ η ένωση Γ υγροποιείται πιο εύκολα απο την Β στις ίδιες συνθήκες.’
-
Δημήτρη φίλε νέα τροπή ! Δεν χρειαζεται η διευκρίνιση που έδωσα γιατί στην εκφώνηση λέει ότι τελικά παράγεται μείγμα αλάτων αλλά με την δική σου πρόταση (που είναι εξαιρετική !) παράγεται μόνο ένα αλάτι το HCOONa !
-
Παναγιώτη καλησπέρα και πάλι. Να εξομολογηθώ ότι δεν προχώρησα στη λύση όλης της άσκησης. Ωστόσο, το ερώτημα που ανέφερα προηγείται των επόμενων. Επομένως μάλλον χρειάζεται η διευκρίνιση για τα διαδοχικά μέλη αλλιώς το πρώτο ερώτημα θα επιδέχεται δύο λύσεις. Έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;
-
Καλημερα Δημητρη αρχικα δεν μπορει να απορριφθει και η δευτερη τριαδα οργανικων ενωσεων, αλλα μετα το ερωτημα 5 αναγκαστικα η δευτερη τριαδα απορριπτεται. Ωστόσο προς το παρον κραταω την διευκρινιση.
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 5 μέρες
Μια Κρούση και δύο Ταλαντώσεις
Ένα σώμα Σ μάζας Μ=1kg ηρεμεί στο κάτω άκρο ενός ιδανικού κατακόρυφου ελατηρίου, το οποίο έχει επιμηκύνει κατά 0,1m, όπως στο πρώτο σχήμα. Μετακινού […]-
Καλημέρα Διονύση.
Ωραίο το σύνολο !
Μια έκφραση που δεν ήταν ξεκαθαρισμένη ,με πήγε μπόλικα χρόνια πίσω ακριβώς 40, δέσμες γαρ 1985 Ζήτημα 3ο !
Σε κεκλιμένο ήταν ξαπλωμένο ελατήριο που το είχε επιμηκύνει
ένα σώμα και “συσπειρώναμε το ελατήριο …” .
Η συσπείρωση δημιούργησε πρόβλημα ,από που να ληφθεί ;
Από το φυσικό μήκος όπως εσύ ξεκαθαρίζεις η από την αρχική θέση
όπως ήθελε η επιτροπή;
Θεωρώ πως :
“συσπείρωση” =”μαζεύουν” οι σπείρες εφ’όσον το μήκος του ελατηρίου μικραίνει
“συμπίεση” =“μαζεύουν” οι σπείρες από το φυσικό μήκος και μετά
Εννοείται ότι η έκφρασή σου…”συσπείρωση (από το φυσικό μήκος του)” είναι εντάξει καθ’όσον από το φυσικό μήκος και μετά ταυτίζονται οι εκφράσεις συμπίεση και συσπείρωση .
Τελικά :
το τεντωμένο ελατήριο συσπειρώνεται μέχρι το φ.μ.χωρίς να συμπιέζεται και πέραν τούτου συμπιέζεται αλλά και συσπειρώνεται.
Να είσαι καλά -
Καλημέρα Παντελή και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Θυμάμαι, σαν χθες, τις συζητήσεις τότε στο βαθμολογικό, για το αν το ελατήριο “συσπειρώνεται” ή “συμπιέζεται”!
Γι΄αυτό προτίμησα να το επεξηγήσω, ώστε να μην προκαλέσω ξανά συζητήσεις και αντιπαραθέσεις γλωσσικού περιεχομένου…
-
-
H/o Παναγιώτης Κουτσομπόγερας έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 1 εβδομάδα, 6 μέρες
Μείγμα HCOOK, HCOONa και HCOOH
[Mini επανάληψη στη Χημεία Γ’ Λυκείου] Ομογενές μείγμα Α, περιέχει HCOOK, HCOONa και HCOOH. Το μείγμα Α διαλύεται σε νερό οπότε προκύπτει διάλυμ […]-
Παναγιώτη καλημέρα. Σ’ ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση. Πρωτότυπη και όμορφη εκφώνηση. Ιδιαίτερη.
Οι απαντήσεις μου είναι:
1) 4
2) pH=2 και pH=9
3) 184g
4) 8,2 L
5) 110g
6) 11,2L – 0L
7) 22,4L – 0L
8) 260g
9) 60g
10) 55kJ
11) 20kJ
12) 12,5 mL
13) α = 2*10^-4
Ελπίζω να συμφωνούμε. -
Ευχαριστώ πολύ Παναγιώτη σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη άσκηση
-
Καλησπέρα Παναγιώτη! Μήπως υπάρχει αναλυτική λύση της άσκησης?
-
Καλησπέρα. Ευχαριστώ κι εγώ Παναγιώτη για την αφιέρωση! Από ότι βλέπω αλλαξες την εκφώνηση από εχθές. Το καλό νέο είναι ότι χθες που πήγα να τη λύσω δεν καταλάβαινα τι γίνεται, έβλεπα ρυθμιστικό με pH=2 και pH=9 και λέω άσε μην πω τίποτα και γίνω “ρόμπα”. Το κακό νέο είναι ότι σήμερα, μετά και την αλλαγή που έκανες στην εκφώνηση, εξακολουθώ και λέω το ίδιο!! Οπότε λέω ας γίνω ρόμπα, ας ξεφτιλιστώ, δεν πειράζει: Πως γίνεται το ίδιο ρυθμιστικό να έχει pH=2 και pH=9; Θα πρέπει η διαφορά στις συγκεντρώσεις να είναι τεράστια! Το είπα και ξαλάφρωσα!
