-
H/o Βαγγέλης Κουντούρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 1 εβδομάδα
Ο μυστικός πράκτωρ κ. Φανερός
Ο μυστικός πράκτωρ κ. Φανερός, παρέλαβε από τον αρχηγό του ένα σφραγισμένο φάκελο, που περιείχε μια λευκή σελίδα στην οποία ήταν γραμμένος ο αριθμός 123, το […] -
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 1 εβδομάδα
Κύματα προς τα δεξιά και προς τα αριστερά
1) Κατά μήκος ενός γραμμικού ελαστικού μέσου διαδίδεται ένα εγκάρσιο αρμονικό κύμα και βγάζοντας μια φωτογραφία μιας ορισμένης περιοχής τη στιγμή t=0, πή […]-
Καλησπέρα Διονύση. Συντονισμός. Σήμερα ξεκίνησα κύματα και ποια θα μπορούσε να είναι καλύτερη διδακτική πρόταση από μια ερώτησή σου πάνω στην κυματική εικόνα. Πριν αρχίσουμε τις εξισώσεις.
Δε χρειάζεται να ξέρουν οι μαθητές, που είναι η πηγή ή αν έχουμε ένα άπειρο κύμα για να απαντήσουν. Αρκεί να έχουν καταλάβει ότι ένα σημείο του μέσου θα κάνει ό,τι και το γειτονικό του πριν ή μετά από αυτό.
Εναλλακτικά – επειδή οι μαθητές δεν είναι και πολύ της σχεδίασης – αντί να μετακινήσουμε όλο το στιγμιότυπο, μπορούμε να μετακινήσουμε – ανάποδα – το σημείο πάνω στο στιγμιότυπο. -
Καλημέρα Ανδρέα, σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Τελικά φαίνεται ότι κατάφερα να … συντονιστώ!, με την διδασκαλία στο σχολείο… -
Kαλημέρα Διονύση.Πολυ χρησιμη ασκηση σε ενα θεμα οπου σε εμας φαινεται απλο,ομως για καποιο λογο οι υποψηφιοι αντιμετωπιζουν δυσκολία.Αρα καλα κανεις και δειχνεις την μεθοδο.
-
Ανατροφοδότηση (για να είμαστε in). Την έδωσα στους μαθητές μου σήμερα. Σε δυο τμήματα Θετικής και Υγείας – 40 μαθητές – την έλυσαν 2. Έχουν εκπαιδευτεί σε ασκήσεις με εξισώσεις και την κυματική εικόνα, δεν την έχουν καταλάβει.
-
Καλημέρα Κωνσταντίνε και Ανδρέα.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό και συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση, αφού μεσολάβησε και ένα ταξίδι για συνάντηση του χειμώνα 🙂
Ανδρέα οι μαθητές μαθαίνουν ό,τι τους διδάσκουμε. -
Καλημέρα Διονύση
Είμαι φαν αυτού του είδους ερωτήσεων που φυσικά είσαι μετρ σε αυτό. Θα ήθελα ένα τέτοιο β θέμα. -
Καλημέρα Χρήστο και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ας ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή θα δούμε πολλά ανάλογα θέματα στις εξετάσεις…
-
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Περικλης Μουρατιδης είναι πλέον φίλοι πριν από 4 μήνες, 1 εβδομάδα
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Αλεξίου Βασίλειος είναι πλέον φίλοι πριν από 4 μήνες, 1 εβδομάδα
-
Ο/η Διονύσης Μάργαρης και ο/η
Γιώργος Παναγόπουλος είναι πλέον φίλοι πριν από 4 μήνες, 1 εβδομάδα
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 1 εβδομάδα
Το ελατήριο και ο νόμος του Hooke
Έχουμε ένα ελατήριο το οποίο κρέμεται από το ταβάνι, στο κάτω άκρο του οποίου μπορούμε να κρεμάμε όμοια βαράκια, όπου το καθένα έχει βάρος w […]-
Καλημέρα Διονύση. Υποδειγματική άσκηση και διδακτική λύση, που μπορεί να αξιοποιηθεί και στο Γυμνάσιο. Ευχαριστούμε!
Έδωσα στη Γ Λυκείου τιμή σταθεράς ελατηρίου εκφρασμένη σε Ν/cm και η μετατροπή… -
Καλό απόγευμα Μίλτο και σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Μα, και συ, Ν/cm!!!
Τι πράγματα είναι αυτά; -
πολύ καλή, Διονύση, και “νόμιμη”
(έχω εδώ και 20+ χρόνια καταθέσει δημόσια τη διαφωνία μου, αλλά και την αποδοχή μου ότι το επίσημο σχολικό βιβλίο είναι σωστό, ακόμα και όταν κάνει λάθος
όποιος θέλει ρίχνει και μια ματιά εδώ: https://ekountouris.blogspot.com/2015/01/hooke.html
το βιβλίο μου έχει εξαντληθεί, δεν έφτασε στην Ιθάκη…)
Μίλτο, έδωσα στη Β Γυμνασίου, παρουσία μου, την ερώτηση: να δείξετε ότι η “μικρή” μονάδα μέτρησης της πυκνότητας 1g/cm^3 είναι μεγαλύτερη από τη “μεγάλη” μονάδα 1Κg/m^3, πολύ καλά αποτελέσματα -
Καλησπέρα Βαγγέλη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Κάνε κοινόχρηστο το αρχείο, για να ανοίγει η “συνέχεια”… -
Καλησπέρα Διονύση. Άριστη μελέτη για τη συμπεριφορά των ελατηρίων. Κρίμα που δεν κάνω στην Α΄. Σε όλα τα εργαστήρια υπάρχει ορθοστάτης και σετ ελατηρίων με βαρίδια, άρα μπορεί να γίνεται παράλληλα και επίδειξη. Τα ελατήρια έχουν ταμπελάκια όπου αναγράφεται η Fmax που μπορούν να δεχτούν για ελαστική παραμόρφωση και φυσικά και το k. Όρεξη να υπάρχει.
Εναλλακτικά
Νόμος Hooke
Βαρίδια και ελατήρια -
καλησπέρα Διονύση
έκανα μια προσπάθεια… -
Γεια σου Βαγγέλη.
Μάλλον δεν άλλαξε κάτι. Δεν είναι κοινόχρηστο το αρχείο.
Ενώ 1g/cm^3 = 1kg/L. -
δοκιμάζω άλλη μία φορά, δεν ξέρω τί πρέπει να κάνω
https://ekountouris.blogspot.com/2025/02/blog-post_3.html
(Μίλτο 1gr/cm^3 = 1000kg/m^3, το 1L δεν είναι
μονάδα του S.Ι.) -
Καλημέρα Ανδρέα, καλημέρα σε όλους.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την ενημέρωση με τις προσομοιώσεις Phet.
Βαγγέλη, όλα τώρα είναι εντάξει. -
Καλησπέρα Βαγγέλη.
Ο τελευταίος σύνδεσμος που έδωσες οδηγεί στην ανάρτηση “Φυσική Α Λυκείου: ορισμός φυσικού μεγέθους” και όχι σε ανάρτηση σχετική με το νόμο Hooke. Για το συνημμένο αρχείο της ανάρτησης Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: νόμος του Hooke παραμένει το πρόβλημα, δεν ανοίγει και ζητείται πρόσβαση. -
Βαγγέλη δεν ξέρω τι να κάνω, δοκίμασε εδώ
Θέματα Φυσικής: Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: νόμος του Hooke
ή εδώ https://ekountouris.blogspot.com/
(κατέβα αριστερή στήλη, ετικέτες αλφαβητικά, νόμος Hooke) -
Βαγγέλη δοκίμασα με την ετικέτα νόμος Hooke και υπάρχουν τέσσερις αναρτήσεις με αυτή την ετικέτα. Οι τρεις είναι ίδιες με τίτλο “Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου: νόμος του Hooke” αλλά με διαφορετική ημερομηνία, όπου και στις τρεις οι σύνδεσμοι των αντίστοιχων συνημμένων αρχείων έχουν πρόβλημα. Η τέταρτη ανάρτηση έχει τίτλο “Δυναμόμετρο” και από ότι είδα είναι απόσπασμα από το πολλαπλό βιβλίο Φυσικής Α’ Λυκείου 2000-2001 (εδώ ο σύνδεσμος είναι εντάξει).
Παλιά αρχεία αποθηκευμένα στο Google Drive και Google Docs έχουν προβλήματα και αυτό οφείλεται σε διάφορες αλλαγές που κάνει συχνά η Google. Η μόνη σίγουρη λύση είναι αν έχεις αποθηκευμένο το αρχείο τοπικά στον υπολογιστή σου να το ανεβάσεις πάλι στο Google Drive και να το κάνεις κοινόχρηστο.
Όσες αναρτήσεις σου έχω δει σχετικά παλιές, περίπου 10ετίας και παραπάνω, έχουν πρόβλημα με τα αποθηκευμένα αρχεία στο Google Drive, όπως η πολύ καλή ανάρτηση Όλες οι περιπτώσεις στο Φαινόμενο Doppler που είχα διαβάσει όταν την είχες δημοσιεύσει, αλλά δεν είχα αποθηκεύσει το σχετικό αρχείο pdf.
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 2 εβδομάδες
Μια μόνο στιγμή σε μια εξαναγκασμένη ταλάντωση
Ένα σώμα μάζας 2kg ταλαντώνεται στο άκρο οριζόντιου ιδανικού ελατηρίου, σταθεράς k=100Ν/m, σε λείο οριζόντιο επίπεδο με εξίσωση απομάκρυνσης x=0,5 […]-
Καλημέρα Διονύση. Τα είπες όλα σε μια μόνο στιγμή!
-
Πολύ καλή!
Οι εν ενεργεία συνάδελφοι ας μας πουν αν γίνονται τέτοιες στη σημερινή τάξη.
Τότε έκανα τέτοιες. -
Ωραία άσκηση,
Μια λεπτομέρεια:
Ισχύς περιοδικής δύναμης: PF = F·υ₁ = (-27,8)·(-1,2) = 33,36 W
Καλή συνέχεια.
-
Καλημέρα συνάδελφοι.
Αποστόλη, Γιάννη και Κώστα σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Αποστόλη, δεν τα είπα όλα σε μια στιγμή, είπα … μερικά για μια στιγμή!!!! -
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή. Αλλά είναι …δυο χρονικές στιγμές.