-
Θοδωρή καλησπέρα. Η αλήθεια είναι ότι και για μένα, η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν να καταλάβω αυτό το μέγιστο – ελάχιστο γιατί κι εγώ, στην αρχή, είχα κολλήσει στο ότι πρέπει να υπάρχουν όλες οι ενώσεις. Όταν το είδα διαφορετικά τα πράγματα άλλαξαν. Το μέγιστο-ελάχιστο αφορά στο πλήθος των ενώσεων που μπορεί να έχει το διάλυμα. Αν στο διάλυμα έχεις μόνο μία ένωση τότε το pH μπορεί να “παίξει” πολύ. Αν έχεις μόνο το οξύ το pH είναι 2. Αν έχεις μόνο άλας ή άλατα, το pH είναι 9.
Να σημειώσω εδώ ότι η εκφώνηση δεν βοηθάει σε αυτή την προσέγγιση. Μπορώ όμως ταυτόχρονα να πω ότι δεν έχω βρει μέχρι τώρα κάποια καλύτερη εκφώνηση που να βοηθά ή που να δίνει έστω την υπόδειξη ότι πρέπει να σκεφθείς ανάλογα. Είναι όμως εξαιρετική διατύπωση προβλήματος. Όμορφη. -
Δημήτρη με έσωσες! Σκεφτόμουνα ότι είμαι άσχετος, ότι πρέπει να σκίσω το πτυχίο μου και τέτοια! Χαχα. Πρέπει να ομολογήσω ότι ούτε που πήγε το μυαλό μου σε αυτό που λες!
Κουτσομπόγερα, θα μας τρελάνεις φίλε! -
Καλησπέρα Δημήτρη, Γιώργο, Θοδωρή και Τόνια, ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και την ανταπόκριση! Δημήτρη ωραία η επίλυση σου, Γιώργο πολύ εύστοχες οι παρατηρήσεις σου, Τόνια θα ανεβάσω λύση – και Θοδωρή είσαι χημικό είδωλο και δεινός λύτης οπότε ο εγκεφαλος σου δουλευει πιο αποτελεσματικα και απο την μέθοδο Haber-Bosch! Καλο απογευμα σε ολους και να ειστε καλα!
-
1. n(HCOOH + HCOOK + HCOONa)=4
2. pH ελάχιστο = 2,0 /pH μέγιστο = 9,0
3. ελάχιστη μάζα = 184 g / μέγιστη μάζα = 336 g
4. V = 8,20 L
5. μάζα CO₂ = 44 g
6. H₂ (STP): min = 0 L / max = 11,2 L
7. CO₂ (STP): min = 0 L / max = 22,4 L
8. μέγιστη μάζα = 260 g
9. ελάχιστη μάζα = 264 g
10. ΔΗn (HCOOH) = -55 kJ/mol
11. Q=20 kJ
12) 12,5 mL
13) α = 2∙10-4 -
Απαντήσεις (ΑΙ):
- Συνολικό άθροισμα mol (HCOOH + HCOOK + HCOONa)
- 4,00 mol. (δοσμένο)
- Θεωρητικό ελάχιστο και μέγιστο pH του Y1
- Όλη HCOOH (1,00 M): [H+] ≈ sqrt(Ka·C) = sqrt(10⁻⁴·1) = 1·10⁻² M ⇒ pH ≈ 2,00.
- Όλο HCOONa (1,00 M): [OH⁻] ≈ sqrt(Kb·C) = sqrt(10⁻¹⁰·1) = 1·10⁻⁵ ⇒ pOH = 5 ⇒ pH = 9,00.
- Άρα: pH_min =2.00, pH_max =9.00.
- Ελάχιστη και μέγιστη μάζα του μείγματος A
- Ελάχιστη (όλη HCOOH): 4,00·46 = 184 g.
- Μέγιστη (όλη HCOOK): 4,00·84 = 336 g.
- Τ1 + K₂Cr₂O₇/H⁺ → αέριο. Όγκος V (p = 5 atm, T = 227 °C = 500 K)
- n(CO₂) από Τ1 = 4 mol / 4 = 1,00 mol.
- V = nRT/P = 1·0.082·500 / 5 = 8.21 L.
- Μάζα CO₂ που παράγεται στο Τ2 (KMnO₄ / H⁺)
- n = 1,00 mol → m = 1·44 = 44,0 g.
- Όγκος H₂ (STP) από T3 με περίσσεια Mg (χαμηλή T) — min και max
- Αν δεν υπάρχει HCOOH στο Τ3 → min = 0 L.
- Αν όλο το τμήμα Τ3 είναι HCOOH: n_HCOOH(T3)=1,00 mol, αντίδραση 2 HCOOH → H₂ ⇒ n(H₂)=0,5 mol ⇒ V_STP = 0,5·22.4 = 11. 1 L.
- Άρα 0 L ≤ V_H2 ≤ 11.2 L.
- Όγκος CO₂ (STP) από T4 με περίσσεια NaHCO₃/KHCO₃ — min και max
- Κάθε mol HCOOH → 1 mol CO₂. Τ3 έχει max 1,00 mol HCOOH → V_max = 1·22.4 = 22.4 L. Min = 0.
- Άρα 0 L ≤ V_CO2 ≤ 22.4 L.
- Αν pH = 4, ποια είναι η μέγιστη πιθανή μάζα του μείγματος A;
- pH = pKa ⇒ [A⁻]/[HA] = 1 ⇒ n_HA = n_A = 2,00 mol.
- Για μέγιστη μάζα επιλέγουμε το βαρύτερο άλας HCOOK: m = 2·46 + 2·84 = 92 + 168 = 260 g.
- Άρα μέγιστη μάζα = 260 g.
- Αν pH = 5, ποια είναι η ελάχιστη πιθανή μάζα του μείγματος A;
- pH = 5 ⇒ [A⁻]/[HA] = 10 ⇒ n_HA = 4/(1+10) = 4/11 = 0,363636 mol, n_A = 3,636364 mol.
- Για ελάχιστη μάζα επιλέγουμε το ελαφρύτερο άλας HCOONa: m = 0,363636·46 + 3,636364·68 = 264,0 g.
- Άρα ελάχιστη μάζα = 264 g.
- Αν pH = 3 και κατά την πλήρη εξουδετέρωση του Y1 από KOH ελευθερώνονται 200 kJ, να υπολογίσετε ΔHⁿ (HCOOH) (ανά mol HCOOH)
- pH = 3 ⇒ [A⁻]/[HA] = 10^(3−4)=0.1 ⇒ n_HA = 4/(1+0.1) = 4/1.1 = 3,636364 mol.
- Q_total = 200 kJ εκλύεται για την εξουδετέρωση ΟΛΟΥ του HA ⇒ ΔH per mol = −Q_total / n_HA = −200 / 3.636364 = −55,0 kJ·mol⁻¹.
- Άρα ΔHⁿ(HCOOH) = −55,0 kJ·mol⁻¹ (εκλυόμενο).
- Αν pH = 5, πόση θερμότητα εκλύεται κατά την πλήρη εξουδετέρωση του Y1 από NaOH;
- Από (10) χρησιμοποιούμε ΔHⁿ = −55,0 kJ·mol⁻¹. Για pH = 5, n_HA = 0,363636 mol (βλ. (9)).
- Q = n_HA·ΔH = 0,363636·(−55,0) = −20,0 kJ (εκλύονται 20,0 kJ).
- Άρα Q = 20,0 kJ εκλυόμενο.
- Πόσα mL προτύπου διαλύματος NaOH 1 M απαιτούνται για ογκομέτρηση 25 mL από Y1 αν pH = 4;
- Συνολική συγκέντρωση συνοτ. ειδών = 1,00 M ⇒ σε 25 mL έχουμε 0,0250 mol συνοτ. ειδών. Για pH=4, frac_HA = 1/(1+1)=0.5 ⇒ n_HA_in_25mL = 0,0250·0.5 = 0,01250 mol.
- Όγκος NaOH 1,00 M = n / 1 = 0,01250 L = 12,5 mL.
- Βαθμός ιοντισμού α(HCOOH) στο Y1 όταν pH = 4
- Σε pH = 4: [H+] = 10⁻⁴ M. Για το HA που υπάρχει: [HA] = 0,50 M (είναι το μισό της συνοτ. 1,00 M).
- Βαθμός ιοντισμού α = x / [HA]_initial = 1·10⁻⁴ / 0,50 = 2·10⁻⁴ = 0,0002 = 0,02%.
-
Επειδή κάθησα και έγραψα αναλυτικές λύσεις, τις παραθέτω.
https://arxeialykeioy.wordpress.com/wp-content/uploads/2025/11/1_page_1-1764081696.9451.jpg
-
Δημητρη εξαιρετικη δουλεια, μπραβο! Νομιζω ο βαθμος ιοντισμου α=2×10-4. Για το Q ξέρω οτι προτιμας το – σαν προσημο, εγω θα προετινα εκλυονται πχ 20 kJ. μπραβο και παλι
-
Καλό μεσημέρι Παναγιώτη.Ιδιαίτερο και ενδιαφέρον ζήτημα.Το κατάλαβα όμως κι εγώ τόσο γρήγορα όσο ο Ραν Ταν Πλαν το πάτημα στην ουρά του από τον Άβερελ(Μετά από τρεις σελίδες πήδηξε στον αέρα κάνοντας κάι κάι).
-
Καλησπέρα αγαπητέ Θύμιο, σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο – έχει ενδιαφέρον π.χ. ότι το pH του διαλύματος επηρεάζει το εκλυόμενο ποσό θερμότητας από την εξουδετέρωση κ.α. – νομίζω ότι κατάλαβες το θέμα ‘πιο γρήγορα και από τη σκιά σου’ !
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 εβδομάδες
Ας μελετήσουμε τις ταλαντώσεις δύο σωμάτων
Δύο σώματα Α και Β με μάζες m1=1kg και m2=4kg αντίστοιχα, τα οποία θεωρούμε υλικά σημεία αμελητέων διαστάσεων, ηρεμούν σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμ […]-
Καλημέρα Διονύση.
Ωραίο θέμα με μια θετική παρατήρηση για
τα παιδιά που ξέρουν να αναλύουν διαγράμματα, όπου εν προκειμένω
στα διαγράμματα του iv) επαληθεύεται το d=1m του iii) ερωτήματος!