Μια άλλη προσέγγιση στο α ερώτημα: Όταν δείχνουμε στους μαθητές τις εξισώσεις της α.α.τ. εξάγουμε και την x2/A2+υ2/(ωδΑ)2 = 1 (με απόδειξη).
Η σχέση ισχύει και στην εξαναγκασμένη.
Τώρα αν ένας μαθητής δει την x=0,5∙ημ(4t), σύμφωνα με διπλανές συζητήσεις μπορεί να πει ότι είναι α.α.τ. και να πάρει ΑΔΕΤ…..
Γιάννη κάθε χρόνο κάνω την
Ρυθμοί μεταβολής στην εξαναγκασμένη ταλάντωση -
Καλημέρα Ανδρέα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Την σχέση που διδάσκεται στις αατ, μεταξύ απομάκρυνσης και ταχύτητας, είχα στο μυαλό μου, όταν έγραφα την άσκηση.
Σκόπιμα όμως επέλεξα να την ξεχάσω, όταν έγραφα τη λύση, επειδή το μήνυμα είναι:
Πάμε στην εξαναγκασμένη και μην την συγχέεται με την αμείωτη ελεύθερη αρμονική ταλάντωση με την επίδραση συντηρητικής δύναμης 🙂
ΥΓ
Τι διατύπωση επέλεξα, για να μην πω αατ!!!!
🙂 🙂 🙂
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 2 εβδομάδες
Ένα σύστημα σωμάτων κινείται
Δύο σώματα Α και Β με μάζες m1=2kg και m2=1kg αντίστοιχα, ηρεμούν σε ένα οριζόντιο επίπεδο, με το οποίο εμφανίζουν τον ίδιο συντελεστή τριβής ολίσθησης μ […]-
καλησπέρα σε όλους
πολύ καλή “ποιοτική” και “πραγματική” άσκηση, Διονύση
και “όλα τα λεφτά” η “συμπεριφορά” του σώματος Β που αρχικά “αδιαφορεί” για την δύναμη που δέχεται από το ελατήριο, η οποία και συνέχεια αυξάνεται, διότι η επιμήκυνσή του συνέχεια αυξάνεται, επειδή κινείται το σώμα Α,
και παραμένει ακίνητο, ώσπου αυτή να γίνει μεγαλύτερη από τη μέγιστη τριβή που μπορεί να δεχτεί από το δάπεδο -
Καλημέρα Βαγγέλη και καλό μήνα.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και χαίρομαι που σου άρεσε… -
Καλημέρα και καλό μήνα. Πολύ ωραία άσκηση Διονύση.
-
Καλημερα Διονύση και Βαγγελη. Διονυση περιττο να γραψω οτι η ασκηση ειναι χρησιμη. Αν επιλεξει κανεις 100 ασκησεις σου,δεν χρειαζονται περισσοτερες,και τις καταλαβει,γραφει αριστα διοτι αυτες περιεχουν ολες τις απαραιτητες μεθοδολογιες,ακομα και ασχετη να ειναι η ασκηση που θα πεσει.
Και μια ερωτηση απο μενα προς ολους :
Στο ερωτημα ii) ο Διονύσης οριζει την χρονικη στιγμη t1 ως την χρονικη στιγμη οπου το σωμα Β μολις αρχιζει να ολισθαινει.Σύμφωνοι. Ποση ειναι την χρονικη στιγμη t1 η επιταχυνση του σωματος Β; -
Καλημέρα Διονύση.
Ωραίο θέμα ,μπορώ να πω γέφυρα μεταξύ Β΄και Γ΄…
Καλό μήνα Χριστουγεννιάτικο!
(στην ηλεκτρονική διεύθυνσή σου βλέπω dmargariw και λέω μάλλον λάθος πλήκτρο πατήθηκε) -
Καλημέρα παιδιά.
Παύλο, Κωνσταντίνε και ΠΑντελή σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Κωνσταντίνε, λέω το ερώτημα να το αφήσω για τους… ιστορικούς του μέλλοντος 🙂
Παντελή σε ευχαριστώ για την ματιά σου, που δεν σου διέφυγε το w!
Βλέπεις το πλήκτρο στα Ελληνικά βγάζει “ς” στα Αγγλικά βγάζει “w”… -
Ενταξει παιδια αφου το ερωτημα που θετω ειναι μπας κλας μην το απαντατε 🙂
-
Γεια σου και πάλι Κωνσταντίνε.
Κανείς δεν είπε ότι το ερώτημά σου είναι “μπας κλας” !
Αλλά είναι ένα ερώτημα που μας έχει απασχολήσει στο παρελθόν, όχι μία φορά.
Πρόσφατα στην ανάρτηση του Στέφανου.
Και έχει γίνει νομίζω φανερή η διαφωνία μας, στο να πάμε τα πράγματα αυστηρά μαθηματικά και να πούμε ότι τη στιγμή t=0, αφού η αριστερη παράγωγος δεν είναι ίση με τη δεξιά, τότε δεν ορίζεται το μέγεθος.
Έτσι το ερώτημά σου “τι τιμή παίρνει η επιτάχυνση τη στιγμή t=0…” και αν αυτή είναι μηδέν ή διάφορη του μηδενός ή δεν ορίζεται, αποκτά μια …φιλοσοφική διάσταση…
Να επαναλάβω το τελευταίο μου σχόλιο, στη πρόσφατη ανάρτηση; Ας δώσω το σύνδεσμο… -
Διονυση αυτο που ρωταω τωρα ειναι διαφορετικο και πολυ πιο απλο.Μου αρεσε η διαταξη που εχεις φτιαξει για αυτο το ρωταω.Εδω Δεν υπαρχουν ασυνεχειες.Η αριστερη παραγωγος ειναι ιση με την δεξια και ειναι και οι δυο μηδεν οποτε δεν υπαρχει προβλημα.Δεν χρειαζεται ομως να μιλαμε για εξωτικά Μαθηματικα. Η συνισταμενη δυναμη πανω στο σωμα Β την χρονικη στιγμη t1 ποση ειναι? Εχεις δωσει τριβη ολισθησης ιση με μεγιστη στατικη. Αρα την στιγμη t1 η συνισταμενη δυναμη οριζεται μια χαρά και ειναι μηδεν.Αρα απο F=mα και η επιταχυνση ειναι μηδεν. Το ερωτημα το θεωρω πολυ απλο και και τα παιδια και μαλιστα εντος υλης. Που διαφωνεις?
-
Ως προς το θεμα της ασυνεχειας της υ(t), αν πρεπει να παρουμε ή οχι μονο την δεξια παραγωγο,αυτο πραγματι ειναι ενα λεπτο σημειο και εχω το μέτρο του ποτε πρεπει να επιμενω ή οχι,αν ηταν τετοια η περιπτωση,δεν θα επανεφερα εγω το ιδιο θεμα, 🙂
-
Καλό μεσημέρι Κωνσταντίνε.
Ναι έχεις δίκιο, για την επιτάχυνση στην άσκηση αυτή.
Απλά με παρέσυρε η σταθερή σου θέση πάνω στις πλευρικές παραγώγους… -
καλό μεσημέρι σε όλους
μια προσέγγιση στο ερώτημα του Κωνσταντίνου για το πόση είναι η επιτάχυνση τη χρονική στιγμή t1
είναι ίση με 0, πράγματι, όπως προκύπτει από τον 2ο Νόμο του Νεύτωνα, διότι η συνισταμένη των δυνάμεων που δέχεται το σώμα είναι 0, τον οποίο ο μαθητής οφείλει να γράψει με τη λάθος μορφή Σ=m.a, διότι το σχολικό και όλα τα βιβλία, εκτός από το “άλλο βιβλίο”, τον γράφει λάθος
η σωστή γραφή, πάντως, είναι a=Σ/m, κι αφού ο αριθμητής είναι 0…
(όποιος θέλει ρίχνει και μια ματιά εδώ: https://ylikonet.gr/2021/07/23/%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af-%ce%bd%cf%8c%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%87%cf%8c%ce%bb%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%ce%bd%ce%ac/) -
Καλησπερα σε ολους. Βαγγελη αυτο που θελω να τονισω ειναι οτι την χρονικη στιγμη που ξεκινανε να κινουνται τα σωματα η επιταχυνση τους ειναι μηδεν! Γιατι δινω σε αυτο τοση εμφαση: Oχι γιατι το θεωρω τρομερα ενδιαφερον αλλα γιατι σχεδον σε ολους φαινεται περιεργο. Αφου η επιταχυνση ειναι μηδεν σου λενε.τοτε πως θα ξεκινησει; Aφου αυτο λενε τα Μαθηματικα ειναι η απαντηση. Ως προς τον τροπο γραφης της εξισωσης F=mα που λες,ειναι ολιγον φιλοσοφικη η συζητηση κατα την γνωμη μου. Ναι μεν στην φυση η δυναμη ειναι το αιτιο και η επιταχυνση το αποτελεσμα,οποτε προηγειται η δυναμη,αλλα αν απομονωσουμε δυο μόνο σωματα,η δυναμη μεταξυ τους μαθηματικα οριζεται μεσω της επιταχυνσης δηλαδη μετραμε επιταχυνσεις το γινομενο των οποιων με την μαζα,μας δινει την δυναμη.Αρα προηγειται η επιταχυνση. Οποτε διαλεγει κανεις και παιρνει. Ρωτα αν θες και τον συναδελφο σου Χαράλαμπο Τραμπάκουλα ο οποιος πριν γινει Βοσκός εργαζοταν στο Πανεπιστημιο του Βερολινου,να μας πει την γνωμη του. 🙂
-
η δύναμη… ορίζεται, Κωνσταντίνε;
όχι ή δύναμη ορίζεται ως η αιτία που…
άλλο νόμος, άλλο ορισμός
(επιλέγω Μπρίλλη, τον αγαπημένο, που μας έμαθε όλους ότι “δεν κάθονται οι άνθρωποι θτο τραπέδι…”) -
Καλησπέρα Διονύση. ¨Ομορφη όπως πάντα.
Προσπάθησα να μελετήσω την κίνηση (με ενέργειες).Αρκετή δουλεια και πράξεις.
Μερικές παρατηρήσεις:
α) Όταν υ1=0,8m/s (με ακριβεια ενος σημαντικού ψηφίου) την 2η φορά , έχουμε το ελατήριο στο φυσικό του μήκοε,
β) Ασχολήθηκα και με την εύρεση των επι μερους μετατοπίσεων των σωμάτων. Για να φανεί καλύτερα χρησιμοποίησα 4 δεκαδικά (που δεν συνηθίζω).