Καλή βδομάδα
(Στη 5η σειρά της απάντησης του iii) ερωτήματος αντί “ακραίαδεξιά”νομίζω πρέπει αριστερά.) -
Καλό μεσημέρι Παντελή.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την σωστό προσδιορισμό της θέσης (δεξιά-αριστερά)! -
καλημέρα σε όλους
πολύ καλή, Διονύση
(θα έβαζα, πάντως, ένα πρώτο “διευκολυντικό” ερώτημα: με τη βοήθεια των διαγραμμάτων να διακαιολογήσετε ότι αρχικά τα ελατήρια είναι επιμηκυμένα
“όλα τα λεφτά”, πάντως είναι το σχόλιο…
α, ναι, ο υποψήφιος θεατρικός συγγραφέας σε ευχαριστεί για την ενημέρωση) -
Καλησπέρα Βαγγέλη.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και χαίρομαι που σου άρεσε. -
ΔΙονύση καλησπέρα.
Άλλη μία όμορφη άσκηση μας παρουσιάζεις. Έχεις έμπνευση και η σειρα των ασκήσεων στις ταλαντώσεις είναι η μία καλύτερη από την άλλη. -
Καλημέρα Χρήστο και σε ευχαριστώ για το θετικό σχόλιο.
Να είσαι καλά. -
Διονύση πολύ καλή.
Πάντα μου αρέσουν οι πληροφορίες που προκύπτουν από διαγράμματα.
Το καλύτερό μου είναι το χ΄ και βεβαίως το σχόλιο. (Νομίζω ότι στο σχόλιο πρέπει να γράψεις άξονας x και όχι y, επίσης σίγουρα δεν πρέπει να μένουμε στο ότι η μόνη αρχική φάση που είναι στην ύλη είναι το π/2, αφού τέτοια θέματα βοηθούν, όχι όλους αλλά πάντως κάποιους μαθητές)
Καλημέρα -
Καλημέρα Στέφανε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
-
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή. Αλλά περιέχει “απαγορευμένη” αρχική φάση και αποδεικνύει την ανοησία της οδηγίας “Να μη δίνονται και να μη ζητούνται δηλαδή οι εξισώσεις κίνησης με αρχική φάση διάφορη του 0 και του π/2 σε ερωτήματα ασκήσεων και προβλημάτων.” Δηλαδή ο ορισμός της θετικής φοράς ενός άξονα και η επίδρασή της στις αρχικές συνθήκες δεν πρέπει να διδάσκεται;
Στο σχόλιο θίγεις και ένα ακόμα θέμα. Λόγω ανυπαρξίας πολλές φορές πειραμάτων, δεν γνωρίζουν πως να βαθμολογούν άξονες. -
Πολύ ωραία Διονύση! Πολύ ωραίο επίσης το ερώτημα το τελευταίο!
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 εβδομάδες, 2 μέρες
Οι επιταχύνσεις με ή χωρίς ολίσθηση.
Ένα σώμα Σ1 ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο δεμένο στο άκρο ιδανικού ελατηρίου σταθεράς k, με φυσικό μήκος l0. Εκτρέπουμε το σώμα προς τα δεξιά […]-
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή, με το κερασάκι να είναι το τελευταίο ερώτημα!
-
Γεια σου Διονύση, ωραία άσκηση.
-
Θέμα Διονύση, που αναγνωρίζεται από χιλιόμετρα….με τον βαθμό δυσκολίας
αυξημένο στο ερώτημα (ii) όπου και εμφανίζεται σχετική κίνηση…Αποστόλη, το τελευταίο ερώτημα (iii) συμφωνώ πως είναι πολύ καλό,
θα μπορούσε να υπάρξει ανεξάρτητο ως Θέμα Β, με δεδομένο πως
αρχικά θα υπάρξει ολίσθηση, αλλά κατά τη γνώμη μου έχει πιο εύκολη
απάντηση από το (ii) που δεν είναι άμεσα αντιληπτό το είδος κίνησης.Για άρση παρεξηγήσεων, αν τυχόν διαβάζει κάποιος μαθητής, η λογική
τέτοιων θεμάτων με σχετική κίνηση μεταξύ των δύο σωμάτων, τα τελευταία
χρόνια, είναι εκτός εξέτασης -
Καλημέρα και καλή Κυριακή σε όλους.
Αποστόλη, Παύλο και Θοδωρή σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Θοδωρή δεν νομίζω ότι το θέμα εξετάζει την σχετική κίνηση μεταξύ των δύο σωμάτων.
Κυκλοφορούν άπειρες ασκήσεις με τα δυο σώματα, το ένα πάνω στο άλλο, να εκτελούν αατ. Απλά εδώ στο ii) ερώτημα έχουμε αυξήσει το πλάτος και υπάρχει ολίσθηση. Δεν μελετώ την κίνηση τώρα των δύο σωμάτων, παρά μόνο την αρχική επιτάχυνσή τους, θεωρώντας απλό το βήμα, η μέχρι τώρα στατική τριβή, να μετατρέπεται σε τριβή ολίσθησης.
Όσον αφορά το iii) ερώτημα αρκεί η απάντηση” Αφού η τριβή είναι τριβή ολίσθησης, κάποια μηχανική ενέργεια, μετατρέπεται σε θερμική. Άρα η ενέργεια που παρμένει στο σύστημα ως “ενέργεια ταλάντωσης” είναι μικρότερη”.
Το αν βρήκα ευκαιρία!!! την παραπάνω πρόταση να την δικαιολογήσω λίγο πιο αναλυτικά είναι μια επιλογή, που δεν καθιστά την άσκηση “εκτός ύλης”… -
Καλημερα Διονυση. Συμφωνω η ασκηση ειναι εντος υλης και πολυ καλη. Ολες οι ταχυτητες παντα σχετικες ειναι. Εκτος υλης (κακως) ειναι μονο οι διαφορετικες τιμες μετρησεων μεταξυ διαφορετικων συστηματων αναφορας λογω σχετικων ταχυτητων.
Μια παρατηρηση μονο. Αφου γραφεις οτι οι τριβες εχουν σιγουρα μειωσει την μηχανικη ενεργεια του συστηματος διοτι δεν υπαρχει περιπτωση κατα την ολισθηση να μην παραχθει θερμοτητα,αρα η ενεργεια ταλαντωσης εχει μειωθει,εκει το ερωτημα το εχεις καθαρισει.
Το θεμα των εργων των τριβων που ασκουνται στο κατω σωμα και στο πανω σωμα σε τι εχει μετατραπει κλπ ειναι αρκετα δυσκολο και δεν θα το εβαζα στην συγκεκριμενη ασκηση στο τελος ουτε ως παρατηρηση. Ειναι μεν ενδιαφερον αλλα κατα την γνωμη μου ολιγον ασχετο με την ασκηση,σε παει αλλου και ισως ο οχι πολυ καλος υποψηφιος να νομισει οτι πρεπει να το γραψει.Ειμαι γενικα της σχολης οτι οσο πιο λιγα γραφουμε τοσο το καλυτερο 🙂 -
Καλημέρα, καλή Κυριακή
Συμφωνώ Διονύση, “κυκλοφορούν άπειρες ασκήσεις με τα δύο σώματα το ένα πάνω στο άλλο, να εκτελούν ΑΑΤ”
αλλά οι 8/10 λύνονται κάνοντας χρήση “καταχρηστικών παραδοχών” (*) …..Θυμίζω δικό σου σχόλιο 11/12/2013
“Η ενέργεια που μοιράζεται είναι το 1/2 mυmax^2.
Η στατική τριβή δεν έχει τα χαρακτηριστικά μιας χωροεξαρτώμενης συντηρητικής δύναμης, οπότε ας αφήσουμε στην άκρη τις “δηλωτικές” λογικές που αποκτούν …θεολογικά χαρακτηριστικά… με το υποστηρίζουμε το ένα ή το άλλο…”12 χρόνια μετά δε νομίζω πως άλλαξαν πολλά, το βλέπω στην προ υπάρχουσα του σχολείου “γνώση” που μεταφέρουν τα περισσότερα παιδιά στην τάξη…
(*) Κωνσταντίνε, το έγραψα όσο πιο κομψά μπορούσα
Αν δεν υπήρχε σχετική κίνηση μεταξύ των σωμάτων, θα είχαν ίδια ταχύτητα και επιτάχυνση. Κατά τη γνώμη μου δεν ενδιαφέρει μόνο το στιγμιαίο γεγονός έναρξης, αλλά και η συνέχεια, αφού αυτή καθορίζεται από τις “παρελθοντικές αρχικές συνθήκες”
Το πνεύμα στο προηγούμενο σχόλιο, δεν ήταν
“κακώς αναφέρεται γιατί είναι εκτός ύλης”Καλώς αναφέρεται γιατί στο ylikonet οι αναρτήσεις στοχεύουν στην κατανόηση φαινομένων, αλλά επειδή διαβάζουν και κάποιοι μαθητές, ας γνωρίζουν πως ένα τέτοιο θέμα για εξετάσεις είναι “εντός, εκτός και επί ταυτά” και ό,τι ο καθένας καταλάβει….
Εγώ θα έβαζα το (iii) ερώτημα αυτόνομα διαμορφωμένο κατάλληλα με μοναδική απαίτηση την αναφορά στη θερμική απώλεια μηχανικής ενέργειας λόγω τριβής ολίσθησης
-
Θοδωρη καλημερα. Δεν καταλαβα καθολου αυτα που λες για καταχρηστικες μεθοδους και για χωροεξαρτωμενες και για θεολογους κλπ.τι σχεση εχουν με την συγκεκριμενη ασκηση. Εδω εχεις ερωτησεις που αφορουν μια αρχικη χρονικη στιγμη και η κινηση δεν εχει καν ξεκινησει. Τι σε νοιαζει τι θα γινει στην συνεχεια? Υπαρχει τετοια ερωτηση στην ασκηση? Επισης οταν υπαρχει ολισθηση με οχι λειες επιφανειες παραγεται θερμοτητα και η μηχανικη ενεργεια ελατωνεται. Τι εντος εκτος και επι τα αυτα λες?
-
Κωνσταντίνε καλημέρα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την τοποθέτηση.