γ) Η δυναμη του ελατηρίου στα σώματα ,μεχρι το φυσικό μήκος που εξετάζω , εχει πάντα την ίδια φορά σε κάθε σώμα και έτσι οι δυναμικές ενέργειες του ελατηρίου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν,
δ) Είναι 6 σελίδες.Όποιος δεν βαριέται και τις διαβάσει , πιστεύω ότι μπορει να βρεί την επεξεργασία ενδιαφερουσα. https://i.ibb.co/rRXNMRKp/SCAN-11.png -
2η σελιδα:https://i.ibb.co/tT2QR2nC/SCAN-12.png
-
3η σελιδα:https://i.ibb.co/CKjz8nXK/SCAN-13.png
-
4η σελίδα:https://i.ibb.co/rKdHH2L1/SCAN-14.png
-
5η σελίδα:https://i.ibb.co/N2hqCydN/SCAN-15.png
-
και τελικα 6η σελίδα:https://i.ibb.co/PbWJFMv/SCAN-16.png
-
Καλό απόγευμα Γιώργο.
Βρε συ, το τερμάτισες!!!! Τόσες πράξεις;
Να είσαι καλά!
-
-
H/o Ανδρέας Βαλαδάκης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 2 εβδομάδες
Κέντρο μάζας: το Εργαλείο!
Γιατί μας ενδιαφέρει Η παρούσα ανάρτηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εισαγωγική άσκηση ή ως άσκηση εμπέδωσης στο Στερεό, διότι το απλό σύστημα των […]-
Καλημέρα Ανδρέα.
Όμορφη!
Ένα βήμα ακόμα είναι ένας παρατηρητής στο κέντρο μάζας. -
Γιάννη σε ευχαριστώ πολύ.
Συνήθως οι μαθητές χρησιμοποιούν το κέντρο μάζας στο πλαίσιο επαναλαμβανόμενων “στρατιωτικών ασκήσεων” και “παραγγελμάτων”. Ωστόσο, όπως φαίνεται στην παρούσα ανάρτηση, η ιδέα είναι απλή και κυρίως χρήσιμη στα δύσκολα.
-
Ανδρέα γιατί το κόψανε από την ύλη;
-
Γιάννη εννοείς αυτό;
-
Ανδρέα εννοώ αυτά:
https://i.ibb.co/wrwtjcjQ/image.png -
Γιάννη
Μη μπερδεύεις πράγματα που είναι εκτός ύλης.Στην Απάντηση που παραθέτω χρησιμοποίησα τα εξής: “Το κέντρο μάζας ομογενών και συμμετρικών σωμάτων συμπίπτει με το κέντρο συμμετρίας τους. Επειδή τα σώματα είναι πανομοιότυπα το σύστημα των δύο σωμάτων είναι συμμετρικό. Άρα το κέντρο μάζας του συστήματος βρίσκεται στο μέσο της απόστασης μεταξύ τους. Το κέντρο μάζας κινείται όπως ένα υλικό σημείο με μάζα ίση με τη μάζα m1+m2 του συστήματος, αν σε αυτό ασκούνταν όλες οι δυνάμεις που ασκούνται στο σύστημα.” Χρησιμοποίησα επίσης τον 3ο και τον 2ο νόμο του Νεύτωνα. Είναι κάποιο αυτά εκτός διδακτέας ύλης;
-
Ανδρέα αν η ανάρτηση απευθύνεται σε συναδέλφους όλα καλά.
Αν απευθύνεται σε μαθητές υπάρχει ένα πρόβλημα.
Δύο σώματα συνδεδεμένα με ελατήριο δεν συνιστούν στερεό.
Η φράση σου:
“Το κέντρο μάζας ομογενών και συμμετρικών σωμάτων συμπίπτει με το κέντρο συμμετρίας τους.
σχετίζεται με στερεά και όχι με κάθε σύστημα.Η φράση:
“Το κέντρο μάζας κινείται όπως ένα υλικό σημείο με μάζα ίση με τη μάζα m1+m2 του συστήματος, αν σε αυτό ασκούνταν όλες οι δυνάμεις που ασκούνται στο σύστημα.”
περιέχεται στη σελίδα που ανάρτησα που τώρα είναι εκτός ύλης. -
Επίσης στο εντός ύλης τμήμα δεν ορίζεται το κέντρο μάζας συστήματος αλλά μόνο το κέντρο μάζας σώματος. (Τα μπλε γράμματα της σελίδας που ανέβασες).
Η εξαίρεση από την ύλη βασικών εννοιών προκαλεί προβλήματα στα προβλήματα που μπορούν να αποτελούν θέματα. Οι αναρτήσεις βέβαια παραμένουν ελεύθερες χρησιμοποιώντας το οτιδήποτε από τη Φυσική.
-
Καλησπέρα Ανδρέα, καταρχήν, έστω και προκαταβολικά, ευχές για την αυριανή
ονομαστική σου εορτή.Θα μου επιτρέψεις όμως να σχολιάσω πως δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να εισάγουμε το κέντρο μάζας στη μελέτη της κίνησης, αφού αυτή μπορεί να γίνει
σαφώς πιο εύκολα:https://i.ibb.co/1YLvGrP8/image.png
Επίσης στη σχέση (2) του κειμένου που παραθέτεις με t συμβολίζεις μια τυχαία
χρονική στιγμή, δηλαδή η (2) είναι η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ταχύτητας
υ(cm) του ΚΜ.Στην τελική σχέση που γράφεις με το ίδιο σύμβολο t παριστάνεις τον χρόνο ανόδου t(αν) του m1, δηλαδή η σχέση αυτή ισχύει μόνο τη στιγμή όπου υ1=0.
Είναι πιθανό κάποιος να θεωρήσει τη σχέση αυτή ως χρονική συνάρτηση της υ2,
κάτι που δεν ισχύει.Πέρα όμως από οτιδήποτε άλλο, δεν κατανοώ το νόημα της σχέσης υ2=υο-2gt(αν),
αφού ο χρόνος ανόδου t(αν) παραμένει άγνωστος -
Θοδωρή καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ.
Επειδή ο γενικευμένος νόμος του Νεύτωνα που χρησιμοποιείς δεν περιέχεται στην ύλη, χρειάζεται απόδειξη.
Για να μην υπάρχει σύγχυση μεταξύ της τυχαίας χρονικής στιγμής και της στιγμής που το Σ1 φθάνει στο μέγιστο ύψος, τη δεύτερη χρονική στιγμή τη συμβόλισα ήδη με tαν.
Στην εκφώνηση η tαν θεωρείται γνωστή ως δεδομένο.Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου! Το κέρασμα τη Δευτέρα στις 11:20!
-
Γιάννη καλημέρα.
Ισχυρίζομαι ότι η παρούσα ανάρτηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως Άσκηση εισαγωγής ή εμπέδωσης στο Στερεό, διότι το απλό σύστημα των δύο σωμάτων που εκτοξεύεται κατακόρυφα έχει τα σημαντικά χαρακτηριστικά που θα συναντήσουν οι μαθητές στην κίνηση του στερεού σώματος: Το κέντρο μάζας εκτελεί κατακόρυφη βολή και κάθε σώμα έχει διαφορετική ταχύτητα.
Πιο αναλυτικά.
Σωστά επισημαίνεις ότι η Ενότητα 5.7. “Σύστημα Αναφοράς Κέντρου Μάζας” είναι εκτός ύλης. Εκεί διατυπώνεται ο γενικός ορισμός του κέντρου μάζας συστήματος και δηλώνεται η συμπεριφορά του. Κατ’ αρχήν λοιπόν θα έπρεπε από την υπόλοιπη ύλη να απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά σε αυτή την έννοια.
Ωστόσο εμφανίζεται στην εντός ύλης Ενότητα 4.2, όπου εξετάζεται η ειδική περίπτωση του κέντρου μάζας στερεού, συμμετρικού σώματος.
Το στερεό σώμα είναι ένα σύστημα άπειρου πλήθους σημειακών μαζών σε σταθερή απόσταση μεταξύ τους, που αλληλεπιδρούν με δυνάμεις επαφής. Σε ένα τέτοιο σύστημα το σχολικό βιβλίο δηλώνει παρουσιάζει την κίνηση του κέντρου μάζας και τη χρησιμοποιεί στην κύλιση. Έτσι προσδιορίζεται η ταχύτητα των σημειακών μαζών και προκύπτει το παράδοξο (για τους μαθητές) η ταχύτητα κάθε σημειακής μάζας να διαφέρει από την ταχύτητα οποιασδήποτε άλλης σημειακής μάζας, πάνω στο ίδιο στερεό σώμα!
Η παρούσα ανάρτηση αφορά συμμετρικό σύστημα μόνο δύο σημειακών μαζών και εφαρμόζεται απλώς ο 3ος και ο 2ος νόμος του Νεύτωνα. Έτσι αποδεικνύεται ότι το απλό σύστημα των δύο σωμάτων που εκτοξεύεται κατακόρυφα έχει τα σημαντικά χαρακτηριστικά που θα συναντήσουν οι μαθητές στην κίνηση του στερεού σώματος.
Από αυτή την άποψη λοιπόν θεωρώ ότι η παρούσα ανάρτηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως Άσκηση εισαγωγής ή εμπέδωσης στο Στερεό.
Και βέβαια όσο σκληρότερο είναι το ελατήριο, τόσο περισσότερο το σύστημα των δύο σωμάτων προσομοιάζει με στερεό σώμα.
-
Καλημέρα Ανδρέα, χαίρομαι που θα σε δούμε αύριο…καλά που το έγραψες για να είμαι νηστικός να φάω ζυμωτό ψωμί ελπίζω….
Η γενικευμένη μορφή του 2ου ΝΝ προφανώς και είναι στην ύλη της Β’ Λυκείου.
Την Δευτέρα, παρουσία φοιτητών από τη ΣΕΜΦΕ τα λέγαμε σχολείο .Επίσης το βιβλίο της Γ’ Λυκείου στις κρούσεις, 1ο μάθημα της σχολικής χρονιάς αναφέρει σαφώς τη γενικευμένη μορφή του 2ου ΝΝ για σύστημα σωμάτων όπως την γράφω στο σχόλιο παραπάνω…
Από τη στιγμή που οι εξωτερικές δυνάμεις είναι σταθερές, ο στιγμιαίος και ο μέσος ρυθμός συμπίπτουν…άρα όλα είναι εύκολα…..και δεν χρειάζεται να εισάγουμε τίποτα άλλο…που σαφώς κουράζει…
-
Θοδωρή είδα στο σχολικό βιβλίο την αντίστοιχη Ενότητα που αναφέρεις (αυτή που φαίνεται στη Εικόνα) και δεν εντόπισα τη γενικευμένη μορφή του 2ο νόμου του Νεύτωνα για σύστημα σωμάτων. Εν πάση περιπτώσει η απόδειξη είναι εύκολη.
-
Καλημέρα κ. Βαλαδάκη και Χρόνια Πολλά!
Ενδιαφέρον θέμα, κάποιες χρονικές εξισώσεις:
https://i.ibb.co/nsNdXw5t/page-0001.jpg
Και, μια προσομοίωση:
https://www.desmos.com/calculator/ulcrto13rt -
Ανδρέα Χρόνια Πολλά.
Καλημέρα και στο Θοδωρή και τον Χρήστο.
Το ερώτημά μου “Γιατί το κόψανε από τη ύλη” ήταν ελαφρώς ρητορικό.
Όταν ακρωτηριάζεται η ύλη γινόμαστε κάτι σαν δικολάβοι:
-Αυτό είναι εκτός ύλης!
-Δεν είναι διότι το καλύπτει το εδάφιον τάδε!Στο πρόβλημα:
https://i.ibb.co/9mj42VWF/35.png
“Αν το κοριτσάκι φτάσει στο Μ, πόσο θα μετακινηθεί ο νεαρός;”
θα αρχίσουν συζητήσεις για τη νομιμότητα της επίκλησης της ακινησίας του κέντρου μάζας.
Συζητήσεις που δεν γίνονταν όταν ήταν στην ύλη η:
https://i.ibb.co/cK4QvX6y/33.png -
Γιάννη σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου.
Γράφεις: “Όταν ακρωτηριάζεται η ύλη γινόμαστε κάτι σαν δικολάβοι:
-Αυτό είναι εκτός ύλης!
-Δεν είναι διότι το καλύπτει το εδάφιον τάδε!”Νομίζω ότι η πλειονότητα των συναδέλφων δεν θα είχε πρόβλημα να συζητήσει αυτό το θέμα, διότι στηρίζεται σε γνώσεις που πρέπει να οικοδομηθούν στους μαθητές: η συμπεριφορά του κέντρου μάζας, ο 3ος νόμος του Νεύτωνα και ο 2ος νόμος του.
-
Χρήστο σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου.
Εντυπωσιακή η παρουσίασή σου!
Προετοιμάζοντας την ανάρτηση είχα καταλήξει όπως και εσύ ότι ο χρόνος ανόδου δίνεται από υπερβατική εξίσωση. Τον περιέλαβα λοιπόν στην εκφώνηση θεωρώντας τον ως γνωστό ώστε να παραμείνει μόνο το τμήμα της Άσκησης που μπορεί να συζητηθεί με τους μαθητές.
-
Γεια σου Ανδρέα, βλέπω στις ειδοποιήσεις του gmail
Άσκηση 4.35: Ένα επιπλέον ερώτημα
από το Σ/Κ. Δεν πρόλαβα να τη δω, έβλεπα όμως πολλά σχόλια
που δεν έχω διαβάσει.Την αναζητώ και δεν την βρίσκω. Υπάρχει κάπου που δεν βλέπω;
-
Θοδωρή καλησπέρα.
Όπως έγραψα σε σχόλιό μου, απόσυρα την ανάρτηση στην οποία αναφέρεσαι, για να την επαναδιατυπώσω.
-
Ευχαριστώ Ανδρέα, δεν είχα διαβάσει κανένα σχόλιο της συγκεκριμένης ανάρτησης, ούτε καν την ίδια, δεν είχα προλάβει. Φαντάζομαι εκεί θα ανέβασες το σχόλιο
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 2 εβδομάδες
Δυο σώματα στο άκρο νήματος ταλαντώνονται.
Δύο σώματα Α και Β με μάζες m1=1kg και m2=3kg ηρεμούν σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμένα στο άκρο μη εκτατού νήματος μήκους l1, ενώ το σώμα Α είναι δεμένο […]-
Καλημέρα Διονύση.
Εύχομαι να είστε αλώβητοι από το δόρυ της Adel !
Ωραίο το σενάριο που “δίνει” και …εναλλακτικές .
π.χ i) Για το σύστημα m1,m2 : α=Fελ/mολ=κd/mολ=…=6m/s^2 μετρικά
Βέβαια ενδιάμεσα στη συνέχεια εμπλέκεται η ταλ/ση και καλώς επέλεξες
να βρεις την α ταλαντωτικά, βρίσκοντας απαραίτητα μεγέθη για τη συνέχεια…
Να πάλι στο τέλος η περίφημη “συνάντηση σωμάτων”!
Να είσαι καλά -
Καλημέρα Παντελή.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Μια Κρούση και δύο Ταλαντώσεις
Ένα σώμα Σ μάζας Μ=1kg ηρεμεί στο κάτω άκρο ενός ιδανικού κατακόρυφου ελατηρίου, το οποίο έχει επιμηκύνει κατά 0,1m, όπως στο πρώτο σχήμα. Μετακινού […]-
Καλημέρα Διονύση.
Ωραίο το σύνολο !
Μια έκφραση που δεν ήταν ξεκαθαρισμένη ,με πήγε μπόλικα χρόνια πίσω ακριβώς 40, δέσμες γαρ 1985 Ζήτημα 3ο !
Σε κεκλιμένο ήταν ξαπλωμένο ελατήριο που το είχε επιμηκύνει
ένα σώμα και “συσπειρώναμε το ελατήριο …” .
Η συσπείρωση δημιούργησε πρόβλημα ,από που να ληφθεί ;
Από το φυσικό μήκος όπως εσύ ξεκαθαρίζεις η από την αρχική θέση
όπως ήθελε η επιτροπή;
Θεωρώ πως :
“συσπείρωση” =”μαζεύουν” οι σπείρες εφ’όσον το μήκος του ελατηρίου μικραίνει
“συμπίεση” =“μαζεύουν” οι σπείρες από το φυσικό μήκος και μετά
Εννοείται ότι η έκφρασή σου…”συσπείρωση (από το φυσικό μήκος του)” είναι εντάξει καθ’όσον από το φυσικό μήκος και μετά ταυτίζονται οι εκφράσεις συμπίεση και συσπείρωση .
Τελικά :
το τεντωμένο ελατήριο συσπειρώνεται μέχρι το φ.μ.χωρίς να συμπιέζεται και πέραν τούτου συμπιέζεται αλλά και συσπειρώνεται.
Να είσαι καλά -
Καλημέρα Παντελή και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Θυμάμαι, σαν χθες, τις συζητήσεις τότε στο βαθμολογικό, για το αν το ελατήριο “συσπειρώνεται” ή “συμπιέζεται”!
Γι΄αυτό προτίμησα να το επεξηγήσω, ώστε να μην προκαλέσω ξανά συζητήσεις και αντιπαραθέσεις γλωσσικού περιεχομένου…
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Ας μελετήσουμε τις ταλαντώσεις δύο σωμάτων
Δύο σώματα Α και Β με μάζες m1=1kg και m2=4kg αντίστοιχα, τα οποία θεωρούμε υλικά σημεία αμελητέων διαστάσεων, ηρεμούν σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμ […]-
Καλημέρα Διονύση.
Ωραίο θέμα με μια θετική παρατήρηση για
τα παιδιά που ξέρουν να αναλύουν διαγράμματα, όπου εν προκειμένω
στα διαγράμματα του iv) επαληθεύεται το d=1m του iii) ερωτήματος!
Καλή βδομάδα
(Στη 5η σειρά της απάντησης του iii) ερωτήματος αντί “ακραίαδεξιά”νομίζω πρέπει αριστερά.) -
Καλό μεσημέρι Παντελή.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την σωστό προσδιορισμό της θέσης (δεξιά-αριστερά)! -
καλημέρα σε όλους
πολύ καλή, Διονύση
(θα έβαζα, πάντως, ένα πρώτο “διευκολυντικό” ερώτημα: με τη βοήθεια των διαγραμμάτων να διακαιολογήσετε ότι αρχικά τα ελατήρια είναι επιμηκυμένα
“όλα τα λεφτά”, πάντως είναι το σχόλιο…
α, ναι, ο υποψήφιος θεατρικός συγγραφέας σε ευχαριστεί για την ενημέρωση) -
Καλησπέρα Βαγγέλη.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και χαίρομαι που σου άρεσε. -
ΔΙονύση καλησπέρα.
Άλλη μία όμορφη άσκηση μας παρουσιάζεις. Έχεις έμπνευση και η σειρα των ασκήσεων στις ταλαντώσεις είναι η μία καλύτερη από την άλλη. -
Καλημέρα Χρήστο και σε ευχαριστώ για το θετικό σχόλιο.
Να είσαι καλά. -
Διονύση πολύ καλή.
Πάντα μου αρέσουν οι πληροφορίες που προκύπτουν από διαγράμματα.
Το καλύτερό μου είναι το χ΄ και βεβαίως το σχόλιο. (Νομίζω ότι στο σχόλιο πρέπει να γράψεις άξονας x και όχι y, επίσης σίγουρα δεν πρέπει να μένουμε στο ότι η μόνη αρχική φάση που είναι στην ύλη είναι το π/2, αφού τέτοια θέματα βοηθούν, όχι όλους αλλά πάντως κάποιους μαθητές)
Καλημέρα -
Καλημέρα Στέφανε και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
-
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή. Αλλά περιέχει “απαγορευμένη” αρχική φάση και αποδεικνύει την ανοησία της οδηγίας “Να μη δίνονται και να μη ζητούνται δηλαδή οι εξισώσεις κίνησης με αρχική φάση διάφορη του 0 και του π/2 σε ερωτήματα ασκήσεων και προβλημάτων.” Δηλαδή ο ορισμός της θετικής φοράς ενός άξονα και η επίδρασή της στις αρχικές συνθήκες δεν πρέπει να διδάσκεται;
Στο σχόλιο θίγεις και ένα ακόμα θέμα. Λόγω ανυπαρξίας πολλές φορές πειραμάτων, δεν γνωρίζουν πως να βαθμολογούν άξονες. -
Πολύ ωραία Διονύση! Πολύ ωραίο επίσης το ερώτημα το τελευταίο!