Τώρα με το Θοδωρή, μπορείτε να συμφωνείτε σε μερικά και να διαφωνείτε σε άλλα, αλλά τι να κάνουμε, δεν γίνεται να συμφωνούμε σε όλα! -
καλό μεσημέρι σε όλους
(απέχω για τους γνωστούς λόγους: ου γαρ το γήρας και οι ατελείωτες ιατρικές εξετάσεις)
μου άρεσε, Διονύση, κυρίως διότι είναι “πραγματική”,
η τριβή είναι υπαρκτή και “αδικημένη” δύναμη, διότι την συνδέουν μόνο με απώλεια ενέργειας, ενώ ο κόσμος μας δεν θα “έστεκε” χωρίς τριβές,
(θυμίζω πώς ο αείμνηστος Βέγγος, ως Θρασύβουλας, μετέφερε δίσκο με πορτοκαλάδα, και τον εαυτόν του, στον, επίσης, αείμνηστο Ηλιόπουλο, ως Αλέκο
κάποια σχετική ανάρτηση έχω κάνει και εδώ, αλλά σιγά που μπορώ να τη βρω)
άρα, Θοδωρή, εξακολουθώ να διαφωνώ με σένα και να συμφωνώ με τον Κωνσταντίνο, στο ότι η τριβή δεν μπορεί να προκαλέσει ταλάντωση
(στο τελευταίο ερώτημα του Διονύση με ποια δύναμη το πάνω σώμα εκτελεί ταλάντωση μαζί με το κάτω;)
ούτως ή άλλως ο ορισμός της ΑΑΤ, δινόταν ως ΓΑΤ,
(άλλο ορισμός και άλλο αιτίες που την προκαλούν)
είχε γραφτεί στο κεφάλαιο των Ταλαντώσεων του σχολικού βιβλίου της Β Γενικής
(…η απομάκρυνση αρμονική συνάρτηση του χρόνου…)
στο βιβλίο της Γ οι συγγραφείς θεώρησαν, και σωστά, ότι αυτό έχει γίνει ήδη
(όλα τα βιβλία γράφτηκαν την τριετία 1997-2000)
που κάποιοι ιντρούκτορες στο ΙΕΠ αφαίρεσαν εντελώς,
(αλήθεια με ποία πραγματικά προσόντα βρέθηκαν εκεί;)
χωρίς καν να ενημερώσουν και να ζητήσουν τη γνώμη του συγγραφέα
(μέγιστη αγένεια και αντισυναδελφική συμπεριφορά)
τον οποίο και συμβαίνει να γνωρίζω “προσωπικά”… -
Βαγγέλη ολα ειναι ατμός
-
Κωνσταντίνε,
“… και χάνονται, εκτός από τον έρωτα…”
δυστυχώς φτωχύναμε από σεναριογράφους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς…
(και κάποιοι, εκτός κυκλωμάτων, μάταια προσπαθούμε
https://ekountouris.blogspot.com/2012/03/blog-post_10.html) -
Βαγγέλη δεν ανοίγει η η κουρτίνα στη σκηνή του θεατρικού
-
καλησπέρα Παντελή
διαδικτυακά είμαι κατηγορίας Αβερέλ Ντάλτον, του αγαπημένου
δοκίμασε εδώ:
https://ekountouris.blogspot.com/search/label/%CE%88%CF%81%CE%B9%CF%82%20%CE%9C%CE%AE%CE%BB%CE%BF%CE%BD -
Καλημέρα Βαγγέλη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ο σύνδεσμος που ζητάει άδεια πρόσβασης δεν είναι αυτός που παραπέμπει στο Ιστολόγιό σου (αυτός λειτουργεί), αλλά ο σύνδεσμος όταν πατάς συνέχεια.
Η “συνέχεια” πρέεπι να παραπέμπει σε κάποιο αρχείο που έχεις στο Google Drive και αυτό το αρχείο πρέπει να γίνει κοινόχρηστο για να μορεί κάποιος να το ανοιξει. -
καλημέρα σε όλους
ευχαριστώ Διονύση
έκανα μια αλλαγή μήπως και…
https://ekountouris.blogspot.com/2025/11/blog-post_24.html -
Τώρα είναι εντάξει Βαγγέλη.
-
Καλημέρα Διονύση. Πολύ όμορφη.
Την προχώρησα λιγο…..https://i.ibb.co/Bb2hMs5/SCAN-NOE-90.png -
Μια άλλη προσεγγιση για το τελευταιο ΘΜΚΕhttps://i.ibb.co/9kKnQ0zx/SCAN-NOE-92.png
-
Καλησπέρα Γιώργο.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό αλλά και για την παραπέρα μαθηματική επεξεργασία. -
“…….Αν, όπως στο αστρονομικό σύστημα, η μονάδα μάζας ορίζεται σε σχέση με τη δύναμη έλξης της, τότε οι διαστάσεις της M είναι L3T−2.»
Επομένως η μάζα μπορεί να μετρηθεί με ρολόγια και χάρακες. Και στον σχετικιστικό χωροχρόνο, όπου μπορούμε να μετρήσουμε και το μήκος σε μονάδες χρόνου, μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και για την μάζα.
Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι σε ένα κλασικό Νευτώνειο σύμπαν χρειαζόμαστε και χρονόμετρα και χάρακες, αλλά σε ένα σχετικιστικό σύμπαν, αυτό που περιγράφει η σύγχρονη φυσική, αρκούν μόνο τα χρονόμετρα. Με αυτά μπορούμε να ορίσουμε τις αποστάσεις και εντέλει όλες τις φυσικές ποσότητες.
Με λίγα λόγια, το «όλα είναι ατμός» στην φιλοσοφία του Θανάση Βέγγου ως Θρασύβουλα στην ταινία του 1962, … πρέπει να αντικατασταθεί με το «όλα είναι χρόνος» .