-
-
H/o Ανδρέας Βαλαδάκης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Πότε το βάρος ασκείται στο κέντρο ομογενούς ράβδου;
Γιατί μας ενδιαφέρει Σε ομογενή ράβδο θεωρούμε ότι το βάρος της ασκείται στο κέντρο της. Αυτό ωστόσο δεν ισχύει πάντοτε. Στην Εικόνα φαίνονται οκτώ […] -
H/o Βαγγέλης Κουντούρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Μονάδες μέτρησης και άλλα τινά
και για όσους “αντέχουν” η συνέχεια εδώ.-
καλημέρα σε όλους
το δίδασκα στη Β Γυμνασίου 28 συνεχόμενα χρόνια
αφιερώνεται στον Διονύση, που μου το θύμισε με σχετικό σχόλιό του
διότι “ο παλιός ειν΄ αλλιώς”
πόσο μάλλον “ο παμπάλαιος”…
(το βιβλίο μου έχει εξαντληθεί) -
Καλό μεσημέρι Βαγγέλη και σε ευχαριστώ για την αφιέρωση.
Ο παλιός είναι αλλιώς, αλλά ο νέος είναι ωραίος!
Και γω θα προτιμούσα να ήμουν… ωραίος 🙂 -
και κυρίως νέος, Διονύση…
-
Να ήμουν ωραίος Βαγγέλη, οπότε θα ήμουν και… νέος, σύμφωνα με την παραπάνω ρήση…
-
οι ορισμοί της Διεθνούς Ένωσης Μέτρων και Σταθμών για τα θεμελιώδη μεγέθη έχουν αλλάξει.Βέβαια ο μαθητ’ης δύσκολο να καταλάβει τους νέους ορισμούς. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε παρελθόντα χρόνο; (είχε κάποτε οριστεί}
-
-
H/o Ανδρέας Βαλαδάκης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Γιατί το κέντρο μάζας ράβδου βρίσκεται στο κέντρο της;
Γιατί μας ενδιαφέρει Γιατί το κέντρο μάζας βρίσκεται στο μέσο μιας ομογενούς ράβδου και όχι σε κάποιο άλλο σημείο της; Στη συνέχεια υπάρχει μια απόδειξη-ά […]-
καλημέρα Ανδρέα
μια δική μου προσέγγιση
θεωρώ δύο ίσα στοιχειώδη τμήματα στα άκρα της ράβδου,
αυτά έχουν ίσα βάρη και τα κέντρα βάρους τους ισαπέχουν από το μέσον της ράβδου, άρα η συνισταμένη τους είναι στο μέσον της ράβδου
στη συνέχεια θεωρώ δύο άλλα, επίσης ίσα τμήματα μεταξύ τους, όχι κατ΄ ανάγκην με τα προηγούμενα, αλλά κολλητά με αυτά και ένθεν και ένθεν , προς το μέσον της ράβδου,
για τον ίδιο λόγο η συνισταμένη των βαρών τους θα ασκείται στο μέσον της ράβδου
κ.ο.κ.
(πειραματικά: διότι η ομογενής ράβδος ισορροπεί οριζόντια μόνο αν στηριχτεί στο μέσον της πάνω σε ένα σημείο στήριξης) -
Βαγγέλη καλησπέρα.
Για να είναι η πλήρης η απόδειξή σου, νομίζω ότι θα πρέπει να αποδειχθεί επίσης ότι ο κέντρο μάζας ταυτίζεται με το κέντρο βάρους.
-
μα, Ανδρέα, διότι το κέντρο μάζας νοείται στο κέντρο βάρους του σώματος, δεν γνωρίζω αν αυτό γράφεται στα σχολικά βιβλία
δεν υπάρχει μαζόμετρο, όπως βαρόμετρο, η μάζα ενός σώματος προσδιορίζεται πειραματικά μέσω του βάρους του, από την ισότητα των ροπών των βαρών ως προς δεδομένο άξονα περιστροφής του σώματος και κατάλληλων σταθμών γνωστής μάζας
(ενδιαφέρον θέμα, ίσως και “θολό”, πάντως, αλλά είμαστε πολλοί εδώ,
όσο περισσότερες γνώμες συναδέλφων, τόσο και καλύτερα για τους μαθητές που μας παρακολουθούν νομίζω -
Βαγγέλη καλημέρα.
Εύλογες οι παρατηρήσεις σου. Πράγματι στη διδασκαλία μας ταυτίζουμε το κέντρο μάζας και το κέντρο βάρους με το κέντρο ομογενούς ράβδου. Αλλά αυτό θα πρέπει να προκύπτει από νόμους της Φυσικής.
Και όπως αποδεικνύεται στην παρούσα ανάρτηση από τον 3ο και τον 2ο νόμο του Νεύτωνα προκύπτει ότι το κέντρο μάζας ταυτίζεται πάντοτε με το κέντρο της ομογενούς ράβδου.
Όμως το κέντρο βάρους δεν ταυτίζεται πάντοτε με το κέντρο της ράβδου, όπως αποδεικνύεται εδώ: Πότε το βάρος ασκείται στο κέντρο ομογενούς ράβδου; – Υλικό Φυσικής – Χημείας
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Οι επιταχύνσεις με ή χωρίς ολίσθηση.
Ένα σώμα Σ1 ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο δεμένο στο άκρο ιδανικού ελατηρίου σταθεράς k, με φυσικό μήκος l0. Εκτρέπουμε το σώμα προς τα δεξιά […]-
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή, με το κερασάκι να είναι το τελευταίο ερώτημα!
-
Γεια σου Διονύση, ωραία άσκηση.
-
Θέμα Διονύση, που αναγνωρίζεται από χιλιόμετρα….με τον βαθμό δυσκολίας
αυξημένο στο ερώτημα (ii) όπου και εμφανίζεται σχετική κίνηση…Αποστόλη, το τελευταίο ερώτημα (iii) συμφωνώ πως είναι πολύ καλό,
θα μπορούσε να υπάρξει ανεξάρτητο ως Θέμα Β, με δεδομένο πως
αρχικά θα υπάρξει ολίσθηση, αλλά κατά τη γνώμη μου έχει πιο εύκολη
απάντηση από το (ii) που δεν είναι άμεσα αντιληπτό το είδος κίνησης.Για άρση παρεξηγήσεων, αν τυχόν διαβάζει κάποιος μαθητής, η λογική
τέτοιων θεμάτων με σχετική κίνηση μεταξύ των δύο σωμάτων, τα τελευταία
χρόνια, είναι εκτός εξέτασης -
Καλημέρα και καλή Κυριακή σε όλους.
Αποστόλη, Παύλο και Θοδωρή σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Θοδωρή δεν νομίζω ότι το θέμα εξετάζει την σχετική κίνηση μεταξύ των δύο σωμάτων.
Κυκλοφορούν άπειρες ασκήσεις με τα δυο σώματα, το ένα πάνω στο άλλο, να εκτελούν αατ. Απλά εδώ στο ii) ερώτημα έχουμε αυξήσει το πλάτος και υπάρχει ολίσθηση. Δεν μελετώ την κίνηση τώρα των δύο σωμάτων, παρά μόνο την αρχική επιτάχυνσή τους, θεωρώντας απλό το βήμα, η μέχρι τώρα στατική τριβή, να μετατρέπεται σε τριβή ολίσθησης.
Όσον αφορά το iii) ερώτημα αρκεί η απάντηση” Αφού η τριβή είναι τριβή ολίσθησης, κάποια μηχανική ενέργεια, μετατρέπεται σε θερμική. Άρα η ενέργεια που παρμένει στο σύστημα ως “ενέργεια ταλάντωσης” είναι μικρότερη”.
Το αν βρήκα ευκαιρία!!! την παραπάνω πρόταση να την δικαιολογήσω λίγο πιο αναλυτικά είναι μια επιλογή, που δεν καθιστά την άσκηση “εκτός ύλης”… -
Καλημερα Διονυση. Συμφωνω η ασκηση ειναι εντος υλης και πολυ καλη. Ολες οι ταχυτητες παντα σχετικες ειναι. Εκτος υλης (κακως) ειναι μονο οι διαφορετικες τιμες μετρησεων μεταξυ διαφορετικων συστηματων αναφορας λογω σχετικων ταχυτητων.
Μια παρατηρηση μονο. Αφου γραφεις οτι οι τριβες εχουν σιγουρα μειωσει την μηχανικη ενεργεια του συστηματος διοτι δεν υπαρχει περιπτωση κατα την ολισθηση να μην παραχθει θερμοτητα,αρα η ενεργεια ταλαντωσης εχει μειωθει,εκει το ερωτημα το εχεις καθαρισει.
Το θεμα των εργων των τριβων που ασκουνται στο κατω σωμα και στο πανω σωμα σε τι εχει μετατραπει κλπ ειναι αρκετα δυσκολο και δεν θα το εβαζα στην συγκεκριμενη ασκηση στο τελος ουτε ως παρατηρηση. Ειναι μεν ενδιαφερον αλλα κατα την γνωμη μου ολιγον ασχετο με την ασκηση,σε παει αλλου και ισως ο οχι πολυ καλος υποψηφιος να νομισει οτι πρεπει να το γραψει.Ειμαι γενικα της σχολης οτι οσο πιο λιγα γραφουμε τοσο το καλυτερο 🙂 -
Καλημέρα, καλή Κυριακή
Συμφωνώ Διονύση, “κυκλοφορούν άπειρες ασκήσεις με τα δύο σώματα το ένα πάνω στο άλλο, να εκτελούν ΑΑΤ”
αλλά οι 8/10 λύνονται κάνοντας χρήση “καταχρηστικών παραδοχών” (*) …..Θυμίζω δικό σου σχόλιο 11/12/2013
“Η ενέργεια που μοιράζεται είναι το 1/2 mυmax^2.
Η στατική τριβή δεν έχει τα χαρακτηριστικά μιας χωροεξαρτώμενης συντηρητικής δύναμης, οπότε ας αφήσουμε στην άκρη τις “δηλωτικές” λογικές που αποκτούν …θεολογικά χαρακτηριστικά… με το υποστηρίζουμε το ένα ή το άλλο…”12 χρόνια μετά δε νομίζω πως άλλαξαν πολλά, το βλέπω στην προ υπάρχουσα του σχολείου “γνώση” που μεταφέρουν τα περισσότερα παιδιά στην τάξη…
(*) Κωνσταντίνε, το έγραψα όσο πιο κομψά μπορούσα
Αν δεν υπήρχε σχετική κίνηση μεταξύ των σωμάτων, θα είχαν ίδια ταχύτητα και επιτάχυνση. Κατά τη γνώμη μου δεν ενδιαφέρει μόνο το στιγμιαίο γεγονός έναρξης, αλλά και η συνέχεια, αφού αυτή καθορίζεται από τις “παρελθοντικές αρχικές συνθήκες”
Το πνεύμα στο προηγούμενο σχόλιο, δεν ήταν
“κακώς αναφέρεται γιατί είναι εκτός ύλης”Καλώς αναφέρεται γιατί στο ylikonet οι αναρτήσεις στοχεύουν στην κατανόηση φαινομένων, αλλά επειδή διαβάζουν και κάποιοι μαθητές, ας γνωρίζουν πως ένα τέτοιο θέμα για εξετάσεις είναι “εντός, εκτός και επί ταυτά” και ό,τι ο καθένας καταλάβει….
Εγώ θα έβαζα το (iii) ερώτημα αυτόνομα διαμορφωμένο κατάλληλα με μοναδική απαίτηση την αναφορά στη θερμική απώλεια μηχανικής ενέργειας λόγω τριβής ολίσθησης
-
Θοδωρη καλημερα. Δεν καταλαβα καθολου αυτα που λες για καταχρηστικες μεθοδους και για χωροεξαρτωμενες και για θεολογους κλπ.τι σχεση εχουν με την συγκεκριμενη ασκηση. Εδω εχεις ερωτησεις που αφορουν μια αρχικη χρονικη στιγμη και η κινηση δεν εχει καν ξεκινησει. Τι σε νοιαζει τι θα γινει στην συνεχεια? Υπαρχει τετοια ερωτηση στην ασκηση? Επισης οταν υπαρχει ολισθηση με οχι λειες επιφανειες παραγεται θερμοτητα και η μηχανικη ενεργεια ελατωνεται. Τι εντος εκτος και επι τα αυτα λες?
-
Κωνσταντίνε καλημέρα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και την τοποθέτηση.
Τώρα με το Θοδωρή, μπορείτε να συμφωνείτε σε μερικά και να διαφωνείτε σε άλλα, αλλά τι να κάνουμε, δεν γίνεται να συμφωνούμε σε όλα! -
καλό μεσημέρι σε όλους
(απέχω για τους γνωστούς λόγους: ου γαρ το γήρας και οι ατελείωτες ιατρικές εξετάσεις)
μου άρεσε, Διονύση, κυρίως διότι είναι “πραγματική”,
η τριβή είναι υπαρκτή και “αδικημένη” δύναμη, διότι την συνδέουν μόνο με απώλεια ενέργειας, ενώ ο κόσμος μας δεν θα “έστεκε” χωρίς τριβές,
(θυμίζω πώς ο αείμνηστος Βέγγος, ως Θρασύβουλας, μετέφερε δίσκο με πορτοκαλάδα, και τον εαυτόν του, στον, επίσης, αείμνηστο Ηλιόπουλο, ως Αλέκο
κάποια σχετική ανάρτηση έχω κάνει και εδώ, αλλά σιγά που μπορώ να τη βρω)
άρα, Θοδωρή, εξακολουθώ να διαφωνώ με σένα και να συμφωνώ με τον Κωνσταντίνο, στο ότι η τριβή δεν μπορεί να προκαλέσει ταλάντωση
(στο τελευταίο ερώτημα του Διονύση με ποια δύναμη το πάνω σώμα εκτελεί ταλάντωση μαζί με το κάτω;)
ούτως ή άλλως ο ορισμός της ΑΑΤ, δινόταν ως ΓΑΤ,
(άλλο ορισμός και άλλο αιτίες που την προκαλούν)
είχε γραφτεί στο κεφάλαιο των Ταλαντώσεων του σχολικού βιβλίου της Β Γενικής
(…η απομάκρυνση αρμονική συνάρτηση του χρόνου…)
στο βιβλίο της Γ οι συγγραφείς θεώρησαν, και σωστά, ότι αυτό έχει γίνει ήδη
(όλα τα βιβλία γράφτηκαν την τριετία 1997-2000)
που κάποιοι ιντρούκτορες στο ΙΕΠ αφαίρεσαν εντελώς,
(αλήθεια με ποία πραγματικά προσόντα βρέθηκαν εκεί;)
χωρίς καν να ενημερώσουν και να ζητήσουν τη γνώμη του συγγραφέα
(μέγιστη αγένεια και αντισυναδελφική συμπεριφορά)
τον οποίο και συμβαίνει να γνωρίζω “προσωπικά”… -
Βαγγέλη ολα ειναι ατμός
-
Κωνσταντίνε,
“… και χάνονται, εκτός από τον έρωτα…”
δυστυχώς φτωχύναμε από σεναριογράφους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς…
(και κάποιοι, εκτός κυκλωμάτων, μάταια προσπαθούμε
https://ekountouris.blogspot.com/2012/03/blog-post_10.html) -
Βαγγέλη δεν ανοίγει η η κουρτίνα στη σκηνή του θεατρικού
-
καλησπέρα Παντελή
διαδικτυακά είμαι κατηγορίας Αβερέλ Ντάλτον, του αγαπημένου
δοκίμασε εδώ:
https://ekountouris.blogspot.com/search/label/%CE%88%CF%81%CE%B9%CF%82%20%CE%9C%CE%AE%CE%BB%CE%BF%CE%BD -
Καλημέρα Βαγγέλη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ο σύνδεσμος που ζητάει άδεια πρόσβασης δεν είναι αυτός που παραπέμπει στο Ιστολόγιό σου (αυτός λειτουργεί), αλλά ο σύνδεσμος όταν πατάς συνέχεια.
Η “συνέχεια” πρέεπι να παραπέμπει σε κάποιο αρχείο που έχεις στο Google Drive και αυτό το αρχείο πρέπει να γίνει κοινόχρηστο για να μορεί κάποιος να το ανοιξει. -
καλημέρα σε όλους
ευχαριστώ Διονύση
έκανα μια αλλαγή μήπως και…
https://ekountouris.blogspot.com/2025/11/blog-post_24.html -
Τώρα είναι εντάξει Βαγγέλη.
-
Καλημέρα Διονύση. Πολύ όμορφη.
Την προχώρησα λιγο…..https://i.ibb.co/Bb2hMs5/SCAN-NOE-90.png -
Μια άλλη προσεγγιση για το τελευταιο ΘΜΚΕhttps://i.ibb.co/9kKnQ0zx/SCAN-NOE-92.png
-
Καλησπέρα Γιώργο.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό αλλά και για την παραπέρα μαθηματική επεξεργασία. -
“…….Αν, όπως στο αστρονομικό σύστημα, η μονάδα μάζας ορίζεται σε σχέση με τη δύναμη έλξης της, τότε οι διαστάσεις της M είναι L3T−2.»
Επομένως η μάζα μπορεί να μετρηθεί με ρολόγια και χάρακες. Και στον σχετικιστικό χωροχρόνο, όπου μπορούμε να μετρήσουμε και το μήκος σε μονάδες χρόνου, μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και για την μάζα.
Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι σε ένα κλασικό Νευτώνειο σύμπαν χρειαζόμαστε και χρονόμετρα και χάρακες, αλλά σε ένα σχετικιστικό σύμπαν, αυτό που περιγράφει η σύγχρονη φυσική, αρκούν μόνο τα χρονόμετρα. Με αυτά μπορούμε να ορίσουμε τις αποστάσεις και εντέλει όλες τις φυσικές ποσότητες.
Με λίγα λόγια, το «όλα είναι ατμός» στην φιλοσοφία του Θανάση Βέγγου ως Θρασύβουλα στην ταινία του 1962, … πρέπει να αντικατασταθεί με το «όλα είναι χρόνος» .
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Κάποιο φρένο ίσως;
Δείτε παρακάτω ένα δίωρο διαγώνισμα, που δόθηκε σε μαθητές-υποψήφιους και μου έστειλε συνάδελφος Μήπως συνάδελφοι έχουμε χάσει εντελώς το μέτρο;-
Καλησπέρα Διονύση.
Έχουμε ένα φαύλο κύκλο:
Οι συνάδελφοι βάζουν τέτοια θέματα διότι οι ΚΕΕ έβαλαν τέτοια.
Οι ΚΕΕ βάζουν τέτοια θέματα διότι ξέρουν ότι οι συνάδελφοι προετοίμασαν τα παιδιά σε τέτοια θέματα.
Η Φυσική και η σκέψη των παιδιών δεν προωθείται.
Διαβάζουμε στον πρόλογο του βιβλίου 200 Puzzling Problems in Physics:
In our experience, an understanding of the laws of physics is best acquired
by applying them to practical problems. Frequently, however, the problems
appearing in textbooks can be solved only through long, complex calculations,
which tend to be mechanical and boring…..Μηχανικές και βαρετές.
Εμείς τώρα τι θα κάνουμε αν μια ΚΕΕ βάλει ένα πρόβλημα που δεν είναι βαρετό;
-Δεν περίμεναν τα παιδιά τέτοιο θέμα!
-Είναι ανφαίαρ να ζητάμε αποδείξεις!
Θυμάμαι στο παρελθόν:
-Και που είδατε κινητή τροχαλία στο σχολικό βιβλίο;Τα μέλη των ΚΕΕ προτιμούν να είναι βαρετοί από το να ακούσουν τα εξ αμάξης.
-
Γιάννη ο φαύλος κύκλος είναι το μόνο σίγουρο!
Αλλά
Αλλά είμαστε στον Νοέμβρη μήνα και βάζουμε αυτό το διαγώνισμα στα παιδιά;
Τα σκοτώνουμε!!!!