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 εβδομάδες, 2 μέρες
Κάποιο φρένο ίσως;
Δείτε παρακάτω ένα δίωρο διαγώνισμα, που δόθηκε σε μαθητές-υποψήφιους και μου έστειλε συνάδελφος Μήπως συνάδελφοι έχουμε χάσει εντελώς το μέτρο;-
Καλησπέρα Διονύση.
Έχουμε ένα φαύλο κύκλο:
Οι συνάδελφοι βάζουν τέτοια θέματα διότι οι ΚΕΕ έβαλαν τέτοια.
Οι ΚΕΕ βάζουν τέτοια θέματα διότι ξέρουν ότι οι συνάδελφοι προετοίμασαν τα παιδιά σε τέτοια θέματα.
Η Φυσική και η σκέψη των παιδιών δεν προωθείται.
Διαβάζουμε στον πρόλογο του βιβλίου 200 Puzzling Problems in Physics:
In our experience, an understanding of the laws of physics is best acquired
by applying them to practical problems. Frequently, however, the problems
appearing in textbooks can be solved only through long, complex calculations,
which tend to be mechanical and boring…..Μηχανικές και βαρετές.
Εμείς τώρα τι θα κάνουμε αν μια ΚΕΕ βάλει ένα πρόβλημα που δεν είναι βαρετό;
-Δεν περίμεναν τα παιδιά τέτοιο θέμα!
-Είναι ανφαίαρ να ζητάμε αποδείξεις!
Θυμάμαι στο παρελθόν:
-Και που είδατε κινητή τροχαλία στο σχολικό βιβλίο;Τα μέλη των ΚΕΕ προτιμούν να είναι βαρετοί από το να ακούσουν τα εξ αμάξης.
-
Γιάννη ο φαύλος κύκλος είναι το μόνο σίγουρο!
Αλλά
Αλλά είμαστε στον Νοέμβρη μήνα και βάζουμε αυτό το διαγώνισμα στα παιδιά;
Τα σκοτώνουμε!!!!
Με τι ηθικό θα συνεχίσουν;
Και αυτό πέρα από το αν τα θέματα των προηγούμενων χρόνων που επέλεξε να βάλει ο συνάδελφος είναι τώρα, εντός ύλης. Αλλο το στερεό που διδάσκαμε το 2015, άλλο το στερεό σήμερα… -
καλησπέρα σε όλους
απλό, καμία σχέση με υπερπαραγωγές, βασική αιτία μίσους της Φυσικής
υπερβολικός ο χρόνος 2 ωρών, ο μέτριος μαθητής τελειώνει σε μισή ώρα
ηθικόν δίδαγμα: ζητούνται προτάσεις για δίκαιη και σωστή αξιολόγηση παντού, Δημόσια Σχολεία, Ιδιωτικά Σχολεία, Φροντιστήρια, Βιβλία κ.α. -
Γεια σου Βαγγέλη .
Σε μισή ώρα δεν το βλέπω να τα τελειώνει. -
Διονύση υποθέτω ότι στο “εντός ύλης” έχεις ερωτηματικό.
-
Καλησπέρα Διονύση και σε όλους τους συμμετέχοντες. Βλέπουμε ένα διαγώνισμα με αντιγραφή θεμάτων Πανελλαδικών. Τι ακριβώς προσφέρει; Να δουν οι υποψήφιοι τι τους περιμένει; Ας τους συστήσει να ξεφυλλίσουν τα παλιότερα θέματα και να διαβάσουν τις λύσεις τους. Αν ένας υποψήφιος λύσει παλιά θέματα είναι έτοιμος για εξετάσεις; Γιατί αυτά και όχι κάποια άλλα;
Στο διαγώνισμα τετραμήνου, μαθητής μου στο σχολείο μου έλυσε άσκηση με ΑΔΣ χρησιμοποιώντας ροπή αδράνειας, διότι έτσι του το έμαθε ο φροντιστής του. Τον ρώτησα τι είναι η ροπή αδράνειας και δεν ήξερε!
Κάποιοι κάνουν πειράματα, δε μπορούν να προσαρμοστούν, θέλουν να εντυπωσιάσουν πόσο καλοί είναι στη λύση δύσκολων θεμάτων, θέλουν να κερδίσουν στον ανταγωνισμό ή είναι άπειροι; Όποιος κι αν είναι ο λόγος στο τέλος ο μαθητής την πληρώνει. -
Γεια σου Ανδρέα.
Όταν εξαιρούν από την ύλη τη ροπή αδράνειας σου λένε εμμέσως πλην σαφώς “Όχι ασκήσεις Δυναμικής στερεού”.
Δεν σου λένε να αντικαταστήσεις τις ράβδους του ασκησιολογίου σου με αβαρείς!Επίσης όταν θέλεις να γράψεις υcm (διότι δεν θέλεις να τρομάξεις τους μαθητές σου) πρόσθεσε το “ομογενής” στον κύλινδρο ή τροχό.
-
Γεια σας παιδιά. Πέραν του ότι είναι ένα κακόγουστο διαγώνισμα, το σημαντικότερο είναι αυτό που γράφει ο Διονύσης: τα παιδιά κάνουν έναν αγώνα και εμείς αντί να είμαστε συνοδοιπόροι, τα εξοντώνουμε ψυχολογικά από νωρίς;
-
Γιάννη, πρώτα δηλώνω Χιουμορίστας και μετά Φυσικός
προφανώς αστειεύομαι,
3 ώρες, τουλάχιστον, χρειάζονται από καλόν μαθητή -
Καλημέρα συνάδελφοι και ευχαριστώ για τα σχόλια.