Με τι ηθικό θα συνεχίσουν;
Και αυτό πέρα από το αν τα θέματα των προηγούμενων χρόνων που επέλεξε να βάλει ο συνάδελφος είναι τώρα, εντός ύλης. Αλλο το στερεό που διδάσκαμε το 2015, άλλο το στερεό σήμερα… -
καλησπέρα σε όλους
απλό, καμία σχέση με υπερπαραγωγές, βασική αιτία μίσους της Φυσικής
υπερβολικός ο χρόνος 2 ωρών, ο μέτριος μαθητής τελειώνει σε μισή ώρα
ηθικόν δίδαγμα: ζητούνται προτάσεις για δίκαιη και σωστή αξιολόγηση παντού, Δημόσια Σχολεία, Ιδιωτικά Σχολεία, Φροντιστήρια, Βιβλία κ.α. -
Γεια σου Βαγγέλη .
Σε μισή ώρα δεν το βλέπω να τα τελειώνει. -
Διονύση υποθέτω ότι στο “εντός ύλης” έχεις ερωτηματικό.
-
Καλησπέρα Διονύση και σε όλους τους συμμετέχοντες. Βλέπουμε ένα διαγώνισμα με αντιγραφή θεμάτων Πανελλαδικών. Τι ακριβώς προσφέρει; Να δουν οι υποψήφιοι τι τους περιμένει; Ας τους συστήσει να ξεφυλλίσουν τα παλιότερα θέματα και να διαβάσουν τις λύσεις τους. Αν ένας υποψήφιος λύσει παλιά θέματα είναι έτοιμος για εξετάσεις; Γιατί αυτά και όχι κάποια άλλα;
Στο διαγώνισμα τετραμήνου, μαθητής μου στο σχολείο μου έλυσε άσκηση με ΑΔΣ χρησιμοποιώντας ροπή αδράνειας, διότι έτσι του το έμαθε ο φροντιστής του. Τον ρώτησα τι είναι η ροπή αδράνειας και δεν ήξερε!
Κάποιοι κάνουν πειράματα, δε μπορούν να προσαρμοστούν, θέλουν να εντυπωσιάσουν πόσο καλοί είναι στη λύση δύσκολων θεμάτων, θέλουν να κερδίσουν στον ανταγωνισμό ή είναι άπειροι; Όποιος κι αν είναι ο λόγος στο τέλος ο μαθητής την πληρώνει. -
Γεια σου Ανδρέα.
Όταν εξαιρούν από την ύλη τη ροπή αδράνειας σου λένε εμμέσως πλην σαφώς “Όχι ασκήσεις Δυναμικής στερεού”.
Δεν σου λένε να αντικαταστήσεις τις ράβδους του ασκησιολογίου σου με αβαρείς!Επίσης όταν θέλεις να γράψεις υcm (διότι δεν θέλεις να τρομάξεις τους μαθητές σου) πρόσθεσε το “ομογενής” στον κύλινδρο ή τροχό.
-
Γεια σας παιδιά. Πέραν του ότι είναι ένα κακόγουστο διαγώνισμα, το σημαντικότερο είναι αυτό που γράφει ο Διονύσης: τα παιδιά κάνουν έναν αγώνα και εμείς αντί να είμαστε συνοδοιπόροι, τα εξοντώνουμε ψυχολογικά από νωρίς;
-
Γιάννη, πρώτα δηλώνω Χιουμορίστας και μετά Φυσικός
προφανώς αστειεύομαι,
3 ώρες, τουλάχιστον, χρειάζονται από καλόν μαθητή -
Καλημέρα συνάδελφοι και ευχαριστώ για τα σχόλια.
Να προσυπογράψω το σχόλιο του Αποστόλη:
“Πέραν του ότι είναι ένα κακόγουστο διαγώνισμα, το σημαντικότερο είναι … ότι τα παιδιά κάνουν έναν αγώνα και εμείς αντί να είμαστε συνοδοιπόροι, τα εξοντώνουμε ψυχολογικά από νωρίς”
Όσον αφορά το χρόνο, συμφωνώ με το Βαγγέλη. Τρεις ώρες και βάλε!!!!
Και αυτό με την προϋπόθεση ότι ο μαθητής δεν χρειάζεται να προβληματιστεί σε κάτι, τα ξέρει όλα απέξω και ανακατωτά και απλώς γράφει…. -
Σχόλιο προς τον Ανδρέα Ριζόπουλο, που ανέφερε ότι: “Στο διαγώνισμα τετραμήνου, μαθητής μου στο σχολείο μου έλυσε άσκηση με ΑΔΣ χρησιμοποιώντας ροπή αδράνειας, διότι έτσι του το έμαθε ο φροντιστής του. Τον ρώτησα τι είναι η ροπή αδράνειας και δεν ήξερε!”
Το πιθανότερο Ανδρέα είναι ότι χρησιμοποίησε βοήθεια από AI για να λύσει την άσκηση την ώρα του διαγωνίσματος. Συνέβη ακριβώς το ίδιο σε εμένα και ο μαθητής δεν παραδεχόταν ούτε στους φίλους του τη χρήση ΑΙ, μέχρι που του είπα ότι η ροπή αδράνειας είναι εκτός ύλης και δεν διδάσκεται οπότε… αναγκάστηκε να το παραδεχθεί.
Μαθαίνω από φιλολόγους ότι είναι πολύ συνηθισμένο να γραφουν ολόκληρες εκθέσεις με ΑΙ!
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 3 εβδομάδες
Δύο σώματα και ένα σύστημα ταλαντώνονται
Τα δύο σώματα Σ1 και Σ2 με μάζες m1=1kg και m2=3kg αντίστοιχα, ηρεμούν σε λείο οριζόντιο επίπεδο, δεμένα στα άκρα δύο ιδανικών οριζοντίων ελατηρίω […]-
Καλημέρα Διονύση.
Πολύ όμορφη. Έχουμε συνηθίσει τα νήματα να κόβονται ή κάποια στιγμή να χαλαρώνουν.
Και η ερώτηση βιαστικού μαθητή.
Κι αν η αρχική εκτροπή ήταν d=0,5m?
Δεν θέλω να το σκέφτομαι παιδί μου…. -
Καλημέρα Γιώργο.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο, αλλά μην κάνεις …”ακατάλληλες” προεκτάσεις! -
Καλησπέρα Διονύση
Εξαιρετική. Όπως αναφέρει ο Γιώργος έχουμε συνηθίσει να κόβονται τα νήματα -
Καλο μεσημέρι Χρήστο, σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ναι, δεν ήθελα να κόβονται νήματα, απλά να έχω ταλάντωση ενός συστήματος και να παίζεται ένα πινγκ-πονγκ μεταξύ συστήματος και ενός σώματος…
-
-
H/o Διονύσης Μάργαρης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 μήνες, 4 εβδομάδες
Οι ταχύτητες δύο κινητών στους ίδιους άξονες.
Μετά την πρόσφατη ανάρτηση «Γραφική παράσταση σε κοινούς άξονες», ας δούμε κάτι ανάλογο, αλλά με γραφικές παραστάσεις της ταχύτητας δύο κινητών. […]-
Καλημέρα Διονύση.
Όταν το θέμα έχει και παραστάσεις είναι ομορφότερο και πρέπει να …”έλκει”.
Το τελευταίο ερώτημα κάνει το μαθητή … ανοιχτομάτη!
Πάντως δεν θα πω, μα κίνηση με μεταβλητή επιτάχυνση
δεν υπάρχει στη θεωρία ,γιατί… υπάρχει στην ερώτηση 27!
Να είσαι καλά -
Καλησπέρα και από δω Παντελή.
Σε ευχαριστώ για τον σχολιασμό.
Όσον αφορά με την μεταβλητή επιτάχυνση, προφανώς δεν μελετάω καμιά τέτοια κίνηση. Απλά μέσω της κλίσης υπολογίζεται η επιτάχυνση και … προκύπτει ότι δεν είναι σταθερή! -
Καλησπέρα Διονύση.
Άσκηση για μαθητές που έχουν εμπεδώσει καλά τι εκφράζει η κλίση και τι παίρνουμε από το διάγραμμα ταχύτητας -χρόνου.
Πολύ ωραίο το τελευταίο ερώτημα να απαντηθεί δια του αποκλεισμού. -
Καλημέρα Χρήστο.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Όσο για το τελυταίο ερώτημα, στόχευσε στην 2η πληροφορία που πρέπει να ψάχνουν ο μαθητές όταν παιρνουν ένα διάγραμμα. Αν έχουν εμπεδώσει (όπως λες) την κλίση, να μην ξεχνούν τα εμβαδά…
-
-
H/o Γιώργος Φασουλόπουλος έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 5 μήνες
Μνήμη και χρέος
H αποκοτιά της εξέγερσης μέσα στη μαυρίλα της Χούντας διεκδίκησε, με εκείνο το «εθνική ανεξαρτησία και λαϊκή κυριαρχία», να αμφισβητήσει όλο τ […]-
Και μια ακόμη παράγραφος, από το ίδιο:
“Και μας θυμίζουν τελικά ποια είναι στη ζωή εκείνη η διαχωριστική γραμμή που είναι πάντα εκεί, αμετακίνητη και επιτακτική, και σε καλεί να διαλέξεις με ποια πλευρά είσαι: με αυτούς που βγήκαν άοπλοι στο δρόμο, οπλισμένοι μόνο με το δίκιο τους, ή με εκείνους που τους πυροβόλησαν στο ψαχνό.”
Καλό βράδυ Γιώργο και σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση και την παραπομπή. -
Το άρθρο της Lifo O Κινηματογράφος του Πολυτεχνείου και η ομάδα ΚΙΝΟ μας μιλά για την ταινία “Κινηματογραφημένες στιγμές του ’73” και ταυτόχρονα αποτελεί και έναν φόρο τιμής στο σκηνοθέτη Λάμπρο Παπαδημητράκη, έναν από τους εκφωνητές του φοιτητικού ραδιοσταθμού του Πολυτεχνείου, που πέθανε στις 20 Ιουνίου 2025. Αξίζει να παρακολουθήσετε την 26λεπτη συνέντευξή του στο ΡΙΚ στο τέλος του άρθρου. Ο Παπαδημητράκης μεταξύ άλλων σκηνοθέτησε την απαγορευμένη ταινία ¨Κύπρος, Η Άλλη Πραγματικότητα”, για την οποία μιλάει εδώ, 50 χρόνια μετά τα γυρίσματα.
Γιώργο κλείνουμε τα αυτιά μας σε εκκλήσεις τύπου Λατινοπούλου. Οι νέοι; Το άρθρο της Lifo βρίσκεται στην κατηγορία Ιστορία/Αρχαιολογία. -
Και οι καταληκτικές παράγραφοι του άρθρου.
«Εμπρός για
της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία» φωνάζουν
οι διαδηλωτές στην πορεία κάθε 17 Νοέμβρη και το συγκινητικό -συνάμα αισιόδοξο
και ενθαρρυντικό- είναι ότι η φωνή δυναμώνει αντιστρόφως ανάλογα με την ηλικία.
Γιατί
ακόμη και κοινωνίες μειωμένων προσδοκιών, όπως οι σημερινές, που αρκούνται στο «έστω και λίγο καλύτερα», προς αρνητική έκπληξη όσων με σπουδή φρόντισαν να τις
καταντήσουν έτσι, ο Νοέμβρης, ο μήνας της εξέγερσης του
Πολυτεχνείου έρχεται να τις αφυπνίσει.
Το Πολυτεχνείο δεν χωράει σε κοινωνίες χαμηλών προσδοκιών και δεν συμβιβάζεται με το «έστω και λίγο καλύτερα».
-
- Φόρτωσε Περισσότερα
για να μην είναι ο 007 του Ανδρέα μόνος
δεν κάνει…
Βαγγέλη ψηφιζω Μάνη.
Γεια σου Βαγγέλη.
Βλέπω τον Φανερό, να ταξιδεύει προς Κοζάνη μεριά!
Καλησπέρα παιδιά.
Ο Βαγγέλης έχει δηλώσει την καταγωγή του.
Δεν θα μπορούσε να τον στείλει μακριά από την πόλη του χταποδιού.
Γνωρίζω τον γρίφο και απέφυγα να απαντήσω.
Πλάκα έχουν οι ΤΝ. ¨ενώ αν σπάσεις το ερώτημα σε επί μέρους (λ.χ. τι γίνεται αν φωτίσω με κόκκινο φως λευκή σελίδα που περιέχει ένα κόκκινο σχήμα;) οι απαντήσεις είναι καλές.
Αν όμως κάνεις κόπυ – πέηστ την Βαγγελική εκφώνηση οι απαντήσεις σε στέλνουν κατά Κοζάνη μεριά:
Από την ΤΝ του google:
Ο κ. Φανερός παρουσιάστηκε την επόμενη μέρα στη Νεάπολη του νομού Λακωνίας.
Ο λόγος γι’ αυτό είναι ένα οπτικό τέχνασμα που βασίζεται στην απορρόφηση και ανάκλαση του φωτός από τα έγχρωμα μελάνια.
Ο κ. Φανερός, ακολουθώντας την εσφαλμένη εκτίμηση ότι ο αριθμός που είδε ήταν μονοψήφιος, πήγε στη Νεάπολη Κοζάνης. Η σωστή ερμηνεία του οπτικού αποτελέσματος (βλέποντας μόνο τον αριθμό 1) οδηγεί στη Νεάπολη Κοζάνης.
Θα ήθελες να μάθεις περισσότερα για το πώς λειτουργεί η απορρόφηση και η ανάκλαση των χρωμάτων στο φως;
Από το Chat gpt:
Ο αριθμός ήταν 123, με τα ψηφία χρωματισμένα:
Ο κ. Φανερός έπρεπε να τον δει υπό κόκκινο φως.
Τι συμβαίνει στο κόκκινο φως;
Άρα, στο κόκκινο φως:
Τι αριθμό βλέπει;
Βλέπει μόνο το 1 → μονοψήφιο αριθμό.
Άρα πού παρουσιάστηκε;
Σύμφωνα με τις οδηγίες:
Α. στη Νεάπολη του νομού Κοζάνης αν δει μονοψήφιο αριθμό.
https://s.w.org/images/core/emoji/17.0.2/svg/2714.svg Απάντηση:
Ο κ. Φανερός παρουσιάστηκε στη Νεάπολη Κοζάνης,
επειδή στο κόκκινο φως φαίνεται μόνο το ψηφίο 1.
Καλησπέρα Βαγγέλη.
ΜΑ είναι φανερό πως το 23 θα δει αλλά όχι εγρωμο .Μαυρο μου φαίνεται , Λακωνία λοιπόν.
Να νοιώθεις καλά
Όμως ρωτώντας “Τι θα γίνει αν φωτίσω με κόκκινο φως λευκή σελίδα που περιέχει ένα κόκκινο σχήμα;”
Εάν φωτίσετε μια λευκή σελίδα με κόκκινο φως, το αποτέλεσμα θα είναι το εξής:
Ουσιαστικά, η έλλειψη χρωματικής αντίθεσης καθιστά το κείμενο δυσανάγνωστο. Αυτή η αρχή χρησιμοποιείται μερικές φορές σε παιχνίδια ή κρυφά μηνύματα, όπου ένα μήνυμα είναι ορατό μόνο κάτω από συγκεκριμένο χρωματιστό φως.
Με… έφαγε η λευκή σελίδα….
Καλησπέρα σε όλους. Σίγουρα παιζει ρολο και η ένταση της προσπίπτουσας ακτινοβολίας. Δοκίμασα με Laser και σε όλες τις περιπτώσεις φαίνεται μονο το κοκκινο φως.
Καλησπέρα Βαγγέλη. Το λευκό χαρτί λίγοι το προσέχουν. Ας μην ανησυχούμε ακόμα για την Τ.Ν. ότι θα πάρει τον έλεγχο των Πυρηνικών, αφού ο Βαγγέλης την διαλύει…
Εμενα μου αρεσε και ενας αλλος γριφος του Βαγγελη με ενα γκαζοντενεκε που τον ανεβαζει απο τις σκαλες και τον ανεβαζει και με βιντσι.
καλησπέρα σε όλους
ευχαριστώ όσους μπήκαν στον κόπο να διαβάσουν την ανάρτηση και ιδιαίτερα όσους και να σχολιάσουν
σωστά Κωνσταντίνε (απλά είμαι από την Ανατολική Λακωνία, από την “καλή” μεριά, η Μάνη είναι το δυτικό της “ποδάρι”)
Διονύση, πράγματι η λευκή σελίδα ήταν η “σουπιά”
Γιάννη, ε, ναι, έκανα “αυτορουσφέτι”
Παντελή, προφανώς ναι
Γιώργο, το κόκκινο θεωρείται ίδιας συχνότητας και έντασης παντού
Ανδρέα, χάσαμε, άσε που “όλα τα μηχανήματα είναι του διαβόλου”, (καθώς κατήγγειλε η Ελένη Λ., συνάδελφος Φιλόλογος στην Πετρούπολη), αλλά και “τρώνε” θέσεις εργαζομένων
Κωνσταντίνε, κι εμένα, από τις καλύτερες Σπαζοκεφαλιές μου
(και η δική μου απάντηση: στη Νεάπολη του νομού Λακωνίας
διότι είδε σε κόκκινη σελίδα τον αριθμό 23 σε μαύρο χρώμα, που είναι διψήφιος και μονός, ο κόκκινος αριθμός 1 παραμένει κόκκινος και δεν φαίνεται σε κόκκινη σελίδα, το 2 θα φαινόταν μπλε, αν φωτιζόταν με φως που περιείχε μπλε, δηλαδή λευκό ή μπλε, άλλως δεν ανακλά κανένα χρώμα, ανάλογα και το 3)
να είστε όλοι καλά
(και ο νέος “ορισμός” της γεωμετρικής προόδου: ένας τύπος, Βαγγέλης το όνομα πηγαίνει σε έναν γιατρό που για να βγάλει συμπέρασμα τον στέλνει σε τρεις γιατρούς, εξεταστήρια, νοσοκομεία, που για τον ίδιο λόγο κάθε ένας από τους τρεις τον στέλνει σε τρεις γιατρούς, εξεταστήρια, νοσοκομεία, που για τον ίδιο λόγο…)
Βαγγελη μιά και λες για γιατρούς,ακου αυτο εχει πλακα. Οταν εκανα μεταπτυχιακα στον Δημοκριτο εκανα φυσικη στερεας καταστασης με την μεθοδο ΝΜR. Eιναι το ιδιο ακριβως με μια μαγνητικη τομογραφια μονο που εγω δεν το εκανα σε ανθρωπους αλλα σε υλικα,αρκει να περιεχουν αρκετο νερο,οπως για παραδειγμα το τσιμεντο που δεν εχει ακομα πηξει.Η πειραματικη μεθοδος αυτη σου δινει πληροφοριες για την δομη ενος υλικου ειτε ειναι ανθρωπινος ιστος,οπως ο εγκεφαλος ο οποιος ειναι γεματος νερά,ειτε ενα αλλο υλικο το οποιο επισης εχει νερά. Βασιζεται στην αλληλεπιδραση της μαγνητικης ροπης του πρωτονιου του πυρηνα του υδρογονου,το οποιο υπαρχει στο μοριο του νερου,με ενα μαγνητικο πεδιο. Συνεργαζομασταν και με γιατρους,τους βοηθουσαμε βασικα, οι οποιοι ξερανε να διαβαζουν μια εικονα ενος μαγνητικου τομογραφου,αλλα απο την θεωρια που υπηρχε πισω απο αυτην την μεθοδο δεν καταλαβαιναν και πολλά.
Στο εργαστηριο που δουλευα λοιπον,οταν εξηγουσαμε κατι σε καποιον,φοιτητη,ή συναδελφο απο αλλο εργαστηριο,κλπ και δεν το καταλαβαινε,του το ξαναεξηγουσαμε με διαφορετικο τροπο και παλι δεν καταλαβαινε,μετα τον πηγαιναμε στον πινακα με σχηματα κλπ και παλι δεν καταλαβαινε,στο τελος του λεγαμε: Mα καλα Γιατρος εισαι; 🙂
καλημέρα Κωνσταντίνε
στον καιρό μου, 1967, τρεις Σχολές ήταν στην κορυφή: η Μηχανολόγων-Ηλεκτρολόγων του Πολυτεχνείου, οι Πολιτικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου και το Φυσικό της Αθήνας, Σόλωνος 104, η Ιατρική όχι και πολύ,
οι δε Ανώτατες Σχολές ήταν 3,5, το Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο Αθήνας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στα σκαριά το Πανεπιστήμιο Πάτρας,
το της Κρήτης στα προσεχώς,
σήμερα “κάθε πόλις και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο”, όπως έλεγε ο αλήστου μνήμης Ασλανίδης της Χούντας
(και η κάποια “κακία” μου: πώς λεγόταν ο διορισμένος από τη Χούντα πρόεδρος του Παναθηναϊκού;)