Να προσυπογράψω το σχόλιο του Αποστόλη:
“Πέραν του ότι είναι ένα κακόγουστο διαγώνισμα, το σημαντικότερο είναι … ότι τα παιδιά κάνουν έναν αγώνα και εμείς αντί να είμαστε συνοδοιπόροι, τα εξοντώνουμε ψυχολογικά από νωρίς”
Όσον αφορά το χρόνο, συμφωνώ με το Βαγγέλη. Τρεις ώρες και βάλε!!!!
Και αυτό με την προϋπόθεση ότι ο μαθητής δεν χρειάζεται να προβληματιστεί σε κάτι, τα ξέρει όλα απέξω και ανακατωτά και απλώς γράφει…. -
Σχόλιο προς τον Ανδρέα Ριζόπουλο, που ανέφερε ότι: “Στο διαγώνισμα τετραμήνου, μαθητής μου στο σχολείο μου έλυσε άσκηση με ΑΔΣ χρησιμοποιώντας ροπή αδράνειας, διότι έτσι του το έμαθε ο φροντιστής του. Τον ρώτησα τι είναι η ροπή αδράνειας και δεν ήξερε!”
Το πιθανότερο Ανδρέα είναι ότι χρησιμοποίησε βοήθεια από AI για να λύσει την άσκηση την ώρα του διαγωνίσματος. Συνέβη ακριβώς το ίδιο σε εμένα και ο μαθητής δεν παραδεχόταν ούτε στους φίλους του τη χρήση ΑΙ, μέχρι που του είπα ότι η ροπή αδράνειας είναι εκτός ύλης και δεν διδάσκεται οπότε… αναγκάστηκε να το παραδεχθεί.
Μαθαίνω από φιλολόγους ότι είναι πολύ συνηθισμένο να γραφουν ολόκληρες εκθέσεις με ΑΙ!
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 εβδομάδες, 4 μέρες
Δύο σώματα και ένα σύστημα ταλαντώνονται
Τα δύο σώματα Σ1 και Σ2 με μάζες m1=1kg και m2=3kg αντίστοιχα, ηρεμούν σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμένα στα άκρα δύο ιδανικών οριζοντίων ελατηρίω […]-
Καλημέρα Διονύση.
Πολύ όμορφη. Έχουμε συνηθίσει τα νήματα να κόβονται ή κάποια στιγμή να χαλαρώνουν.
Και η ερώτηση βιαστικού μαθητή.
Κι αν η αρχική εκτροπή ήταν d=0,5m?
Δεν θέλω να το σκέφτομαι παιδί μου…. -
Καλημέρα Γιώργο.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο, αλλά μην κάνεις …”ακατάλληλες” προεκτάσεις! -
Καλησπέρα Διονύση
Εξαιρετική. Όπως αναφέρει ο Γιώργος έχουμε συνηθίσει να κόβονται τα νήματα -
Καλο μεσημέρι Χρήστο, σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ναι, δεν ήθελα να κόβονται νήματα, απλά να έχω ταλάντωση ενός συστήματος και να παίζεται ένα πινγκ-πονγκ μεταξύ συστήματος και ενός σώματος…
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 2 εβδομάδες, 6 μέρες
Οι ταχύτητες δύο κινητών στους ίδιους άξονες.
Μετά την πρόσφατη ανάρτηση «Γραφική παράσταση σε κοινούς άξονες», ας δούμε κάτι ανάλογο, αλλά με γραφικές παραστάσεις της ταχύτητας δύο κινητών. […]-
Καλημέρα Διονύση.
Όταν το θέμα έχει και παραστάσεις είναι ομορφότερο και πρέπει να …”έλκει”.
Το τελευταίο ερώτημα κάνει το μαθητή … ανοιχτομάτη!
Πάντως δεν θα πω, μα κίνηση με μεταβλητή επιτάχυνση
δεν υπάρχει στη θεωρία ,γιατί… υπάρχει στην ερώτηση 27!
Να είσαι καλά -
Καλησπέρα και από δω Παντελή.
Σε ευχαριστώ για τον σχολιασμό.
Όσον αφορά με την μεταβλητή επιτάχυνση, προφανώς δεν μελετάω καμιά τέτοια κίνηση. Απλά μέσω της κλίσης υπολογίζεται η επιτάχυνση και … προκύπτει ότι δεν είναι σταθερή! -
Καλησπέρα Διονύση.
Άσκηση για μαθητές που έχουν εμπεδώσει καλά τι εκφράζει η κλίση και τι παίρνουμε από το διάγραμμα ταχύτητας -χρόνου.
Πολύ ωραίο το τελευταίο ερώτημα να απαντηθεί δια του αποκλεισμού. -
Καλημέρα Χρήστο.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Όσο για το τελυταίο ερώτημα, στόχευσε στην 2η πληροφορία που πρέπει να ψάχνουν ο μαθητές όταν παιρνουν ένα διάγραμμα. Αν έχουν εμπεδώσει (όπως λες) την κλίση, να μην ξεχνούν τα εμβαδά…
-
- Φόρτωσε Περισσότερα